Foresterin takaiskarit

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia foresterin takaiskareitten kestävyydestä? Itselläni on -05 uutena ostettu forester josta on takaiskarit ihan sökönä. Oireilu alkoi jo ennen kuin 100tkm oli täynnä. Pikkusen sylettää kun uudet maksaa n.550€kpl..Ps.Tämä ei tietenkään ole mikään ongelma rahamiehille,mutta mitenkähän on vikatilastojen ykköspaikan laita?
Ilmianna
Jaa

54 Vastausta



Ite en ole aikoihin ajanut noin paljon samalla autolla, mutta kun lukee autolehtien kestotestejä niin 100 tkm on hyvä saavutus iskarelle, monessa autossa ne on valmiit jo puolessa matkaa, tietysti ne maksavat enemmän koska niisä on se automaattinen tasonsäätö, voit kysellä saako ilman tasonsäätöä olevia iskareita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Itsellä myös forester, mutta ei ole tullut perehdyttyä millä periaatteella tuo tasosäätö pelaa..? Jos jollain tietoa, niin otetaan vastaan. Kiitos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Corolla 2002 famarissa alkoi vuotaa jo 230 000 km. Ajettu tosin vain lämpötiloissa -37 - 36 astetta C
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Että jos vaihtaa tavalliset iskarit tarvis vaihtaa myös jouset. Ehkä jollakin on parempaa tietoa? Mutta jos 100tkm mittarissa ja eka vika on kuluneet iskarit onko se paha? Minä pääsin edellisellä Saksalaisella 400km kun täyty palata eka kerran korjaamolle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
valehtelijoiden klubille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huolimattomasti. Olikin 400 km, eikä 400000 km.
Minun ensimmäinen uusi autoni pysähtyi Manner-
heimin tielle Messuhallin eteen, 3 km liikkeestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kysyin ko. firmasta jarrupaloja eteen: 110,- sarja. Ostin mankaan Fixsus liikeestä n. 40,- ja hyvin pysähtyy. Noi taka iskarit on ehkä vaikeat, mutta jos et muualta saa,ja sul ei ole fyrkkaa ostaa, niinosta Corolla siihen saa varaosia halvalla. Mul -03, 75 tkm ja hyvin toimii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Subaru ei kuulu niihin automerkkeihin, joita kannattaa ns. "merkkiliikkeeseen" viedä koska todellista merkkiedustusta ei ole kuin muutamalla paikkakunnalla, Keravalla ja olikohan Porvoossa toinen. Muualtakin saa kyllä ostaa ja huollattaa mutta mitenkään edustavaa ei toiminta ole.

Olen ostellut tarvikeosia Legacyyn ja hyvin ovat toimineet. Tuulilasi, jarrut, pakoputket, moottorin nesteet ym eivät poikkea mitenkään muista autoista.

Toyota on ainoa merkki, jota voisin suositella viemään merkkiliikkeeseen ns. "pajan" sijasta tuttujen kokemusten mukaan hinta ei yleensä räjähdä käsistä ja palvelu pelaa. Muuten on melkein enemmän sääntö, että ns. alkuperäisvaraosien listahinnat ovat jotain aivan järjettömiä - esimerkiksi tuulilasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä muuta voit odottaa automerkiltä joka juuri hikiseen mahtuu 30 myydyimmän automerkin joukkoon Suomessa. Forester on täysin kelvoton auto....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
4 v jälkeenkin kateellinen kirjoitus hivelee itsetuntoa ai kun tekee nannaa. kelvoton auto heh katkeruus palkitsee kiitos.
Mitähän myydin lukumäärä tekee haluattavuuden kanssa ajatuksena? hmm pagani zondaa myydään aika vähän eli on huono auto. niinhän se menee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itselläni on kolmas subaru menossa ja en tod vaida merkkiä oolen todella tyytyväinen merkkiin on tietty kokeiltu volvoa madstaa peugeottia mersua ääh subarun on mun juttu mut kaikki saa ostaa ja ajaa millä haluu..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tuohon Foresteriin että asentaisi jäykemmät iskarit ja jouset? Onko kyse siitä että perä on vakioasetukseilla löysä? Onhan se käsittämätöntä ettei iskarit normaalisti kestä tuota 100 tkm, käyttäjiä on monta ja monenlaista mutta kysyn tuota koska auto kiinnostaisi kovasti. Sitä tarvitsisi maaseudun teillä nykypäivinä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
mutta tuossa 2,5 XT Foressa on mielestäni mukava alusta. Ja ihmettelen jos iskarit eivät kestä vähintään 100 tkm. Ekalla Subarulla ajoin 250 tkm eikä siihen iskareita vaihdettu. Olisiko laatu huonontunut. Tällä ekalla Forella vasta 15 tkm.
Mutta varmaankin meitä käyttäjiä on monenlaisia, vähintään kahdenlaisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sama via rahikaisella.,...ensimmäinen 525e:n iskari meni neljä vuotta sitten 130tkm kohdalla ja toinen tänään 213tkm kohdalla...alustasarja tulee aika varmaan tilalle, ei noilla korkeussäädettävillä kolisevilla paskoilla mitään tee
Ilmianna
Jaa
Minulla on 90 tuhatta ajettu Forester ja siinä toinen takaiskari, apukuskin puolella, oireilee tihkuvuotona. Katsastuksessa toimi ihan hyvin eikä tullut mitään merkintää. Insinööri vain sanoi, että tarkkaile tapausta. Niin kauan kuin säätää ja toimii, niin mitä sitä vaihtamaan.

Ne iskarit muuten maksavat Foresteriin noin 330 €/kpl ja töineen vaihdon hinnaksi tulee n. 400 €/kpl. Mistä lienet kysellyt hintoja kun tuollaisen sait.
Ilmianna
Jaa
Nyt 80 tuhatta 2,5 XT Foressa, eikä iskarit ole oireilleet.
Ilmianna
Jaa
116tkm,2,5XT,toimii, vm 2006.
Ilmianna
Jaa
kaverilla -06, kesti n,75000 km, itsellä - 06 120000, vasen tihkuu ja kevyellä ajolla.
Edellinen -99 kesti yli 200000 ikä mitään propleemia, kyllä laatu huonontunut eikä edustus ko merkistä mitään vastaantuloa.
Ilmianna
Jaa
Tällä hetkellä 140 tkm täynnä 2006 XT foresterissa, ei mitään ongelmia takaiskareissa ainakaan vielä. Eikä tähän mennessä mitään muutakaan huolto-ohjelman ulkopuolista lukuunottamatta takajarrulevyjä, jotka olivat menneet urille ja hapettuneet kun palat oli ajettu loppuun edellisen omistajan toimesta.
Ilmianna
Jaa
Meillä ei ole forresteria, mutta legasy farkussa (diesel ) meni jo 60000km kohilla. Nyt takuuseen vaihdettiin toinen takaa, kun oli öljyt tullu pihalle, muita ei vaihdettu takuuseen, ite sa muut maksaa, kun eivät vuoda öljyä (vielä).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hyviä tietoja melkein kaikilla.
Ajelin toissaviikolla itänaapurin teillä ja siellä ei asfalttia osata paikata sen eneempää sorateitä höylätä. Näiden erittäin hyvien tärinätestilaitteiden avulla havaitsin edelläluettujen asioiden olevan todellisia. Minulla on sama vika eli oikea takaiskari vuotaa vähän ja terävässä kuopassa pohjat. Suomen teillä en vielä ole havannut ongelmaa. Niinssä iskareisa on erilliset paineenpitopullot kuulemma ja nämä nostaa sitä hintaa eli n. 330.- / iskari
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
joo vaihdoin tarvike iskarit taakse perse meni nii maaha et joutuu ajaa periskoopin kanssa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
125tkm 2,5xt vielä alkuperäiset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Turun sinappi vaihtu kirjoitti:
125tkm 2,5xt vielä alkuperäiset.
75 tkm/5 vuotta no problemos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
235 tkm/5 vuotta no problemos
Ilmianna
Jaa
vanhaan juttuun jatkoa.126tkm alkuperäiset iskarit (heilahduksen vaimentimet tasonsäädöllä) 2,5xt vm06 ei ongelmaa vielä , ja kun hetki tulee niinhyvät kun löytyy taakse ja uusin jousin samalla koska perä on ehkä 1cm tippunut uudesta noin silmämääräisesti katsottuna.
Alan kerätä rahaa jo nyt tulevaa jotain 1500€ menoa varten ,pakkohan se on kun ei mistään enää saa näin mainiota jokapaikan ja ajon autoa ! Tällä ajetaan 250tkm ainakin .
Ilmianna
Jaa
Joo hommahan on näin että suomessa myydyissä 2.5xt forestereissa on tuo tasonsäätö takapäässä. Nuo iskarit ovat mallia Nivomat, käytössä monen merkkisissä autoissa, ainakin Volvoissa ja Fordeissa.

Noiden kanssa on löysemmät jouset, ajatus on että liikkeessä iskarit pumppaavat itsensä jäykemmiksi ja auton perän oikeaan korkeuteen. Jos haluaa vaihtaa tarvikeiskarit, tulee vaihtaa myös sopivat jouset, muuten perä roikkuu aivan liian alhalla.

Noita tasonsäätyviä iskareita on vissiin mennyt jonkin verran. Jos haluaa vaihtaa tavalliset iskarit, pitää siis tilata tarvikejousetkin. Sopivista malleista löytyy infoa lontoon murteella netistä. Alkuperäiset varaosaiskarit on sikahintaiset.
Ilmianna
Jaa
Saksassa näkyy olevan Subaru Foresterin iskari taakse -05 vuosimalliin 93e/kpl(postikulut sis.hintaan).Hintaan ei tule tullimaksua,koska eu-maita kumpikin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Linkkiä ? onkohan tarvike zingzung maasta ja erittäin heikkolaatusia? meinaan vaan jos jiskus ajelle 200km/h ja iskarit kelvottomat tarvike rimpulat? eipä tietoa kellä olisi ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos aikoo vaihtaa iskarit ilman tasonsäätöä malliin, niin menee myös jouset uusiksi. Alkuperäiset jouset on liian löysät ja jousen pituuskaan ei stemmaa :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
XT07 kirjoitti:
Jos aikoo vaihtaa iskarit ilman tasonsäätöä malliin, niin menee myös jouset uusiksi. Alkuperäiset jouset on liian löysät ja jousen pituuskaan ei stemmaa :(
Perskeles.... tuostahan olikin jo ylempänä kirjoitettu.

Hitto kun noista idän coil over seteistä puuttuu hyväksyntälaput. Noitahan saa alkaen n.700e koko kierroksen.
Olisi kiva säätää auto kesäksi alemmas ja talveksi korkeammaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
XT07 kirjoitti:
Perskeles.... tuostahan olikin jo ylempänä kirjoitettu.

Hitto kun noista idän coil over seteistä puuttuu hyväksyntälaput. Noitahan saa alkaen n.700e koko kierroksen.
Olisi kiva säätää auto kesäksi alemmas ja talveksi korkeammaksi.
Miten se ilmenee, kun Foresterin takaiskarit rupevat oleen finaalissa, ei siis mene katsastuksessa läpi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Takaiskari kirjoitti:
Miten se ilmenee, kun Foresterin takaiskarit rupevat oleen finaalissa, ei siis mene katsastuksessa läpi?
Perä alkaa roikkumaan, eli tasonsäätöominaisuus alkaa olla finaalissa. Ei jaksa pumpata takapäätä oikealle korkeudelle ilman kuormaakaan.

Myös ajo-ominaisuudet heikkenevät selvästi.

Itse vaihdoin tavalliset iskarit taakse sekä uudet jäykemmät jouset. Tuli oikein hyvä, eipä ole ikävä tasonsäätöä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hei, laitappa se nettilinkki - kiitos!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
1 VASTAUS:
Noilla ei taida ollla tasonsäädöllidiä van pikemminkin ratakäyttö osia.
Mistä löytyy tasonsäädölliset? Ja hyvät!
Onko forseterin 2l ja 2,5turbossa samat osat takapäsdä? Ei kait?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Moro. Itsellä on 313 500 ajettu 98 2.0 forester.

Ensimmäisen kerran takaiskarit meni 200 000km kohdalla. Nyt toisen kerran.
Omasta ajosta noin puolet on hyvin kuoppaisilla sorateillä ja karkeilla murskapinnoilla ajoa.

Iskareiden meno tosiaan ilmenee perän roikkumisena ja erittäin terävinä iskuina montuun ajettaessa. Mikäli takaiskarit ovat sököt, niin keula ei myöskään palausdu riittävän nopeasti jyrkään alamäkeen ajettaessa(liin tiukka kulma tiessä). Tällöin seurauksena voi olla että moottoritilan alla olevat katteet menee littaan.--> Näin on itsellekkin käynyt. Öljypohja ei kuitenkaan mennyt.

Rovaniemen Wetteriltä kysyin iskarien hintaa. Pyytävät tosiaan sikamaiset 550€/kpl. Tähän päälle työt, niin kahden takaiskarin vaihto--->1500€.
Näin paljon ajettuun autoon (arvo noin 3000€), alkuperäisosat ovat suhteettoman kalliit. Nyt haussa onkin tarvikeiskarit.

Olen ollut Subaruun muutoin hyvin tyytyväinen. Kone pelittää yhä luotettavasti. (joskin nakutus anturiksi nimetty osa on söko). Toinen asia mitä Foresterista on mennyt toistuvasti on pyörän laakerit ja ns koiranluut. Molempia on vaihdettu useasti. Etelässä asuessa Forester tuntui työkäyttöön hyvin soveltuvalta. Nyt hiukan alimitoitetulta maasto-ominaisuuksiltaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Ei ne alkuperäiset maksa kuin hiukka yli 300 kipale . Saarakala eteläpohjanmaalta ainaskin myy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
arton automobiili kirjoitti:
Ei ne alkuperäiset maksa kuin hiukka yli 300 kipale . Saarakala eteläpohjanmaalta ainaskin myy.
Myös Helsingin Herttoniemen laakkonen myy 325€ kpl itse tilasin juuri kaksi.
Mielessä kävi myös BC alustasarja mutta ei uskalla mukavuuden ja mahdollisten
Katsastus ongelmien uhalla hankkia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Forester xt 07 kirjoitti:
Myös Helsingin Herttoniemen laakkonen myy 325€ kpl itse tilasin juuri kaksi.
Mielessä kävi myös BC alustasarja mutta ei uskalla mukavuuden ja mahdollisten
Katsastus ongelmien uhalla hankkia.
Mukavauus putoaa paljon melut pysyy suht samana. Ajo on paljon tukevampaa eli nopeudet nousee järjettömästä päättömäski hyvin tunteettoman helposti. Jarrujen huonous tulee korostetusti esille .
Huonon tien ajoominaisuudet kärsii paljon kun nytkii joka puunjuurakossa aika kovasti. Saahan niitä tilattua kyllä löysemmlläkin jousella . Ehkä hiukan pehmeämpi parempi . Se nuppisäätö jousten päässä on todella hyvä ja helppo asia ,kun tarve esim raskkaalla trailerilla niin pistää muutaman naksun lisää eikä vatkaa eikä heilu . Tasonsäätöä ei kaipaa tuolla alustasarjalla ja valothan korjaa itseään automaattisesti oikeaan tasoon.
Laitaisin saman sarjan mutta astetta löysemmällä jousella kenties. Mitä lie 820 noin eurao kaikki neljä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sarja alla kirjoitti:
Mukavauus putoaa paljon melut pysyy suht samana. Ajo on paljon tukevampaa eli nopeudet nousee järjettömästä päättömäski hyvin tunteettoman helposti. Jarrujen huonous tulee korostetusti esille .
Huonon tien ajoominaisuudet kärsii paljon kun nytkii joka puunjuurakossa aika kovasti. Saahan niitä tilattua kyllä löysemmlläkin jousella . Ehkä hiukan pehmeämpi parempi . Se nuppisäätö jousten päässä on todella hyvä ja helppo asia ,kun tarve esim raskkaalla trailerilla niin pistää muutaman naksun lisää eikä vatkaa eikä heilu . Tasonsäätöä ei kaipaa tuolla alustasarjalla ja valothan korjaa itseään automaattisesti oikeaan tasoon.
Laitaisin saman sarjan mutta astetta löysemmällä jousella kenties. Mitä lie 820 noin eurao kaikki neljä.
Jäipä sanomatta että hyvällä asfaltilla on ilo lasketella menemään .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sarja alla kirjoitti:
Jäipä sanomatta että hyvällä asfaltilla on ilo lasketella menemään .
Muistatko millä kovuudella oli jouset? Oliko jyseessa BC sarjan BR malli?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Forester xt 07 kirjoitti:
Muistatko millä kovuudella oli jouset? Oliko jyseessa BC sarjan BR malli?
Historiaa:
2012-06-23
Tuote BC BR series alustasarja Subaru Forester SG 03-07;
Toimituskulut Loppusumma 837.58 €
http://www.jmtuonti.fi/cat/index.php tuolta tilasin palvelu oli asiallista ja ripeää.

Kovahko on mutta jämäkkä ei antaudu kovassakaan menossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vaativat...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Takaiskarit ja jouset vaihtoon 115t vm 2006
halpaa kun saippua...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joo vaihtoon menee täälläkin. Forester -06(116kW) ja n. 175t mittarissa.

Tossa edellä taisikin jo olla, mutta näyttäis mulle sopivan tollaset KYBit, jotka saa yli puoleen hintaan eli 129.72 equa kipale. En tiedä, että millaset on, mutta täytyy yrittää pärjätä noilla.

http://www.mister-auto.fi/fi/takaiskunvaimentimet/subaru-forester-sg-2-0-x-116kw_v19156_g900002.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vaihtopenkki kirjoitti:
Joo vaihtoon menee täälläkin. Forester -06(116kW) ja n. 175t mittarissa.

Tossa edellä taisikin jo olla, mutta näyttäis mulle sopivan tollaset KYBit, jotka saa yli puoleen hintaan eli 129.72 equa kipale. En tiedä, että millaset on, mutta täytyy yrittää pärjätä noilla.

http://www.mister-auto.fi/fi/takaiskunvaimentimet/subaru-forester-sg-2-0-x-116kw_v19156_g900002.html
Kyb iskarit ja Lesjöfors jouset Ebay Uk:sta yhteensä 328e kotiovelle tuotuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onkohan sylki jo loppunut?
Ilmianna
Jaa
Itsellä myös -05 Foresteri ja kolmannet iskarit menossa. Saako jostain muualta kuin merkkiliikkeestä "Self-levelizer" takajousituksen tasonsäätö iskareita ? Tavallisiahan saa mutta kärrin-tai painavamman kuorman kanssa ajettaessa perse viiltää maata.
Ilmianna
Jaa
. JOS te haluatte foreen välttämättä orkkis iskarit alle niin etsikää niitä vaikka Subaru clubilta. Joka toinen forester on vedetty tonttiin ja vanhat iskarit ovat tallessa. Olen nähnyt kokonaisia vähän ajettuja sarjoja myytävän 150€:lla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
HEP!! Tälläkin hetkelle myyn clubilla iskareita + jousia 150€:lla. Erittäin hyväkuntoinne sarja kannattaa ostaa vaikka varuille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
XT11111111111 kirjoitti:
HEP!! Tälläkin hetkelle myyn clubilla iskareita + jousia 150€:lla. Erittäin hyväkuntoinne sarja kannattaa ostaa vaikka varuille.
Hei minkä ikäiseen/malliin subbeen sulla on iskarit? Jos ylipäätään enään on?
Itsellä takaiskareitten tarvis
2.0 diesel 2008
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Foresterin takaiskarit

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia foresterin takaiskareitten kestävyydestä? Itselläni on -05 uutena ostettu forester josta on takaiskarit ihan sökönä. Oireilu alkoi jo ennen kuin 100tkm oli täynnä. Pikkusen sylettää kun uudet maksaa n.550€kpl..Ps.Tämä ei tietenkään ole mikään ongelma rahamiehille,mutta mitenkähän on vikatilastojen ykköspaikan laita?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta