Kivoja löytöjä tein tänään

issu56

kun siivosin vintinkomeroa. Sieltä ihan perältä löytyi iso laatikko ja ihmettelin, että mitähän mahtaa sekin sisällään pitää. Hinasin sen sitte makkariin ja avasin...
No niin, mustahan tuleekin varsin muodikas, sillä laatikosta löytyi omia vatteitani sieltä "vuodelta puoli", jolloin tunikat, pitkät liivit, elefanttilahkeet, liivihameet sun muut oli kovassa huudossa ja nythän ne on sitä taas...paitsi ne pitkikset... Voi kun tuli halvaksi, kun ei tarvi senttiäkään kuluttaa ollakseen muodissa mukana :)).

Kuinka moni muistaa ne fanttilahkeiset?

24

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahkeita tarkoitat???Leveitä,tuplaleveitä,pussittettuja?Vaiko ihan muuta?
      Olispas mullakin jossain tollainen aarrekori =)

      • issu56

        tarkoitin...siis todella leveitä :).


      • issu56 kirjoitti:

        tarkoitin...siis todella leveitä :).

        Muistan ikuisesti papan vintiltä löytyneet valkoiset tttttooooooosi leveälahkeiset housut joissa lahkeissa oli vielä halkiot,niissä punaiset tereet ja napit ;)Kyllä oli komeet.


      • issu56
        davalyan kirjoitti:

        Muistan ikuisesti papan vintiltä löytyneet valkoiset tttttooooooosi leveälahkeiset housut joissa lahkeissa oli vielä halkiot,niissä punaiset tereet ja napit ;)Kyllä oli komeet.

        ja minä siihen aikaan tosissani väitin, että ikipäivänä en kapeampilahkeisisia tule jalkaani laittamaan...vaan nyt se on kyllä päinvastoin. Eihän tuollaisia mitenkään...ei edes täällä kotona :).


    • Telpet

      nuo löydöt. Minä löysin viime syksynä maalta aitastamme ullakolta myöskin laatikollisen kenkiä ja saappaita.
      Miniäni oli revetä, kun näki sisällön. Sieltä löytyi nimittäin 70-luvulla ostettuja tretssaappaita 4 paria. Olivat pitkävartisia, jotka rullattiin jalkaan. Olivat 8 cm. korolla.
      Kahdet mustat, valkoiset..ja punaiset.
      Voi jee, kyllä on oltu upeita ne jalassa. Ja tuo korko, minulla on pituutta 174 cm, siihen korot vielä ja tupeerattu tukka.
      Oi niitä aikoja, voi,voi. Nuokin taas muoti kamaa, mutta miniälle suuret nuo saappaat.

      • issu56

        sitte hieman lisäpituutta :).
        Muistan hyvinkin ne stretsarit, itsellänikin oli mustat, jotka tosin jäi varsin käyttämättömiksi. Bootsit oli enemmän mun mieleen.

        Heh, tuosta tukasta tuli mieleen just nimenomaan tuo tupeeraus...voi kauheeta jos tänäpäivänä moista harrastais siihen tyyliin, kuin mitä nuorena teki, niin johan sitä pitäis vallan pysyä vain seinien sisäpuolella :).


      • issu56 kirjoitti:

        sitte hieman lisäpituutta :).
        Muistan hyvinkin ne stretsarit, itsellänikin oli mustat, jotka tosin jäi varsin käyttämättömiksi. Bootsit oli enemmän mun mieleen.

        Heh, tuosta tukasta tuli mieleen just nimenomaan tuo tupeeraus...voi kauheeta jos tänäpäivänä moista harrastais siihen tyyliin, kuin mitä nuorena teki, niin johan sitä pitäis vallan pysyä vain seinien sisäpuolella :).

        No en taida tuohon tupeeraussukupolveen kuulua,lähinnä yritettiin vääntää Charlien enkeleitten kutreja piippaussaksilla.Aika epätoivoista,kun hiukset on liukkaat ja hienot läsärit.
        Mutta noita levareita on ollut a`la Sweet-bändi,jossa oli erivärinen välikaistalekin lahkeessa.Tosin myös oli myöhemmin sen lajin pillifarkut,että piti vetää maassa maaten kosteana jalkaan,ja napit ja välillä vähän vetskaakin vetää auki koulussa istuttaessa...

        Noihin kun lisää vielä ne "elefanttikengät",paukkutakki ja meikäläisen tikkuakin laihempi runko 170 sentteineen,niin kyl maar oli näky komia.Huh sentään,kun noita vanhoja kuvia kattelee o_O

        Harmi vaan,että on muuttojen yhteydessä kaikki nostalgiakuteet heitetty pois.


      • issu56
        molossi kirjoitti:

        No en taida tuohon tupeeraussukupolveen kuulua,lähinnä yritettiin vääntää Charlien enkeleitten kutreja piippaussaksilla.Aika epätoivoista,kun hiukset on liukkaat ja hienot läsärit.
        Mutta noita levareita on ollut a`la Sweet-bändi,jossa oli erivärinen välikaistalekin lahkeessa.Tosin myös oli myöhemmin sen lajin pillifarkut,että piti vetää maassa maaten kosteana jalkaan,ja napit ja välillä vähän vetskaakin vetää auki koulussa istuttaessa...

        Noihin kun lisää vielä ne "elefanttikengät",paukkutakki ja meikäläisen tikkuakin laihempi runko 170 sentteineen,niin kyl maar oli näky komia.Huh sentään,kun noita vanhoja kuvia kattelee o_O

        Harmi vaan,että on muuttojen yhteydessä kaikki nostalgiakuteet heitetty pois.

        sellainen "kuikelo" sinäkin... No mulla on ihan päinvastoin ollut aina ja tuli noista farkuista mieleen yks juttu vuosien takaa...
        Oltiin lähdössä lavatansseihin kauemmaksi ja minähän väenväkisin ahdoin päälleni liian pienet farkut sillä seuraamuksella, että lähes koko illan vetskarin hommaa hoiteli ihan vain muutama hakaneula. Vetskari kun petti jo ihan alkumetreillä siellä määränpäässämme. Vaan onhan meillä ollut kaveripiirissä monet hauskat tuon tapauksen myötä...minä kun olen aina hallinnut myös itselleni nauramisen :)).

        Vaan eikö ole monastikin kiva katella niitä vanhoja nuoruuskuvia...?


      • issu56 kirjoitti:

        sellainen "kuikelo" sinäkin... No mulla on ihan päinvastoin ollut aina ja tuli noista farkuista mieleen yks juttu vuosien takaa...
        Oltiin lähdössä lavatansseihin kauemmaksi ja minähän väenväkisin ahdoin päälleni liian pienet farkut sillä seuraamuksella, että lähes koko illan vetskarin hommaa hoiteli ihan vain muutama hakaneula. Vetskari kun petti jo ihan alkumetreillä siellä määränpäässämme. Vaan onhan meillä ollut kaveripiirissä monet hauskat tuon tapauksen myötä...minä kun olen aina hallinnut myös itselleni nauramisen :)).

        Vaan eikö ole monastikin kiva katella niitä vanhoja nuoruuskuvia...?

        Kuikeloitten kuikelo.Vasta viimevuosina on tota massaa saatu kerättyä,että näkyisi liikennetolpan takaa muutakin kuin hörökorvat.

        Tosin tuppaa se massa kertymään tohon keskilinjalle enemmänkin,josta tarttis sitä vähän tasasemmin humpsautella tärkeinpiinkin paikkoihin o_O

        Juu,kiva katella noita kuvia,ja naureskella.Sitä kun piti olla niin muodikasta,niin muodikasta.
        Onneksi ei se orjuus enää paina päälle.

        Nyt täytyy mennä heittää elukoille ruuat ja sitten valmistautua vielä historiallisempaan ja hurjempaan Tudorssiin.
        Onko tullut seurattua ?


      • issu56
        molossi kirjoitti:

        Kuikeloitten kuikelo.Vasta viimevuosina on tota massaa saatu kerättyä,että näkyisi liikennetolpan takaa muutakin kuin hörökorvat.

        Tosin tuppaa se massa kertymään tohon keskilinjalle enemmänkin,josta tarttis sitä vähän tasasemmin humpsautella tärkeinpiinkin paikkoihin o_O

        Juu,kiva katella noita kuvia,ja naureskella.Sitä kun piti olla niin muodikasta,niin muodikasta.
        Onneksi ei se orjuus enää paina päälle.

        Nyt täytyy mennä heittää elukoille ruuat ja sitten valmistautua vielä historiallisempaan ja hurjempaan Tudorssiin.
        Onko tullut seurattua ?

        koikkelehtia, eli hyppiä niin eikö ne siitä sitte lähde kierrokselle :)).

        Ei ole tullut seurattua, kun muutoinkin katson erittäin vähän töllöä. Mitä nyt tästä sivusilmällä kuikuilen tuonne aulaan, mitä isäntä nyt milloinkin katsoo...etupäässä urheilua kylläkin :).


      • issu56 kirjoitti:

        koikkelehtia, eli hyppiä niin eikö ne siitä sitte lähde kierrokselle :)).

        Ei ole tullut seurattua, kun muutoinkin katson erittäin vähän töllöä. Mitä nyt tästä sivusilmällä kuikuilen tuonne aulaan, mitä isäntä nyt milloinkin katsoo...etupäässä urheilua kylläkin :).

        Mutta joo,tuo tudors...ja moni muu? Ei vaan aika ja mielenkiinto riitä telkkariin asti.Minäkin olen hyppinyt vaikka millä...tänään sain tulokset,kilpirauhasvika.Ilmankos olen lyhyessä ajassa lihonnut n 20kg,laiheliini kun olen aina ollut.Ei taida kilot karista sitä tahtia kuin tulivat? :)


      • issu56
        davalyan kirjoitti:

        Mutta joo,tuo tudors...ja moni muu? Ei vaan aika ja mielenkiinto riitä telkkariin asti.Minäkin olen hyppinyt vaikka millä...tänään sain tulokset,kilpirauhasvika.Ilmankos olen lyhyessä ajassa lihonnut n 20kg,laiheliini kun olen aina ollut.Ei taida kilot karista sitä tahtia kuin tulivat? :)

        odota vain jatkoa ihan kaikessa rauhassa!
        Kun hommat on kondiksessa, niin kaikki järjestyy parhainpäin...luota vain siihen!!!


      • Pukeli 1
        davalyan kirjoitti:

        Mutta joo,tuo tudors...ja moni muu? Ei vaan aika ja mielenkiinto riitä telkkariin asti.Minäkin olen hyppinyt vaikka millä...tänään sain tulokset,kilpirauhasvika.Ilmankos olen lyhyessä ajassa lihonnut n 20kg,laiheliini kun olen aina ollut.Ei taida kilot karista sitä tahtia kuin tulivat? :)

        ihan olekkaan niin, että kilpirauhasen vajaatoiminta ainoastaan lihottaa. Ainoa sairaus vai mikä se nyt on, on juuri tuo "kilpparin vajis" ja se on ollut minulla kauan.
        Vajaatoiminta saattaa myös laihduttaa.
        Tässä vähän lainattua tekstiä:
        Tavallisin syy kilpirauhasen vajaatoimintaan on autoimmuunireaktion aiheuttama kilpirauhastulehdus.
        Tyypillinen kilpirauhasen tulehdusoire on kipu kaulalla ja korvan seudulla. Se tuntuu myös niellessä. Kilpirauhanen tai sen osa suurenee, muuttuu kovaksi ja aristaa painellessa.
        Yleisoireena on usein lievää kuumetta, väsymystä, päänsärkyä ja PAINONLASKUA. Naisilla voi olla kuukautishäiriöitä. Osalla potilaista oireet ovat hyvin vähäiset.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        ihan olekkaan niin, että kilpirauhasen vajaatoiminta ainoastaan lihottaa. Ainoa sairaus vai mikä se nyt on, on juuri tuo "kilpparin vajis" ja se on ollut minulla kauan.
        Vajaatoiminta saattaa myös laihduttaa.
        Tässä vähän lainattua tekstiä:
        Tavallisin syy kilpirauhasen vajaatoimintaan on autoimmuunireaktion aiheuttama kilpirauhastulehdus.
        Tyypillinen kilpirauhasen tulehdusoire on kipu kaulalla ja korvan seudulla. Se tuntuu myös niellessä. Kilpirauhanen tai sen osa suurenee, muuttuu kovaksi ja aristaa painellessa.
        Yleisoireena on usein lievää kuumetta, väsymystä, päänsärkyä ja PAINONLASKUA. Naisilla voi olla kuukautishäiriöitä. Osalla potilaista oireet ovat hyvin vähäiset.

        joka on n 45kg,neljän lapsen äiti...useimmiten vaan kun yhtäkkiä,ilman elämän muutoksia lihoaa,hiukset heikkenee ym,on kyse juuri tästä kuten nyt mullakin..


      • issu56 kirjoitti:

        odota vain jatkoa ihan kaikessa rauhassa!
        Kun hommat on kondiksessa, niin kaikki järjestyy parhainpäin...luota vain siihen!!!

        nyt kuinka tyroksiinin kanssa käy...ihmettelin kyllä syytä aika kauan,vaikka moni sanoi että mene testeihin...


      • Pukeli 1
        davalyan kirjoitti:

        joka on n 45kg,neljän lapsen äiti...useimmiten vaan kun yhtäkkiä,ilman elämän muutoksia lihoaa,hiukset heikkenee ym,on kyse juuri tästä kuten nyt mullakin..

        Thyroksiini pistää arvot kohdalleen ja siihen tottuu, että on otettava tapletti joka päivä.
        Minua aina ennen lääkitystä väsytti aivan kamalasti ja en tosiaan tiennyt koko kilppari häiriöstä ennenkuin menin eräänlaisten näköhäiriöiden takia lääkärille.
        Todella laiha olin silloin, mutta nyt on tollanen 54 kg.
        Ajattele mitä vaurioita vajaatoiminta aiheuttaa jos ei sitä löydetä. Sehän rappeuttaa koko elimistön.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        Thyroksiini pistää arvot kohdalleen ja siihen tottuu, että on otettava tapletti joka päivä.
        Minua aina ennen lääkitystä väsytti aivan kamalasti ja en tosiaan tiennyt koko kilppari häiriöstä ennenkuin menin eräänlaisten näköhäiriöiden takia lääkärille.
        Todella laiha olin silloin, mutta nyt on tollanen 54 kg.
        Ajattele mitä vaurioita vajaatoiminta aiheuttaa jos ei sitä löydetä. Sehän rappeuttaa koko elimistön.

        on mulle tuttu lähinnä koirapuolelta,koirat jotka tiedän on oleet vajaatoimintaisia,tämä laiha ystäväni,hänellä on liikatoimintaa.Mutta eikös sullakin sitten ole lähinnä liikatoimintaa jos olet laihtunut ennen hoitoa ym?Vajaatoiminta taas aiheuttaa nimenomaan painonnousua lyhyessä ajassa huomattavasti,muut oireet on aika samoja.Pitkän päälle hoitamattomana aiheuttaa tosiaan pahojakin vaurioita.Onneksi nykyisin helppo testata jos vaan tajuaa lääkärille mennä =)


    • ne täällä muistetaan kun aina oli puntit rikki kun menivät kettenkin väliin ja kuinkahan monet niitäkin itse väsättii, mitä leveemmät lahkeet sen makeimmat oli ja hai-saappaita unohtamatta,,,voi niitä aikoja:)))Hyvää Pääsiäistä Teille koko poppoolle!

      • issu56

        Vaan arvaas, kun ikivanhat hait maltoin vasta viime kesänä heittää roskiin...nimitin niitä kumisandaaleiksi, kun olivat puhki vähän joka puolelta :).
        Nii'in kuule...voi niitä aikoja, onneksi on kuitenkin muistot...


      • issu56 kirjoitti:

        Vaan arvaas, kun ikivanhat hait maltoin vasta viime kesänä heittää roskiin...nimitin niitä kumisandaaleiksi, kun olivat puhki vähän joka puolelta :).
        Nii'in kuule...voi niitä aikoja, onneksi on kuitenkin muistot...

        uskon jos ovat"vähän" puhki olleet,olivatko ihan aidot hait jo sieltä 70-luvulta?Maksavat muuten uutena tänäpäivänä noin 20e.Mulla oli silloin aikoinaan keltaiset hait ja niin rakkaat mulle että pidin niitä kesähelteilläkin(sillonen muoti)mistä Äiti ei tietenkään tykännyt ollenkaan:))))


      • issu56
        hauvanmamma kirjoitti:

        uskon jos ovat"vähän" puhki olleet,olivatko ihan aidot hait jo sieltä 70-luvulta?Maksavat muuten uutena tänäpäivänä noin 20e.Mulla oli silloin aikoinaan keltaiset hait ja niin rakkaat mulle että pidin niitä kesähelteilläkin(sillonen muoti)mistä Äiti ei tietenkään tykännyt ollenkaan:))))

        sain joskus -61 mummiltani, joten arvaat että ne oli ihan vain pikkuisen perstuneet pois heitettäessä :).


      • issu56 kirjoitti:

        sain joskus -61 mummiltani, joten arvaat että ne oli ihan vain pikkuisen perstuneet pois heitettäessä :).

        mukamas hait jo silloin kova sana saappaissa ja minä kun kuvittelin että ne silloin -70 vasta tulivat "muotiin" pitäisköhän ruveta oikein ottaa selvää noista haitten "historiikista":))))


      • issu56
        hauvanmamma kirjoitti:

        mukamas hait jo silloin kova sana saappaissa ja minä kun kuvittelin että ne silloin -70 vasta tulivat "muotiin" pitäisköhän ruveta oikein ottaa selvää noista haitten "historiikista":))))

        vaan mulla väärä vuosiluku tuossa. Eli kyseessä oli 1971 :).


    • muistan myös kun otin ilman lupaa siskoni housut
      kun halusin olla hieno. monet itkut siitä saatiin puolin ja toisin.
      sitten ompelin itse tuommoiset ja olin toosi ylpeä vaikkain olin non-13 vuotias. ne olikin kyllä muodin mukaan vähän väärästä kankaasta :-(

      no, voi niitä aikoja. minun rakkain vaatekappale oli minun isän vanha paita jonka otin mukaani kotoani lähtiessä kun muutin tänne Ruotsiin. joka ilta laitoin sen päälleni ja kaipailin isääni.
      se antoi turvallisuuden tunteen.

      kyllä nuo vaattetkin herättää muistoja...

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe