Uskallatko luopua elämästä?

oletko katkera?

huomaatko vain läheisessä, onko nuuka, onko katkera, onko paljon vai vähän rahaa? onko elämää jäljellä?? mikä on tärkeintä tässä maailmaassa?? elätkö ja minkä kautta??

47

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynsin hampain

ja teen kaikkeni sen eteen että saisin jatkaa vielä vuosikymmeniä.Tässä maailmassa on minulle tärkeintä terveys hyvät ihmissuhteet työ.Aika kummallisia kysymyksiä sulla muuta en osaa sanoa.

• wiki

viisas vähemmällä pääsee nuori rikas rakastettu onnellisesti eläkkeellä kiiiitos. hyvää pääsiäistä.

• myllerrän vain omassa murhe...

en jaksa huomata muuta.

• tunne elämän iloa

kannattaako aina vaan myllertää?Kannattaa katsella ympärille niin saattaa joskus nähdä jonkun ilonpilkahduksen.

• wiki

koita kestää hyvää pääsiästä.

• wiki
        tunne elämän iloa kirjoitti:

kannattaako aina vaan myllertää?Kannattaa katsella ympärille niin saattaa joskus nähdä jonkun ilonpilkahduksen.

ei ollut helppoa minullakaan kunnes tuli vaimo ja elämä muuttui täysin rikkauteen kiitos vaimolle pelasti minut tuholta että näinkin voi käydä.

• katkera elämällesi

ja viestisi kaltainen? Tuntuuko ettei itselläsi ole elämää jäjellä?

• wiki

sano matti nykänen puijon tornissa kännissä.

• k/k

aihetta olis katkeruuteen ,turpaan tulee niin et tukka lähtee ja silti paksi huuleen ja paanalle.
      Ei oo kuule aikomustakaan luopuu ja katkeroituu,tulee juonteet naamaan ja lakkaa saamasta.
      Montakertaa on syöty rupia polvist ku muuta ei ollut ja silti sisu suunaton ja taito olla nöyrä tarvittaessa.
      Aina kun muista olla sovinnos omatuntos kanssa nii pärjää.

• wiki

kaikkea voi haluta mutta omaa elämää ei voi muuttaa kun itse.

• lisbet

Mitä mietit kun aloituksen teit? Uskallatko,
      luuletko et Sinulta kysytään?

Kun vakava sairaus tulee elämään, ei sinun haluillasi ole pennin vertaa.

Tuota mitä kysyt sanoisin lähinnä uteliaisuudeksi!

Auttaisi jos ajattelisi.:/

• wiki

kuka hullu nisti tämmössii sivuja levittelee jos ei ole dali domi.

• on vähän

maailmanlopun asioita, kun että uskallatko luopua elämästä. Tuli vähä vilunen olo, kun en nyt vapaaehtoisesti ainakaan luopuisi, toivon mukaan ei kukaan muukaan. Sitten kun se aika tulee ei sitä kysytä.

• wiki

totta todella hassu kysymys.

• mitään et kerro itsestäsi!

Elän ihan yksinkertaisesti rakkaudesta elämään, läheisiini - itseeni.

Kukaan ei tiedä "onko elämää jäljellä"!

• Pirre*

on niin kauan kun on huokua jälellä, - niin mie aattelen :)

Tärkeintä en osaa mainita, - nyt vaan nukuttaa niin että voi olla tärkeintä mennä maate, tai ainakin yrittää, - jos tuo kuu nyt antaa nukkua.

Hyvää yötä Sinulle.

Katotaan huomenna tarkemmin noita kysymyksiäsi..

• "ympäristömyrkky"

koska minua on sanottu katkeraksi,

löytyi kirkon sivulta lähinnä tietoa,
      eli kuulu niihin asioihin kun kirkko tuomitsee ihmisiä,
      jotta, tekee niistä onnettomia joita voi sitten rahastaa.

Elän rahan, vaimon ja lasten kautta,
      minulla oli hyvin pieni suku,
      sukunimeäni oli vai kolmella, 40v. takaperin,
      nyt on sama sukunimi jo yli kymmenellä.

Ole tosi nuuka ja arvostan nuukia,
      (”vain tyhmä maksaa enenemän”)
      säästän todella kaikessa,
      ruokakin maksaa useimmiten alle 3 € päivässä.

Muistan sen ajan kun kävin töissä,
      ruokaan tuntui menevän aina 15–20 € päivä.

• Pirre*

palvoa rahaa, mihin sitä pitää kerätä, - eikö ole jo aika ruveta tuhlaamaan?

Tuonilmaisissa emme rahalla tee mitään. Luulisin niin.

Vai tarkoititko säästäväsi vain säästämisen ilosta?

• "ympäristömyrkky"
        Pirre* kirjoitti:

Palvon raha eniten sen vuoksi, kun se kaikki on perittyä jollain lailla,
        ei säästöjä ole tullut.

Kun lapset olivat pieniä, ei kahden palkka riittänyt päivittäisiin kuluihinkaan elo-joulukuun aikana. Sitä säästöjä tarvittiin silloin, ei tarvinnut rahasta riidellä.

Samoin oli kiva ostaa lapsille asunnot kun naimisiin menivät,
        on siinä yksi hyvä alku elämälle.

Jokainen (2) edeltävä sukupolvi on todennut, että liian säästäväisiä on oltu,
        mutta sama näyttää jatkuvan.

Kyllä usein olen todennut että inflaatiokin nakertaa aina säästöjä.
        paljon leveämmin olisi voinut elää jos olisi rahan heti käyttänyt.

mutta,
        tälläkin hetkellä tiedän, pieni eläkkeeni on,
        jos elän 10 v kuluttua tosipieni, jolla saa vain päivittäisen ruoan.

• wiki
        Pirre* kirjoitti:

mitä kaupasta saa jos ei ole rahaa tai oravan nahkoja heh heh.

• wiki
        "ympäristömyrkky" kirjoitti:

Palvon raha eniten sen vuoksi, kun se kaikki on perittyä jollain lailla,
        ei säästöjä ole tullut.

Kun lapset olivat pieniä, ei kahden palkka riittänyt päivittäisiin kuluihinkaan elo-joulukuun aikana. Sitä säästöjä tarvittiin silloin, ei tarvinnut rahasta riidellä.

Samoin oli kiva ostaa lapsille asunnot kun naimisiin menivät,
        on siinä yksi hyvä alku elämälle.

Jokainen (2) edeltävä sukupolvi on todennut, että liian säästäväisiä on oltu,
        mutta sama näyttää jatkuvan.

Kyllä usein olen todennut että inflaatiokin nakertaa aina säästöjä.
        paljon leveämmin olisi voinut elää jos olisi rahan heti käyttänyt.

mutta,
        tälläkin hetkellä tiedän, pieni eläkkeeni on,
        jos elän 10 v kuluttua tosipieni, jolla saa vain päivittäisen ruoan.

semosta se on kun antaa satasen puli ukolle ei tiedä mitä sit tapahtuu.

• on.
        wiki kirjoitti:

mitä kaupasta saa jos ei ole rahaa tai oravan nahkoja heh heh.

Pärjään ilman rahaa, tai ainakin tosi pienellä eläkkeellä,

kun vain hoitaa rakkausasiat,
        rakkaudessa saan rahaa "reittä myöten"

• wiki
        on. kirjoitti:

Pärjään ilman rahaa, tai ainakin tosi pienellä eläkkeellä,

kun vain hoitaa rakkausasiat,
        rakkaudessa saan rahaa "reittä myöten"

onhan se hyvä että on iloisia tyttöjä.

• wiki
        Pirre* kirjoitti:

hyvää pääsiästä.

• wiki

hyvää pääsiästä syökää jo sitä mämmiä.

• hämmentynyt oleva

Enemmän ajattelisin että kysyttäisiin "joudutko"
      sillä niin moni on luopunut jo eläessään monesta elämänalueesta tajuamatta aina itsekään mitä on menetettynä. Nuuka voi olla rahassa varsinkin sen vähyyden vuoksi ja on pakkokin mutta nuuka ei kannata olla esim.rakkaudessa koska se vähenee vain jos on nuuka. Katkeruus on mielestäni tulosta käsittelemättömistä asioista joissa on kokenut olevansa väärinkohdeltu ja ei ole saanut "oikeutta" eikä kohtelija rangaistusta jota niin olisi sille toivonut. Elämää on jäljellä sen elämän ajan.. Tärkeintä on elämä itsessään eli sitä kannattaisi kunnioittaa ja "hoitaa" hyvin . Elämällä muiden kautta ei käsittääkseni onnistuneesti voi elää, mutta tuntemalla lämpöä ja rakkautta elävään sitä on vahvempi rakkaudessaan myös silloin kun läheiset rakkautta kaipaa. Esim. jos läheisesi kautta eläisit ja hän voisi huonosti niin miten tukisit häntä kun eläisit vain hänen kauttaan, silloinhan sinäkin voisit huonosti etkä kykenisi auttamaan. En taida osaa selittää ajatuksiani, hää!

• wiki

katsos kun olin auto onettomuudessa ja näin kaiken ei ole pakko uskoa kuolleeet elää keskuudessamme ja ohjailee meitä tekemään hirmu töitä lukee ledestä että joku teki jotain tai onko päässä vikaa en usko kuolleet piruilee ja nauraa päälle heh heh.

• RosaLiiin

...sitä useimmin joudutaan luopumaan.
      Harvemmin siinä kysytään uskallusta, enemmänkin rohkeutta,
      avoimuutta ja perkele periksi ei anneta elämänasennetta.

Toisia elämä koulaa hennolla kädellä ja toisia rajummin,
      mutta jokaisen on joskus kuitenkin luopumisen taito hallittava.
      Kerran on kaikesta luovuttava.

Olen saanut kokea kovan ravistuksen elämäsäni,
      joutunut luopumaan yhtaikaa monesta tärkeästä asiasta.
      Silloin vain koti jäi jäljelle.

Mutta vaikka sitä silloin kuvitteli, että korttipakan kortit jaetaan vain kerran
      ja elämä loppui nyt tähän paikkaan. Niin kuitenkin myös sanonta,
      että kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen avautuu, pitää myös paikkansa.

Katkeruuteen ei ole syytä, koska sehän syövyttää ihmistä vain sisältä päin.
      Sisäisiä voimavaroja tarvitaan niin paljon tärkeämpään luopumisen hetkellä.
      Tämmöinen ajatus tuli mieleen otsikosta.

• wiki

hulluja on maailma täynnä paha rankaisee myös pahoja ei aina hyviä paholainen asuu pahoissa.paha saa paholaisen käskyn ja paholainen katsoo ja lopulta nauraa kun joku linnassa viruu kuin rotta terv...

• mielestäsi on, kerrohan?

Minulle kaikkinainen elämä on elämää, en koe jääväni kovinkaan olennaisesta paitsi näinkään.

No ehkä mualimoo voisi katella muulttai kantilta, mutta kerkeänhän mie...:)

• wiki

se on semosta puhu savvoo kovvoo.

• kynsin ja hampain kaikesta kivasta mitä minulla on ja mitä vielä löydänkään tai kehittelen kivaa itse. Minulle kiva ei ole rahasta kiinni. Siis en aio luopua elämästä missään tapauksessa. Olen kiinnostunut kaikesta mahdollisesta ja mahdottomastakin ja olen hyvin vähään tyytyväinen. Rakastan työtäni ja lapset ovat elämäniloni, energiani ja inspiraationi lähteitä.

• wiki

elämä on toisille todella rankkaa toisille todella helppoa toisille en osaa sanoa.

• wiki kirjoitti:

elämä on toisille todella rankkaa toisille todella helppoa toisille en osaa sanoa.

Usein miten kuitenkin on niitä hyviä ja huonoja kausia kaikilla. Välillä menee huonommin ja toisinaan taas pitkiäkin aikoja hyvin. Vaikeina kausina täytyy vaan odottaa ja toivoa, että se parempi alkaa.

• elämähän
        wiki kirjoitti:

on luopumista, vähitellen kaikesta.
        Kyvyistä, oikeuksista, osaamisesta, lopulta ihan kaikesta.

• wiki
        elämähän kirjoitti:

on luopumista, vähitellen kaikesta.
        Kyvyistä, oikeuksista, osaamisesta, lopulta ihan kaikesta.

miksi pitäisi luopua elämästä. ei koskaan.jumala

• sulle mene
        wiki kirjoitti:

miksi pitäisi luopua elämästä. ei koskaan.jumala

jakeluun?
        Nuorena osaat, pystyt, voit.
        Mitä enemmän aika kuluu, sitä useammasta asiasta joudut luopumaan.
        Näkösi huononee, voit sairastua sairauksiin, jotka suuresti rajoittavat elämääsi, vain harvoina esimerkkeinä.

Elämä on luopumista, vähitellen kaikesta.

• wiki
        sulle mene kirjoitti:

jakeluun?
        Nuorena osaat, pystyt, voit.
        Mitä enemmän aika kuluu, sitä useammasta asiasta joudut luopumaan.
        Näkösi huononee, voit sairastua sairauksiin, jotka suuresti rajoittavat elämääsi, vain harvoina esimerkkeinä.

Elämä on luopumista, vähitellen kaikesta.

ymmärän kaikki vanhenee sehän on ihan normaalia lapsi syntyy ei ymärrä mitään mutta elämän aikana oppii vaikka kantapään kautta jos ei ole ihan luuseri ei kukaan halua huonoa elämää elää ei kaikki kestä toiset kestää toiset ei...

• Dallari-Lama

Ainakaan kukaan terveellä tärpillä varustettu ihminen. Eri asia jos kehon oma tahto ja kontrolli pettää vakavan sairauden edessä tai toinen vaihtoehto äkillinen onnettomuus, johon ei ole pyrkinyt mutta osuu kohdalleen. Miksi pitäisi elää elämäänsä jonkun toisen kautta kyttäämällä kenenkään saituutta tai muita oireita. Omassa elämässä on tarpeeksi mielenkiintoa, jos viitsii ja jaksaa ottaa siitä vastuun. Ja se pitäisi jokaisen tehdä: ota vastuu elämästäsi, älä muiden. Toisen huomioiminen ja auttaminen on eri asia, mutta sehän menee rutiinilla kun tiedät mikä itse olet.

• weera.p

koko elämä on luopumista. valitettavasti. toiset vaan huomaa sen liian myöhään. itse pidät huolen henkisestä hyvinvoinnistasi. kuolema ei lähesty yksin ja se koskee meitä kaikkia.

• wiki
        weera.p kirjoitti:

koko elämä on luopumista. valitettavasti. toiset vaan huomaa sen liian myöhään. itse pidät huolen henkisestä hyvinvoinnistasi. kuolema ei lähesty yksin ja se koskee meitä kaikkia.

mikä teitä vaivaa kesä on tulossa pitäkää hauskaa nattikaa elämästä mikä on lahjahjaksi saatu.

• wiki

mulla on ollut hemmetin vaikeeta ja silti uskon aina paremmasta elämästä.tyhmääääääääääääääää. puhetta.

• wiki
        weera.p kirjoitti:

ei se sitä ongelmaa ratkaise.

• wiki

hyvää pääsiäistä ja kindereitä ja pääsiäs tyttöjä.

• wiki

eihän kukaan tiedä tulevaisuutta ku lompakosta ja on hyvä olla.

• wiki

pitäisikö itkeä vai nauraa elämä on minusta ihanaa.

• wiki

rahalla saa vaatteita pillua matkoja viinaa kaikkea autoja taloja ilman rahaa ei ole ruokaa ei elämää paitsi slummi paskaa elämää köyhissä halvoissa vaatteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2246
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1098
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      25
      1095
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      944
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      855
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      845
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65