Ehkäisy

Asiantuntija

Jos jokainen pari maailmassa jotka saavat lapsia (96%) tekisivät niitä 10 niin väistämätön aisa olisi se että maailman loppu olisi käsillä 2030-40
Ja tämä asia on laskettu. Maailman väkiluku kasvaisi muutamassa kymmenessä vuodessa moninkertaiseksi ja ihminen tappaisi näin itsensä saasteisiin, nälkään ja tauteihin.

34

1610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxyx

Jumala sanoi "Lisääntykää ja täyttäkää maa", käskyyn liittyi siis vastuu liikakansoituksesta!!!!

Ihan sama kuin minä sanoisin että avaa hana ja täytä ämpäri. Kun ämpäri tulee täyteen oletan ilman eri käskyä ymmärrettävän että hana suljetaan tällöin.

Maailmassa on tällä hetkellä paikoitellen suuria liikakansoituskeskittymiä.

Tänäänkin 20 000 lasta kuolee puhtaan veden puutteeseen.

• VL-mies

...raamattu sanoo, että Jumala on elämän antaja ja otta, ei ihminen. Siis jos Jumala on tarkoittanut ihmisen lisääntymään ja täyttämään maan niin näin se tapahtukoot. Tauteihin kuolee lapsia ja aikuisia, niitä kuolee sodissa ja onnettomuuksissa ja niitä kuolee monella muullakin tavalla. Jumalan järjestys on ihmiselle tuntematon ja se tapa millä Jumala ottaa ihmisen pois täältä ajasta ei ole meille aina mieluinen ja ymmärrettävä, mutta nämä pienet lapset, jotka kuolee jo enenne kuin elämäänsä pääsevät aloittamaankaan kunnolla no Jumalan kypsää viljaa ja ne korjataan Taivaan vilja-aittoihin pois tästä pahasta maailmasta.

• yxyx
        VL-mies kirjoitti:

...raamattu sanoo, että Jumala on elämän antaja ja otta, ei ihminen. Siis jos Jumala on tarkoittanut ihmisen lisääntymään ja täyttämään maan niin näin se tapahtukoot. Tauteihin kuolee lapsia ja aikuisia, niitä kuolee sodissa ja onnettomuuksissa ja niitä kuolee monella muullakin tavalla. Jumalan järjestys on ihmiselle tuntematon ja se tapa millä Jumala ottaa ihmisen pois täältä ajasta ei ole meille aina mieluinen ja ymmärrettävä, mutta nämä pienet lapset, jotka kuolee jo enenne kuin elämäänsä pääsevät aloittamaankaan kunnolla no Jumalan kypsää viljaa ja ne korjataan Taivaan vilja-aittoihin pois tästä pahasta maailmasta.

ja se suunnattiin suoraan ihmiselle: LISÄÄNTYKÄÄ JA TÄYTTÄKÄÄ MAA!

---Nyt maa on minun mielestäni täynnä ja vastuu täyttymisestä on IHMISELLÄ!---

Tietysti Jumala antaa lapsia jos antaa ja ottaa jos ottaa, mutta vastuu maan täyttämisestä annettiin ihmiselle.

Ja minun mielestäni liikakansoitus on jo nyt tosiasia.

• VL-mies
        yxyx kirjoitti:

ja se suunnattiin suoraan ihmiselle: LISÄÄNTYKÄÄ JA TÄYTTÄKÄÄ MAA!

---Nyt maa on minun mielestäni täynnä ja vastuu täyttymisestä on IHMISELLÄ!---

Tietysti Jumala antaa lapsia jos antaa ja ottaa jos ottaa, mutta vastuu maan täyttämisestä annettiin ihmiselle.

Ja minun mielestäni liikakansoitus on jo nyt tosiasia.

...on järkeilyn tulos tämä liikakansoituksen määrittäminen.

• yxyx
        VL-mies kirjoitti:

Jumala antoi käskyn ja asetti käskylleen tavoitteen.

Tietysti Jumala olettaa meidän havainnoivan silmillämme ja ymmärtää milloin käsky on täytetty.

Kyllä käskyt pitää sisäistää ja ymmärtää sekä pyrkiä niitä noudattamaan.

• vrk
        VL-mies kirjoitti:

Niin on. Siinä unohdetaan täysin väliintulevat muuttujat (kuolema eri muodoissaan, luonnonkatastrofit, sodat)

• Asiantuntija
        VL-mies kirjoitti:

Kuinka voit sanoa että nämä pienet lapset korjataan taivaan vilja-aittoihin? Lestadiolaisen milestä vain ja ainoastaan hän pääsee taivaaseen.. Tuskinpa nämä lapset ovat edes kuulleet sanaa jumala, puhumattakaan lestadiolaisesta. Mikä muuten on lestadiolaisten osuus prosentteina maailman väestöstä? Oisko jotai 0.01... Voisiko olla että vain niin pieni osa ihmisistä pelastuu?

