Koiraverot moninkertaiseksi...

200 e koiraveroa vähintään

...jotta voitais hillitä liiallista koirien ottoa. Nyt on monella useita koiria kerrostaloissakin ja valtavat koiraspaskavuoret kaduilla kun ei muisteta velvoitteita.

En haluaisi maksaa koirien paskankorjuukustannuksia, niitähän tulee siitäkin huolimatta (yhtä paljon jätettä) vaikka omistaja muistaisi kerätyä ne. Ja maksaahan koirapuistojen ylläpito. En ymmärrä ilmaisperiaatetta varsinkaan niitä perusteita, joita vihreät esittivät.

Lisäksi on esiintynyt luonnevikaisia koiranomistajia, jotka usuttavat koiransa ihmisten kimppuun. Ja näyttää siltä, että ostoskeskuksiissakin alkaa olla irrallaan juoksevia lemmikkejä. Joiltakin koiranomistajalta on tipahtunat ruuvit päästä ja eläinrakkaus on livennyt palvonnan asteelle, kaikkiin paikkoihin pitäisi koiran kanssa päästä.

Lisäksi itkettää, kun melkein joka vuosi lapsilta aiotaan ottaa kesäruokailu pois leikkikentiltä, mutta koirille pitäisi taata ilmainen jätehuolto ja ulkoilupaikat. Käsittämätöntä...

24

2604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutta

      Eikös niitä olla poistamassa.
      Osin jo poistettukin!

      • 200 e koiraveroa vähintään

        ..tosi harkitsematonta eikä kenenkään edun mukaista, ei edes koirien omistajien, sanon mä.


    • hiihtoladut pois

      Hiihtäjille vero, joka helvetin talvi menee rahaa latujen kunnossa pitoon. Ja kuka maksaa, jos rinteessä nilkkamurtuu? Veronmaksajat tietenkin.

      Ja jalkapallo kentät rivareita täyteen. Joka kesä helvetinmoinen ruohonleikkuu ja alueen kunnossapito.

      Tupakan myynti on LOPETETTAVA. Tupakka tappaa joka vuosi ihmisiä enemmän, kuin mikään muu. Lisäksi ällön näköisiä nuo helvetin tupakan natsat, askit ja tupakkakupit kaduilla ja talojen ulkopuolella. Lisäksi hajuhaitta kamala, jos joku pässinpää polttaa parvekkeella tai sisällä. Ja kuka maksaa terveydenhuoltokustannukset? Veronmaksajat.

      kelkkareitit pois, valtava työ pitää niitä auki ja tarkkailla niiden kuntoa. Saastuttavat ja saaste vaikuttaa ilmatilan lämpiämiseen.

      Uimahallit pois, menkää järveen uimaan. Uimahallin pito se vasta veronmaksajille kallista onkin. Tai sitten lipunhinnaksi 100e, sais uimarit näin itse kustantaa uimahallin ylläpitoa ja valvojien palkkoja.

      Ja normi-ihmisen autovero viisinkertaiseksi. Opetelkoon ihmiset käyttämään jukisi kuljetuksia, kuten linja-autoa, junaa jne. Rahtareiden ja linja-autokuskien, hälytysajoneuvojen jne antaa mennä ilman veroa. Mutta laiskat luuseripaksuperseet opetelkoon liikkumaan tai siirtämään se perse vaikka linja-autoon. Jos ei onnistu, niin muuta lähemmäksi työpaikkaa, vaikka siihen rivariin minkä paikalla oli ennen se jalkapallokenttä.

      • 200 e koiraveroa vähintään

        ...jota kerrot, totta kuin vettä. Olen ihminen ja sen verran vanhakantainen, että hyväksyn toiminnan pääasiassa ihmisten ja yhteiskunnan eduksi. Koirat ovat lemmikkieläimiä eikä siten pakollisia toimentuloon.

        Hyväksi ne ovat ihmiselle, koirat ja lemmikit, kuten palvelukoirat ja henkiseksi virikkeeksi esim. lapsille ja vanhuksille, mutta koirien EHDOILLA EI TULEE ELÄÄ kuten suunta nyt on. Ja jos ihminen ei tiedä kumpi on tärkeämpi, esim. kummalle on asunnot tarkoitettu, ihmiselle vai koirille tai lemmikeille, yhteiskunnan pitää ottaa kantaa ja rajoittaa harkitsemantonta/tietämätöntä toimintaa.


    • nolla euroa

      Täällä jos koiraverosta tehdään vaikka kaksi kertaa suurempi, niin se on 2 x 0 = 0 eli nollalinja jatkuu =)

      Toisaalta, en asu taajamassa eikä koirani liiku taajamassa. Koirani tekevät tarpeensa omaan metsään.
      Ja emme käy koirapuistossa, koska koirat temmeltää omalla palstalla.
      Mistä maksaisin siis koiraveroa, sinun hammaslääkäri käynnistäkö?

      • 200 e koiraveroa vähintään

        ...on se, että ympäristö on ihanteellista lemmikillesi. Jos asuisin samankaltaisessa paikassa, ottaisin heti koiran, yhden. Maksaisin myös koiraveroa saamistani yhteiskunnallista palveluista. Olen koiraihminen ja minulla oli koira, kunnes muutin kaupunkiin. Silloin katsoin, ettei koirallani ole asianmukaista ympäristöä, vapautta liikkua luonnossa avarasti.

        Olen talousajattelija enkä ymmärrä koko loogista ajatteluasi: eivätkö koirasi rasita mitään yhteiskunnan tukemaa palvelua? Ovatko ne totaalisesti luomakuunnan kruunuja:
        Ei rekisteröintiä, ei MITÄÄN JÄTETTÄ, mitä yhteiskunta tukea: ei liikennettä, ei roskaa/jätettä esim. koiranmuona-/jätepussit, eikä eläinlääkärin palveluja, eikä yleisten teiden eikä ulkoilualueiden käyttöä jne. Eli koira on vain teidän piha-alueella ilman minkäänlaista yleistä kontaktia muuhun maailman.

        Jos näin on, olette täysin omillanne, erityksessä muusta yhteiskunnasta ja palveluista. Kannatan 100 % koiraverottomuutta ja omistajana saatte papukaijamerkin kaiken päälle, minulta!


      • ...
        200 e koiraveroa vähintään kirjoitti:

        ...on se, että ympäristö on ihanteellista lemmikillesi. Jos asuisin samankaltaisessa paikassa, ottaisin heti koiran, yhden. Maksaisin myös koiraveroa saamistani yhteiskunnallista palveluista. Olen koiraihminen ja minulla oli koira, kunnes muutin kaupunkiin. Silloin katsoin, ettei koirallani ole asianmukaista ympäristöä, vapautta liikkua luonnossa avarasti.

        Olen talousajattelija enkä ymmärrä koko loogista ajatteluasi: eivätkö koirasi rasita mitään yhteiskunnan tukemaa palvelua? Ovatko ne totaalisesti luomakuunnan kruunuja:
        Ei rekisteröintiä, ei MITÄÄN JÄTETTÄ, mitä yhteiskunta tukea: ei liikennettä, ei roskaa/jätettä esim. koiranmuona-/jätepussit, eikä eläinlääkärin palveluja, eikä yleisten teiden eikä ulkoilualueiden käyttöä jne. Eli koira on vain teidän piha-alueella ilman minkäänlaista yleistä kontaktia muuhun maailman.

        Jos näin on, olette täysin omillanne, erityksessä muusta yhteiskunnasta ja palveluista. Kannatan 100 % koiraverottomuutta ja omistajana saatte papukaijamerkin kaiken päälle, minulta!

        Itse elän koirineni maalla juuri noin: koirani syövät raakaruokaa puurolla lisättynä ja käyvät vapaana (luvalla) naapurinkin puolella lenkillä. Sen muun toiminnan, mitä koirani vaativat maksan kyllä yhteiskunnalle, joko yksityisten lääkäreiden palkkioina tain kunnallisille, valtiolle kalliina dieselmaksuna ja -verona. Muutenkin maksan kaikesta, joten jos joutuisin maksamaan vielä jonkin turhan päiväisen 100 e / koira veron tähän päälle niin totaalisen turhaa se minusta olisi?!


    • Hyvä juttu

      Itseäni suoraan sanottuna v'tuttaa kun esim. kehviloissa ja ostareissa menee veskiin ja siellä haisee järkyttävästi lapsenpaska kun vaippoja siellä käydään vaihtelemassa lapsille. Pitäisikö säätää erillinen lapsivero?

      • 200 e koiraveroa vähintään

        ...kullekin veroryhmälle eli on maksu niistä. Maksan sekä valtion että kunnallisveroa niin kuin monet muutkin. Verot takaavat yhteiskunnan palveluita pääasiassa IHMISILLE, myös lapsille ja lemmikeille. Koiravero on myös yhteiskunnan palveluvero, näennäinen sellainen.

        50 eurolla saa hyvän viinapullon, muttei todellisesti säännöllistä koiranpaskakuskauspalvelua vuodeksi, siis rekisteröintivero on nimellinen maksu eikä kata mitään muuta jos sitäkään.

        Koirat paskantavat päivittäin kuten ihmisetkin, jäännösten kuskaus likakaivoista ja muista keräilypisteistä maksetaan erikseen mm. yhtiövastikkeina. Koiran jätökset pitää noutaa luonnosta pitkin poikin, kaupungeissa jälkakäytäviltä ja yksityisten rahoittamista pihoista kuten meillä. Vastuullisista koiranomistajista vain osa hoitaa lain mukaiset velvoitteet: koiranpaskojenkeräilyn. Tästä huolimatta koiranjätökset kuormittavat jätekuormaa valtavasti, tee laskutoimitus.

        Kirjoittajan tarkoittama lapsivero maksetaan jo "ihmisveroina". Koiravero on erillistä koirienhoitopalvelua, joiden kuluista olen kommentoinut edellisissä vastauksissani. Ei ole siis vastikkeetonta palvelua kaupungilta.

        Sinunkin kirjoituksestasi havaitsee, että vertaat ihmislasta ja koiraa keskenään eli asetat ihmisen ja eläimen saamalle viivalle. Minusta se on eläimenpalvontaa ja tiettyjen arvojen epäjärjestystä. Olen huolestunut siitä. Katson sen jollain tapaa ihmismielen tasapainottomuudeksi.


      • 200 e koiraveroa vähintään kirjoitti:

        ...kullekin veroryhmälle eli on maksu niistä. Maksan sekä valtion että kunnallisveroa niin kuin monet muutkin. Verot takaavat yhteiskunnan palveluita pääasiassa IHMISILLE, myös lapsille ja lemmikeille. Koiravero on myös yhteiskunnan palveluvero, näennäinen sellainen.

        50 eurolla saa hyvän viinapullon, muttei todellisesti säännöllistä koiranpaskakuskauspalvelua vuodeksi, siis rekisteröintivero on nimellinen maksu eikä kata mitään muuta jos sitäkään.

        Koirat paskantavat päivittäin kuten ihmisetkin, jäännösten kuskaus likakaivoista ja muista keräilypisteistä maksetaan erikseen mm. yhtiövastikkeina. Koiran jätökset pitää noutaa luonnosta pitkin poikin, kaupungeissa jälkakäytäviltä ja yksityisten rahoittamista pihoista kuten meillä. Vastuullisista koiranomistajista vain osa hoitaa lain mukaiset velvoitteet: koiranpaskojenkeräilyn. Tästä huolimatta koiranjätökset kuormittavat jätekuormaa valtavasti, tee laskutoimitus.

        Kirjoittajan tarkoittama lapsivero maksetaan jo "ihmisveroina". Koiravero on erillistä koirienhoitopalvelua, joiden kuluista olen kommentoinut edellisissä vastauksissani. Ei ole siis vastikkeetonta palvelua kaupungilta.

        Sinunkin kirjoituksestasi havaitsee, että vertaat ihmislasta ja koiraa keskenään eli asetat ihmisen ja eläimen saamalle viivalle. Minusta se on eläimenpalvontaa ja tiettyjen arvojen epäjärjestystä. Olen huolestunut siitä. Katson sen jollain tapaa ihmismielen tasapainottomuudeksi.

        Keksi joku parempi valittamisen aihe. Toki olisi kaikille parempi, jos ihmiset muistaisivat kerätä koiranpaskat pois jalkakäytäviltä ja nurmikoilta joilla oleskellaan, mutta tuo sinun 200 euron koiraverojuttusi menee kyllä liian pitkälle. Maksa yksinäs.


      • 200 e koiraveroa vähintään
        Sandrah88 kirjoitti:

        Keksi joku parempi valittamisen aihe. Toki olisi kaikille parempi, jos ihmiset muistaisivat kerätä koiranpaskat pois jalkakäytäviltä ja nurmikoilta joilla oleskellaan, mutta tuo sinun 200 euron koiraverojuttusi menee kyllä liian pitkälle. Maksa yksinäs.

        ottaa esille. On hyvin ajankohtainenkin niin kuin lehdistä olemme saaneet lukea. 200 e on pieni summa, ei kata läheskään yhteiskunnan maksamia koirakuluja, mutta on sentään hieman suurempi ja saataa rajoittaa ilkivaltaa: toisen tontille kakkaamista, purettamista, kotirauhan rikkomista haukuilla jne.

        Minun ei tarvitse maksaa, kun en pidä koiraa...


      • Hyvä juttu
        200 e koiraveroa vähintään kirjoitti:

        ...kullekin veroryhmälle eli on maksu niistä. Maksan sekä valtion että kunnallisveroa niin kuin monet muutkin. Verot takaavat yhteiskunnan palveluita pääasiassa IHMISILLE, myös lapsille ja lemmikeille. Koiravero on myös yhteiskunnan palveluvero, näennäinen sellainen.

        50 eurolla saa hyvän viinapullon, muttei todellisesti säännöllistä koiranpaskakuskauspalvelua vuodeksi, siis rekisteröintivero on nimellinen maksu eikä kata mitään muuta jos sitäkään.

        Koirat paskantavat päivittäin kuten ihmisetkin, jäännösten kuskaus likakaivoista ja muista keräilypisteistä maksetaan erikseen mm. yhtiövastikkeina. Koiran jätökset pitää noutaa luonnosta pitkin poikin, kaupungeissa jälkakäytäviltä ja yksityisten rahoittamista pihoista kuten meillä. Vastuullisista koiranomistajista vain osa hoitaa lain mukaiset velvoitteet: koiranpaskojenkeräilyn. Tästä huolimatta koiranjätökset kuormittavat jätekuormaa valtavasti, tee laskutoimitus.

        Kirjoittajan tarkoittama lapsivero maksetaan jo "ihmisveroina". Koiravero on erillistä koirienhoitopalvelua, joiden kuluista olen kommentoinut edellisissä vastauksissani. Ei ole siis vastikkeetonta palvelua kaupungilta.

        Sinunkin kirjoituksestasi havaitsee, että vertaat ihmislasta ja koiraa keskenään eli asetat ihmisen ja eläimen saamalle viivalle. Minusta se on eläimenpalvontaa ja tiettyjen arvojen epäjärjestystä. Olen huolestunut siitä. Katson sen jollain tapaa ihmismielen tasapainottomuudeksi.

        Lapsiperheitä sen sijaan mielestäni voisi verottaa rankemminkin. Sieltähän se suurin kulueräkin yhteiskunnalle aiheutuu.


      • useita puolia
        200 e koiraveroa vähintään kirjoitti:

        ...kullekin veroryhmälle eli on maksu niistä. Maksan sekä valtion että kunnallisveroa niin kuin monet muutkin. Verot takaavat yhteiskunnan palveluita pääasiassa IHMISILLE, myös lapsille ja lemmikeille. Koiravero on myös yhteiskunnan palveluvero, näennäinen sellainen.

        50 eurolla saa hyvän viinapullon, muttei todellisesti säännöllistä koiranpaskakuskauspalvelua vuodeksi, siis rekisteröintivero on nimellinen maksu eikä kata mitään muuta jos sitäkään.

        Koirat paskantavat päivittäin kuten ihmisetkin, jäännösten kuskaus likakaivoista ja muista keräilypisteistä maksetaan erikseen mm. yhtiövastikkeina. Koiran jätökset pitää noutaa luonnosta pitkin poikin, kaupungeissa jälkakäytäviltä ja yksityisten rahoittamista pihoista kuten meillä. Vastuullisista koiranomistajista vain osa hoitaa lain mukaiset velvoitteet: koiranpaskojenkeräilyn. Tästä huolimatta koiranjätökset kuormittavat jätekuormaa valtavasti, tee laskutoimitus.

        Kirjoittajan tarkoittama lapsivero maksetaan jo "ihmisveroina". Koiravero on erillistä koirienhoitopalvelua, joiden kuluista olen kommentoinut edellisissä vastauksissani. Ei ole siis vastikkeetonta palvelua kaupungilta.

        Sinunkin kirjoituksestasi havaitsee, että vertaat ihmislasta ja koiraa keskenään eli asetat ihmisen ja eläimen saamalle viivalle. Minusta se on eläimenpalvontaa ja tiettyjen arvojen epäjärjestystä. Olen huolestunut siitä. Katson sen jollain tapaa ihmismielen tasapainottomuudeksi.

        Eläin on kuitenkin luonnollinen asia ja elänyt ihmisenkin parissa jo aikoja. Paskahälinä on "uusi" asia siihen nähden. Ihminen vieraantuu koko ajan luonnosta ja luonnollisista asioista, vaikka viimeistään tässä vaiheessa kelkan olisi hyvä alkaa kääntyä kun maailman tila on menossa perse edellä puuhun.

        Koirankakka toki maatuu luonnossakin hitaasti, mutta enemmän kantaisin silti huolta siitä mitä jätekustannuksia ja muita siihen liittyviä kustannuksia nykyinen kulutusyhteiskunta tuottaa ja aivan totaalisen turhaan.

        Tähänkin voisin vastata että vaikka kompostoin, lajittelen ja kierrätän ihan viimeisen päälle, maksan myös veroa ja kustannan siinä samalla sen että kaikki muu törky ja varsinaiset tuhotyöt korjataan yleisiltä paikoilta. Voisin maksaa koiraveroa siitä että eläinteni tuomat kustannukset eivät rasittaisi "raskaasti" koko yhteiskuntaa, mutta milläs ratkaistaan yhtä oikeudenmukaisesti tämän kaiken muun roskan ja epäjärjestyksen siistiminen? Minä maksan vaikken ole osallinen millään tavalla.


      • kyllästynyt..
        200 e koiraveroa vähintään kirjoitti:

        ...kullekin veroryhmälle eli on maksu niistä. Maksan sekä valtion että kunnallisveroa niin kuin monet muutkin. Verot takaavat yhteiskunnan palveluita pääasiassa IHMISILLE, myös lapsille ja lemmikeille. Koiravero on myös yhteiskunnan palveluvero, näennäinen sellainen.

        50 eurolla saa hyvän viinapullon, muttei todellisesti säännöllistä koiranpaskakuskauspalvelua vuodeksi, siis rekisteröintivero on nimellinen maksu eikä kata mitään muuta jos sitäkään.

        Koirat paskantavat päivittäin kuten ihmisetkin, jäännösten kuskaus likakaivoista ja muista keräilypisteistä maksetaan erikseen mm. yhtiövastikkeina. Koiran jätökset pitää noutaa luonnosta pitkin poikin, kaupungeissa jälkakäytäviltä ja yksityisten rahoittamista pihoista kuten meillä. Vastuullisista koiranomistajista vain osa hoitaa lain mukaiset velvoitteet: koiranpaskojenkeräilyn. Tästä huolimatta koiranjätökset kuormittavat jätekuormaa valtavasti, tee laskutoimitus.

        Kirjoittajan tarkoittama lapsivero maksetaan jo "ihmisveroina". Koiravero on erillistä koirienhoitopalvelua, joiden kuluista olen kommentoinut edellisissä vastauksissani. Ei ole siis vastikkeetonta palvelua kaupungilta.

        Sinunkin kirjoituksestasi havaitsee, että vertaat ihmislasta ja koiraa keskenään eli asetat ihmisen ja eläimen saamalle viivalle. Minusta se on eläimenpalvontaa ja tiettyjen arvojen epäjärjestystä. Olen huolestunut siitä. Katson sen jollain tapaa ihmismielen tasapainottomuudeksi.

        maahanmuuttajilta "koti-ikävä" raha pois, juopoille "juoppovero", mielenvikaisille "hulluusvero", kehitysvammaisille oma vero ja pitkäaikaissairaille myös veroa siitä että on sairaita, työkyvyttömiä verotettava kaikkein eniten!

        Eiköhän nyt pitäisi ottaa järki käteen kaikissa asioissa.....


    • omistajia

      siinä mä oon sun kanssa samaa mieltä että jotenkin pitäisi pystyä kontrolloimaan, mutta lähinnä koiranomistajien määrää/laatua.

      mä en mitenkään voi väittää että kaikki koiralliset ihmiset olisi lemmikkinsä ansainneet. liian heppoisin perustein monesti otetaan koiria (muitakin eläimiä) ja siitä seuraakin monia ongelmia.

      en mä puolla koiraveron palauttamista ja tuomista joka paikkaan. en ole myöskään rikas, mutta jos korkealla hinnalla saataisiin karsittua ainakin osa koirien ongelmaomistajista pois, olisin kyllä valmis maksamaan omistani.

      joo, tämä nyt oli vaan hätäinen spekulointi jota en juurikaan ehtinyt ajatella, älkää hyökätkö kimppuun!

      mutta tätä kerrostaloasiaa en ymmärrä. jos koira noin muuten on stressaantumatta kerrostalon äänistä, mikä este sellainen asumismuoto on vaikka olisi enemmänkin kun yksi koira? koti ei ole se paikka jossa koiran pitää hoitaa liikunta ja aktiviteetit. koti on ensisijaisesti paikka rauhottumista ja lepoa varten, joten jos koiralla kuitenkin on tilaa omaan rauhaan, miksi sen olisi huono kerrostalossa??

      • Läpikivi

        Toi on kyllä ihan ok pointti, että koiraverolla voisi vähentää ongelmatapauksia, mutta se valitettavasti tuskin toimii. Esimerkiksi itse asun pk-seudulla ja maksan koiraveron, mutta tuttavapiirissäni on varmaankin enemmän ihmisiä jotka eivät koko maksua maksa. Ja ihan vissi on, että nämä "ongelmatapaukset" eivät taatusti kyllä maksa penniäkään koiraveroa, varmaan nauravat koko idealle. Ja jos maksu olisi vaikka sen 200/vuosi, niin voisi yhä useampi vastuullinen koiranomistajakin jättää veron maksamatta.

        Mun mielestä paikoissa kuten pk-seudulla on ihan oikeutettua kerätä koiraveroa, vaikka en koirapuistoissa käykään ja keräilen jätöksetkin. Kaikki näin ei kuitenkaan tee, joten ihan mielelläni piffaan vähän niidenkin kuluja, ei se oo kuitenkaan kuin euron per viikko ja menee toivottavasti ihan hyvään tarkoitukseen. Kyse on vaan ihan siitä mikä nyt sattuu itelle tärkeää olemaan.

        Mun mielestäni kaikkein järkevin olisi pakollinen suoritettava "koirakortti" joka täytyisi olla ennen kuin koiran saa ostaa. Se voisi maksaa vaikka sen 200 euroa, ja siihen liittyisi koulutusta koiran hoidosta ja vastuullisesta pitämisestä. Samalla karsisi aika tehokkaasti ne pois jotka eivät muutamaa iltaa jaksa viettää "koirakoulussa." Jos muutaman illan opiskelu olisi liikaa, niin sitten ei tosiaan tarvitsisi sitä koiraa saadakaan.

        Mehän kaikki maksetaan veroja palveluista joita ei välttämättä käytetä. Esim juuri fudis kentistä tai hiihtoladuista, joiden olemassaololle ei löydy minkäänlaista järjellistä tarvetta. Moisenhan luulisi sinänsä olevan ihan kuin koiran omistuksenkin. Jos haluat omistaa koiran, maksat koiraveroa, jos haluat juosta nahkakuulan perässä nurtsilla niin maksat nahkakuulasta ja nurtsista.

        Mitä muuten tulee tuohon ihmis/eläin vertailuun, niin en mä näe, että tuo maailma olisi kieroutunut niin päin kuin väität, päin vastoin, eläinten arvostus on hälyttävässä laskussa nykyisessä kohtalaisen sairaassa kulutusyhteiskunnassa, joka on jo itsessään mielestäni läpimätä. Keskiverto eläin hankitaan lähinnä viihdykkeeksi. Ja se, että jotkut arvostavat eläimiä on muuttunut jotenkin erikoiseksi, vaikka esim sata vuotta sitten se oli vain tervettä järkeä. Jätettä tuotetaan päivittäin sellaisia määriä, että vaikka jokaisella suomalaisella olisi viisi koiraa niin se olis korkeintaan viisi pisaraa valtameressä.


    • Pamperoinen

      Suomessa on monta kaupunkia mihin ei ole rakennettu koirapuistoa, ja vihdoin nämä kaupungit ovat ymmärtäneet poistaa koiraveron, koska miksi koirasta pitäisi veroa maksaa jos siitä ei saisi mitään vastineeksi? Lisätköön sitten ulkoilu alueita koirille, ja rupeaisivat vaikka rakentamaan kunnan varoilla agility kenttiä sun muita ja ilmaisia kaupungin jäjestämiä koirakursseja. Jos jostain maksaa, pitää jotain saada vastineeksi, 200e on paljon maksettavaa tyhjästä. Ja pienempikin summa.
      Ja vetoaminen häiriintyneisiin ihmisiin ja koirankakkoihin on aika turhaa...niitä olisi suuremmankin koiraveron kanssa.

    • tai verolle

      Miksi minun pitäisi maksaa sinun lapsesi ruokailut leikkipuistoissa ? Eikö vanhemmat itse pysty ruokkimaan lapsensa. En minäkään olisi hankkinut koiraa jos en pystyisi maksamaan sen kuluja. Maksaahan koiranomistajat välillisesti veroja ostaessaan kalliita tuotteita ja ruokaa lemmikilleen, puhumattakaan eläinlääkäri- yms. palveluista. Turha sinun on urputtaa ettei kannettaisi kortemme kekoon. Mutta kun oot pykännyt sen kersan maailmaan, niin kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, vai ???
      Sinnehän ne koiranpaskat maatuu maahan, en ole koskaan nähnyt niitä korjattavan pois, korjaisivat pikkuäpärät karkkipaperinsa ja lasinsirut jotka ovat heittäneet luontoon.

      • sitten tehdä niin

        että kun kerran asumme ok-talossa ja tuomme useinkin ne kakkapussit piharoskikseemme (jonka tyhjennyksen maksamme suoraan itse) niin meidän ei tarvitsisi veroa maksaa. Upeeta!

        Roskiksia ei nimittäin täällä pienessä Keski-Uudenmaan kaupungissa ole kuin äkkiä laskettuna- kolme. Riippuu lenkin suunnasta, aina ei roskista tule lainkaan vastaan. Koirat eivät roskiksia tuhonneet vaan nuoret tai känniset aikuiset.

        Siis enhän käytä noita koirapuistojakaan. Miksi maksan niistä?

        Toisaalta pyrin aina kulkemaan sellaisen reitin, ettei koiran tarvitse hoidetulle alueelle kakkia.
        Onneksi on vielä noita rämeikköjä, jonne ei kaupungin tarhurit eksy.

        Miksi siis maksan veroa? En ymmärrä?

        Meillä on kolme lasta ja olemme joutuneet aina kaikesta hoidosta maksamaan. Jopa tuo koulun jälkeinen iltapäiväkerho alle neljä tuntia maksoi 80eur/kk.

        Ehdottomasti maksulliseksi kaikki lastenhoidot. Pitäähän niille hoitajillekin jotain maksaa.

        Meillä on koiralle koiramainen kuri ja lapsille ihmisten kuri. Ei siis pidä yleistää kummankaan lajin kasvatuksia. Itsekin inhoan räkyttäviä koiria tai itsekkäitä kaiken vaativia lapsia. Mutta kaikki eivät tällaisia ole.


      • gizmo
        sitten tehdä niin kirjoitti:

        että kun kerran asumme ok-talossa ja tuomme useinkin ne kakkapussit piharoskikseemme (jonka tyhjennyksen maksamme suoraan itse) niin meidän ei tarvitsisi veroa maksaa. Upeeta!

        Roskiksia ei nimittäin täällä pienessä Keski-Uudenmaan kaupungissa ole kuin äkkiä laskettuna- kolme. Riippuu lenkin suunnasta, aina ei roskista tule lainkaan vastaan. Koirat eivät roskiksia tuhonneet vaan nuoret tai känniset aikuiset.

        Siis enhän käytä noita koirapuistojakaan. Miksi maksan niistä?

        Toisaalta pyrin aina kulkemaan sellaisen reitin, ettei koiran tarvitse hoidetulle alueelle kakkia.
        Onneksi on vielä noita rämeikköjä, jonne ei kaupungin tarhurit eksy.

        Miksi siis maksan veroa? En ymmärrä?

        Meillä on kolme lasta ja olemme joutuneet aina kaikesta hoidosta maksamaan. Jopa tuo koulun jälkeinen iltapäiväkerho alle neljä tuntia maksoi 80eur/kk.

        Ehdottomasti maksulliseksi kaikki lastenhoidot. Pitäähän niille hoitajillekin jotain maksaa.

        Meillä on koiralle koiramainen kuri ja lapsille ihmisten kuri. Ei siis pidä yleistää kummankaan lajin kasvatuksia. Itsekin inhoan räkyttäviä koiria tai itsekkäitä kaiken vaativia lapsia. Mutta kaikki eivät tällaisia ole.

        Huhhei mä voin sitten alkaa maksaa koiraveroa enemmän, kun tampereella saadaan alkaa koirani kanssa käyttää julkisia kulkuneuvoja... mulla on iso koira ja pieni auto, eli oikein toimiva yhdistelmä. Helsingistä muuttaneena en tiennyt ettei täällä ole isot koirat tervetulleita busseihin, Helsingissä veroa maksoin, mutta turha toivo, että täällä kiinnostaisi maksaa, onneks ei ole kuin sen 34€. Koirapuistoja en pahemmin edes käytä ja asun tosiaan omakotitalossa ja kakat heitän omaan roskikseen... huoh.


      • ...

        jokainen tekee valintansa itse, mutta omillaan tulisi pers'aukisten yksinhuoltajienkin tulla, kun seuraa itselleen suunnittelevat.


    • kakssatanen

      aattele kun sulle ei oo siihen annettu tarvittavia vehkeitä.

      • ------

        tähän viestiin!


        Aamen!


    • kuule minustakin

      niin julmaa kun en erityisemmin pidä minkään ikäisistä enkä minkään kokoisista lapsista ja silti pitää veroillansa maksaa niiden koulunkäynnit, tarhat, lääkärit, lapsilisät, mahdolliset tuet jne..
      Ja jos joiltain koiranomistajilta onkin ruuvit päästä pudonnut niin kyllä niitä löytyy yhtä lailla maamme pikku äideiltä ja isiltäkin.
      Ja jos veroilla siivottavista jätteistä puhutaan niin kysympä vaan milloin ihmiset oppivat, ettei tupakantumpit kuulu luontoon tai kaduille?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe