Tommi Vuorenmaa / Moderni henkilösuojaus

henkivartija6

Onko havaintoja henkilöstä nimeltä Tommi Vuorenmaa? Kirjoittamansa kirja "Moderni henkilösuojaus" on ainakin ihan huuhaata.

39

9526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei henkivartija

      Henkilö on saanut alalla "mainetta", lähinnä kai tuon kirjan ansiosta. Tästä on keskusteltu mm. Kontrollin foorumilla. Tarkemmin en henkilöä tunne, enkä ammatillisessa mielessä haluakaan tuntea.

      Toki kirjan arvostelu ja tätä kautta kirjoittajan ammattitaidon kritisoiminen on täysin sallittua yleisellä alan keskustelupalstalla.

      • kirja

        Oon samaa mieltä, kirja on ihan shittiä kannesta kanteen.


      • onjoo
        kirja kirjoitti:

        Oon samaa mieltä, kirja on ihan shittiä kannesta kanteen.

        Paskaa mikä paskaa...


    • linkki täällä
    • ko kö

      Googlettamalla selviää, että kyseinen kaveri kertoo useissa yhteyksissä olevansa lakimies. Tästä hän käyttää lyhennettä "LL. M." Tietääkö joku mikä on homman nimi?

    • Vanginvartija

      Kaveri on kai joskus ollut vanginvartija. Tää on toisen käden tietoa, ei välttämättä pidä paikkaansa.

    • cityhaukka

      Olen tavannut muutamia kertoja vuosien aikana.
      Usassa on ollut koulussa, opiskellut oikeustiedettä, ja tehnyt erinäisiä keikkoja ainakin Virossa ja Venäjällä, touhunnut paljon intialaisten kanssa, jotain bg-juttuja. Ei puhu paljoa.
      Vanginvartijataustasta en tiedä.
      Mistä ton kirjan saa? onko suomen kielinen?

      • Tommi itse?

        Hehheh, oliko tämä Tommi itse? "Jotain bg-juttuja"... Hahhah!


      • kirjan lukenut
        Tommi itse? kirjoitti:

        Hehheh, oliko tämä Tommi itse? "Jotain bg-juttuja"... Hahhah!

        Kirja on aivan surkea.
        Käsitykseni mukaan ei kirjoittajilla ole asiasta kokemusta-Vain hyvä kyky imuroida tietoa netistä ja muualata.
        Kirjassa on maininta sen tekemisestä jonkun AMK:n oppikirjaksi-myöskään tästä ei ole mitään näyttöä.

        tuo LL.M taitaa olla noin vuoden mittainen kurssi yliopistolla. Lakimieshän voi olla kuka tahansa ja asianajaja on sitten eri juttu.


      • cityhaukka
        Tommi itse? kirjoitti:

        Hehheh, oliko tämä Tommi itse? "Jotain bg-juttuja"... Hahhah!

        No, empä huomannut lainausmerkkejä viestiin.
        BG-termiä saa käyttää muukin kuin Vuorenmaan Tommi, se on jopa suositeltavaa. Niin hauska lyhenne kun on englannista napattu.
        Luin muuten Moderni henkilösuojaus pokkarin, täysin perseestä, mitä kirjoittajalla on poliisia vastaan?
        Älkää hyvät ihmiset ostako sitä!


      • TAVYyn
        cityhaukka kirjoitti:

        No, empä huomannut lainausmerkkejä viestiin.
        BG-termiä saa käyttää muukin kuin Vuorenmaan Tommi, se on jopa suositeltavaa. Niin hauska lyhenne kun on englannista napattu.
        Luin muuten Moderni henkilösuojaus pokkarin, täysin perseestä, mitä kirjoittajalla on poliisia vastaan?
        Älkää hyvät ihmiset ostako sitä!

        "mitä kirjoittajalla on poliisia vastaan?"

        Todella kummallinen asenne. Onkohan turvallisuusalan valvontayksiköllä tietoa ko. henkilöstä?


    • spolman0078

      Vuonna 2000 olin Vuorenmaan johtamalla Sotilaspoliisikurssilla Santahaminassa. Pidettiin lystiä koko viikonloppu maanpuolustusmerkeissä.
      Toimi 90-luvulla Kontulan ostarilla vartijana ja on ampunut tällöin aseen kanssa uhkaillutta miestä vatsaan.
      Myöhemmin toimi ulkomaalaisen diplomaatin henkivartijana, ja suojellut eri liikemiehiä ainakin Saksassa ja Virossa.
      Kuulin luotettavasta lähteestä että on toiminut kahdeksan kuukautta vapaaehtoisena konstaapelina Ulsterin poliisissa Pohjois-Irlannissa partioiden Belfastin katuja. Kai juts sen takia niin paljon puhuu ja kirjoittaa siitä miten SAS ja engelsmannit toimii.
      Tämän jälkeen suojasi Saudiprissiä Lontoossa.
      On musta vyö ju-jutsussa ja judossa,m harjoitellut myös shoot-fight'tia.

      • exvaxi

        Totuus on taruakin ihmeellisempää.

        Millähän aseella ampui vartijana Kontulassa ketään?
        Ei siinä vartiointikohteessa hänen aikanaan (eikä millonkaan) kukaan edes kantanut ampuma-asetta!

        Kyllä on miehellä kovin erilaiset taustat kun kerrot.Oikeasti kovin erilaiset..
        Kerrohan mitä urotekoja tekee parhaillaan?
        Ihan oikeasti?


      • hehhehheh

        Kummasti näitä rekisteröityjä nimimerkkejä alkoikin ilmestyä antamaan tukea pellekirjan kirjoittajalle... Ettei vain olisi yksi ja sama henkilö näiden takana...


      • spolman0078
        exvaxi kirjoitti:

        Totuus on taruakin ihmeellisempää.

        Millähän aseella ampui vartijana Kontulassa ketään?
        Ei siinä vartiointikohteessa hänen aikanaan (eikä millonkaan) kukaan edes kantanut ampuma-asetta!

        Kyllä on miehellä kovin erilaiset taustat kun kerrot.Oikeasti kovin erilaiset..
        Kerrohan mitä urotekoja tekee parhaillaan?
        Ihan oikeasti?

        Oletkohan koskaan ollut vartija, tai ainakaan kontuvartija.

        Olen asunut Kontulassa pienen ikäni, ja muistan Vuorenmaan hyvin 90-luvulta, sekä muuta Vartioässien vartijat. Vuorenmaan sekä muut kontuvartijat näin satoja kertoja ase vyöllä ostarilla.

        Tämä oli ennen aikaa kun asevastaiset virkamiehet hankaloittivat aseen kantamista vartijatehtävissä.

        Mistä itse tiedät Vuorenmaan taustoja, tai sitä mistä puhut?

        Kritiikki on suotavaa ja se on sanavapautta, ihan ok. Tosin jos sama pitäisi myös pystyä sanomaan Vuorenmaalle, kivikasvoiselle talonkokoiselle kundille päin naamaa, olisiko sen yhtä helppoa kuin anomyyninä kirjoittelu anomyymeille internetissä?

        En ole tavannut Vuorenmaata moneen vuoteen, enkä osaa urotöistä sanoa sen enempää edellisen lisäksi.

        Yritä ottaa Vuorenmaahan yhteys vaikka kirjan kustantajan kautta, jos olet noin sairaaloisesti häntä vastaan, ettei vain olisi joskus antanut sulle selkää?

        Taidat itse olla vielä taruakin ihmeellisempää.


      • Judoka

        Jos on noin asiantunteva kaveri ja huimat meriitit, niin tekee varmasti nytkin jotain todella "kovaa" hommaa?

        Kirja oli kuitenkin täysin fiktiivinen.

        Kyselykierros osoitti myös paikallisvartiointikohteessa luotiaseenkannon urbaaniksi legendaksi.....


      • pystyjä
        spolman0078 kirjoitti:

        Oletkohan koskaan ollut vartija, tai ainakaan kontuvartija.

        Olen asunut Kontulassa pienen ikäni, ja muistan Vuorenmaan hyvin 90-luvulta, sekä muuta Vartioässien vartijat. Vuorenmaan sekä muut kontuvartijat näin satoja kertoja ase vyöllä ostarilla.

        Tämä oli ennen aikaa kun asevastaiset virkamiehet hankaloittivat aseen kantamista vartijatehtävissä.

        Mistä itse tiedät Vuorenmaan taustoja, tai sitä mistä puhut?

        Kritiikki on suotavaa ja se on sanavapautta, ihan ok. Tosin jos sama pitäisi myös pystyä sanomaan Vuorenmaalle, kivikasvoiselle talonkokoiselle kundille päin naamaa, olisiko sen yhtä helppoa kuin anomyyninä kirjoittelu anomyymeille internetissä?

        En ole tavannut Vuorenmaata moneen vuoteen, enkä osaa urotöistä sanoa sen enempää edellisen lisäksi.

        Yritä ottaa Vuorenmaahan yhteys vaikka kirjan kustantajan kautta, jos olet noin sairaaloisesti häntä vastaan, ettei vain olisi joskus antanut sulle selkää?

        Taidat itse olla vielä taruakin ihmeellisempää.

        "Tosin jos sama pitäisi myös pystyä sanomaan Vuorenmaalle, kivikasvoiselle talonkokoiselle kundille päin naamaa, olisiko sen yhtä helppoa kuin anomyyninä kirjoittelu anomyymeille internetissä?"

        Miksei olisi? Ei Vuorenmaa sille mitään voisi. Nuo kuvailut voinee jättää täysin omaan arvoonsa...


      • hanki sinäkin lasit
        spolman0078 kirjoitti:

        Oletkohan koskaan ollut vartija, tai ainakaan kontuvartija.

        Olen asunut Kontulassa pienen ikäni, ja muistan Vuorenmaan hyvin 90-luvulta, sekä muuta Vartioässien vartijat. Vuorenmaan sekä muut kontuvartijat näin satoja kertoja ase vyöllä ostarilla.

        Tämä oli ennen aikaa kun asevastaiset virkamiehet hankaloittivat aseen kantamista vartijatehtävissä.

        Mistä itse tiedät Vuorenmaan taustoja, tai sitä mistä puhut?

        Kritiikki on suotavaa ja se on sanavapautta, ihan ok. Tosin jos sama pitäisi myös pystyä sanomaan Vuorenmaalle, kivikasvoiselle talonkokoiselle kundille päin naamaa, olisiko sen yhtä helppoa kuin anomyyninä kirjoittelu anomyymeille internetissä?

        En ole tavannut Vuorenmaata moneen vuoteen, enkä osaa urotöistä sanoa sen enempää edellisen lisäksi.

        Yritä ottaa Vuorenmaahan yhteys vaikka kirjan kustantajan kautta, jos olet noin sairaaloisesti häntä vastaan, ettei vain olisi joskus antanut sulle selkää?

        Taidat itse olla vielä taruakin ihmeellisempää.

        Vuorenmaa EI tosiaankaan ole sen enempää kivikasvoinen kuin talonkokoinenkaan. Pyöreät kultasankaiset silmälasit vielä päälle.


    • vaxi8

      "Legendaarinen FBI stance"... Todella kuraa koko teos!!

    • Pikkarainen löytyy

      Ei ole tästä henkilöstä, mutta nopealla haulla toinen kirjoittajista eli Pikkarainen löytyy kahden firman vastuuhenkilöistä. Pikkarainen Consulting ja Project Security Oy. Jälkimmäisellä on nettisivut

      http://www.projectsecurity.biz

    • fag

      Olen lukenut näitä keskusteluja ja nyt mietin että onkohan tämä Vuorenmaa keski-suomesta kotoisin.Nimittäin tuon niminen kaveri "sähläsi" Jyväskylässä -90luvulla .

      • Tiedän tyypin

        Viimeksi näin pokena kalliossa...keski-suomesta oli kotoisin


      • ihmettele
        Tiedän tyypin kirjoitti:

        Viimeksi näin pokena kalliossa...keski-suomesta oli kotoisin

        Missä mestassa Kalliossa?


      • ??
        ihmettele kirjoitti:

        Missä mestassa Kalliossa?

        Oivassako


      • JOOPA JOO
        Tiedän tyypin kirjoitti:

        Viimeksi näin pokena kalliossa...keski-suomesta oli kotoisin

        JOKA YLÄ-ASTE IKÄISENÄ LEIKKI SALAPOLIISIA JA SAI POLIISIN RAIVOIHIN KUN SOTKI TIHUTYÖ KOHTEITA OMILLA TUTKIMUKSILLAAN, AIKA SEKOPÄINEN TYYPPI JO TUOLLOIN. KEKSI AINA KUMMIA TARINOITA JOSSA OLI OLLUT MM. ESTI TERRORISTEJA KAAPPAMASTA JUNAA JA ESTI PANKKIRYÖSTÖN JOSTA SAI MITALIN. NUO JÄÄNYT PARHAITEN MIELEEN


      • tie toa
        ?? kirjoitti:

        Oivassako

        Pörssissä.


      • Anonyymi
        Tiedän tyypin kirjoitti:

        Viimeksi näin pokena kalliossa...keski-suomesta oli kotoisin

        Tuleeko kaikki hörhöt sieltä? Eikös HeSu Hemmo Päivänkakkaroinenkin sieltä ole?


    • totuus ukosta
      • Lukeminen kannattaa aina

        Hanki kirjastokortti.


      • kirjastoauto
        Lukeminen kannattaa aina kirjoitti:

        Hanki kirjastokortti.

        Luin opuksen aiheesta X ja siinä sanottiin, että olet hieman outo.


    • Kantelupukki

      Turvasanomien jutuista päätellen kova poika tekemään valituksia ja kanteluita...

      • lukijabc

        Tämän päiväisen vuodatuksen perusteella ei tunnu Kähkönenkään ymmärtävän mitään laista. Historian tiedotkin ovat aika heikkoja.


    • juristi2

      Missäs hommissa tämä kaveri nykyään vaikuttaa kun ei ole pitkään aikaan ollut juttua Turvasanomissa?

      • Oikea henkivartija

        Jaahans, Vuorenmaan tarina jatkuu Turvasanomassa. Vähän tuntuu siltä kun noita juttuja lukee, että kaveri yritti väkisin tehdä Ellosesta ja kumppaneista jäävejä asiansa eri vaiheissa.


      • kähköittäjä
        Oikea henkivartija kirjoitti:

        Jaahans, Vuorenmaan tarina jatkuu Turvasanomassa. Vähän tuntuu siltä kun noita juttuja lukee, että kaveri yritti väkisin tehdä Ellosesta ja kumppaneista jäävejä asiansa eri vaiheissa.

        Ja kirjastakin pitäisi näemmä jokaisen oikeustoimikelpoisen ymmärtää että se on vain kuvaus siitä, mitä henkilösuojaus jossain banaanivaltiossa voisi olla... :D :D

        Kähkönen, vähän puolueettomuutta kehiin uutistoiminnassa!


      • taas paikkansa
        kähköittäjä kirjoitti:

        Ja kirjastakin pitäisi näemmä jokaisen oikeustoimikelpoisen ymmärtää että se on vain kuvaus siitä, mitä henkilösuojaus jossain banaanivaltiossa voisi olla... :D :D

        Kähkönen, vähän puolueettomuutta kehiin uutistoiminnassa!

        Turvasanomat on suurta hupia. Nytkin Kähkönen käskee taas puhumaan silloin kun kysytään, tai olemaan kokonaan hiljaa. Ja oikaisua voi hakea, jos "julkaisuvallan käytössä" on huomautettavaa.

        Eiköhän se ole Kähkönen sillä tavalla, että rikosilmoitusta vaan kehiin, jos annat siihen aihetta. Sehän onkin sinulle jo tuttua.

        Taas on sinulta unohtunut oma paikka tässä maailmassa...


      • osaaminen
        kähköittäjä kirjoitti:

        Ja kirjastakin pitäisi näemmä jokaisen oikeustoimikelpoisen ymmärtää että se on vain kuvaus siitä, mitä henkilösuojaus jossain banaanivaltiossa voisi olla... :D :D

        Kähkönen, vähän puolueettomuutta kehiin uutistoiminnassa!

        Tosiaan, takakannessa kuitenkin sanotaan, että tehty "erään ammattikorkeakoulun" oppimateriaaliksi... Kähköseltä puuttuu journalistinen taito, kokemus ja objektiivisuus. Minkäänlaista kriittistä otetta ko. henkilön sanomisiin ei löydy Kähkösen useista aihetta käsittelevistä jutuista, vaikka aihetta olisi. Lukijalle on täysin selvää, missä sympatiat ovat.


      • henkivartia
        osaaminen kirjoitti:

        Tosiaan, takakannessa kuitenkin sanotaan, että tehty "erään ammattikorkeakoulun" oppimateriaaliksi... Kähköseltä puuttuu journalistinen taito, kokemus ja objektiivisuus. Minkäänlaista kriittistä otetta ko. henkilön sanomisiin ei löydy Kähkösen useista aihetta käsittelevistä jutuista, vaikka aihetta olisi. Lukijalle on täysin selvää, missä sympatiat ovat.

        Näin on!


    • Anonyymi

      Vuorenmaa paska on hh TT rivitalo Ylivieska viimeinen vuosi KK

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe