Kuinka usein kalaa?

16 viikkoinen

Miten usein annatte koiralle kalaa ja missä muodossa? Tähän asti olen antanut kerran viikossa öljyyn säilöttyä mahdollisimman vähäsuolaista tonnikalaa. Maistuu koiralle hyvin. Voiko antaa pakastettua seitä? Entäs mitä koiranne saa lisukkeena kalan kanssa?

8

8092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scarlet.

      Miedän pojalla on ollu vähän tuon mahan kanssa ongelmia niin ollaan pyritty pysymään mahollisimman samanlaisessa ruuassa, eli tällä hetkellä hän syö vain nappuloita. Meinasin, että kun maha saadaan kuntoon niin voisi ruveta antamaan kerran viikossa kalaa.

      Mutta vinkkinä aloittajalle, että kannattaa ostaa koiralle kissoille tarkotettua tonnikalaa, kun siinä ei ole suolaa.

      Kyllä uskoisin, että voi antaa koiralle pakasteseitä, mutta järvikalaa ei kannata antaa kun koira saa siitä matoja.

    • kaikenlaista

      kalaa, mieluiten koiralle tuoretta ja raakaa kalaa, eikä mitään purkkitonnikalaa. LIha- ja kalatiskeillä kyllä valikoimaa riittää kaloistakin ja varmaan ei maksa edes niin paljoa kuin tonnikalat nykyisin. Sitäpaitsi se tonnikala jota ihmisetkin syö ei todellakaan ole mitään vähäsuolaista.
      Itse ostan silakoita, tuoreita tietenkin taikka muikkuja, muikut voi pakastaa jos pelkää että niistä saa matoja tmv. ja sulattaa sitten ruoaksi koiralle, mukaan sekavihannesta pakkasesta, niitäkin saa marketista jos minkälaisia. Lisäksi olen välillä ostanut Norjalaista lohta josta annan koirille ja sitä teen itsellekin ruoaksi melkein viikottain tähän aikaan kun se on edullista tarjouksissa. Se on todella rasvaista ja hyvää kalaa eikä tule matoja kun kasvavat suolaisissa vesissä. Lisukkeena voi laittaa riisiä, puuroja erilaisista ryyneistä tai jauhoista. Niitäkin on montaa eri lajia sen kun valikoi parhaat päältä. Samalla kun tekee itselle tekee myös koiralle ja laittaa sen verran enemmän että laittaa annospusseihin ja pakkaseen mitä nyt sitten laittaakin, sieltä on helppo joka päivä ottaa sulamaan taikka sulattaa mikrossa, kunhan ei kuumenna tuoreruokaa, elikä kalaa taikka lihaa.
      Mutta kala käy koiralle parhaiten raakana ja valikoimaa kyllä riittää kalatiskeillä ja halleissa sekä torilla.

      Itse en kyllä tonnikalaa koiralleni anna missään muodossa. Öljyjä kyllä välillä ruokaan lorautan, nekin kaupasta ja siitäkin on eri versioita vaikka kuinka montaa. Kylmäpuristettu on parasta, sitä ei saa kumentaa.

      • bakteereja eikä tapa suolil...

        sori vaan.Lohta peliin niin voi raakana antaa muuten minä annan keitettynä.


    • Pari kertaa viikossa,kotiruokinnassa.
      Raakana,ja välillä kevyesti keitettynä.Lähinnä sisävesien siis keitettynä.Vaihtelevasti eri kaloja.
      Seiti on meillä lähinnä vauvakoirien ruokaa eli kun totutetaan vauvat kiinteeseen ja kalaa syömään.

      Ruokinnassa kala-annos korvaa siis lihan sillä kertaa.
      Lisukkeet nyt mitä muutenkin sattuu sinäkertana keppoon menemään.

      Tonnikalaa en pahemmin käytä.Sen lisäksi,että on suolaista,niin noista metallipurkeista saattaa liueta metallista aineksia ruuan joukkoon.
      Jos nyt itsellä joskus on,niin voin huvin vuoksi heittää hieman mopeillekkin.

      • 1-2 kertaa

        viikossa raakaa,jauhettua,pakastettua lohta (Kennelruhulta, MurrenMurkinasta).


    • Mie vaan

      Eli siis miten tuota seitä esim. kannattaisi antaa? Monesta paikasta olen lukenut, että porukka keittää sen ja lisää ruokaan. onko näin ok? Olisi meinaan seitä pakkasessa ja ajattelin alkaa lisäämään koiran ruokavalioon kalaa. Normaalisti syö itsetehtyä mössöä, jossa riisiä, raakaa jauhelihaa ja sekavihanneksia keitettynä ja mössöttynä. Tätä sitten pakastan annospusseina. Voisin siis alkaa tekemään tämän lisäski toisen satsin, jossa jauhelihan tilalla kalaa. Mikä kala siis olisi parasta ja missä muodossa lisätytnä tuohon ruokaan?

      • lukea nuo

        aiemmatkin viestit jotka tähän puuhun on tulleet, saisit sitten parempaakin tietoa sieltä ettei tartte moneen kertaan kirjoittaa.

        Sein voi ihan sulattaa ja antaa raakanakin, tai jos tykkäät paistettuna. Mutta koiralle se raaka kalakin on parempaa kun kypsennetty.

        Joillakin koirilla on herkkä maha ja niille annetaan keitettynä seitä, pikkasen vettä kattilaan ja sei siihen ja keitetään n. 10 minuuttia ja on valmista. Sitten kun koiran maha kestää paremmin niin pikkuhiljaa hivuttaa sinne joukkoon raakaa mukaan niin tottuu siihen eikä tule ripuloita.


      • ei sun tartte

        niitä pakastettuja sekavihanneksia keitellä jos ne kerran mössöät, menee vitamiinit hukkaan vaan. Mössötä raakoja sekavihanneksia mitä pakkasesta löydät. Meidän koira tykkää sellaisista raaoista, missä on herneet ja porkkanat sellaisia pieniä suupaloja, se niitä tykkää pureskella. Kesällä sille ostetaan herneitä ja niitä sitten syödään kaikki yhdessä, koira on tyytyväinen. Herneet varsinkin on sen herkkua. Sulattaa ja antaa huonelämpöisenä. Jotkut hienontaa ja antaa silleen kun kaikki koirat ei osaa syödä sellaista ruokaa sellaisenaan.

        Minä sekoitan pikkasen ruokaöljyä vihanneksiin ja sinne menee niin että kolina käy vaan. Ja normaalina kakkakikkareena tulevat ulos, eivät siis jää sulamatta kuten olen jonkun kuullut selittävän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      441
      9573
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2476
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      56
      1911
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1679
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1442
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1369
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      374
      1278
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      145
      1224
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      20
      1185
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1062
    Aihe