Tulipa siten tilattua Buster L tuplapulpetilla ja Honda 50BR paketti. Hieman vanhahtavaa tekniikkaa molemmat. Uusi Hondan kone jo esitelty ja Busterikin uusinee L -mallinsa piakoin.
Pohdiskelin kuitenkin niin, että ovat käytössä hyvin toimivia toimintavarmoja laitteita, joissa on hyvä takuu turvana. Lisäksi hinta asettui mukavasti kohdalleen ja käyttökulutkin kohtuullista luokkaa. Itselläkin alkaa "parasta ennen päivä" olla jo takana...
Pari kysmystä ko. yhdistelmästä kokemuksia omaaville.
Onko paketti toimiva kolmen - neljän aikuisen kuormalla?
Jaksaako vetää hyvin vesihiihtäjää?
Onko vesihiihtokaaresta mitään hyötyä?
Kuinka Honda 50 toimii tässä yhdistelmässä uistimen vedossa?
Onko peräkuomu toimiva? Sitä en vielä tilannut, koska vaikuttaa jotenkin erikoisen näköiseltä. Voi silti olla hyvinkin toimiva? Mukavampi istua kuomun alla kuin sateessa.
Minkäs verran vie polttoainetta?
Kuinka luonnehtisit paketin toimivuutta?
Nimim. Hyvämieli...
Buster L
24
15092
Vastaukset
- tarvii vetokaaren
Tilasin kantti-ladan.
Kun ei saa eu:sta
- pitää tilata moskovasta.
On varmaa tekiniikkaa.jo 1970 alettu tehdä !
On mullakin jo käyttöpäiväys vähissä, niin en jahtaa minihameisia. on ladalla turvallista ajaa, mummot vaan on harmiksi ja lähentelee.
Aion siihen laitaa vesihiihtokaaren, kun toi oma kaairi on heikentyny eikä rakko tyhjene enää. Siis näyttää sitten hienolta sellainen muu kaari.
Kevättä ja hyvää kesää myös. pissitäänmenemään. - larulainen
Itsellä kokemusta tuosta moottorista parissa eri veneessä, joista toinen on 90-luvun XL. Mainittuun veneeseenhän moottori on vähän alitehoinen, mutta L-malliin juuri sopiva. Paljon tuota yhdistelmää näkee näin ainakin pk-seudulla. Mielestäni viisikymppisen Hondan huono puoli on sen hieman epätasainen tyhjäkäynti. Kone pysyy kyllä käynnissä, mutta uistelukäytössä se ei varmaan ole paras mahdollinen. Uusi ruiskumalli saattaa olla käynnin osalta helpompi säätää kuin kaasariversio - tai sitten ei.
Joka tapauksessa tuon vanhan mallin luotettavuus on kunnossa.
Palstoilla kyllä valitetaan, että jammullakin olisi uistelukäytössä vähän ongelmia tarkemmin sanoen liian kylmänä käyminen ja polttoaineen joutuminen öljyn joukkoon.
Toivottavasti joku asiallinenkin vastaus saadaan..- Honda 50 BF
Kiitos asiallisesta kommentista. Kolmesylterisen ongelma on varmaankin juuri tuo epätasainen tyhjäkäynti. Saa sitten nähdä.
Näillä samoilla nurkilla minäkin tulen pyörimään. Olisi tarpeen löytää sopiva luiska, josta saa trailerilta helposti veteen ja jätettyä auton sekä trailerin parkkiin. Yhdistelmä on aika kevyt, joten lienee kohtuullisesti hoidettavissa. - rtg
Honda 50 BF kirjoitti:
Kiitos asiallisesta kommentista. Kolmesylterisen ongelma on varmaankin juuri tuo epätasainen tyhjäkäynti. Saa sitten nähdä.
