Scantic 470r

Kokemuksia??

Ostin tuommosen uisteluhommiin 50 yammulla apukoneella.Onko kelpo peli kokoisekseen merellä.Ainakin on korkealaitainen,vaikkakin kaiketi turhan kapea??Juu ja vm.91.Kulkee kuulemma jo 20 teholla 3henk.kuormalla kelvollisesti plaanissa-Totta vai Tarua???

13

8744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltavuori

eiks se jammu ole iäkkäämpi. Onko pääsy jo pois vankimielisairaalasta ?

• idiootti

vai unelmoitko jammusesästä aika kun venytät pippeliä?

• suissa

ettet vaan olis tunkenu sormiasi kakkaan. tiedän kolme yksilöä mistä on pohja murtunu listojen kohdilta. kannattaa tarkkailla. ja u pohjan ansiosta ei oo mikään kauhean kelin vene ja aika velttoja oli myös nää ko.laitteet . voi olla maanantai malleja nää mun ajamat laitteet. yhdessä muuten oli kakskymppinen jamppi ja kyl se sillä eteenpäin kulki.

• myös pohja

vanhat veneet voi ola ajettu "pussille", siis se lujuus on hakkautunu pohjasta pois.
        Näin käy laskuitu- ja alu-veneille.
        puuveneille myös.

Mutta puuveneen niitit ja naulaukset / ruuvaukset on helpompi kiristellä ja korjata.

Muokkautunu ja kovettunu alu vene on ongelma samoin löystyny lasikuitu.

• pohja murtunu

Onneksi ainakin vielä ehjä.Työsiirtolassa tehty ja pohja vaikuttaa tosi paksulta,ei kai vankien tartte materiaalissa pihistää kun ei loe omasta pussista pois??Toisin kun veistämön tekemät,eikös näitä tee mm.bella samoja veneitä?

• Ilmiö
        myös pohja kirjoitti:

vanhat veneet voi ola ajettu "pussille", siis se lujuus on hakkautunu pohjasta pois.
        Näin käy laskuitu- ja alu-veneille.
        puuveneille myös.

Mutta puuveneen niitit ja naulaukset / ruuvaukset on helpompi kiristellä ja korjata.

Muokkautunu ja kovettunu alu vene on ongelma samoin löystyny lasikuitu.

Tämän takia lähinnä vene vaihtuikin,edellinen oli niin pehminny,ettei vasta aallokkoon juuri uskaltanu ajaa.Aallokossa koko pohja notku vitusti mm.ulpetti ja keski penkkilähti irti.Liian kova homma korjata,2 venettä olen korjannu,leikannu välipohjan pois,laminoinu vahvikkeeks sähköputkea ja halkastua salaojaa.Matto koko pohjan päälle,uusi välipoja vaneri taas laminointia jne...Tulee taas tukeva,mutta se paino kasvaa mielestäni aivan liikaa.Eikä tässä tapauksessa voi materiaalissa tinkiä koska uusi laminaatti tukee koko pohjan.Liian ohut joko korkkaa irti tai murtuu,eli vituiks menee jos nuukailee.

• suissa
        pohja murtunu kirjoitti:

Onneksi ainakin vielä ehjä.Työsiirtolassa tehty ja pohja vaikuttaa tosi paksulta,ei kai vankien tartte materiaalissa pihistää kun ei loe omasta pussista pois??Toisin kun veistämön tekemät,eikös näitä tee mm.bella samoja veneitä?

mites teillä merellä/järvellä. mentiin kerran 4 päällä 2 takana 1 keskellä ja 1 keulassa sivumyötäistä, niin aalto nappas keulan kiinni ja meinattiin kaatua kantikin kanssa. yks päällä tyynessä menee suht koht ok. mutta mun mielestä vähän arvaamaton vene jos ei tiiä sen ominaisuuksia. oon nähny sitä myös bella merkkisenä.

• nästan rinner bort
        suissa kirjoitti:

mites teillä merellä/järvellä. mentiin kerran 4 päällä 2 takana 1 keskellä ja 1 keulassa sivumyötäistä, niin aalto nappas keulan kiinni ja meinattiin kaatua kantikin kanssa. yks päällä tyynessä menee suht koht ok. mutta mun mielestä vähän arvaamaton vene jos ei tiiä sen ominaisuuksia. oon nähny sitä myös bella merkkisenä.

mä vedin börjee ja håkan lipoi ullee, mentiin marino swingillä ainakin 60 solmuu kelissä pitkin tota kalkstrandii. Kioskilla sitten vaihdettiin jalkaan pehmikset.
        - gula tänder, grå pemnis skor ock livet glider !

• höökän
        nästan rinner bort kirjoitti:

mä vedin börjee ja håkan lipoi ullee, mentiin marino swingillä ainakin 60 solmuu kelissä pitkin tota kalkstrandii. Kioskilla sitten vaihdettiin jalkaan pehmikset.
        - gula tänder, grå pemnis skor ock livet glider !

hakeudu SPEDE hoitoon

• marino swing
        höökän kirjoitti:

hakeudu SPEDE hoitoon

sibbo, där man lever.

inte hoitoo bara livet !

• Tuhatjalkanen
        Ilmiö kirjoitti:

Tämän takia lähinnä vene vaihtuikin,edellinen oli niin pehminny,ettei vasta aallokkoon juuri uskaltanu ajaa.Aallokossa koko pohja notku vitusti mm.ulpetti ja keski penkkilähti irti.Liian kova homma korjata,2 venettä olen korjannu,leikannu välipohjan pois,laminoinu vahvikkeeks sähköputkea ja halkastua salaojaa.Matto koko pohjan päälle,uusi välipoja vaneri taas laminointia jne...Tulee taas tukeva,mutta se paino kasvaa mielestäni aivan liikaa.Eikä tässä tapauksessa voi materiaalissa tinkiä koska uusi laminaatti tukee koko pohjan.Liian ohut joko korkkaa irti tai murtuu,eli vituiks menee jos nuukailee.

Kiinnittyi huomio tohon "laminoinu vahvikkeeks sähköputkea ja halkastua salaojaa", eiks nää oo PVC-muovia tai jotain, mites hartsi tarttuu näihin muoveihin ? Veikkaisin, ettei ollenkaan, mutta valista mua. Vai käytitkö jotain muuta kuin polyesterihartsia ?

• Mutta muottinahan se
        Tuhatjalkanen kirjoitti:

Kiinnittyi huomio tohon "laminoinu vahvikkeeks sähköputkea ja halkastua salaojaa", eiks nää oo PVC-muovia tai jotain, mites hartsi tarttuu näihin muoveihin ? Veikkaisin, ettei ollenkaan, mutta valista mua. Vai käytitkö jotain muuta kuin polyesterihartsia ?

Näitä halkaistuja putkia käytetään aivan yleisesti veneen valmistuksessa.Ei tartu ei,mutta juju onkin siinä että niitä käytetään ikäänkuin muottina laminoidessa,näin saadaan laminoitua ikään kuin vahvikepalkki.Putki jää sine laminaatin väliin ja se sen päälle laminoitu palkki on se tukirakenne.Monissa kuituveneissä käytetään tätä tapaa.

• Pålle

Itselläni oli scanticin pohja niin veltto nousulistan kohdalta, että meni rikki trailerilta veteen laskiessa kun jouduin laskemaan normaalia korkeammalta (trailerissa ei ollut keinua).

Sain korjattua onneksi alapuolelta suhteellisen helposti, mutta nykyomistajien suruksi mainittakoon, että korjatusta puolesta tuli paljon parempi kuin alkuperäisessä kunnossa olevasta, hyvän näköisestä, toisesta puolesta, joka tuntui veltolta.

Ajettavuudesta; trimmillinen kone on välttämätön, muuten tällä kylpyammeella meno ei maita. Itse en voisi kuvitella alle 40hv moottoria, joka itselläni oli, miten voisi pienemmällä edes nousta plaaniin jos 3 aikuista tai enemmän ?

Nopeudesta; GPS:n mukaan kulki yksin ajaessa 30 solmua.

Lopputulos; myin pois vielä kun siitä sai jotain.

On se vaan tunnustetteva ettei se uutenakaan ole mikään 'vene' ollut, turhan kapea pyöreäpohjainen kylpyamme kuvaa sitä paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe