Minulla on ollut kaneja, ja suunnittelen kanin ottamista.. Omat kanini olivat ulkorakennuksessa (lämmitetyssä, lämpötila noin 5-10 astetta talvisin) mutta muutettuani kaupunkiin minun täytyisi ottaa sisäkani. Kävin eläinkaupassa katsomassa kaneja, ja pidin yhtä sylissä. Kanista irtosi kauheasti karvaa. Myös viime kesänä minulla hoidossa ollut kani pöllysi aika lailla. Muistelen, ettei omista kaneistani lähtenyt karvaa lukuunottamatta kevättä, jolloin pudottivat talvikarvan. Mistä siis johtuu sisäkanien ilmeisesti jatkuva karvanlätö? Voiko sitä jotenkin hillitä? Irtoaako teidän omista kaneistanne miten paljon karvaa?
kanien karvanlähtö???
11
2368
Vastaukset
- tania78
Nythän on kevät (ainakin meillä) ja kanimme on juuri alkanut...ikävä kyllä.
(ajatuksissani nypin päästä toissapäivänä kourallisen) =)
Normaalisti kaneista EI irtoa karvaa.
Jos karvanlähtö on jatkuvaa on kanissa / ruokinnassa jotain pielessä...- Blue..
Kuinka kauan kaneilta irtoaa keväisin karvaa? kestääkö se normaalisti kesään saakka? Onko jokin rotu, josta lähtisi karvaa kenties vähemmän?
- karvapallona,
Blue.. kirjoitti:
Kuinka kauan kaneilta irtoaa keväisin karvaa? kestääkö se normaalisti kesään saakka? Onko jokin rotu, josta lähtisi karvaa kenties vähemmän?
Meillä alkaa onneksi karvanlähtö jo rauhoittumaan! Vielä pari viikkoa sitten karvaa lähti mielettömästi, kuten joka kevät ja syksy.
Ainakin minä nypin karvoja toisesta kanista, ettei se mene kanin suolistoon tukkeutumaan. Jussikka on tällä hetkellä aika kamalan näköinen, sekaisin uutta ja vanhaa karvaa.
Toinen pupu on lyhyempikarvainen, siihen riittää harjailu eikä turkki näytä niin pahalta kuin pojalla.
Itsellä ei viitsi käyttää mustia vaatteita...olen aika lailla valkoisen karvan peitossa... - ippa89
karvapallona, kirjoitti:
Meillä alkaa onneksi karvanlähtö jo rauhoittumaan! Vielä pari viikkoa sitten karvaa lähti mielettömästi, kuten joka kevät ja syksy.
Ainakin minä nypin karvoja toisesta kanista, ettei se mene kanin suolistoon tukkeutumaan. Jussikka on tällä hetkellä aika kamalan näköinen, sekaisin uutta ja vanhaa karvaa.
Toinen pupu on lyhyempikarvainen, siihen riittää harjailu eikä turkki näytä niin pahalta kuin pojalla.
Itsellä ei viitsi käyttää mustia vaatteita...olen aika lailla valkoisen karvan peitossa...jos kanilta lähtee karvoja, niin antakaa ananasta..se hillitsee karvanlähtöä..
- tieto !
ippa89 kirjoitti:
jos kanilta lähtee karvoja, niin antakaa ananasta..se hillitsee karvanlähtöä..
ei ananas karvanlähtöä estä
- tania78
ippa89 kirjoitti:
Karvan lähtöä ei voi hillitä. Riippuen säistä, kani vaihtaa parista viikosta yli kuukauteen .
Joskus karvanlähdön aikoihin kani saattaa kärsiä ummetuksesta, karvojen joutuessa suolistoon..
(pipanat pienenevät tai niitä ei tule)
Ananaksen uskotaan lisäävän suoliston toimintaa ja helpottavan ummetusta. - satsa39
ippa89 kirjoitti:
No meillä lähtee Hermukasta aivan mielettömästi karvaa vaikka sen harjais 5*/pv.
- lapin
Meidän tuolta pienemmältä kanilta lähtee nyt juuri karvaa, vissiin se talvikarva vaihtuu :D Kun kani oli koko talven pörröinen, niin nyt sitten villat putoilee.. Ja kaikki paikat kanin karvassa :D.
- TTA
Minun kanilla myös lähtee karvaa, eli ei tarvi kuin silittää tai pikkusen nyppii nii tumppu on kädessä.
- satsa30
Pitäis varmaa tätä meidän hermukkaa viedä ulos ja harjara se sitte siellä
- Ama___
satsa30 kirjoitti:
Pitäis varmaa tätä meidän hermukkaa viedä ulos ja harjara se sitte siellä
Meiän uros kani on leikattu ja siitä on sen jälkeen lähteny koko ajan paljon karvaa.. :/ ei taida olla meiän kämpässä paikkaa josta valkosia karvoja ei löytyis :D Nypin sitä välillä ja harjaan, mut sille ei muuten oikeen voi mitään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894