Olen ollut jo aika pitkään työttömänä ja työttömyyspäiviä on kertynyt yli 500pv Jos nyt pääsen työhön niin jos olen vaikka 3kk työssä ja sit jäisin taas työttömäksi niin nollautuuko nuo päivät?
työttömyyspäivien nollaus
17
3607
Vastaukset
- Päiväraha....
...Olen ollut jo aika pitkään työttömänä ja työttömyyspäiviä on kertynyt yli 500pv Jos nyt pääsen työhön niin jos olen vaikka 3kk työssä ja sit jäisin taas työttömäksi niin nollautuuko nuo päivät?...
Ei nollaudu vielä 3 kk:sta.
Milloin nollautuu, riippuu siitä, oletko ollut päivärahalla vai et.
Jos olet saanut aikaisemmin päivärahaa, niin nollautumiseen riittää 34 (n. 8 kk) sellaista työviikkoa, joissa työaika on vähintään 18 h/viikko.
Jos et ole saanut koskaan työttömyyspäivärahaa, niin sitten nollautumiseen tarvitaan 43 viikkoa (n. 10 kk).
Ts. jos tarkoitit sitä, että milloin työmarkkinatuen maksupäivät nollautuvat, niin ne tekevät sen vain, jos onnistut pääsemään päivärahan piiriin.- Vastaus...
Ehkä vähän pitäisi vielä tuota vastausta petrata.
...Jos olet saanut aikaisemmin päivärahaa, niin nollautumiseen riittää 34 (n. 8 kk) sellaista työviikkoa, joissa työaika on vähintään 18 h/viikko...
34 viikon työjaksoon otetaan kaikki ehdon täyttävät viikot 24 kk:n aikana.
...Jos et ole saanut koskaan työttömyyspäivärahaa, niin sitten nollautumiseen tarvitaan 43 viikkoa (n. 10 kk)...
43 viikon työjaksoon otetaan kaikki ehdon täyttävät viikot 28 kk:n ajalta.
- Kuortanessu
Eli jos on peruspäivärahalla niin nollaantuuko työttömyyspäivät myös työharjoittelussa/työkokeilussa ollessa?
Eli jos on esim työkokeilussa 4-5 tuntia/päivä 8 kuukautta, niin nollautuuko ja tipu työmarkkinatuelle?- tottase
ei työharjottelussa VAAN AINOASTAAN TYÖSSÄ OLEMALLA JA KUULUMALLA LIITTOON 6KK NIIN NOLLAUTUU. JOS EI OLE KUULUNUT LIITTOON NIIN 1VUOSI
- TyönäyteHyvä
Työkokeilussa ei voi olla kun max. 6 kk.
Ei ainakaan samassa yrityksessä.
Täytyy siis vaihtaa yritystä välillä niin saa olla toiset 6 kk.
Miksi suostutte työkkärin pakottamaan pakolliseen palkattomaan työkokeiluun, mutta muka Linstömmin ehdottoma vapaaehtoinen työnäyte olisi jotenkin paha? - askdjariu
tottase kirjoitti:
ei työharjottelussa VAAN AINOASTAAN TYÖSSÄ OLEMALLA JA KUULUMALLA LIITTOON 6KK NIIN NOLLAUTUU. JOS EI OLE KUULUNUT LIITTOON NIIN 1VUOSI
Työssäoloehto eli päivien nollaukseen riittävä aika on 6 kk eli tarkalleen 26 kalenteriviikkoa työssä jossa töitä vähintään 18h viikossa.
Eli 3 kk työllä ei työssäoloehto vielä täyty. - pitää.liittyä
tottase kirjoitti:
"JOS EI OLE KUULUNUT LIITTOON NIIN 1VUOSI"
Ei ansiosidonnaisen päivät nollaannu jos et kuulu työttömyyskassaan eli jos et ole työttömyyskassan jäsen ja työssä vähintään 6 kk saat kelasta joko peruspäivärahan tai työmarkkinatuen. - tietoalalta
tottase kirjoitti:
Liiton kassaan maksaminen riittää.
YTK on kassa, joka ei liity mihinkään ammatiliittoon.
Liittojen pitäisi hyväksyä työttömyyskassoihinsa jäseniä, jotka eivät halua olla liiton jäseniä.
Esim. IAET hyväksyy pelkkää työttömyyskassan jäseniksi haluavat.
- ViikkoNollaaJotain
Kyllähän joku nollaantuu koska kunta/työkkäri pistää vuoden välein viikon työvalmennuskurssille jotta jotain nollaantuu?
Monet ovat käyneet useita eri kertoja.
Mikä se on mikä siinä nollaantuu?- ByroB
Yhdenjaksoisuus menee poikki. Yli 300/1000 työmarkkinatukipäivää yhdenjaksoisena aiheuttaa, ett kunta maksaa 50%/70% tmt:sta ja sitä sanotaan sakoksi.
- PutkenKatkasu
ByroB kirjoitti:
Yhdenjaksoisuus menee poikki. Yli 300/1000 työmarkkinatukipäivää yhdenjaksoisena aiheuttaa, ett kunta maksaa 50%/70% tmt:sta ja sitä sanotaan sakoksi.
Eli riittääkö että katkasee työttömyysputken aina vuoden välein yhden viikon ajan?
Pitääkö sen viikon olla kokopäiväistä työtä vai riittääkö esim. 4 tunnin osa-aikatyö?
- Kerstinna
Jos menee työkokeiluun peruspäivärahalla, niin pysähtyykö päivälaskuri sen työkokeilun ajaksi?.
Esim olen saanut peruspäivärahaa nyt 60 päivää ja ajattelin mennä työkokeiluun, niin pysähtyykö päivälaskuri tuon työkokeilun ajaksi vai lasketaanko nekin päivät mukaan?.- safjdsj
Ei pysähdy koska sullehan maksetaan sen kokeilun ajalta sitä samaa peruspäivärahaa. Pitää olla palkattu työssäolo että nollaantuu ja silloinkin töitä pitää olla vähintään sen 6kk.
Jos jostain saisit ihan sitä palkattua työtä 6 kk ajaksi niin heti kun työ alkaa liityt vaikka YTK työttömyyskassaan se tulee halvimmaksi ja sitten pääset ansiosidonnaiselle työn päättymisen jälkeen. Peruspäivärahahan on täysin sama määrältään kuin työmarkkinatuki. Työmarkkinatuessa on vain joitain heikennyksiä
- NoljaDoleranssi
Nollaantuko laskuri jos menee työvoimatoimiston ammatilliseen koulutukseen 1,5 vuotta kestävään?
- nollautuuko_nollautuuko
Nollautuuko jos käy välillä paskalla ?
- Noljaantuvat
Nollaantuko laskuri jos on 5kk palkkatuella ja heti uudestaan 5kk palkkatuella?. Eli on siis ihan oikea työsopimus ja työ on ns osa aikaista eli 5 tuntia/päivä ilta ja aamuvuoroja
- jobiman
Palkkatuella on vielä omat säännöt. En niitä tässä kertaa. Käy lukemassa, jos kiinostaa. Sivuja löytyy kyllä, kun laittaa hakusanaksi "palkkatuki" ja "työssäoloehto"... Vaatii 8 kk. työssäolon, että nollautuu. Itse olen YTK:ssa ja päivät nollautuneet mutta työ jatkuu toistaiseksi. Ainakin vielä... Mutta liiton päivät on siis täynnä joka tapauksessa eli minua ei haittaa, jos kun stoppi työsuhteeseen joskus sitten tulee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667