tulehtuneet keuhkot ja rintakipu

nos

Olen koko ikäni (26 vuotta) kärsinyt allergioista. Allergiat ovat menneet myös keuhkoihin ja nyt vanhemmalla iällä minulle todettiin Astma. Käytän siihen kortisonia ja avaavaa lääkettä joskus.
Olen tupakoinut vuosia. Muuten elämäntapani ovat OK ja urheilu on aina kuulunut arkeeni vahvasti.

Nyt tunnet keuhkoni tulehtuneeksi. Satunnainen tupakka joskus saa keuhkot potkimaan vastaa pahasti ja tekee ne entistä tulehtuneimmiksi. Tupakonti on tästä syystä jäänyt. kerran viikossa saattaa mennä yksi tupakka. Kuvioihin on tullut myös vasemman puoleinen rintapistos, joka on todella kivulias ja tekee syväänhengittämisen mahdottomaksi. Keuhkoista otettiin muutama vuosi sitten röntgenit ja silloin siellä ei mitään ainakaa ollut.
Jopa syöpä on käynyt mielessä. Krooninen keuhkoputkentulehdus ja ahtaumatautikin pelottavat. Eniten pelottaa nuo pistokset. Ne ovat todella kivuliaita. Toisaalta koen, että ne ovat tulleet aina kovan treenin jälkeisenä iltana/yönä. JOku puhui täällä noista lihaperäisistä jutuista, mutta kun on noi keuhkot muutenkin vaivana, niin pistää miettimään.... 20km lenkki onnistuu helposti keuhkojen osalta, mutta levossa keuhkot rassaa enemmän.

15

6950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma

      Minulla nyt vuoden päivät sama homma. Keuhkot kipeät ja henkeä ahdistaa ja välillä joutuu hengittämään todella syvään pitkänkin ajan.

      Keuhkolääkärissä käyty monta kertaa ,mutta antoivat vaan kortisonia ja avaavaa. Ei ole kuulemma astmaa ,koska puhallus arvot normaalit.

      Tuntuu todella inhottavalta kun ei löydy mitään syytä tähän.

      • kyl ymmärrä

        "antoivat vaan kortisonia ja avaavaa."

        Miksi sulle annettiin kortisonia ja avaavaa, jos se ei kerran astmaakaan ollut.


      • astma
        kyl ymmärrä kirjoitti:

        "antoivat vaan kortisonia ja avaavaa."

        Miksi sulle annettiin kortisonia ja avaavaa, jos se ei kerran astmaakaan ollut.

        Ei niitä kiinnosta pätkääkään paraneeko joku jostain vai ei, kunhan vaan annetaan jotain ja saadaan pois käsistä.


      • kontrolliaika
        astma kirjoitti:

        Ei niitä kiinnosta pätkääkään paraneeko joku jostain vai ei, kunhan vaan annetaan jotain ja saadaan pois käsistä.

        Siis menetkö kertomaan auttoiko kortisoni tai puhallatko peffiä esim?


      • astma
        kontrolliaika kirjoitti:

        Siis menetkö kertomaan auttoiko kortisoni tai puhallatko peffiä esim?

        Olen puhaltanut pef mittariin nyt jo kolme 2 viikon jaksoa , mutta ero ei ole kuulemma 15% ,joten ei voi olla astma.
        viimeinen aika oli soittoaika ja kysyinkin mitäs nyt tehdään ,johon keuhkolääkäri sanoi, että hän jää lomalle eikä tiedä jatkoa sitten. Että se siitä sitten.
        Kipu ja hengenahdistus vaan jatkuu, mutta kahden viikon päästä työterveyslääkäriin uudestaan.
        Epäilen itse ,että johtuisi pölystä tuo keuhkojen ärtyminen.


      • olla että...
        astma kirjoitti:

        Olen puhaltanut pef mittariin nyt jo kolme 2 viikon jaksoa , mutta ero ei ole kuulemma 15% ,joten ei voi olla astma.
        viimeinen aika oli soittoaika ja kysyinkin mitäs nyt tehdään ,johon keuhkolääkäri sanoi, että hän jää lomalle eikä tiedä jatkoa sitten. Että se siitä sitten.
        Kipu ja hengenahdistus vaan jatkuu, mutta kahden viikon päästä työterveyslääkäriin uudestaan.
        Epäilen itse ,että johtuisi pölystä tuo keuhkojen ärtyminen.

        "että hän jää lomalle eikä tiedä jatkoa sitten."

        No ei kai voi olla niin että sinun terveydentilasi selvittelyn jatko on jonkin lekurin lomista kiinni?
        Ja ylipäätään jatkot?.

        Mitäs pöllyytät? Pitäskö sun lopettaa se.


      • Teräsmiehen poika
        astma kirjoitti:

        Olen puhaltanut pef mittariin nyt jo kolme 2 viikon jaksoa , mutta ero ei ole kuulemma 15% ,joten ei voi olla astma.
        viimeinen aika oli soittoaika ja kysyinkin mitäs nyt tehdään ,johon keuhkolääkäri sanoi, että hän jää lomalle eikä tiedä jatkoa sitten. Että se siitä sitten.
        Kipu ja hengenahdistus vaan jatkuu, mutta kahden viikon päästä työterveyslääkäriin uudestaan.
        Epäilen itse ,että johtuisi pölystä tuo keuhkojen ärtyminen.

        ja mahdollisesti sivistymätön pässi.
        Vaihda lääkäriä heti. Jos avaavat auttavat akuuttiin tilanteeseen niin hyvin mahdollisesti sinulla on astma.


      • astma on
        Teräsmiehen poika kirjoitti:

        ja mahdollisesti sivistymätön pässi.
        Vaihda lääkäriä heti. Jos avaavat auttavat akuuttiin tilanteeseen niin hyvin mahdollisesti sinulla on astma.

        Minullekin sanottiin ettei ole astma vaikka on spirometriassa ja Pef mittauksilla todettu. Ja avaava auttaa.


      • saman kokenut
        astma kirjoitti:

        Olen puhaltanut pef mittariin nyt jo kolme 2 viikon jaksoa , mutta ero ei ole kuulemma 15% ,joten ei voi olla astma.
        viimeinen aika oli soittoaika ja kysyinkin mitäs nyt tehdään ,johon keuhkolääkäri sanoi, että hän jää lomalle eikä tiedä jatkoa sitten. Että se siitä sitten.
        Kipu ja hengenahdistus vaan jatkuu, mutta kahden viikon päästä työterveyslääkäriin uudestaan.
        Epäilen itse ,että johtuisi pölystä tuo keuhkojen ärtyminen.

        Vaikeeta tulee olemaan, mutta vaadi tutkimuksia ja ole tarkkana, että tekevät ne oikein. Työterveyslääkäriin ei kannata luottaa, etsi muualta hoitoa. Tekevät tutkimuksia työnantajaa suosien, missä muuten olet töissä?


      • nyt helpottaa

        Mulla sama homma. Ahdistuksen lisäks vielä rytmihäiriöitä ja paljon muutaki. Vuoden päivät ravasin lääkäreillä kuuntelemassa kaikkea paskaa ja kävin turhaan nielurisaleikkauksessakin. Keuhkolääkäriltä sain astmalääkkeet jotka ei kuitenkaan auttaneet ja eipä spirometriassa PEF-puhalluksissa ja histamiinialtistuksessa mitään astmaan viittaavaa löytynytkää. Itsellä vaivat jatkuivat kaikesta huolimatta ja päätin sitten asiaan perehdyttyäni kokeilla kotikonstina kyypakauksen pillereitä, jotka sisältävät kortisonia.

        Söin 6 pilleriä viikon aikana ja ei oo vaikeimpia oireita sen jälkeen ollut. Heti toisen päivän jälkeen olo muuttu ihan erilaiseksi ja nyt kuukauden jälkeen ei oo muutaku liman eritystä ja ajoittaisia sydämen muljahteluita. Hoitokeinona en vastaavaa kokeilua suosittele. Itse olin tarpeeksi epätoivoinen kokeillakseni mitä vaan ja kun lääkäristä ei apua saanut niin otin ohjat omiin käsiin, enkä kadu yhtään.


    • eli keukot lopussa, johtunee raskasmetalli altistuksista. Korjasin työkseni televisoita ja muita elektroniikka romuja noin 40 vuotta altistuen juotoskaasuille, lyijylle, kadmiumille, ym. pölyille ja myrkyille. Kuvaavaa altistukselle oli useat metal fume fewer:rit. Tätä metallialtistustä eivät lääkärit tunne tai sitten salaavat sen. Toivottavasti syy sairauteesi löytyy.

    • tupakoiva 55v.

      Olen kärsinyt jo 10-15 vuosien ajan ylävatsakivusta ts,kirvelystä pallean alueella.
      N. 3v. sitten minulla havaittiin keuhkoahtaumatauti. Valitettuani lääkärilleni hengästymisestäni sekä yleisestä väsymyksestä.
      Liittyykö tämä vatsa/palleakipu keuhkosairauteeni.vaiko johonkin muuhun?
      Keuhkot kuvatttu Vatsalaukku tähystetty sekä ultraäänikuvaus palleanseudulta, ok. Lisätutkimuksiako?

      Hengettömyyden kanssa pärjää, palleakivun kanssa ei.

      • wannabelekuri

        Kuulostaa vähän happamalta vatsalta.


    • vchxcghcxhfgh

      NOI TÄÄ VOI OIIKEESTI KUULOSTAA HULLULTA. MUTTA ITSELLÄNI OLI TÄYSIN SAMA HOMMA RINTAKIPUJEN KANS. SIKS KIRJOITAN VAAN TÄHÄN KUN PELKÄSIN SAMOJA JUTTUJA MITÄ ITSELLÄ VOISI OLLA.

      KÄVIN VARMAAN KYMMENILLÄ ERI LÄÄKÄREILLÄ. KU SAMOIN KEUHKOKUVISSA SYDÄNFILMISSÄ. LOPULTA SELVIN.LIHAKSISTO HUONONTUNUT. VARSINKIN RINTA. EN TIÄ MIKÄ NOITATOHTORI SE OLI MUTTA 100% ONGELMAT HÄVINNNEET.

    • väsynytmuttaeiluovuta

      Rintakivut, "keuhkokivut", muljahtelut rinnassa ja loppuviimein vasta selkäkivut. Univaikeudet vaivojen takia ja kuuppapotilaaksi tuomittu. Itse epäilen vahvasti selkää, röntgen kertoo vain skolioosin. Magneettia ei saa julkista ottamaan vaikka anelisi. Toivottavasti saan säästettyä rahat magneettiin, aika pommin varma, että selkä. Saisi edes kunnon lääkkeet. Julkiselta se on "buranaa vaan jos on kipuja" ja rivatrillista koittavat tunkea laitosvieroitukseen. Se ainoa nappi joka pitää elämän siedettävänä. Joo muisti on ihan seula, keskittymiskyky olematon, mutta saan edes jotenkin nukuttua, kivut huomattavasti vaimeammat ja mikä tärkeintä en ahdistu niin pahasti oireista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe