Ollaan noin 10 kuukautta yritetty tosissamme saaha lapsi alulle, mutta ei, aina joka kuukausi sama juttu, kuukautiset alakaa. Tuntuu, että toisilla onnistuu heti. Veljen vaimoki sano, joka on nyt 5:llä kuulla, että joo ei tarvinnu ku kerran yrittää, niin heti tärppäs... Ja muutenkin tuntuu, että kaikki muut on raskaana paitsi mä. Äitiki tossa hösää, että voi kun ihanaa ku hänestä tulee tupla-mummu (mun toisella veljellä on jo lapsi). Teki mieli sanoa, että susta tulis kuule tripla-mummu jos meillä vaan onnistuis...
Joo en tiedä mikä lie sitten on vialla, vai onko mikään, mutta ei tämä hauskaa oo, kun on niin kerta kaikkiaan kova vauvakuume!!
Gynellä kävin tossa keväällä ja se sano, että ei tarvi olla vielä huolissaan, että kyllä se vauva sieltä tulee. Eli ei kai se ainakaan nähny mussa mitään vikaa, mutta joo eipä tosiaan oo vielä silti vauvaa kuulunu... Oisko sitten mahdollinen vika miehessä... No en tiedä, ehkä se vauva sieltä vielä tulee ja sitten mä kyllä olen onnellinen. No viikon päästä pitäis taas selvitä!!
Vauvaa ei kuulu...
4
633
Vastaukset
- Äidiksi tullut
Koittakaa nyt kokonainen vuosi ja sitten lääkäriin, vaatikaa että tutkitaan, myös mies on tutkittava. Jos teillä on varaa, yksityiset lapsettomuusklinikat on nopein tapa edetä asiassa. Mutoin ihan tavallinen terveyskeskuslääkärikin laittaa tutkimuksia vireille.
- Sarah
ei näe sisätutkimuksen avulla niitä kaikkia tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa lapsettomuuteen.
Hän näkee ulkoisesti tietenkin kaiken, tunnustelee kohdun koon ja huomaa joitakin tulehduksia jos oireilevat.
Varsinaisessa lapsettomuustutkimuksessa, tutkitaan naiselta aluksi hormonitasot, sekä katsotaan ultralla munasolun irtoamista.Samoihin aikoihin vaaditaan mieheltä näyte siemennesteestä.
Jos tähän mennessä ei vikaa ole löytynyt katsotaan munatorvet, mahdolliset tukkeutumat kolposkopialla.Sen jälkeen mahdollisesti tähystetään kohtu, sekä munatorvet.(tehdään nukutuksessa)
Kerroin tämän siksi, koska kirjoituksestasi (ehkä )saa käsityksen, että olet saanut mahdollisesti tietoa,että gynekologin tutkimuksella on sinut todettu terveeksi.
Toivon tietenkin , että vauvanne saisi ihan luonnostaan alkunsa ja nämä tutkimukset voisi unohtaa.
Itse yritin 7-vuotta ja yhtenä päivänä olinkin ihan luomusti raskaana:)
Stressaatko kovasti tätä tai jotakin muuta elämässäsi? Minulta ei koskaan löytynyt varsinaista vikaa, mutta kättärillä kyllä sanoivat, että luultavasti stressaan niin paljon, että munasolu ei jokakuukausi irtoa.(en stressannut raskautta vaan muuta elämäntilannetta)
Tiedän, helpommin sanottu, kuin tehty,on vaikea olla ajattelematta, kun vauvakuume vaivaa...
Pitelen peukkuja vauvarintamallenne:)
- Anni
Oon nyt raskaana. Rv 6 1. Aivan mahtavaa!!!!! Kannatti 11 kuukautta yrittää.
- Anni
eli kesken meni rv 9 3... Siitä on ny pari viikkoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756