Eilen otettiin nieluviljely, kun kurkussa oli paljon valkoisia täpliä. Epäiltiin angiinaa, sillä kuumetta oli ja nuo täplät. Tänään soitin tuloksista, ja minulle sanottiin ettei ole kyse angiinasta, vaan minulla on b-ryhmän beetahemolyyttinen streptokokki, joka vaatii lisätestauksia. Onko jollain teistä ollut vastaavia kokemuksia? Pikaisella googlettamisella selvisi, ettei pitäisi olla mikään yleinen tauti ja taustalla on usein esim. diabetes.
B-streptokokki
6
4599
Vastaukset
- mulle määrätty
Mulla oli sama kolme vuotta sitten eikä lääkäri sanonut mitään sellaista, että se olisi mitenkään sen kummempaa kuin angiinakaan ja mulle ei ainakaan tehty eikä määrätty mitään lisätestejä.
- vastauksesta
ok, sitä mäkin vähän ihmettelin. Se hoitsu vaan sanoi lähettävänsä näytteen lisätutkimuksiin, joten en tajunnut sitten kysellä enempiä. Odotellaan huomiseen josko selviäisi niistä "lisätutkimuksista" jotain elämää suurempaa :D
- onneksi
vastauksesta kirjoitti:
ok, sitä mäkin vähän ihmettelin. Se hoitsu vaan sanoi lähettävänsä näytteen lisätutkimuksiin, joten en tajunnut sitten kysellä enempiä. Odotellaan huomiseen josko selviäisi niistä "lisätutkimuksista" jotain elämää suurempaa :D
No, varmasti sitten saat lopullisen tiedon siltä hoitajalta, mutta näin omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei se ollut minulla tosiaankaan mitään angiinaa kummallisempaa, ja minulla siihen auttoivat antibiootitkin tosi nopeasti. Joten ei se välttämättä ole mitään ihmeellistä tosiaankaan.
- älä huoli
kyllä tämä on ihan normaali bakteeri, ei sulla diabetesta tarvi olla. Halusivat vain varmasti testata lääkeherkkyydet, että mikä antibiootti tehoaa parhaiten, tai tehdä erotusdiagnostiikkaa ym. rutiinitoimenpiteitä.
- b-streptokokki
Minulla oli pari vuotta sitten raju b-streptokokki, kuumetta yli 40 astetta ja tulehdusarvot toista sataa. hoidettiin ensin tehoamattomalla antibiootilla mikä vain alensi vastustuskykyä ja viljelyssä sitten todettiin b-streptokokki ja siihen tehoava antibiootti. sen jälkeen sairastelin aika paljon kun se vei puolustuskyvyn niin alas. kannattaa levätä ja parantaa kunnolla!
- Anonyymi
Määrätäänkö penisilliiniä usein B streptokokin aiheuttamaan niulutulehdukseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101631- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231288Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184782Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759