itsensä satuttaminen (self-injury)

Gia_in_love

onko ketään, joka 'harrastaa' itsensä satuttamista? jos on, niin mitä teet itsellesi ja missä mielentilassa? kuinka kauan tehnyt?

itselläni on jo kymmenen vuoden kokemus aiheesta (olen nyt 18). viiltelen, raavin, hakkaan ja poltan kehoani. en kuitenkaan angstaa, vaan tehdessäni jotain itselleni olen hyvinkin iloisella tuulella. ehkä rinnastan tämän jonkinlaiseen seksin puutteeseen, mielihyvää haen muuaalta kuin seksistä.

onko kohtalotovereita?

eikä sitten mitään valitusta, että "tuo on sairasta" ja "mitä järkeä", vaan asiallisia vastauksia. kiitos.

15

1455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Damage

Muistan kyllä teininä ja vielä aikuisenkain harrastaneeni tuota. Tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon arpikudosta. Jaa kyllä sitä tulikin. Polttamalla, potkimalla, lyömällä. Ja tosiaankin ilman mitään raivoa, vaan nauraen. Niihin aikoihin oli aina joku paikka mustelmilla tai ruvella. Noh, sit se jotenkin unohtui koko itsensä satuttamisjuttu. Ei ole enää moneen vuoteen käynyt mielessäkään, mutta silti on tuttu ilmiö,. En oikein osaa selittää syitä siihen, se vaan tuntui siltä, että niin täytyi tehdä.

• qqqqwer

Toi on sairasta tossa ei oo mitää järkee..

• beisik

Haluaisin vain tietää, että miks teet noin? Mistä homma on lähtenyt liikkeelle? Saat vain jonkinlaista tyydytystä siitä, että pahoinpitelet itseäsi?

• Gia_in_love

teen sitä siksi, että saan siitä mieletöntä tyydystä, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

lähti liikkeelle alunperin siitä, että käsityötunnilla raaputin nuppineulalla ranteenselkään neliötä, niin kauan että tuli verta. ja se oli kivaa.

• Linsuuuh*~

Itse (olen siis 14-vuotias tyttö)olen viillellyt käsiäni,jalkojani jne.
      Ja yleensä silloin,kun jokin painaa päälle.
      Siihen on hyvä purkaa vihansa,surunsa jne.

Mutta olen sinnikkäästi yrittänyt lopettaa sen,
      sillä huomasin,kuinka rumat jälet käsiin jää...

• asdf

olet masokisti

• Gia_in_love

niin olen!

• Kundi
        Gia_in_love kirjoitti:

niin olen!

sä tarttisit jostain itelles vaan ikioman sadistin ;) kun kerran toteutat omaa seksuaalisuuttas masokismin kautta, nii neuvoisin sua tekemään niin ettei siitä jää mitään pahoja jälkiä. eihän tuossa muuten mitään "järjetöntä" ole, jotkut vaan saattaa kauhistella kun eivät ymmärrä tota asiaa.

• Gia_in_love
        Kundi kirjoitti:

sä tarttisit jostain itelles vaan ikioman sadistin ;) kun kerran toteutat omaa seksuaalisuuttas masokismin kautta, nii neuvoisin sua tekemään niin ettei siitä jää mitään pahoja jälkiä. eihän tuossa muuten mitään "järjetöntä" ole, jotkut vaan saattaa kauhistella kun eivät ymmärrä tota asiaa.

... ymmärtämyksestä. =) omaa poikakaveria olen yrittänyt kouluttaa sadistin rooliin, mutta 'ikävä kyllä' hän on liian kiltti. aina jos hän onnistuu jossakin, niin olen todella ylpeä, että hän uskalsi. itse hän on todella kipuherkkä, eikä tykkää ollenkaan.

ainoa todellakin, mikä tässä koko touhussa ketuttaa, on arvet. en ole todellakaan ylpeä niistä. nykyään kohteena on reidet, ettei muut näe. käsivarsissa ei ole oikestaan näkyviä jälkiä paljoakaan.

• SoF
        Gia_in_love kirjoitti:

... ymmärtämyksestä. =) omaa poikakaveria olen yrittänyt kouluttaa sadistin rooliin, mutta 'ikävä kyllä' hän on liian kiltti. aina jos hän onnistuu jossakin, niin olen todella ylpeä, että hän uskalsi. itse hän on todella kipuherkkä, eikä tykkää ollenkaan.

ainoa todellakin, mikä tässä koko touhussa ketuttaa, on arvet. en ole todellakaan ylpeä niistä. nykyään kohteena on reidet, ettei muut näe. käsivarsissa ei ole oikestaan näkyviä jälkiä paljoakaan.

Tee itselles arpi"taatuointeja". Sommittele kuvioita ihoosi arpikudoksesta. Ei mikään harvinainen koristelumuoto Afrikassa. 2 tekniikkaa: Avataan haava yhä uudelleen ja uudelleen kunnes arpikudos paksua tai laitetaan haavaan vierasesine (esim. hiekkaa) jolloin tulehtuminen paksuntaa arpea. Kannattaa puhdistaa vierasesine mikrobeista ensin.
        Pelkkä idea...

• Gia_in_love
        SoF kirjoitti:

Tee itselles arpi"taatuointeja". Sommittele kuvioita ihoosi arpikudoksesta. Ei mikään harvinainen koristelumuoto Afrikassa. 2 tekniikkaa: Avataan haava yhä uudelleen ja uudelleen kunnes arpikudos paksua tai laitetaan haavaan vierasesine (esim. hiekkaa) jolloin tulehtuminen paksuntaa arpea. Kannattaa puhdistaa vierasesine mikrobeista ensin.
        Pelkkä idea...

oon itseasiassa tehnytkin arpikuvioita jo... vasemmassa ranteessa on a-kirjain, ei kyllä näy hirveen hyvin, en viittinyt kuvin syvää tehdä.. =) ja sydämiä ja juttuja löytyy... oon kyllä miettinyt, että pitäs tehdä jotain hienoa... oikean tatskan otan kyllä vielä vuoden sisään..

• Poi12wee

Mä yleensä raavin,nipistelen,revin itseäni tukasta,viiltele yms. muuta kivaa....
      Mielestila on mahdollisimman alhainen :(
      EN MENE HOITOON VAIKKA KÄSKISITTE!

• vika

No mulla on ihan sama ongelma. Tai ei ihan. Mä oon 12wee ja mut raiskattiin puolvuotta sitten. Mä luulen et se johtuu siitä. Mut sua mä en osaa auttaa.

• Gia_in_love

ei tämä mikään ongelma ole! enkä kaipaa mitään apuakaan. en tahdo lopettaa

• Böö

Haluutko kertoo siit raiskauksesta, vai onko liian arka juttu. Mä oon kans 12 vuotias tyttö ja mua on kiinnostanu se aihe niin kauna ku m muistan, ota yhteyttä: [email protected] tai vastaa tälle palstalle PLIIIIIIIIS!

:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      53
      5650
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      72
      2741
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1990
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      37
      1826
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      159
      1811
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1753
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1518
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1151
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1139
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      64
      956
    Aihe