nuorena kihloihin?

MLC

Olen 19-vuotias, ja olen seurustellut 16-vuotiaan tytön kanssa hieman yli kolme vuotta. Nyt olen muuttamassa ulkomaille, ja haluaisin "virallistaa" suhteemme. Onko 16-vuotiaan mahdollista mennä kihloihin ilman mitään erikoislupaa, vai tarvitaanko siihen joku virallinen paperi?

9

2411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-vanhapiika

Koska osaat kysyä täältäkin ja käyttää nettiä, niin käypä katsomassa naimakaupat.com -sivustoa, jos kihlaus on sinulle prosessina vieras asia. Hakukoneiden avulla löytyy muutakin sivustoa. Naimakaupat.comista löytyy etikettiä, tietoa kihlauksesta sopimuksena (tiesithän, että kihlauksen purkaminen on sopimusrikkomus?) ym.
      Lupaa et tarvitse. Voithan käydä pyytämässä morsiamesi kättä tämän isältä, jos olet romanttinen ja vanhanaikainen mies. Toivottavasti tuleva morsiamesi myös sisäistää kihlauksen merkityksen. Se ei ole muotijuttu, vaikka teinien keskuudessa näin onkin. 18-vuotias naapurintyttö meni viime viikonloppuna kolmatta kertaa kihloihin, taas uusi sulhanen. Vanhemmat kovasti kyselivät, miksi en tullut juhliin, vaikka kutsu kävi. Onneksi olin töissä eikä vuoronvaihto tullut kuuloonkaan enkä edes kysynyt. En enää viitsi tuhlata aikaa ja vaivaa ja rahaa (lahjoja pyydettiin taas) moiseen, koska tämä sormus kuitenkin lentää metsään viimeistään lokakuussa, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa. Tytön mielestä kihloissa oleminen on "nastaa", vaikka kumppani vaihtuukin herkästi. Hänelle tulee varmaan aikuinen olo, mutta kihlauksen merkityksestä hän ei tiedä pätkääkään.
      Mutta sinulle ja tytöllesi toivon onnea. Ethän vain virallista suhdettanne pelkästään sen ulkomaille muuttosi takia, vaan oikeasti välität hänestä ja haluat hänen kanssaan naimisiin? Se, etä tytöllä on sormus nimettömässä ja sinä poissa maasta ei estä mahdollista ikävää, uskottomuutta tai muita negatiivisia asioita.

• Neito Perhonen

Yhdyn suurin piirtein sinun vastaukseesi...

Kihloihin voi mennä tietääkseni minkä ikäisenä vain...

Minusta kosimis ajankohtasi ei ole todellakaan paras mahdollinen koska olet lähdössä... olisiko parempi kosia vasta vähän ajan päästä palaamis ajankohdastasi...? Kannattaa miettiä... Henkilökohtaisesti en ainakaan menisi tuossa vaiheessa kihloihin saati sitten naimisiin,

Itse olin 16 vuotias ja mieheni 19 kun menimme kihloihin (seurustelua tasan 2 vuotta takana silloin) Nyt olemme olleet reilut 2 vuotta kihloissa ja hää kellot soivat kenties parin vuoden sisällä.

• Sara

Kyllä kihloihin voi mennä minkä ikäisenä vaan.
      Oletteko puhunneet kihloihin menosta? Mitä mieltä tyttöystäväsi on asiasta?
      Voithan järjestää esim. romanttisen illallisen tytöllesi ja pujoittaa sormuksen sormeen ja yö jatkuu ;) Tai voithan "kosia" sitten kun tulet ulkomailta.

• Saara

Eikös siinä kosinta tai muu neuvottelu suoriteta että kihloissa ollaan? Ihan turha mitään lainausmerkkejä sinne ympätä.

• kihloissa

Kyllä voitte mennä kihloihin vaikka tyttöystäväsi on 16. Itse menin kihloihin sinä vuonna kun täytin 16, mutta kihloihin mennessä olin vielä 15. Mitään lupaa siis ette tarvitse!Ja me olemme olleet yhdessä kohta viisi vuotta joista kihloissa päälle kolme. Ikäeroakin meillä on viisi vuotta!Joten teillä on kaikki onnistumis mahdollisuudet aivan kuten vanhemmillakin!Onnea teille ja yhteiselle tulevaisuudellenne!

• Tiina

Itse menin kihloihin 13 vuotiaana ja olen edelleen kihloissa saman ihmisen kanssa ja sillon ei ainakaan tarvittu minkäänlaista paperi sotaa eikä sitä tarvita nykyäänkään... eikun rohkeasti ostamaan kihlasormuksia!!!! Onnea jo etukäteen!!!

• Tiina(jatkoa edelliseen)

sori menin kihloihin kahta päivää ennen konfirmaatiota. Ja olen nyt 18 vuotias.

• Tipi79

Mikä on perimmäinen syy haluusi kihlautua? Siksikö, että kun olet ulkomailla niin muut miehet eivät vie tyttöystääväsi kun näkevät sormuksen sormessa? Tämän takia monet armeijaan lähtevätkin haluavat tyttöystävänsä kihlata. Mieti vielä, hyvä mies...

• vaimo -01

Tätäkö se kihlaus nykyään on... suhteen "virallistamista"?? :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      54
      5666
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      73
      2782
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      2000
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1885
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      160
      1815
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1771
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1528
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1161
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      81
      1141
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      66
      965
    Aihe