Kysympä tältä palstalta, onko täällä moni, joiden odotus lähtenyt käyntiin koeputkihedelmöityksen johdosta?
No, mulla vasta kolmas päivä siirrosta ja tukilääkityksen johdosta aivan kaameat 'raskausoireet'...väsyttää, etova olo, rintoja pakottaa, vatsa turvoksissa, janottaa koko ajan.
Koskahan sen alkion on määrä kiinnittyä? Mennee vissiin 5-6 pv ? Koska oletten vai ootteko huomanneet 'oikeita' oireita raskaudesta?
Onnea kaikille odottajille!
IVF-vauva?
7
8690
Vastaukset
- tuleva tupla-äiti
Mulle on tulossa ICSI-vauvat kesällä. Täytyy myöntää, että mulla ei ollut minkäänlaisia raskausoireita alussa, joten negaa epäilin. Lähinnä jano oli hyperstimulaation vuoksi. On varmaan parempi olla liikaa miettimättä ja kyttäämättä oireita, kun eipä siihen kiinnittymiseen voi itse vaikuttaa.
Muistaakseni ihmettelin itse siirron jälkeen lapsettomuuspalstalla, miksi mulla ei ole mitään oireita. Kanssasisaret olivat sitä mieltä, että monesti juuri silloin on plussaa tulossa, kun ei ole mitään kummempia tuntemuksia.
Plussatuulia!- icsi-pojan saanut
Mullaaan ei ollu oikeastaan mitään raskausoireita moneen viikkoon alkion siirron jälkeen ja olin täysin varma negasta. Poika sitten kuitenkin syntyi.
- ICSI
Hei! Meillä on tällä hetkellä menossa 17. raskausviikko, joka sai alkunsa icsi-hoidoilla. ivf-hoitoja yritettiin useita ja nyt viimeisimmällä hoitokerralla turvauduttiin icsi-hoitoon. Tällä kertaa hoito tärppäsi, vaikka sitä on vieläkin vaikea uskoa. Takana viiden vuoden yritys.
Aivan alussa ei minullakaan ollut mitään oireita, mutta jo plussauksen tienoilla alkoivat rinnat kipeytyä. Se olikin ainoa oire 6.viikolle asti, jolloin alkoi se ihana etominen. Sen jälkeen väsymystä ja vatsanippailuja.
Koitahan jaksaa odotella rauhassa. Kokemuksesta tiedän, ettei se ole helppoa. Toivotaan parasta! - rv9+5
Mulla kolmannen IVF:n tuoresiirto toi odotetun plussan, nyt viikkoja tosiaan 9 5. Ennen testipäivää ei ollut mitää selviä oireita, tissit oli kipeät, mutta sehän voi johtua lugeistakin. Suolanhimo oli ihan järjetön jo ennen testipäivää ja pitkään sen jälkeen, ajattelin sen johtuvan siitä, että jouduin juomaan valtavasti lievän hyperin takia. rv8 alkoi mieletön väsymys, edelleenkin on nukuttava päiväunet töistä tullessa ja illalla simahdan ennen 9:ää. Muita oireita ei juuri ole. Kuvotusta/pahaa oloa on välillä, mutta ei mitään voimakasta, en esim ole oksentanut kertaakaan.
Se, milloin alkio mahdollisesti kiinnittyy, riippuu siitä, montako päivää niitä viljeltiin labrassa ennen siirtoa. Alkio on valmis kiinnittymään kai n. 6-7 päivän jälkeen hedelmöittymisestä.
Ei tosiaan kannata elätellä toiveita oireiden perusteella, mitä on ennen testausta. Kuten ilmeisesti tiedät, luget voivat saada aikaan kaikki tyypilliset raskausoireet. Kannattaa vaan odottaa sinne testipäivään ja sitten sen näkee, kuinka kävi tällä kertaa. Toivottavasti kävi hyvin! :) - ICSI
tulossa ICSI lapsi ja nyt on menossa rv 9 2. Eikä minulla ole raskausoireita juurikaan ollut. Mulla oli silloin alussa tukihoitona isolla anoksella luget ja todella niiden sivuvaikutus oli raskausoireet. Kun raskaustesti oli positiivinen niin annosta pienennettiin ja oireet katosivat. Nyt ei siis mitään oireita.
Pelottaakin onko masussa asukilla kaikki hyvin... kun on tullut luettua että kaikilla on raskausoireuta rv 12 asti ja pidempäänin... mutta kai se on melko yksilöllistä. Eka ultra takana rv 8 tullessa täyteen ja sydän siellä sykki silloin. Ekasta hoitokerrasta tärppi tuli. - Taikatuutikki
Hei, 5 IVF-hoitoa tarvittiin kunnes tärppäsi. Syyt olivat mutkikkaat, vasta-aineita jne.
Kuten muutkin on todenneet, niin oireet tuossa vaiheessa johtuvat pitkälti Lugesteronista. Ota vaan hyvin rauhassa nämä 3.-6. päivä siirrosta koska kiinnittyminen tapahtuu näitä aikoja, jos on tapahtuakseen.
Itselläni ainokainen oire oli rintojen pingotus, mutta eipä sitäkään erottanut ekaan viiteen viikkoon Lugesteronin vuoksi. Mahan nippaisut ja kivut voivat johtua punktiosta ja munasarjojen toipumisestakin. Janotus oli jokaisen punktion jälkeinen ilmiö. Plussa tuli täytenä yllätyksenä, enkä uskonut sitä alkuunkaan.
Tällä haavaa menossa on rv21, ja oireettomuus on ollut kaiken aikaa vallitseva. Ei pahoinvointeja, ei ruokavimmoja, ei itkuisuutta, ei mitään.. vauva silti kasvaa ja nyt alkaa mahakin sen jo näyttää, ja toki esim. liikkuminen on vähän muuttunut jo. Mutta helppo raskaus tämä tuntuu olevan, vaikka ikääkin on mulla jo 39v. :)
Eli nyt siis vaan otat rrrrauhallisesti! Luonto hoitaa asiaa, anna sille rauha. Testipäivä tulee sieltä ja sitten tiedät tuloksen. Ihan turhaan tuota 12 päivän jaksoa ei kutsuta piinapäiviksi.. tsemppiä - ja onnea! - Sinderella82
Täällä ollaan kans tultu raskaaksi IVF-hoidoilla. Rv 29 6 tällä hetkellä:) Minulla kans oli sen tukilääkityksen aikaan jo väsymystä, pahaa oloa ja rinnat olivat omituisen tuntoiset... ja sitä kaikkea jatku n. 2kk... sen jälkeen helpottui paljon. Testin tein jo pari päivää aikaisemmin kuin olisi edes pitänyt, koska jännitti niin kovasti että en enää jaksanu odotella:)
Mutta onnea ja toivottavasti kuulette pian ihania uutisia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46939Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849