Moi! mitä ruokia te aiotte syödä pääsiäisenä? Ite teen perinteisen lammaspaistin ja jälkiruuaksi pashaa. Jotain muutakin rahkaruokia kattelin täältä:
http://www.kotiliesi.fi/juhla/arkisto/2008/3/19/rahkaruoka-kuuluu-paasiaiseen.aspx
Onhan siinä monta päivää aikaa herkutella :) Onko teillä jotain pääsiäisen lempparia, jota suositella?
Mitä ruokia syötte pääsiäisenä?
7
2954
Vastaukset
- menee pääsiäinen:
-perjantai: paistettua siikaa ja paist.herkkusieniä, salaattia,jäätelöä,marjoja,
-lauantai: mustaa pastaa, sekaan paistettuja paprikasiivuja ja paistettuja suikaleita kananrintaa
-sunnuntai:vihanneskeitto, orientaalinen lammaspaisti kastikkeineen,vihr.papuja, riisiä papujen ja rusinoiden kera, pashaa tai amer.juustokakku.
maanantai: mennään syömään ulos. - vivika
No en ainakaan lammasta tai karitsaa.
4 eri salaattia, munia ,kalaa, rahkaa,sabaijon kastiketta,katkarapuja,,,ym...... - Anonyymi
Aattelin jossain välissä syödä soija rouhe pasteijoita hyvin maustetun liemen ja sienien kanssa.
- Anonyymi
Yksin olen pääsiäisen kun ystävät ja mies ystäväkin kuoli,tämä korrona aika. Joten katson kaupan valmisateria tiskiltä ruoakaa. Melko varmasti kokki kartanon kalaa,eri muodissa.Nykyisin virpojia ei käy,kun kerrostaloissa ovi koodit. Joten nitääkään herkkuja en osta kotiin. Ihan normi päivä oli pääsiäinen tai ei.Toivotaan säät on kivoja,voi yksin ulkoilla rauhassa. Hyvää päsiäsitä vaan kaikille Itä-Helsingin lähiöstä kerrostalosta.
- Anonyymi
Ihan tavallista itsetehtyä ruokaa kuten muinakin viikonloppuina. Mämmiäkään en syö sellaisenaan vaan teen mämmimutakakkua pitkin vuotta, paloittelen sen valmiiksi ja pakastan niin on aina helppo ottaa pala päiväkahville.
- Anonyymi
pääsiäisruokia tietennii. Ei sen kummosempaa
- Anonyymi
Veripalttu nii ei sovi joka makuuni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949