• enna
        Asiantuntija kirjoitti:

Kuinka voit sanoa että nämä pienet lapset korjataan taivaan vilja-aittoihin? Lestadiolaisen milestä vain ja ainoastaan hän pääsee taivaaseen.. Tuskinpa nämä lapset ovat edes kuulleet sanaa jumala, puhumattakaan lestadiolaisesta. Mikä muuten on lestadiolaisten osuus prosentteina maailman väestöstä? Oisko jotai 0.01... Voisiko olla että vain niin pieni osa ihmisistä pelastuu?

yhtään uskoa maan päältä, kun maailman loppu tulee, kysyivät opatuslapset Jeesukselta. Jeesuksen mukaan vain harvat pelastuvat.

• Hynde
        yxyx kirjoitti:

Jumala antoi käskyn ja asetti käskylleen tavoitteen.

Tietysti Jumala olettaa meidän havainnoivan silmillämme ja ymmärtää milloin käsky on täytetty.

Kyllä käskyt pitää sisäistää ja ymmärtää sekä pyrkiä niitä noudattamaan.

Minun mielestä ei ole vielä täynnä.

Jos täyttyy niin se on tarkoitus.

Luottamuspula?

• VL-mies
        Asiantuntija kirjoitti:

Todellakin voin ja sanon, että nämä pienet lapset ovat totisesti Jumalan lapsia riippumatta vanhempien uskonnosta, väristä, kansallisuudesta tai mistään muustakaan. Kasteen sakramentti on suomessakin kiisteltu ja muualla maailmassa myös, ei tee ketään autuaaksi. Jeesuskin sanoi, että joka USKOO ja kastetaan niin pelastuu. Eli usko on ensin ja sitten kaste. Lapsen ei ole tarvinnutkaan kuulla Jumalasta mitään niin hän silti pelastuu. Ei lapsi vielä edes kyseenalaista Jumalan olemassa oloa tai ei toimi Jumalan sanan vastaisesti. Myöhemmässä vaiheessa ihminen tekee itse ratkaisunsa ja hänen etsikkoaikansa on silloin käsillä. Täytyy sanoa, että vanhemmat voivat ohjata lapsen väärään hänen kasvaessaan. Jumala on kuitenkin sanonut sanassaan, että hän tekee kaikille itsensä tiettäväksi jossakin vaiheessa ihmiselämää.

• VL-mies
        Asiantuntija kirjoitti:

No mitä itse sanot näistä pienistä lapsista, jotka eivät ole Jumalasta mitään vielä kuulleet. Mihin he mielestäsi menevät...tyhjyyteen, olemattomuuteen, helvettiin, Taivaaseen?

Jeesus sanoi vielä, että "ellette tule kuin nämä pienet lapset niin ette peri taivasten valtakuntaa" lapsen ymmärryksellä usko otetaan vastaan ei viisaudella ja järjellä.

• yxyx
        Hynde kirjoitti:

Minun mielestä ei ole vielä täynnä.

Jos täyttyy niin se on tarkoitus.

Luottamuspula?

tänäänkin 20 000 lasta kuolee puhtaan veden puutteeseen.

Minulla on hyvä syy olettaa että käsky on täytetty ja nyt pitää himmata.

Kannan näin Jumalan minulle antamaa vastuuta.

• VL-mies
        yxyx kirjoitti:

tänäänkin 20 000 lasta kuolee puhtaan veden puutteeseen.

Minulla on hyvä syy olettaa että käsky on täytetty ja nyt pitää himmata.

Kannan näin Jumalan minulle antamaa vastuuta.

...on antanut meille järjen käytettäväksi, mutta myös kompastukseksi uskonpuutteeseen.

• yxyx
        VL-mies kirjoitti:

...on antanut meille järjen käytettäväksi, mutta myös kompastukseksi uskonpuutteeseen.

kun hän antoi käskyn että lisääntykää ja täyttäkää maa.

Ihan sama kuin jos minä käskisin omaa lastani että avaa hana ja täytä ämpäri.

Tottakai kun hän näkee ämpärin täyttyvän hän alkaa himmata kun se alkaa tulla täyteen ettei mene yli.

• VL-mies
        yxyx kirjoitti:

kun hän antoi käskyn että lisääntykää ja täyttäkää maa.

Ihan sama kuin jos minä käskisin omaa lastani että avaa hana ja täytä ämpäri.

Tottakai kun hän näkee ämpärin täyttyvän hän alkaa himmata kun se alkaa tulla täyteen ettei mene yli.

..omien hoksottimien ja järjen takia tuli Nooan aikana vedenpaisumuskin.

• yxyx
        VL-mies kirjoitti:

..omien hoksottimien ja järjen takia tuli Nooan aikana vedenpaisumuskin.

losoittaisitko vaan astian pintaa yhtään seuraamatta ja ajattelisit että kylläpähän isäntä huolehtii seurauksista vaikka maahan menisikin

• VL-mies
        yxyx kirjoitti:

losoittaisitko vaan astian pintaa yhtään seuraamatta ja ajattelisit että kylläpähän isäntä huolehtii seurauksista vaikka maahan menisikin

..sinulle sanoi, että maailma on liian täynnä ihmisiä?

Toki tuohon ämpärihommaan sanon, että totta kai losottaisin lattialle sen ja sitten sukalla kuivaisin sen.

• yxyx
        VL-mies kirjoitti:

..sinulle sanoi, että maailma on liian täynnä ihmisiä?

Toki tuohon ämpärihommaan sanon, että totta kai losottaisin lattialle sen ja sitten sukalla kuivaisin sen.

maailman liikakansoitus on yksi pahimmista uhkista mitä ihmiskunnalla edessään on tämä on WHO:n ja UNICEFIn kiistaton kanta - epäiletkö kenties sitä?

muuten, työnnä se sukkasi mieluummin turpaasi ja painu kotiisi kasvamaan tai tukehdu siihen se olisi vielä parempi

minä lähden täältä hullujenhuoneesta

että MORJENSTA VAAN!

• VL-mies
        yxyx kirjoitti:

maailman liikakansoitus on yksi pahimmista uhkista mitä ihmiskunnalla edessään on tämä on WHO:n ja UNICEFIn kiistaton kanta - epäiletkö kenties sitä?

muuten, työnnä se sukkasi mieluummin turpaasi ja painu kotiisi kasvamaan tai tukehdu siihen se olisi vielä parempi

minä lähden täältä hullujenhuoneesta

että MORJENSTA VAAN!

kantasi sanottua ja minä omani. Toivottavasti poistumme nyt täältä entistä viisaampana ja valistuneempana. Sillä erolla vain, että minä toivotan sinulle onnellista loppuelämää, enkä käske sinun painua mihinkään :))

• odotan vastausta
        VL-mies kirjoitti:

No mitä itse sanot näistä pienistä lapsista, jotka eivät ole Jumalasta mitään vielä kuulleet. Mihin he mielestäsi menevät...tyhjyyteen, olemattomuuteen, helvettiin, Taivaaseen?

Jeesus sanoi vielä, että "ellette tule kuin nämä pienet lapset niin ette peri taivasten valtakuntaa" lapsen ymmärryksellä usko otetaan vastaan ei viisaudella ja järjellä.

Minkä ikäiset lapset vielä pääsevät automaattisesti taivaaseen ja minkä ikäiset heitetään ikuiseen helvetin tuleen, elleivät he käänny "oikeaan" uskoon?

• VL-mies
        odotan vastausta kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset vielä pääsevät automaattisesti taivaaseen ja minkä ikäiset heitetään ikuiseen helvetin tuleen, elleivät he käänny "oikeaan" uskoon?

...ei kuulu vastata kysymykseen, joka on esitetty kysymykseen, mutta nyt teen poikkeuksen, koska ilmeisesti kysymykseni oli sinulle liian vaikea. Lapset pääsevät taivaaseen siihen ikään asti kun he ymmärtävät tien jolla kulkevat. Ei siinä ole tarkkaa ikää vaan kysymys on omasta valinnasta. Ikävää onse, että monet menevät väärälle tielle tietämättään vanhempien mukana ja Jeesus sanoo, että parempi olisi kun myllynkivi köytettäisiin hänen kaulaansa ja upotettaisi meren syvyyteen, joka eksyttää yhdenkin näistä pinimmistä. Jumalan sana sanoo myös, että hän kostaa isäinsä pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.

• odotan vastausta
        VL-mies kirjoitti:

...ei kuulu vastata kysymykseen, joka on esitetty kysymykseen, mutta nyt teen poikkeuksen, koska ilmeisesti kysymykseni oli sinulle liian vaikea. Lapset pääsevät taivaaseen siihen ikään asti kun he ymmärtävät tien jolla kulkevat. Ei siinä ole tarkkaa ikää vaan kysymys on omasta valinnasta. Ikävää onse, että monet menevät väärälle tielle tietämättään vanhempien mukana ja Jeesus sanoo, että parempi olisi kun myllynkivi köytettäisiin hänen kaulaansa ja upotettaisi meren syvyyteen, joka eksyttää yhdenkin näistä pinimmistä. Jumalan sana sanoo myös, että hän kostaa isäinsä pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.

En vastannut kysymykseesi, koska se ei ollut osoitettu minulle. Voin sen verran vastata, että eivät ainakaan helvetin tuleen! Sinun Jumalasi näyttää olevan melko julma ja epäoikeudenmukainen, jos hän laittaa pätsiin lapset, jotka "menevät väärälle tielle tietämättään vanhempien mukana". Ja Jumalasi "kostaa isäinsä pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen saakka". Tietysti sanot nyt, että Jumalahan noin sanoo etkä sinä. Tämmöisissä kysymyksissä on niin helppo huudella Jumalan selän takaa tuollaisia hirveitä käsityksiä, joista ei itse haluaisi ottaa vastuuta ja joita ei pelkästään omiksi ahdasmielisiksi näkemyksiksiin tunnustaisi. Vaikka uskovat kuinka väittäisivät vain tukeutuvansa Raamattuun, kyllä heidän uskonsa kuitenkin projisoi heidän omia toiveitaan ja ajatuksiaan. Sehän näkyy siitäkin, että vaikka Raamattuja on vain yksi, keskenään vahvasti ristiriitaisia näkemyksiä on lukemattomia.

• VL-mies
        odotan vastausta kirjoitti:

En vastannut kysymykseesi, koska se ei ollut osoitettu minulle. Voin sen verran vastata, että eivät ainakaan helvetin tuleen! Sinun Jumalasi näyttää olevan melko julma ja epäoikeudenmukainen, jos hän laittaa pätsiin lapset, jotka "menevät väärälle tielle tietämättään vanhempien mukana". Ja Jumalasi "kostaa isäinsä pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen saakka". Tietysti sanot nyt, että Jumalahan noin sanoo etkä sinä. Tämmöisissä kysymyksissä on niin helppo huudella Jumalan selän takaa tuollaisia hirveitä käsityksiä, joista ei itse haluaisi ottaa vastuuta ja joita ei pelkästään omiksi ahdasmielisiksi näkemyksiksiin tunnustaisi. Vaikka uskovat kuinka väittäisivät vain tukeutuvansa Raamattuun, kyllä heidän uskonsa kuitenkin projisoi heidän omia toiveitaan ja ajatuksiaan. Sehän näkyy siitäkin, että vaikka Raamattuja on vain yksi, keskenään vahvasti ristiriitaisia näkemyksiä on lukemattomia.

...Jumalan sanan totuus on todellakin julma ellei toimi sen opetuksen mukaisesti, mutta kaikesta huolimatta Jumala on myös armollinen ja pitkämielinen. On vain yksi Jumala, ei minun Jumala vaan koko luomakunnan Jumala.

• En odota vastausta
        VL-mies kirjoitti:

...Jumalan sanan totuus on todellakin julma ellei toimi sen opetuksen mukaisesti, mutta kaikesta huolimatta Jumala on myös armollinen ja pitkämielinen. On vain yksi Jumala, ei minun Jumala vaan koko luomakunnan Jumala.

Niin, sinun Jumalasi. Onneksi monien muiden Jumala on kiltimpi, vaikka he eivät toimisikaan "sen opetuksen mukaisesti" (teidänkö?). Siihen en ota kantaa, onko vain yksi Jumala vaiko joka lahkolla omansa, mutta jumalakuvia ainakin on monia. En nyt laita niitä paremmuusjärjestykseen, mutta uskovaisten ihmisten mielenterveydenkin kannalta on hyvä, että parempiakin vaihtoehtoja löytyy.

• Karolus
        En odota vastausta kirjoitti:

Niin, sinun Jumalasi. Onneksi monien muiden Jumala on kiltimpi, vaikka he eivät toimisikaan "sen opetuksen mukaisesti" (teidänkö?). Siihen en ota kantaa, onko vain yksi Jumala vaiko joka lahkolla omansa, mutta jumalakuvia ainakin on monia. En nyt laita niitä paremmuusjärjestykseen, mutta uskovaisten ihmisten mielenterveydenkin kannalta on hyvä, että parempiakin vaihtoehtoja löytyy.

Kuten tämäkin keskustelu osoittaa! Kiitos asiallisesta vastauksestasi. VL-mies on näköjään mitä on. Poissa tämän maailman todellisuudesta.

