Muutaman kuukauden työttömyyden jälkeen olisin vihdoinkin saamassa työtä. Ja joka vielä kannattaisi, mutta ongelmaksi taikka enemmänkin kysymykseksi nousee se, että kyseessä on elintarvikepuolen siivous eli lihatiski, palvelutiski, tiskit, keittiö. Miksi sitä nyt kutsutaankin.
Tätä en ole ikinä itse tehnyt, mutta kaikki jotka ovat tehneet ja joilta kysynyt mielipidettä ovat sanoneet, että eivät enää ikinä mene siihen työhön. Palkkaus on ainakin iha kiva kun aattelee (8,6e/h) ja AINAKIN kuutena iltana viikossa, kesäisin seitsemänä iltana viikossa - ilmeisesti jotenkin tuohon on lomituksetkin ajateltu kun ei sitä työtä voi tehdä ilman vapaapäiviä.
Lähinnä siis mietin sitä, että pystynkö noin siistiin työhön. Lähinnä siksi kun myymälä jossa siivosin niin sain sellaiset haukut pomolta, että oksat pois. Vaikka itse myymälän kauppias piti jäljestäni. Joten tiedä sitten mikä oli oikea syy tähänkin. Niin arkuus jäi, että onko siivouslaatunut siistiä vaiko ei. Ja kun tuossa tiskissä sen pitää olla todella siisti.
Omaksi hommaksi tulee lihamyllyn siivous ja loput ajasta siivoan parin kanssa palvelulinjastoa.
Niin, kannattaako mennä? Jos siis nyt jo epäröi. Onko se niin pahaa hommaa, kuin annetaan ymmärtää? Karenssinkin takia tässä mietitään, että en voi ottaa työtä vastaan ja lopettaa. Ja ei ole kivaksi työnantajaakaan kohtaan tämmönen veulaaminen. :(
Myymäläsiivousta
21
5763
Vastaukset
- reilut 7 vuotta sitten
myymälässä tekemässä just tiskiä, lihakoneita ym.. Musta se oli ihan hirveätä hommaa, valituksia sateli jatkuvasti ja lopulta potkittiin pihalle, kun en saanut jotain lihaleikkuulautoja tarpeeksi puhtaaksi (vesiletku rikki, parhaiten sai puhtaaksi kun laski vettä ja harjasi harjalla).
Voihan se olla, että sulta onnistuukin. Kannattaa kokeilla, niin sittenhän näkeekin. Mulle se homma ei sopinut ollenkaan. - domuna
olin aikoinaan iltatyössä marketsiivouksessa ja ns. kassakierto menetteli, mutta liha- ja kalatiskiä sekä etenkin tiskausta inhosin. Sitä kuumuutta tiskissä, hirvittävä tahti ja kamala tiskimäärä. Kala- ja lihatiski on myös työläs. Yritä hakea muuta työtä tai asennoidu siten, että menet ja haet samalla toisenlaista siivousta. Itse en enää lähtisi moiseen pyöritykseen!!
- Siivoojatar83
No mulla on siis toimistosiivous ja ylläpitosiivous mahdollisuudet tuon "myymäläsiivouksen" lisäksi. Eli voisin hyvin ottaa jonkun toimistosiivouksen esim. koska sen nyt tosiaan tiedä mitä pitää tehdä.
Hermoilisin ihan liikaa siitä myymäläsiivouksesta kun varmasti lentelee enemmän haukkuja kun kehuja. Toimistosiivouksesta olen aina saanut positiivista palautetta.
Ja karenssin takia ei vaan voi mennä sinne ja lähteä jos huomaakin, että ei ookkaa hyvä. Eli pitää olla varma taikka saada ne potkimaan sitten sut pihalle, mut eisekään ole hyvä vaihtoehto.
Eli soitan huomenna tälle pomolleni (työsopparia ei ole vielä siis tehty) ja neuvottelen asiasta uudemman kerran. :) - domuna
Siivoojatar83 kirjoitti:
No mulla on siis toimistosiivous ja ylläpitosiivous mahdollisuudet tuon "myymäläsiivouksen" lisäksi. Eli voisin hyvin ottaa jonkun toimistosiivouksen esim. koska sen nyt tosiaan tiedä mitä pitää tehdä.
Hermoilisin ihan liikaa siitä myymäläsiivouksesta kun varmasti lentelee enemmän haukkuja kun kehuja. Toimistosiivouksesta olen aina saanut positiivista palautetta.
Ja karenssin takia ei vaan voi mennä sinne ja lähteä jos huomaakin, että ei ookkaa hyvä. Eli pitää olla varma taikka saada ne potkimaan sitten sut pihalle, mut eisekään ole hyvä vaihtoehto.
Eli soitan huomenna tälle pomolleni (työsopparia ei ole vielä siis tehty) ja neuvottelen asiasta uudemman kerran. :)ei kyse siitä, ettetkö pärjäisi/osaisi, vaan on sen verran raskasta ainakin mun mielestä tuo myymäläsiivous (tietysti paikastakin kiinni). Toivotaan, että löydät hyvän työpaikan - itse haeskelen myös tällä hetkellä, mutta eiköhän kevät tuo tullessaan uusia paikkoja.
- Siivoojatar83
domuna kirjoitti:
ei kyse siitä, ettetkö pärjäisi/osaisi, vaan on sen verran raskasta ainakin mun mielestä tuo myymäläsiivous (tietysti paikastakin kiinni). Toivotaan, että löydät hyvän työpaikan - itse haeskelen myös tällä hetkellä, mutta eiköhän kevät tuo tullessaan uusia paikkoja.
Niin, meinasit domuna, että raskasta hommaa. No en ole kokeillut niin en tiedä raskaudesta. Eniten se tarpeeksi hyvä jälki hermostuttaa. Kiitos edellisen siivouspomon. :(
No edellisessä myymäläsiivouksessa oli yksi likka siivoamassa kerran ja se kyllä kiroa pärräsi kokoajan. Ja kertoi viikon kuluttua nähdessämme, että älä vaan ikinä tommosta hommaa tee. Sillä oli kuulemma mennyt KUUSI tuntia kun oli jynssännyt ja kuurannut. Ja sitten siitä kuumuudesta ja painavuudesta manasi.
Eli taidampa ihan rauhassa kysellä sieltä muuta hommaa ja jättää tämän. Toimistosiivous on ihanaa. - siinä -
Siivoojatar83 kirjoitti:
Niin, meinasit domuna, että raskasta hommaa. No en ole kokeillut niin en tiedä raskaudesta. Eniten se tarpeeksi hyvä jälki hermostuttaa. Kiitos edellisen siivouspomon. :(
No edellisessä myymäläsiivouksessa oli yksi likka siivoamassa kerran ja se kyllä kiroa pärräsi kokoajan. Ja kertoi viikon kuluttua nähdessämme, että älä vaan ikinä tommosta hommaa tee. Sillä oli kuulemma mennyt KUUSI tuntia kun oli jynssännyt ja kuurannut. Ja sitten siitä kuumuudesta ja painavuudesta manasi.
Eli taidampa ihan rauhassa kysellä sieltä muuta hommaa ja jättää tämän. Toimistosiivous on ihanaa.kuudessa tunnissa oli kummallista?
- Siivoojatar83
siinä - kirjoitti:
kuudessa tunnissa oli kummallista?
Kuusi tuntia oli kummallista, kun neljä tuntia oltiin annettu työajaksi. Eli kaksi tuntia meni likan omasta taskusta. Näin siis olen asian häneltä ymmärtänyt.
- Neuvo
Siivoojatar83 kirjoitti:
Kuusi tuntia oli kummallista, kun neljä tuntia oltiin annettu työajaksi. Eli kaksi tuntia meni likan omasta taskusta. Näin siis olen asian häneltä ymmärtänyt.
Älkää hyvät ihmiset tehkö ilmaista työtä. Aivan järkyttyneenä luen näiltä palstoilta, kuinka maksetaan esim. vain 4 tunnin siivoamisesta, mutta kuitenkin työntekijä tekee 6 tuntia. Haloo!
Pomo vaatii vain aina enemmän!!!!
- ottanut,
haukut onkeesi? jospa nyt tiedät mitä asiakas vaatii. ja hygieenisuushan on tottakai tarkkaa tässä työssä. onnea, kyllä se sujuu!!!
- domuna
varmasti jokainen, joka siivousalalla työtä tekee, tulee saamaan niitä haukkuja ennemmin tai myöhemmin. Siivous on siitä mielenkiintoinen palvelu, että siitä mielellään arvostellaan, moititaan ja pihistetään mahdollisimman paljon. Johtuneeko siitä, että yleisesti luullaan siivoamiseen kykenevän kuka tahansa ja asiakaskin on ns. ammattitaitoinen arvostelija. Hyvin harvalla alalla niin kärkkäästi otetaan suurennuslasin alle työn lopputulosta kuin siivouksessa ja se siivooja-poloinen on tietysti huono ja laiska. Usein myös asiakas ei itsekään tiedä, millaisesta lopputuloksesta maksaa ja vaatimukset kasvaa. Tuli haukkuja aiheesta tai ei, nenä pystyyn kaikki - ei kannata tuntea itseänsä huonommaksi ihmiseksi tämän takia.
- siivoojatar83vv...
domuna kirjoitti:
varmasti jokainen, joka siivousalalla työtä tekee, tulee saamaan niitä haukkuja ennemmin tai myöhemmin. Siivous on siitä mielenkiintoinen palvelu, että siitä mielellään arvostellaan, moititaan ja pihistetään mahdollisimman paljon. Johtuneeko siitä, että yleisesti luullaan siivoamiseen kykenevän kuka tahansa ja asiakaskin on ns. ammattitaitoinen arvostelija. Hyvin harvalla alalla niin kärkkäästi otetaan suurennuslasin alle työn lopputulosta kuin siivouksessa ja se siivooja-poloinen on tietysti huono ja laiska. Usein myös asiakas ei itsekään tiedä, millaisesta lopputuloksesta maksaa ja vaatimukset kasvaa. Tuli haukkuja aiheesta tai ei, nenä pystyyn kaikki - ei kannata tuntea itseänsä huonommaksi ihmiseksi tämän takia.
Teetpä mietn hyvin tahansa, aina ollaan ihan turhastakinn valittamassa. Pahimpia ovat erään kaupan kassat...vanhat akat istuvat ja kyttäävät koko saakelin illan, miten teet työsi, kehataan mennä valehtelemaan jopa marketpäällikölle, että eihän se uus tyttö ees aja lattioita joka ilta sillä koneella. Mie sanoin et ei pidä paikkaansa, ja teen kaikki työt mitä kuuluukin, ja ite on se mies nähnyt ja kehunutkin...tarkistakoon valvontakamerasta, jos ei muuten ne vanhat akat usko. Siihen loppui jäkätys ja turhasta vittuilu..kannattaa pitää puolensa ja osata jokainen työ mitä teet perustella jotenkin, niin ovat hiljaa. Tärkeintä on kun itse tietää että teet työsi hyvin..ei ainakaan ole sitten huono omatunto..
- domuna
siivoojatar83vv... kirjoitti:
Teetpä mietn hyvin tahansa, aina ollaan ihan turhastakinn valittamassa. Pahimpia ovat erään kaupan kassat...vanhat akat istuvat ja kyttäävät koko saakelin illan, miten teet työsi, kehataan mennä valehtelemaan jopa marketpäällikölle, että eihän se uus tyttö ees aja lattioita joka ilta sillä koneella. Mie sanoin et ei pidä paikkaansa, ja teen kaikki työt mitä kuuluukin, ja ite on se mies nähnyt ja kehunutkin...tarkistakoon valvontakamerasta, jos ei muuten ne vanhat akat usko. Siihen loppui jäkätys ja turhasta vittuilu..kannattaa pitää puolensa ja osata jokainen työ mitä teet perustella jotenkin, niin ovat hiljaa. Tärkeintä on kun itse tietää että teet työsi hyvin..ei ainakaan ole sitten huono omatunto..
mainitsit nuo kassat, itekin muistan, kuinka siivoojia kateltiin nokkavartta pitkin. Osa ei edes tervehtinyt, mutta omapa on asiansa.. ;-) Kyttääjistä kannattaa varmaan vain ajatella, että jos ei elämässä ole muuta tekemistä, sallittakoon tuo pieni huvi heille. Yleensä nuo kyttääjät hoitavat omat tehtävänsä vähemmän tunnollisesti?
- siiivoojatar83vv..
domuna kirjoitti:
mainitsit nuo kassat, itekin muistan, kuinka siivoojia kateltiin nokkavartta pitkin. Osa ei edes tervehtinyt, mutta omapa on asiansa.. ;-) Kyttääjistä kannattaa varmaan vain ajatella, että jos ei elämässä ole muuta tekemistä, sallittakoon tuo pieni huvi heille. Yleensä nuo kyttääjät hoitavat omat tehtävänsä vähemmän tunnollisesti?
Niinpä..tosi ärsyttäviä ne akat, kun pitää kytätä mitä tekee..periaatteessahan jos minä en puutu heidän töihin, ei heidän pitäisi puuttua meidän töihin. Yhden kerran menin vahingossa veikkauskonetta muka (märällä rätillä) pyyhkimään, niin siitä se vittuilu alkoi. En tiennyt että siihen on olemassa ihan oma aineensa ja ymm. Siitäkin piti olla kauhea numero tekemässä, ja heti aliarvioimassa..ei ne kaupan kassat monesti todellisen siivouksen päälle tajua yhtikäs mitään.Kuhan puhuvat vain...ite hyvä kun omat tiskinsä joku kermaperse kehtaa tiskata..
- siivoojatar83vv...
domuna kirjoitti:
Niiden niin tärkeiden myyjien kannattaisi muistaa, että me siivoojat tehdään ns. ostopalveluna heille se siivous, joten sen mukaan voisi edes joku kaupan akka tervehtiä..eikä vaan niin vittuuntuneen näköisenä vahtia joka askelta. Kukas sitten siivoaa sen kaupan, jos siivooja saa tarpeekseen ja ottaa hatkat..olemmehan kuitenkin osa henkilökuntaa, ja tärkeä lenkki työssä..jonkunhan se liike täytyy kuitenkin siivota.
- Siivoojatar83
siivoojatar83vv... kirjoitti:
Niiden niin tärkeiden myyjien kannattaisi muistaa, että me siivoojat tehdään ns. ostopalveluna heille se siivous, joten sen mukaan voisi edes joku kaupan akka tervehtiä..eikä vaan niin vittuuntuneen näköisenä vahtia joka askelta. Kukas sitten siivoaa sen kaupan, jos siivooja saa tarpeekseen ja ottaa hatkat..olemmehan kuitenkin osa henkilökuntaa, ja tärkeä lenkki työssä..jonkunhan se liike täytyy kuitenkin siivota.
Sain sitten uutta työtä. Toimistosiivousta, illalla. 16.30-22.30 (tosin joinain päivinä voin kuulla päästä jo tasan kympiltä)
Niin, eikös tästä tulekkin iltalisä? Kun tuo on se vakituinen työaika? Näin itse siis aattelisin ainakin.
Ja toinen mikä pohdituttaa, että kun kyseessä on 5,5-6h työtuntimäärä, niin millaiset tauot minulle kuuluu? Mitään ruokataukoa ei tarvitse varmaankaan pitää mutta jotain juomistaukoja ja pientä purtavaa voisi olla kiva ottaa. Ainakin ensin alkuun ennenkuin siis tottuu rytmiin.
Harmillista, kun ilmeisesti on vaan kuukauden sairaslomitus mutta eipä se haittane minua. Tässä kyllä sanon, että tehdään semmonen määräaikainen työsopimus, koska se on itseni kannalta parempi. Kelaa ja näitä ajatellen. - mömmöm
Siivoojatar83 kirjoitti:
Sain sitten uutta työtä. Toimistosiivousta, illalla. 16.30-22.30 (tosin joinain päivinä voin kuulla päästä jo tasan kympiltä)
Niin, eikös tästä tulekkin iltalisä? Kun tuo on se vakituinen työaika? Näin itse siis aattelisin ainakin.
Ja toinen mikä pohdituttaa, että kun kyseessä on 5,5-6h työtuntimäärä, niin millaiset tauot minulle kuuluu? Mitään ruokataukoa ei tarvitse varmaankaan pitää mutta jotain juomistaukoja ja pientä purtavaa voisi olla kiva ottaa. Ainakin ensin alkuun ennenkuin siis tottuu rytmiin.
Harmillista, kun ilmeisesti on vaan kuukauden sairaslomitus mutta eipä se haittane minua. Tässä kyllä sanon, että tehdään semmonen määräaikainen työsopimus, koska se on itseni kannalta parempi. Kelaa ja näitä ajatellen.kuulu liittoon,Kun Kelasta puhut?Liitosta saa soviteltuna päivärahan kun tekee vajaata päivää keikkalaisena tai tuntityöläisenä.
- Siivoojatar83
mömmöm kirjoitti:
kuulu liittoon,Kun Kelasta puhut?Liitosta saa soviteltuna päivärahan kun tekee vajaata päivää keikkalaisena tai tuntityöläisenä.
kuulu liittoon mutta tarkoitus on sellaiseen liittyä. Paitsi että kun se liiton rahakin katsotaan sen mukaan, millasta palkkaa saat eikä se ole kovin paljon Kelan normaalirahaa isompi. Siis kun katselin. Mutta näin.
Toivon vaan että tuon sairaslomituksen jälkeen tulisi joku vakituinen oma kohde. Ja sitten kun saan kuulemma alkaa heillä oppisopimuksella opiskelemaan laitoshuoltajaksi. :) - Möömöö9
Siivoojatar83 kirjoitti:
kuulu liittoon mutta tarkoitus on sellaiseen liittyä. Paitsi että kun se liiton rahakin katsotaan sen mukaan, millasta palkkaa saat eikä se ole kovin paljon Kelan normaalirahaa isompi. Siis kun katselin. Mutta näin.
Toivon vaan että tuon sairaslomituksen jälkeen tulisi joku vakituinen oma kohde. Ja sitten kun saan kuulemma alkaa heillä oppisopimuksella opiskelemaan laitoshuoltajaksi. :)kaupunki/kunta alkaa oppisopimuskouluttamaan laitoshuoltajia.
Itse opiskelin aikuiskoulutuskeskuksessa 10kk;ssa laikkariksi ja heti sain hommia
Nykyään ei moneen paikkaan pääse edes sijaiseksikaan ,jos ei ole laitoshuoltaja.
- SIIVOUS KONE
MINULLE KAUPAN ISÄNTÄ ON ILOINEN OLEN ITE SIIVOAMASSA ISOA KAUPPAA PARI KERTAA ON PARPATTANU SIITÄ ETTÄ MUKA AJAISIN SIIVOUS KONEELLA TURHAAN MÄ VASTASIN ET MINÄ OLEN TULLUT TÄNNE SIIVOAMAAM EN LORVIMAAN.
- Siistijänainen
Minusta liha- ja kalatiskin siivoaminen oli ihanaa. Tein muutaman vuoden myymäläsiivousta ja juuri tuo oli parasta. Inhosin myymälän puolen siivoamista. Töitä sai kyllä painaa, mutta pysyin kunnossa ilman muuta liikuntaa. Siihen pitää kyllä tuossa työssä varautua että koko ajan on tehtävä, muuten sieltä ei pääse koskaan kotiin. Ei siis sovi sellaisille jotka haluavat päästä helpommalla.
- Luuttu
Olen 23vuotias nuori nainen ja työskentelen tällä hetkellä elintarvikeliikkeessä siistijänä (muutaman vuoden jo ollut). Tykkään työstä todella paljon! Rankkaa se on mutta pitääpähän kilot kurissa ;) Päivittäin olen 6-8h ja tietysti pidempääkin mikäli on jokin urakka (esim ikkunoiden pesua tms). Työnkuvaan kuuluu niin lihatiski, salaattitiski, pulla/leipätiski, 2grilliä, paistouuni, makkaratiski, lämpökaappi, 2 leikkelekonetta, saha, pihvikone, maksa- ja lihamylly, tiskien astiat, leikkuulaudat, kahvihuone tiskit, 4kylmiötä hyllyineen, toimisto, takahuone, wc:t ja pukuhuoneet, postin tilat, myymälän lattiat kauttaaltaan...tms tms. Ainoana siivoojana kun tiedän mitä milloinkin olen ottanut niin on helppo jakaa hommat viikon jokaiselle päivälle. Olen itse tarkka jäljestä. Mutta esim myymälän lattia on mahdoton pitää TÄYSIN hiekattomana, asiakkaat pitävät huolen siitä :)
Mutta tämä työ sopii minulle, vaikka stressi ja kiire painaakin päälle joka päivä. Silti jaksan huomioida asiakkaan vaikken varsinaisesti asiakaspalvelutyössä olekkaan. Mikäli et tunne tätä työtä omaksesi ja se tuottaa vain pelkkää pahaa oloa niin älä ihmeessä ota työtä vastaan. On meitäkin jotka tykkäävät hommasta :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733