Tervehdys! Kuinka suuren rahallisen korvauksen? Lakimies ottaa hoitaakseen perunkirjoituksen alusta loppuun. Onko tämän toimeksiannon jälkeen vastuu lakimiehellä että perunkirjoitus toimitetaan ajoissa ja oikein Laittakaa INFOA Kiitos.
perunkirjoitus Lakimies
10
4503
Vastaukset
- takamail
Perukirjoitukseen ei tarvita lakimiestä ellei ole suureta varakkaasta pesästä kyse tai suuresta määrästä perillisiä - riitaisia perillisiä. Lakimiehen palkkio on noin 120-190 euroa tunti. Lakimies kyllä toimeksiannon mukaan huolehtii kaikesta mistä on sovittu ja palkkiota voit kysyä etukäteen ennen toimeksiantoa. - Hautaustoimistotkin tekevät perunkirjoituksia, samoin pankin lakimiehet, mutta palkkiota voit kysyä ennakkoon. - Perukirjan kaava löytyy kirjaston asiakirjaoppaista.
- fsafas
OP pankin lakimies hoiti meidän perunkirjoituksemme 500 euron urakkahinnalla. Palveluun kuului itse perunkirja-asiakirjan teon lisäksi perunkirjoitukseen kutsuminen ja perunkirjan toimittaminen verottajalle.
- Poti
,,,
- Pihistele
Itse käytin myös Op jusristia tuohon 500€ hintaan ja hän hoiti kaikki.
Toinen tapaus jossa olin mukana uskottuna miehenä oli eläkkeellä oleva juristi hinta 300.
Hänen töiden jälkeen jouduttiin ottamaan oikea juristi korjaamaan virheet hinta 500€ yhteensä 800€.
Halpa ei ollutkaan halpa, eikä hoitanut kaikkia asioita.- Maanmittari
Kyse on varmasti ennenkaikkea siitä kuinka arvokkaasta ja monimutkaisesta pesästä on kyse. Jos kyseessä on miljoonapesä kannattaa ei haittaa vaikka perunkirjoitus maksaisi tonninkin kunhan selvää jälkeä syntyy. Samoin jos on jo tiedossa että ongelmia on tulossa eli vaikkapa testamentteja joista kaikki eivät ole yhtä mieltä, ennakkoperintöjä eri tahoille ym. sekavaa.
Yksinkertaisissa asioissa, pesissä jotka eivät ole erityisen arvokkaita varmastiki pankin lakimies on hyvä. Pankin lakimiehet ovat siinäkin mielessä hyviä että heillä yleensä hyvä rutiini yksinkertaisten peruspesien perunkirjoituksesta.
Tosin kannattaa muistaa että asiat tekee monimutkaiseksi kaksi asiaa:
1) Perillisten etukäteen huonot henkilösuhteet
2) Suuri omaisuus (osakkailla suuri intressi riitauttaa pienemmätkin asiat vaikka mitään henkilöiden välistä riitaa ei olisikaan)
Lisäksi tarkkana kannattaa olla jo perunkirjoitusvaiheessa sellaisten pesien kohdalla jotka sisältävät vaikeasti arvioitavia omaisuuseriä, ovat hyvin velkaisia tai muuten vaan sisältää omaisuuseriä joiden kuulumisesta pesään ei ole täyttä varmuutta. Tällainen pesä voi olla jo perunkirjoitusvaiheessa hyvin monimutkainen vaikka mitään riitaisuuksia osakkaiden välillä ei ole eikä tule. - veljek...
Maanmittari kirjoitti:
Kyse on varmasti ennenkaikkea siitä kuinka arvokkaasta ja monimutkaisesta pesästä on kyse. Jos kyseessä on miljoonapesä kannattaa ei haittaa vaikka perunkirjoitus maksaisi tonninkin kunhan selvää jälkeä syntyy. Samoin jos on jo tiedossa että ongelmia on tulossa eli vaikkapa testamentteja joista kaikki eivät ole yhtä mieltä, ennakkoperintöjä eri tahoille ym. sekavaa.
Yksinkertaisissa asioissa, pesissä jotka eivät ole erityisen arvokkaita varmastiki pankin lakimies on hyvä. Pankin lakimiehet ovat siinäkin mielessä hyviä että heillä yleensä hyvä rutiini yksinkertaisten peruspesien perunkirjoituksesta.
Tosin kannattaa muistaa että asiat tekee monimutkaiseksi kaksi asiaa:
1) Perillisten etukäteen huonot henkilösuhteet
2) Suuri omaisuus (osakkailla suuri intressi riitauttaa pienemmätkin asiat vaikka mitään henkilöiden välistä riitaa ei olisikaan)
Lisäksi tarkkana kannattaa olla jo perunkirjoitusvaiheessa sellaisten pesien kohdalla jotka sisältävät vaikeasti arvioitavia omaisuuseriä, ovat hyvin velkaisia tai muuten vaan sisältää omaisuuseriä joiden kuulumisesta pesään ei ole täyttä varmuutta. Tällainen pesä voi olla jo perunkirjoitusvaiheessa hyvin monimutkainen vaikka mitään riitaisuuksia osakkaiden välillä ei ole eikä tule.Tervehdys, ja Kiitos.
Tämä Op-Lakimies käyttäminen näyttää todennäköiseltä.
Olemme kyseisen pankin asiakkaita.Vainajan omaisuus on nk.nollapesä eli perintöä ei tipu!.
jodumme varmaan maksamaan lakimiehen palkkiot omistamme? - perillinen2
osaisitte kyllä tehdä sen itsekin
- perillinen
No pankkien lakimiehistä montaa mieltä Ovat pannkiasioissa ammattilaisia, mutta kahden eri pankin kahdessa eri kuolinpesässä, oli kummassakin perukirjamenettlyssä VIRHE! Toisessa lakimiesd ei oikein hallinnut virjatodistusten ketjuja, vaan hankitutti niitä elodssaolevista perillisistä hamaan alkuun Toisessa sekoili koko ajan vaatimalla papereita, joita saman pankin vanhempi lakimies neuvoi olemaan vaatimatta, kun niitä ei tarvuittu...
- kerrasta-oppinut
Lakimieskö hoitamaan perun kirjoitusta? älä ny ihmeessä mene vipuun sillä markan suutari tekee tuhansien vahigon ja kouluja käymätön vieläkin enemmän ja parhaassa tapauksessa vies sun rahatkin ja koittaa yllättäen jälki laskuttaa...yms..jne..älä ikinä turvaudu ns.lakimiehiin ota ennemmin oikea asianajaja.
- chqiod
olin 40 minuuttia perunkirjoituksessa, 365 e. simppeli juttu oli. lakimies. sitten varmaan ei ookkaan enää simppeliä kun alan pankkiasioita hoitamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2552683Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031649
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2011264- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036