Näillä samoilla nurkilla minäkin tulen pyörimään. Olisi tarpeen löytää sopiva luiska, josta saa trailerilta helposti veteen ja jätettyä auton sekä trailerin parkkiin. Yhdistelmä on aika kevyt, joten lienee kohtuullisesti hoidettavissa.Meillä on ollut kyseinen vene noin 8 vuotta ja täytyy sanoa, että ihan OK vene mutta tuo 50 heppanen on selkeästi alitehoinen. Olemme aina vitsailleet siitä, että miten 50 hv voi olla maksimi tässä veneessä. Jos kyydissä on 3 ihmistä kamat, niin se on sitten maksimi. 4 henkilöä menee vain jos on tosi vähän tavaraa.
Itse laittaisin Yamahan 60 heppasin näin jälkiviisaana (vaikka 50 hv on Busterin mukaan max). Meidän Honda nimittäin sammuu aina silloin tällöin vaikka on ollut kolme kertaa merkkihuollossa tutkittavana. Moottorin tyhjäkäynti on yksinkertaisesti liian pienelle säädetty oletusarvoisesti ja kun tulee myrskyssä laiturille se usein sammuu (kaasun kun vie noin 80% tehosta neutraali asentoon). Monta vaarallista tilannetta tullut. Suhteellisen vähän bensaa kuitenkin tuo Honda vetää, joten jotain hyvääkin. Osta mukaan kaksi bensatankkia sillä mukaan tulee yksi, johon mahtuu noin 35 litraa ja 2 kpl Hondan tankkia mahtuu juuri vierekkäin siihen takalaatikkoon. Yksi tosi huono homma uusissa Bustereissa on, että ne maalataan ulkopuolelta ja kolhut näkyy paljon herkemmin.
Itse olen vaihtamassa Busterin nyt Fasterin 555 malliin, jossa 100 heppanen Yamaha perässä. Sen on kunnon vene ja kestää. Pientä tiikkiä pistän siihen itse (penkit yms), jotta antaa vähän pehmeyttä ulkonäköön. - liikaa painoa
rtg kirjoitti:
Meillä on ollut kyseinen vene noin 8 vuotta ja täytyy sanoa, että ihan OK vene mutta tuo 50 heppanen on selkeästi alitehoinen. Olemme aina vitsailleet siitä, että miten 50 hv voi olla maksimi tässä veneessä. Jos kyydissä on 3 ihmistä kamat, niin se on sitten maksimi. 4 henkilöä menee vain jos on tosi vähän tavaraa.
Itse laittaisin Yamahan 60 heppasin näin jälkiviisaana (vaikka 50 hv on Busterin mukaan max). Meidän Honda nimittäin sammuu aina silloin tällöin vaikka on ollut kolme kertaa merkkihuollossa tutkittavana. Moottorin tyhjäkäynti on yksinkertaisesti liian pienelle säädetty oletusarvoisesti ja kun tulee myrskyssä laiturille se usein sammuu (kaasun kun vie noin 80% tehosta neutraali asentoon). Monta vaarallista tilannetta tullut. Suhteellisen vähän bensaa kuitenkin tuo Honda vetää, joten jotain hyvääkin. Osta mukaan kaksi bensatankkia sillä mukaan tulee yksi, johon mahtuu noin 35 litraa ja 2 kpl Hondan tankkia mahtuu juuri vierekkäin siihen takalaatikkoon. Yksi tosi huono homma uusissa Bustereissa on, että ne maalataan ulkopuolelta ja kolhut näkyy paljon herkemmin.
Itse olen vaihtamassa Busterin nyt Fasterin 555 malliin, jossa 100 heppanen Yamaha perässä. Sen on kunnon vene ja kestää. Pientä tiikkiä pistän siihen itse (penkit yms), jotta antaa vähän pehmeyttä ulkonäköön.syökää vähemmän,
jos 3 ihmistä painaa jo nyt 4 verran ! - falgijSLGgh
liikaa painoa kirjoitti:
syökää vähemmän,
jos 3 ihmistä painaa jo nyt 4 verran !Ostakaa isompia veneitä jos on tullut vähän liikaa elintasoa kilojen muodossa. Valmistajathan olettaa henkilöpainoksi 75 kg noissa suosituksissaan ja maksimikuorma ilmoitetaan kiloissa. Jos elopaino huitoo 120 kiloa, niin pitääkin ostaa jo 8 hengen vene 5 hengen veneen sijaan!
ihan mielenkiinnolla kysyisin että paljonko kyseinen paketti tuli maksamaan? meille tilattiin 50hp jammun koneella tuplapulpetilla takapenkin pehmusteilla ja takakuomulla. hintaa tuli 15500
- Honda BF50
Minun pakettini ei sisällöltään ole suoraan verrannollinen. Siitä puuttuu tuo kuomu, mutta sen sijaan mukana on traileri, joka on hinnaltaan samaa luokkaa. Paketin vene ja moottori ovat ylivuotisia ja vene ollut esittelykäytössä, millä sinänänsä ei ole käytön kannalta merkitystä. Näistä johtuen hinta on teidän pakettiinne nähden edullisempi. Kuitenkin niin, että loput varusteista kuten plotteri, karttaohjelma, etupatjat, vesihiihtokaari ja muu sälä vie paketin kokonaishinnan hieman yli 16 000 €.
Paketti on ehkä hieman edukkaampi näin, mutta vaivannäkö paketin löytämiseksi ja hinnan neuvottelemiseksi oli melkoinen. Paketti pitää vielä noutaa muutaman sadan kilometri päästä. Lisäksi huoltojen ostamisessa tulevaisuudessa olisi voinut olla hyötyä, mikäli vene olisi ostettu huoltopaikasta.
Eli säästin hieman rahaa, mutta näin vaivaa aika lailla. Mainitsemasi hinta on mielestäni edukas ja Yamaha mahdollisesti koneena jopa Hondaa parempi? Arvostin kuitenkin Hondan pitkää takuuta.
Hyvää kesän odotusta.
- alitehoinen
kuormalla aivan selkeästi.60hv sopiva kone esim.Yamahahalla 50 ja 60hv koneet samoja.Itse laittaisin isomman koneen,kokemuksesta.
- Honda 50bf
Tuohon koneen mahdolliseen alitehoisuuteen osasin etukäteen jo hieman ajatuksissani varautua. Tosin yli kolmen hengen kuormattuna venettämme käytetään tosi harvoin.
Aika erikoista on se, että veneen valmistaja suosittelee moottoritehoksi 30 - 50 hv konetta. Tätä suositusta halusin noudattaa.
Ongelman eliminoimiseksi täytyy kuormauksen sijoitteluun kiinnittää erityistä huomiota. Pohdiskelin jo ennen valintapäätöstäni pienimuotoista rakenteellista muutosta polttoainesäiliöiden sijoittelussa. Sopivien säiliöiden hankkiminen ja siirto pulpettien etupuolen laatikoihin muuttavat painopistettä edullisempaan suuntaan, jolloin liukuun lähtö nopeutuu.
Yksi Hondan valintakiriteeri oli sen kevein paino, eli 91 kg. Painonsäästö Yamahaan ja Mercuryyn on hieman alle 20 kg, millä on merkitystä painojakauman suhteen.
Mikäli ongelmat ovat oikeasti aitoja ja joku on niitä ratkaissut, niin ottaisin vinkkejä mielelläni vastaan. - 3bg
Honda 50bf kirjoitti:
Tuohon koneen mahdolliseen alitehoisuuteen osasin etukäteen jo hieman ajatuksissani varautua. Tosin yli kolmen hengen kuormattuna venettämme käytetään tosi harvoin.
Aika erikoista on se, että veneen valmistaja suosittelee moottoritehoksi 30 - 50 hv konetta. Tätä suositusta halusin noudattaa.
Ongelman eliminoimiseksi täytyy kuormauksen sijoitteluun kiinnittää erityistä huomiota. Pohdiskelin jo ennen valintapäätöstäni pienimuotoista rakenteellista muutosta polttoainesäiliöiden sijoittelussa. Sopivien säiliöiden hankkiminen ja siirto pulpettien etupuolen laatikoihin muuttavat painopistettä edullisempaan suuntaan, jolloin liukuun lähtö nopeutuu.
Yksi Hondan valintakiriteeri oli sen kevein paino, eli 91 kg. Painonsäästö Yamahaan ja Mercuryyn on hieman alle 20 kg, millä on merkitystä painojakauman suhteen.
Mikäli ongelmat ovat oikeasti aitoja ja joku on niitä ratkaissut, niin ottaisin vinkkejä mielelläni vastaan.Mielestäni ei kannata huolestua, että olisi alitehoinen.
Itselläni oli 40hv Honda ja vihreä M Busteri (siis 265 kg versio), eli suhteessa aika vastaava paketti, kyydissä usein 3 henkeä ja tehon kanssa ei ollut mitään ongelmia. Hyvin lähti liukuun ja kulki oikein iloisesti. Kertaakaan ei tullut mieleen että rökyä olisi tarvinnut lisää.
Mitä tulee tyhjäkäynnin epätasaisuuteen niin ostettuani koneen vuoden käytettynä, se vatkasi tyhjäkäynnillä. Vein koneen Järvenpäähän Ruonille, joka synkronoi kaasarit ja sääti venttiilit, ja jo rupesi käymään kuin singeri. Eli se siitä ongelmasta, pistäkää säädöt kuntoon. - koneen
Honda 50bf kirjoitti:
Tuohon koneen mahdolliseen alitehoisuuteen osasin etukäteen jo hieman ajatuksissani varautua. Tosin yli kolmen hengen kuormattuna venettämme käytetään tosi harvoin.
Aika erikoista on se, että veneen valmistaja suosittelee moottoritehoksi 30 - 50 hv konetta. Tätä suositusta halusin noudattaa.
Ongelman eliminoimiseksi täytyy kuormauksen sijoitteluun kiinnittää erityistä huomiota. Pohdiskelin jo ennen valintapäätöstäni pienimuotoista rakenteellista muutosta polttoainesäiliöiden sijoittelussa. Sopivien säiliöiden hankkiminen ja siirto pulpettien etupuolen laatikoihin muuttavat painopistettä edullisempaan suuntaan, jolloin liukuun lähtö nopeutuu.
Yksi Hondan valintakiriteeri oli sen kevein paino, eli 91 kg. Painonsäästö Yamahaan ja Mercuryyn on hieman alle 20 kg, millä on merkitystä painojakauman suhteen.
Mikäli ongelmat ovat oikeasti aitoja ja joku on niitä ratkaissut, niin ottaisin vinkkejä mielelläni vastaan.iskutilavuus/3-syl,ovat se ratkaiseva tekijä.20kg ei juuri vaikuta.Esim. Yamaha F50(60),996cm2/4syl efi.Tavaraa kerääntyy kuitenkin aikapaljon kesänmittaan/pohja likaantuu.
- Vääntö
koneen kirjoitti:
iskutilavuus/3-syl,ovat se ratkaiseva tekijä.20kg ei juuri vaikuta.Esim. Yamaha F50(60),996cm2/4syl efi.Tavaraa kerääntyy kuitenkin aikapaljon kesänmittaan/pohja likaantuu.
Moottorin painon vähäistä merkitystä, en menisi kyllä allekirjoittamaan. Moottorin painolla on painopisteen kannalta korostunut merkitys, koska koneen sijainti on veneen takaosassa. Tätä voi verrata lasten keinulautaan. Tukipisteen päälle asetettu paino ei muuta painopistettä laisinkaan, mutta laudan toiseen päähän asetettu paino aiheuttaa tukipisteen (eli painopisteen) merkittävän siirron kohti asetettua painoa, mikäli keinulaudan tasapaino halutaan edelleen säilyttää.
Veneessä painopisteen sijainnilla on suuri merkitys liukuun noustaessa, varsinkin mikäli koneteho on kriittinen.
Moottorin iskutilavuudella tai sylinteriluvullakaan ei näissä teholukemissa ole suurta merkitystä. Merkitystä on sen sijaan vääntökäyrän profiililla. Tässä eniten merkitystä on kaasujen vaihdon ja polttoaineen annostelun hallinta, mihin ruiskutustekniikka antaa paremmat mahdollisuudet, ainakin lähtökohtaisesti. Lopputulokseen vaikuttaa sitten mm. halutut päästölukemat.
Hondan kolmen kaasuttimen rakenne mahdollistaa tehojen kasvattamisen säädöin ja vaihtoehtoisia osia käyttämällä kohtuullisen helposti. Sama periaatteessa voisi tapahtua ruiskutustekniikassa pelkästään ohjainyksikön säätöarvojen muutoksella. En tosin tiedä on se Yamahan 50 hv osalta mahdollista. samasta konerakenteestahan kyllä otetaan 60 hv tehokin.
Noita vääntökäyriä kuvaavia diagrammeja ei yleisesti markkinontimateriaalissa esitetä. Voi olla, että niiden merkitystä tulkittaisiinkin väärin, koska välityssuhde ja potkurivalinnan merkitys kokonaisuuden toimivuudessa on suuri. - efi
Vääntö kirjoitti:
Moottorin painon vähäistä merkitystä, en menisi kyllä allekirjoittamaan. Moottorin painolla on painopisteen kannalta korostunut merkitys, koska koneen sijainti on veneen takaosassa. Tätä voi verrata lasten keinulautaan. Tukipisteen päälle asetettu paino ei muuta painopistettä laisinkaan, mutta laudan toiseen päähän asetettu paino aiheuttaa tukipisteen (eli painopisteen) merkittävän siirron kohti asetettua painoa, mikäli keinulaudan tasapaino halutaan edelleen säilyttää.
Veneessä painopisteen sijainnilla on suuri merkitys liukuun noustaessa, varsinkin mikäli koneteho on kriittinen.
Moottorin iskutilavuudella tai sylinteriluvullakaan ei näissä teholukemissa ole suurta merkitystä. Merkitystä on sen sijaan vääntökäyrän profiililla. Tässä eniten merkitystä on kaasujen vaihdon ja polttoaineen annostelun hallinta, mihin ruiskutustekniikka antaa paremmat mahdollisuudet, ainakin lähtökohtaisesti. Lopputulokseen vaikuttaa sitten mm. halutut päästölukemat.
Hondan kolmen kaasuttimen rakenne mahdollistaa tehojen kasvattamisen säädöin ja vaihtoehtoisia osia käyttämällä kohtuullisen helposti. Sama periaatteessa voisi tapahtua ruiskutustekniikassa pelkästään ohjainyksikön säätöarvojen muutoksella. En tosin tiedä on se Yamahan 50 hv osalta mahdollista. samasta konerakenteestahan kyllä otetaan 60 hv tehokin.
Noita vääntökäyriä kuvaavia diagrammeja ei yleisesti markkinontimateriaalissa esitetä. Voi olla, että niiden merkitystä tulkittaisiinkin väärin, koska välityssuhde ja potkurivalinnan merkitys kokonaisuuden toimivuudessa on suuri.F60hvta tehtiin F50hv tietokoneohjelmalla.
- larulainen
Honda 50bf kirjoitti:
Tuohon koneen mahdolliseen alitehoisuuteen osasin etukäteen jo hieman ajatuksissani varautua. Tosin yli kolmen hengen kuormattuna venettämme käytetään tosi harvoin.
Aika erikoista on se, että veneen valmistaja suosittelee moottoritehoksi 30 - 50 hv konetta. Tätä suositusta halusin noudattaa.
Ongelman eliminoimiseksi täytyy kuormauksen sijoitteluun kiinnittää erityistä huomiota. Pohdiskelin jo ennen valintapäätöstäni pienimuotoista rakenteellista muutosta polttoainesäiliöiden sijoittelussa. Sopivien säiliöiden hankkiminen ja siirto pulpettien etupuolen laatikoihin muuttavat painopistettä edullisempaan suuntaan, jolloin liukuun lähtö nopeutuu.
Yksi Hondan valintakiriteeri oli sen kevein paino, eli 91 kg. Painonsäästö Yamahaan ja Mercuryyn on hieman alle 20 kg, millä on merkitystä painojakauman suhteen.
Mikäli ongelmat ovat oikeasti aitoja ja joku on niitä ratkaissut, niin ottaisin vinkkejä mielelläni vastaan.eli jos vene on kuormattu, niin kone on syytä muistaa trimmata alas, jotta vene lähtee liukuun. Vielä kun muistaa tarkistaa, että pilssi ei ole puolillaan vettä, niin eiköhän tuo paketti ole täysin toimiva:)
- Vääntö
efi kirjoitti:
F60hvta tehtiin F50hv tietokoneohjelmalla.
Niinhän viestissäni jo mainitsinkin.
- venelleii
Honda 50bf kirjoitti:
Tuohon koneen mahdolliseen alitehoisuuteen osasin etukäteen jo hieman ajatuksissani varautua. Tosin yli kolmen hengen kuormattuna venettämme käytetään tosi harvoin.
Aika erikoista on se, että veneen valmistaja suosittelee moottoritehoksi 30 - 50 hv konetta. Tätä suositusta halusin noudattaa.
Ongelman eliminoimiseksi täytyy kuormauksen sijoitteluun kiinnittää erityistä huomiota. Pohdiskelin jo ennen valintapäätöstäni pienimuotoista rakenteellista muutosta polttoainesäiliöiden sijoittelussa. Sopivien säiliöiden hankkiminen ja siirto pulpettien etupuolen laatikoihin muuttavat painopistettä edullisempaan suuntaan, jolloin liukuun lähtö nopeutuu.
Yksi Hondan valintakiriteeri oli sen kevein paino, eli 91 kg. Painonsäästö Yamahaan ja Mercuryyn on hieman alle 20 kg, millä on merkitystä painojakauman suhteen.
Mikäli ongelmat ovat oikeasti aitoja ja joku on niitä ratkaissut, niin ottaisin vinkkejä mielelläni vastaan.Mainitset tuossa vaihtoehdoiksi honolle jammun ja mörkön, mutta itse vastaavaa pakettia voisin harkita jopa Tohatsun tldi koneella. Painoa aikalailla samat kuin hondalla ja 2-t koneen räväkämpi kiihtyvyys olis plussaa. Myös e-tec voisi tulla kysymykseen, mutta "tossu" alle viiden tonnin hinnallaan lienee parasta hinta-laatusuhteelltaan. Olen kuullut lähes pelkästään positiivista tuosta tohatsusta asiantuntijoilta ja käyttäjiltä.
- aluvene
Yhden kesän kokemus kyseisestä paketista. loistava kokonaisuus, jaksaa kyllä honda kuljettaa isoakin lastia ihan komiasti. Honda käy jä kukkuu tosi tasaisesti ja hiljaisesti niin uistelunopeudessa kuin kovemmassakin ajossa,polttoaineen kulutuksen pienuus myöskin yllätti positiivisesti.Meillä paketti toimii yhteysveneenä saareen joskus kovassakin kelissä suursaimaalla,eikä minkaanlaista moitteensijaa ole juuri löytynyt.Voit varmasti olla tyytyväinen valintaasi.
- harrastuksiin sopii
Kovaa käytöä nämä busterit ja silverit ja fasterit ei kestä.
Mutta, jos ei paljoa käytä, niin kyllä ne aikansa kestää.
Honda on aika hyvä moottori. taitaa kaikki japsit kyllä olla.
Mulla ittelläni on erittäin hyviä kokemuksia huoltovapaista 2t-japseista.- marinerrrrrrrr
telvassa eivät suostuneet myymään e-tec 60 mallia vaan sanovat että 50 on maximi mitä laitetaan.
- Juuso2
Toimiva paketti, enemmänkin aikuisia kulkee hyvin. Jaksaa vetää vesihiihtäjää, kaarta ei välttämättä tarvita. Myöskään peräkuomu ei ole välttämätön: menee saateella huuruun (ei auta ajossa) ja laiturissa ei tarvta koska vene itsetyhjentyvä. Polttoaineen kulutus pieni joka tapauksessa.
- Honda 50BF
Kiitos asiallisista kommenteista. Kokemusten perusteella vaikuttaa siltä, että paketti toimii hyvin myös kuormattuna.
Kuomu onkin jotenkin epäluottamusta herättävän oloinen, joten hankinta odottakoon.
Pieni polttoainekulutus on selkeä plussa, jonka merkitys tulevaisuudessa polttoainehintojen kohotessa kasvaa.
Kohti kesää odottavin mielin.. - rtf
Honda 50BF kirjoitti:
Kiitos asiallisista kommenteista. Kokemusten perusteella vaikuttaa siltä, että paketti toimii hyvin myös kuormattuna.
Kuomu onkin jotenkin epäluottamusta herättävän oloinen, joten hankinta odottakoon.
Pieni polttoainekulutus on selkeä plussa, jonka merkitys tulevaisuudessa polttoainehintojen kohotessa kasvaa.
Kohti kesää odottavin mielin.."Kovaa käytöä nämä busterit ja silverit ja fasterit ei kestä". Nå huh huh. Ainakin tuo Faster on työvene ja ne tekee niitä myös suomen Poliisille ja Palokunnalle. Fasteri on tehtyty paksummasta alumiinista kuin Busterit ja Silverit. Masters on sitten vielä paksumpaa tavaraa.
- aapeli79
rtf kirjoitti:
"Kovaa käytöä nämä busterit ja silverit ja fasterit ei kestä". Nå huh huh. Ainakin tuo Faster on työvene ja ne tekee niitä myös suomen Poliisille ja Palokunnalle. Fasteri on tehtyty paksummasta alumiinista kuin Busterit ja Silverit. Masters on sitten vielä paksumpaa tavaraa.
Vastataas vielä aiheeseen, vaikka vanha onkin.
Silmämääräisesti Faster on Busteria vahvempaa tekoa, tosin en epäile ettei Busterin metallirakenne normaalikäyttöä kestäisi. Vanerinen turkki askarruttaa, samoin pulpetti kyllä elää merenkäynnissä.
Takana on keväästä asti kokemuksia juuri edellisen mallin L:sta.
Konesuosituksista sen verran, että 50 hv on todella vähän niukasti. Meillä on 60 hv Yamahan nelitahti, ja silläkin on työtä ängetä vene plaaniin, jos lastaus on tehty väärin. Kaksi isoa äijää peräpenkillä ja tankit täynnä liukuunnousu kestää kohtuuttomasti. TOisen ukon istuminen keskellä tai keulassa muuttaa tilannetta.
Ajettavuus muuten on hyvin yllätyksetöntä. Olen yrittänyt ajaa reilussakin aallokossa tahallani vähän väärin ja saanut todeta, että Busterin käsistä karkaamiseen tarvitaan todella pahaa tohelointia. Ison kalapaatin aalloista saa ajaa kumpaankin suuntaan reippaalla vauhdilla, kunhan kuski todella ajaa eikä himmaile kesken kaiken. Vene on aallokossa kuiva, mutta vastaisessa kovanlainen. Keulan trimmaaminen auttaa vähän. Tässä tullaan veneen pahimpaan kömmähdykseen: aallokossa tätäkin venettä olisi paras ajaa seisten, mutta ohjauspulpetti on matala, tuulilasi samoin, ja vielä väli penkin ja pulpetin välissä on pieni. Tyydyttävä ratkaisu on seistä vähän keskemmällä venettä ja käyttää rattia oikealla kädellä.
Busterille tyypillistä pientä kumahtelua aallokossa on edelleen.
Noin muuten isoa sanomista on paha löytää: erityisen hyvää ovat tarvittaessa lukittavat säilytystilat niin sivupenkkien kuin keulakannen alla (takapenkin alla on tankit). Vene ei ole paikallaan pahan kiikkerä. Laskutilaa turkillakin on tyydyttävästi. Keulakansi voisi kyllä olla lyhyempikin askelma, nyt se vie kymmeniä senttejä sisäpituudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047