Osaisiko joku kertoa ihan yksinkertaisesti mikä ero on sanojen Belorus ja Belarus merkityksillä? Molemmat meinaa Valko-Venäjää, mutta se ero?
Belorus vai Belarus?
6
1834
Vastaukset
- lausuminen
Jos kyrilliset kirjaimet vaihdetaan suoraan latinalaisiksi, niin lähin on Belorus. Jos lausuminen otetaan huomioon, niin Belarus, tai oikeastaan Bielarus' / Bieuarus' (s' - pehmeä s).
- Ketjun avaaja
Eli toisin sanoen tuossa ei ole mitään poliittisia tai historiallisia eroja, vaan ainoastaan tuo merkkien käännös tekee eron?
- NiLz
Ketjun avaaja kirjoitti:
Eli toisin sanoen tuossa ei ole mitään poliittisia tai historiallisia eroja, vaan ainoastaan tuo merkkien käännös tekee eron?
venäjän kielessä käytetään Valko-Venäjästä usein nimeä Белоруссия (Belorussia), maan virallinen nimi taas on venäjäksi Республика Беларусь (Respublika Belarus), joka on melkein suoraan valko-venäjän kielestä.
- ja..,,,.,,-.
NiLz kirjoitti:
venäjän kielessä käytetään Valko-Venäjästä usein nimeä Белоруссия (Belorussia), maan virallinen nimi taas on venäjäksi Республика Беларусь (Respublika Belarus), joka on melkein suoraan valko-venäjän kielestä.
Ainut mitä voimme boikotoida on vanha neuvostoajoilta peräisin oleva ranskalainen translitterointi. Esim. Finljadiya ja Finljandija, joita kannatan jälkimmäistä. Monet venäläiset ovat myös tämän kannalla, sillä heillekin JA on tutumpi, kuin YA.
- Polka89
Se on "Byelorus'"
Englanniksi tosin "Belarus".
Tiedän kun oon puoliksi valkovenäläinen. Polka89 kirjoitti:
Se on "Byelorus'"
Englanniksi tosin "Belarus".
Tiedän kun oon puoliksi valkovenäläinen.Hei Polka89!
Otapa yhteyttä yo. sähköpostiini. Ihan asiajutustelua Valko-Venäjästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846