• mietipä

ja on aika varma juttu, että Jumala huolehtisi meistä jos maapallon täyttyminen olisi lähellä.

Epäilen, että kun maailma on täytetty, tulee maailmanloppu. Mutta ihan heti se tuskin tapahtuu, sillä miten se nyt olikaan? Vielä vähän aikaa sitten kaikki maapallon ihmiset olisivat mahtuneet yhden suomalaisen järven päälle, muistaakseni Inarinjärven.

• mietipä

Joten kun ihmisiä on esimerkiksi täällä Pohjoismaissa ja Euroopassa (rikkaissa maissa) yhä vähemmän, kun taas Aasiassa ja Afrikassa syntyy paljon lapsia joka sekunti, niin kyllä se joukko saadaan Jumalan avulla jakaantumaan tasaisesti, niin että osa tulee tänne pohjoiseen. Aivan yksinkertainen asia. Tutkitut jutut ovat usein aivan puppua!

• Jopi

Laatokka se järvi taisi olla. Jo tällä hetkellä kuitenkin tuhansittain ihmisiä kuolee nälkään päivittäin. Eikö ensiksi pitäisi hillitä väestönkasvu ja löysätä syntyvyydensäännöstelyä sitä mukaa, kun kaikki pystytään ruokkimaan, kaikille saadaan puhdasta vettä, perustoimeentulo, kouluttautumismahdollisuudet jne? Sitä paitsi lestadiolaisten lisääntymisvauhdilla muutamassa sukupolvessa maailma olisi yhtä täynnä kuin se Laatokka nyt.

• Asiantuntija
        Jopi kirjoitti:

Laatokka se järvi taisi olla. Jo tällä hetkellä kuitenkin tuhansittain ihmisiä kuolee nälkään päivittäin. Eikö ensiksi pitäisi hillitä väestönkasvu ja löysätä syntyvyydensäännöstelyä sitä mukaa, kun kaikki pystytään ruokkimaan, kaikille saadaan puhdasta vettä, perustoimeentulo, kouluttautumismahdollisuudet jne? Sitä paitsi lestadiolaisten lisääntymisvauhdilla muutamassa sukupolvessa maailma olisi yhtä täynnä kuin se Laatokka nyt.

...Lestadiolaisia on vähän ja kun kehitysmaissakin alkaa saada ehkäysyvälineitä niin maailma pelastuu.

• * * * * *

...me murehtimaan liikakansoituksesta! Eiköhän Jumala ajallaan rarkaise tämänkin pulman...
      Ja siitä että mailmanloppu tulisi 2030-2040, olen sitä mieltä että se voi tulla vaikka huomenna! Jumala on ainut kuka tämän asian tietää...

• Asiantuntija

No mitä turhaa me sitte yritetään vähentää saasteita yms. maailmasta jossei se vaikuta maailmanlopun tuloon. Revitään katalysaattorit autoista irti jne... Lähetään kaikki polttamaan kaikki vanhat autonrenkaat pois oikee niinku joskus 60 luvulla tehtiin ja saatutetaan muutenkin yhtä palijon kuin 60 luvulla

• jupe
        Asiantuntija kirjoitti:

No mitä turhaa me sitte yritetään vähentää saasteita yms. maailmasta jossei se vaikuta maailmanlopun tuloon. Revitään katalysaattorit autoista irti jne... Lähetään kaikki polttamaan kaikki vanhat autonrenkaat pois oikee niinku joskus 60 luvulla tehtiin ja saatutetaan muutenkin yhtä palijon kuin 60 luvulla

Jos maailmanloppu tulisi liikakansoittumisesta, niin se olis kyllä ihan varmasti silloin Jumalan tahto. Kyllä me tahdotaan ottaa lapset vastaan Jumalan lahjoina.. se on vaan niin kuin Raamattu opettaa. EI YHTÄÄN SEN KUMMALLISEMPAA!

• Jopi
        jupe kirjoitti:

Jos maailmanloppu tulisi liikakansoittumisesta, niin se olis kyllä ihan varmasti silloin Jumalan tahto. Kyllä me tahdotaan ottaa lapset vastaan Jumalan lahjoina.. se on vaan niin kuin Raamattu opettaa. EI YHTÄÄN SEN KUMMALLISEMPAA!

Ei kysymyksessä olisi Jumalan tahto vaan ihmisten tyhmyys ja vastuuttomuus viljellä ja varjella luomakuntaa!!

• jupe 2
        jupe kirjoitti:

missä Raamattu opettaa niin, että ehkäisy on syntiä?

EI YHTÄÄN SEN KUMMALLISEMPI KYSYMYS!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe