Yamaha jäähdytysjärjestelmä?

Golffii

Ottaessani Yamaha F15 perämoottorin eilen käyttöön, ilmeni seuraava ongelma: Jäähdytysjärjestelmän tarkistus reiästä tuli tasainen vesisuihku alussa, kunnes vedentulo lakkasi kokonaan. Tarkistin letkut ja imu/ulostulokohdat ja avasin jopa lohkon mahdollisten tukkeumien varalta. Vesi kiertää, jos huuhtelee koneen, mutta vettä ei koneen käydessä tule ulos...Eli mikä neuvoksi, onko jotain "niksejä" kokeiltavissa?

10

8339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vika,

6hp mallissa. Epäilin, että vesipumppu on sökö. Osien myyjä arveli, että tarkastuskanava on vain tukosssa. Paineilmalla puhaltelemalla korjautui, ei edes tarvinnut purkaa mitää.

• f 100

itellä ollu välillä sama juttu. nuppineula koneen pisurööriin niin taas suihkuaa.

• Golffii

Olen kokeillut jo nämä mainitsemanne keinot, ja purkanut lohkon ja käynyt läpi koko tarkituskanavan ja huuhtonut järjestelmän, mutta edelleen vain pakokaasua tulee tarkistusreiästä veden sijaan...???

• f 100
        Golffii kirjoitti:

Olen kokeillut jo nämä mainitsemanne keinot, ja purkanut lohkon ja käynyt läpi koko tarkituskanavan ja huuhtonut järjestelmän, mutta edelleen vain pakokaasua tulee tarkistusreiästä veden sijaan...???

entä ootko katsonut ,ettei vesipumpun siipipyörästä oo irronnu siivenpalasta ja tukkinu koneen jostain???mulla irtos kerrran siiven palanen ja se löytys termostaatin kohdilta.

• Golffii
        f 100 kirjoitti:

entä ootko katsonut ,ettei vesipumpun siipipyörästä oo irronnu siivenpalasta ja tukkinu koneen jostain???mulla irtos kerrran siiven palanen ja se löytys termostaatin kohdilta.

f 100 Itsekkin olen miettinyt tuota mahdollisuutta, että vesipumpussa olisi tukos tms. , mutta missä tuo pumppu sijaitsee ja mitä tulee purkaa, jotta ko. osa löytyy?

• sama vika
        Golffii kirjoitti:

Samaa itsekin ihmettelin kun laitoin veneen alkuviikosta veteen. Savua tuli ja vettä ihan pieniä määriä muttei kunnon suihkua kuitenkaan. Kuumana kone ei kuitenkaan käynyt. Nostin kopan pariin otteeseen ja aika "viileältä" vaikutti.

• torpeedon yläpuolella
        Golffii kirjoitti:

f 100 Itsekkin olen miettinyt tuota mahdollisuutta, että vesipumpussa olisi tukos tms. , mutta missä tuo pumppu sijaitsee ja mitä tulee purkaa, jotta ko. osa löytyy?

Eli joudut irrottmanaan koneesta perän päästäksesi tarkastamaan pumpun kunnon. Tuon ikäisessä koneessa siipipyörä kannattaa vaihtaa samalla kertaa, vaikka näyttäisikin olevan päällisin puolin ok.

Onko mahdollista että vesipumppussa olisi ollut jäätynyttä vettä, joka olisi rikkonut siipirattaan käytön yhteydessä?

• ya-man
        Golffii kirjoitti:

Tässä kuva siitä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1800469.jpg

• takuu...

Jos otit koneen eilen käyttööön niin onhan siinä takuu.
      Vai ostitko varastetun koneen.

• Golffii

Noniin, eli koneen käyttöönotto TALVEN jälkeen! kone on jo 5 vuotta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6324
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe