Onko siinä väitteessä mitään perää, että koneen jatkuva sammuttaminen aiehuttasi jotain haittaa kovalevyyn tai muualle laitteistoon?
Tietokoneen sammuttaminen yöksi.
10
1387
Vastaukset
- sammuttaminen
Ei muutamia jopa kymmeniäkään kertoja päivässä tietokoneen sammuttaminen/käynnistäminen kuluta konettasi yhtään empää kuin jos antaisit sen olla jatuvasti päällä.
- Mikko
kyllä käynnistäminen kuluttaa! Asia on aivan sama kuin esim. auton moottorin kanssa, kylmäkäynnistys kuluttaa. Riippuu hieman omasta koneenkäytöstä että mikä on järkevintä.
Koneen voi hyvin käynnistää ja sammuttaa muutamia kertoja päivässä, mutta yli kymmenen kertaa alkaa olla jo vähän turhan paljon. Jos konetta tarvitsee aina välillä, niin yksi hyvä vaihtoehto on laittaa se aamulla päälle ja sammuttaa illalla. Ja näyttö kannattaa sammuttaa aina kun poistuu yli puoleksi tunniksi (säästyy sähköä).
Jos kone rikkoutuu, niin se tekee sen lähes poikkeuksetta käynnistettäessä...eli ei siis käynnisty. :) Kriittisimmät osat ovat lähinnä kiintolevy ja virtalähde. - .....
Mikko kirjoitti:
kyllä käynnistäminen kuluttaa! Asia on aivan sama kuin esim. auton moottorin kanssa, kylmäkäynnistys kuluttaa. Riippuu hieman omasta koneenkäytöstä että mikä on järkevintä.
Koneen voi hyvin käynnistää ja sammuttaa muutamia kertoja päivässä, mutta yli kymmenen kertaa alkaa olla jo vähän turhan paljon. Jos konetta tarvitsee aina välillä, niin yksi hyvä vaihtoehto on laittaa se aamulla päälle ja sammuttaa illalla. Ja näyttö kannattaa sammuttaa aina kun poistuu yli puoleksi tunniksi (säästyy sähköä).
Jos kone rikkoutuu, niin se tekee sen lähes poikkeuksetta käynnistettäessä...eli ei siis käynnisty. :) Kriittisimmät osat ovat lähinnä kiintolevy ja virtalähde.Sähköhammasharjakaan ei kulu siitä että sitä sammutellaan ja käynnistellään 10 kertaa päivässä.
Koti-pc:iden kanssa tilanne on sama, kovalevyt ja muut komponentit on suunniteltu kestämään virransäästötoimintoja / sammuttelua ilman että ne siitä kuluvat.
Serverilaitteistojen kanssa tilanne on erilainen, scsi-kovalevyt yleensä kestävät jos ovat jatkuvasti päällä, mutta voivat hajota jos niitä välillä sammuttelee. - .....
Mikko kirjoitti:
Jos kone rikkoutuu, niin se tekee sen lähes poikkeuksetta käynnistettäessä...eli ei siis käynnisty. :) Kriittisimmät osat ovat lähinnä kiintolevy ja virtalähde.IBM suosittelee virallisesti että heidän 75 ym. GXP levyjä käytettäisiin vain 8 tuntia päivässä ja yöksi virransäästöön/sammuksiin, jotta ne kestäisivät edes takuuajan yli.
Hirvittävää romua nämä pc laitteistot ovat. - Mik
..... kirjoitti:
IBM suosittelee virallisesti että heidän 75 ym. GXP levyjä käytettäisiin vain 8 tuntia päivässä ja yöksi virransäästöön/sammuksiin, jotta ne kestäisivät edes takuuajan yli.
Hirvittävää romua nämä pc laitteistot ovat.Minulla on kestänyt kaksi IBM:n 75GXP:ää yhtäjaksoista 24/7 käyttöä jo noin kolmisen vuotta, eikä vieläkään ole ilmennyt mitään vikoja.
- sammy
..... kirjoitti:
Sähköhammasharjakaan ei kulu siitä että sitä sammutellaan ja käynnistellään 10 kertaa päivässä.
Koti-pc:iden kanssa tilanne on sama, kovalevyt ja muut komponentit on suunniteltu kestämään virransäästötoimintoja / sammuttelua ilman että ne siitä kuluvat.
Serverilaitteistojen kanssa tilanne on erilainen, scsi-kovalevyt yleensä kestävät jos ovat jatkuvasti päällä, mutta voivat hajota jos niitä välillä sammuttelee.Jos kone on jatkuvasti päällä:
Tietokoneen tuulettimien mootorit kuluvat nopeammin.
Samoin kiintolevyn moottori, mikäli ei ole virransäästö ominaisuudet päällä.
- ROFL
LMAO
- Sammuttaminen
Ei muutamia jopa kymmeniäkään kertoja päivässä tietokoneen sammuttaminen/käynnistäminen kuluta konettasi yhtään empää kuin jos antaisit sen olla jatuvasti päällä.
- Kuspiä
Oma kokemukseni: neljän vuoden ajan olen aika ahkerasti sammutellut ja käynnistellyt vekotintani. Hyvin on kestänyt.
- Noh....
Mä laitan aamulla koneen käyntiin ja sammutan illalla...Ei onkelmaa xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760