B-streptokokki

waat?

Eilen otettiin nieluviljely, kun kurkussa oli paljon valkoisia täpliä. Epäiltiin angiinaa, sillä kuumetta oli ja nuo täplät. Tänään soitin tuloksista, ja minulle sanottiin ettei ole kyse angiinasta, vaan minulla on b-ryhmän beetahemolyyttinen streptokokki, joka vaatii lisätestauksia. Onko jollain teistä ollut vastaavia kokemuksia? Pikaisella googlettamisella selvisi, ettei pitäisi olla mikään yleinen tauti ja taustalla on usein esim. diabetes.

6

3902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulle määrätty

      Mulla oli sama kolme vuotta sitten eikä lääkäri sanonut mitään sellaista, että se olisi mitenkään sen kummempaa kuin angiinakaan ja mulle ei ainakaan tehty eikä määrätty mitään lisätestejä.

      • vastauksesta

        ok, sitä mäkin vähän ihmettelin. Se hoitsu vaan sanoi lähettävänsä näytteen lisätutkimuksiin, joten en tajunnut sitten kysellä enempiä. Odotellaan huomiseen josko selviäisi niistä "lisätutkimuksista" jotain elämää suurempaa :D


      • onneksi
        vastauksesta kirjoitti:

        ok, sitä mäkin vähän ihmettelin. Se hoitsu vaan sanoi lähettävänsä näytteen lisätutkimuksiin, joten en tajunnut sitten kysellä enempiä. Odotellaan huomiseen josko selviäisi niistä "lisätutkimuksista" jotain elämää suurempaa :D

        No, varmasti sitten saat lopullisen tiedon siltä hoitajalta, mutta näin omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei se ollut minulla tosiaankaan mitään angiinaa kummallisempaa, ja minulla siihen auttoivat antibiootitkin tosi nopeasti. Joten ei se välttämättä ole mitään ihmeellistä tosiaankaan.


    • älä huoli

      kyllä tämä on ihan normaali bakteeri, ei sulla diabetesta tarvi olla. Halusivat vain varmasti testata lääkeherkkyydet, että mikä antibiootti tehoaa parhaiten, tai tehdä erotusdiagnostiikkaa ym. rutiinitoimenpiteitä.

    • b-streptokokki

      Minulla oli pari vuotta sitten raju b-streptokokki, kuumetta yli 40 astetta ja tulehdusarvot toista sataa. hoidettiin ensin tehoamattomalla antibiootilla mikä vain alensi vastustuskykyä ja viljelyssä sitten todettiin b-streptokokki ja siihen tehoava antibiootti. sen jälkeen sairastelin aika paljon kun se vei puolustuskyvyn niin alas. kannattaa levätä ja parantaa kunnolla!

      • Anonyymi

        Määrätäänkö penisilliiniä usein B streptokokin aiheuttamaan niulutulehdukseen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe