vakava piittaamattomuus???

hittolainen

ajoin viikonloppuna tutkaan 80km talvialennetulla nopeus alueella 130km/h... sain sakot lähes tonnin heti käteen 24 päiväsakkoa ja kortti lähti samantien, poliisipäällikön kanssa on treffit huomenna. työnantaja ilmoitti tänään että saan potkut sillä olen koeajalla vielä töissä jos en pystyn suoriutumaan velvollisuuksistani mihin minut on palkattu... myyntiedustaja tyyppinen työ, lapseni ovat esikoulussa ja hoitopaikassa.. joudun huolehtimaan myös heidän kuljetuksistaan. onko kellään mitään tietoa mikä minua odottaa?? voiko asiaa sovitella?? vaikuttavatko lähes 300t€ asuntolainat asiaan... ansiot menee

11

6257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei auttanut minullakaan vaikka

yh isä ja rekkakuski.Meni työpaikka ja muut alta vaikka sakot onneksi tippu,kun valitin sillä olinhan työtön kun sakot määrättiin ja tuomio tuli.

• hittolainen

annetiinko sinulle sakkoa heti vai jouduitko odottamaan käräjiä? oliko tuomio törkeä liikenteen vaarantaminen? pidätyksen tehneet poliisitkin olivat hiukan murheissaan kuinka minun käy... tie oli suora, kuiva ja risteyksiä ei ollut...alamäki. kehuivat että jos olisin päästellyt kilometrinkin lujempaa niin olisi mennyt törkeän puolelle ja kinkerit olisi kutsunut! huvittavinta on että olen aina haukkunut kaahaajia ja en edes huomannut että painoin kaasua siihen malliin.. olin huulet pyöreänä kun minut pysäytettiin. mutta tapahtunut antaa ajattelun aihetta, menee duunipaikka mitä kyttäsin vuosia.. parempi lähteä maasta! ei mulle jää mitään enään mistä pitää kiinni, vaimo ilmoitti samaan hengenvetoon että lähtee lapsien kanssa litomaan jos jään kotia istumaan työttömänä enkä saa lainoja hoidettua. ei tätä paskaa jaksa enään

• täällä ei
        hittolainen kirjoitti:

annetiinko sinulle sakkoa heti vai jouduitko odottamaan käräjiä? oliko tuomio törkeä liikenteen vaarantaminen? pidätyksen tehneet poliisitkin olivat hiukan murheissaan kuinka minun käy... tie oli suora, kuiva ja risteyksiä ei ollut...alamäki. kehuivat että jos olisin päästellyt kilometrinkin lujempaa niin olisi mennyt törkeän puolelle ja kinkerit olisi kutsunut! huvittavinta on että olen aina haukkunut kaahaajia ja en edes huomannut että painoin kaasua siihen malliin.. olin huulet pyöreänä kun minut pysäytettiin. mutta tapahtunut antaa ajattelun aihetta, menee duunipaikka mitä kyttäsin vuosia.. parempi lähteä maasta! ei mulle jää mitään enään mistä pitää kiinni, vaimo ilmoitti samaan hengenvetoon että lähtee lapsien kanssa litomaan jos jään kotia istumaan työttömänä enkä saa lainoja hoidettua. ei tätä paskaa jaksa enään

sua ainakaan auta. Tehty mikä tehty - järjestelmä hoitaa loput. Täytyy olla todella tyhmä jos ajaa 50kh/h tunnissa ylinopeutta ja selittelee nettitutuuille tekoaan. Älä marmata, eikö se ikean kaverikin aloittanut kalustekaupan fillari toimituksin, eli ei se auto nyt niin välttämätön ole vaikka onkin myyntimies.

• Helmunt Schwein

Sinun tapauksessasi poliisit olivat armeliaita, kun tulkitsivat tapausta vain vakavana piittaamattomuutena liikenneturvallisuutta kohtaan.
      Katsos tuo 50 km/h ylinopeutta on jo melkein törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista, mistä ei selviä poliisin kirjoittamilla sakoilla, vaan juttu menee aina käräjille.
      Vakavassa piittaamattomuudessa kortti kuivuu 1-6 kk, kun taas törkeässä liikenneturvallisuuden vaarantamisessa minimi on 6 kk, mutta yleensä noin 1 vuosi.

• meni....

Törkyvaarantamisen minimiajokielto on ensikertalaiselle 3 kk (tieliikennelaki 78 §) ja oikeuskäytännössä (edelleen ensikertalaiselle) vuoden mittaiset ajokiellot ovat ääriharvinaisia. 50 km ja ylityksiä todellakin pääsääntöisesti kohdellaan törkeinä liikenneturvallisuuden vaarantamisina, mutta "alarajalla" ajokiellot liikkuvat 3-6 kk kieppeillä.

• kokemus68

Miksi ilmoitit työnantajalle? Kortti meni, mutta olisit vaan jatkanut autoilua ilman korttia ja ajanut jatkossa täysin liikennesääntöjen mukaan. Itselläni ei ole korttia koskaan mennyt, mutta olen ollut lukuisia kertoja puhallusratsioissa ja poliisi kysyy äärimmäisen harvoin ajokorttia.

Itselläni on ollut ajokortti 25 vuotta eikä ikinä poliisi ole kysynyt ajokorttia pysäytettäessä.

Ja jos kävisi sellainen äärimmäisen harvinainen tapaus, että jäisit kiinni ajo-oikeudetta ajosta, niin siitä taitaa tulla tänä päivänä 20 päiväsakkoa.

No, en nyt kehota ketään rikkomaan lakia, mutta näin se vaan menee, että olisit mitä todennäköisimmin säilyttänyt työpaikkasi.

• kyllä.....

tsekkailee tienpäällä tietoja niinkin, että kysyy radioitse auton rekisteritunnuksella että onko auto ok ja että onko auton omistajalla ajo-oikeus. Että jos omalla autolla on kortitta liikkeellä, niin kylläpä voi käry käydä.

• masa1984

jos on kortti hyllyllä... jos ei oo korttia koskaan ollutkaan ni tulee 20 päiväsakkoa...

niin ja tosta ajelusta.... aattelinpa ajella aina kaverin luokse 6 km matkalla mistä kaveri ajoi 20km kouluun... pari viikkoa ajeltuani.. kas vaan ratsia tien varressa.. ja kortti kysyttiin... 7.5 olisin saanut kortin mutta nyt mennään siiten 3.4 torstaina poliisipäälikön juttusille että kauaks aikaa se kortti lähteekää... ps auto millä ajoin kortitta ajon ja ratin on pysäytetty 3 kertaa sen jälkeen kun on vaan maija tullu vastaan... tai ootellu jossai...

• hittolainen

olin tänään kuulemassa kuinka surkea ihminen olen ja ajattelematon, nuhteet olivat asiallisia ja vituttaahan nämä seuraukset poliisi viranomaisiakin, ihmisiä ovat ja ymmärtävät kyllä mitä ajokortti nykypäivänä merkitsee...
      tuomio oli 2kk ajokieltoa ja valittaa voi jos haluaa, ,mulla ei ole tarvetta valitella enään mitään, homma selvä duunipaikka meni ja pankki ei halua sovitella asiaa.. en pysty hoitamaan velkojani

• posiilit huonolla tuulella?

Oli yksi aamu kova kiire töihin (sairaanhoitaja, ei kärsi myöhästyä raportilta) ja tein reittiennätystä kun pääsin lähtemään kotoa vähän myöhässä. Olin jo loppusuoralla ja työpaikka häämötti, kun koukku pomppasi pensaasta ja näytti kilpeä, no tien sivuun ja konstaapeli ilmoitti, että tuli ajettua neljänkympin alueella yheksääviittä. Ei muuta kuin kyttäauton takapenkille ja minä selittämään, että nyt on kyllä niin kiire etten ehdi jäädä tähän turisemaan. Konstaapelit kuuntelivat minuutin millä asioilla liikun ja miksi kaahaan, toinen sanoi: nyt kun meet niin ehdit vielä raportille, mutta aja rajoitusten mukaan tämä loppumatka. Minä lupasin, ja erottiin yhteisymmärryksen vallitessa ja toivoteltiin hyvää loppupäivää molemmin puolin.
      Että näinkin voi käydä.

• Driverwoman

Ymmärtääkseni Suomen Laki määrittää eri rikkomusten rangaistukset/ seuraamukset, vaikkakin usein ihmettelen oikeusvaltiomme eriarvoisia sanktioita esim. liikennerikkomus, lasten hyväksikäyttö, talous- ja väkivaltarikokset, joiden rangaistukset eivät aivan tunnu aina olevan rikoksen vakavuuden mukaan oikeudenmukaisia, ainakaan oman eettisen pohdintani mukaan.

Olen seurannut tämän palstan keskustelua koskien ylinopeusrangaistuksia ja valitettavasti tällä palstalla on paljon "maallikkotuomareita" oikeutta jakamassa.

Eikö rangaistuksen (sakko ja /tai ajokielto)tarkoituksena ole sovittaa rikkeet? Onko todella useiden tämän palstan ja tämän keskustelun kirjoittajista sitä mieltä, että rikkomuksen tehnyt ja rangaistuksensa saanut ansaitsee vielä suomimista kanssa kansalaisilta?

Jos katsot olevasi täysin nuhteeton ja siten asetat itsesi jalustalle,suosittelen paistattelemaan täydellisyydessäsi ihan omassa hiljaisuudessasi.

TV Myös ohituskaistalla ohittaessa ylinopeusrangaistuksen ja ajokiellon vakavasta piittaamattomuudesta saanut lähes tonnin sakot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      187
      2738
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2549
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2257
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2084
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1749
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1454
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1450
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      227
      1193
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1158
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1083
    Aihe