..."/> ..."/>

Mitattuja aikoja!

JTT

Laittakaapa tänne mitä kihtyvyysaikoja olette mitanneet saabeillanne. Tässä omia. Auto on vm.89 CD Turbo kiinni STEG 1 ja JT 3" kokoputki

Kolmosella 60->120 7.1 sek
nelosella sama 10.4 sek

0->100 km/h kaksi vetoa toinen 7,0sek ja toinen 7,1 sek

JT

9

1186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassu

toki miten mitattu ? ja millä..

• ...

...

• 9-5: 170@240 & Aero 250

sitten kanssa millä tavalla on mitattu, nimittäin jos käsipelillä mitattu jätän ainakin minä luvut omaan arvoonsa...

Saab 9-3 Aero 2002:

0-100km/h: 7.9s huono aika ja syy löytyy kuskista, kolmesta vedosta yksikään ei onnistunut. Jäi joko sutimaan, tai tippui kiekat liikaa :(

50-150km/h (erittäin hyvä väli mittaamaan auton kulkua): 11.52s ja tässä siis lähdetty jo jostain 20km/h etenemään kakkosella, joten huono tai hyvä lähtö ei vaikuta asiaan. Ja matkan aikana vain yksi vaihto.

Ehkä jotain muitakin arvoja lisää vielä joskus.

Ajat siis mitattu läppäri GPS yhdistelmällä.

• epäilevä

Itse käytän aikojen mittaamiseen digivideokameraa. Jälkeenpäin voi sitten framen tarkkuudella (0.02s) arvioida milloin neula on viivan päällä. Kellona toimii itse kamera, joka näyttää kuvassa tarkan ajan tai framen numeron. Toki tämä ei ota huomioon mittarivirhettä, mutta ainakin omassa kotterossa se näyttää satasessa vain prosentin virhettä. Itse en luottaisi GPS:ään niin paljoa että sitä voisi käyttää kiihtyvyyden mittauksen, mutta ehkä olen väärässä. Paremmin se varmaan sopisi huippunopeuden mittaamiseen.

• 9-5: 170@240 & 250 Aero
        epäilevä kirjoitti:

Itse käytän aikojen mittaamiseen digivideokameraa. Jälkeenpäin voi sitten framen tarkkuudella (0.02s) arvioida milloin neula on viivan päällä. Kellona toimii itse kamera, joka näyttää kuvassa tarkan ajan tai framen numeron. Toki tämä ei ota huomioon mittarivirhettä, mutta ainakin omassa kotterossa se näyttää satasessa vain prosentin virhettä. Itse en luottaisi GPS:ään niin paljoa että sitä voisi käyttää kiihtyvyyden mittauksen, mutta ehkä olen väärässä. Paremmin se varmaan sopisi huippunopeuden mittaamiseen.

Ensinnäkin itse en luottaisi, että DV nauhalla aika vastaa tismalleen samaa, kuin todellisuudessa, toki tarkempi, kuin käsiajanotto.

GPS ei tosiaan ole täysin tarkka, mutta kun ottaa keskiarvoa ja vertaa _tarkkoihin_ laitteisiin, niin saa varsin kelpo aikaa. Eli 0-402m ajat ovat olleet hyvin lähellä samoja, kuin radalla mitatut.

Eli kokemuksieni mukaan GPS on varsin tarkka, kunhan vain katsoo keskiarvoa, eikä ota mitään ihan käyrältä pomppaavaa tulosta.

• Touho
        epäilevä kirjoitti:

ajelleena gepsin kanssa, en luottas gps:n aikoihin sen enempää kuin käsin mitattuihin.. niin, ja 50-150 soveltuu auton tehojen kokeiluihin, kiihtyvyyteen paikaltaan vaikuttaa myös alustan pito, joka on saabissa vähän kehno.

• 9-5: 170@240 & 250 Aero
        Touho kirjoitti:

ajelleena gepsin kanssa, en luottas gps:n aikoihin sen enempää kuin käsin mitattuihin.. niin, ja 50-150 soveltuu auton tehojen kokeiluihin, kiihtyvyyteen paikaltaan vaikuttaa myös alustan pito, joka on saabissa vähän kehno.

sinulla taisi olla pelkkä semmoinen gps-kapula? Tässä tapauksessa on käytetty läppäriä ja piuhan päässä olevaa mokkulaa, jolla muodostetaan yhteys...

• 9-5tW
        9-5: 170@240 & 250 Aero kirjoitti:

sinulla taisi olla pelkkä semmoinen gps-kapula? Tässä tapauksessa on käytetty läppäriä ja piuhan päässä olevaa mokkulaa, jolla muodostetaan yhteys...

...merkitystä sillä on onko GPSi softa läppärissä vai "kapulassa". Tarkkuden määrää sateliittien lukumäärä joka hetkellä t on käytettävissä ja mukana mittauksessa. Laite itsessään on täysin samantekevä. Tarkkuus tällaiseen touhuun on kysenalainen.

• ....

....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5030
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1189
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1119
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1093
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      733
    Aihe