ja mielestäni elämä parhaimmillaan. Puoliso sama kuin 25 vuotta sitten, kolme ihanaa nuorta miestä jälkikasvuna, työ ihan ok, omaa aikaa ja rahaa riittävästi...
Kuulostaa juuri niin keskiluokkaiselta kuin onkin, mutta miksi minun elämäni pitäisi olla muuta. Jollekin tämä lienee kammotus ja tylsyyden perikuva, mutta hän nauttikoon muusta..
Tähän ikään on oppinut jo ainakin sen, että voi elää omaa elämäänsä eikä sitä mitä muut ehkä odottaa tai yrittää ohjailla.
Hyvää pääsisäistä kaikille.
Tänään
13
542
Vastaukset
- itsensä ja
perheensä kehujia riittäneekin, mene peilin eteen ja hoe, minä olen hyvä, minä olen hyvä.
Ja että minä olen parempi kuin kukaan.- riittää?"
Elävästä elämästä. Mahtavaa, että joku osaa nauttia omasta elämästään, ja vielä uskaltaa sanoa sen ääneenkin.
Miksi on helppo lohduttaa toistaan hädässä? Siksikö, että saa tuntea olevansa paremmassa asemassa?
Miksi on vaikea hyväksyä, että joku on onnellinen?
Jorma Palokin sanoi aikoinaan: 'Ollakseen terve ei tarvitse olla terve'.
Kaikkien ei tarvitse omistaa kaikkea hyvää maailmassa, ja silti voi olla onnellinen osassaan.
Tyytyy siihen mitä on, eikä mieti vain kaikkea puuttuvaa. - ken tahtoo mutta
riittää?" kirjoitti:
Elävästä elämästä. Mahtavaa, että joku osaa nauttia omasta elämästään, ja vielä uskaltaa sanoa sen ääneenkin.
Miksi on helppo lohduttaa toistaan hädässä? Siksikö, että saa tuntea olevansa paremmassa asemassa?
Miksi on vaikea hyväksyä, että joku on onnellinen?
Jorma Palokin sanoi aikoinaan: 'Ollakseen terve ei tarvitse olla terve'.
Kaikkien ei tarvitse omistaa kaikkea hyvää maailmassa, ja silti voi olla onnellinen osassaan.
Tyytyy siihen mitä on, eikä mieti vain kaikkea puuttuvaa.minä en usko että kaikilla jotka kehuu omaa hyvää että todella on kaikki hyvin, yksi asia jos on ok, niin toisella aluella mättää senkin edestä.
- kukaan on
ken tahtoo mutta kirjoitti:
minä en usko että kaikilla jotka kehuu omaa hyvää että todella on kaikki hyvin, yksi asia jos on ok, niin toisella aluella mättää senkin edestä.
kehunut, että kaikki on ok?
Siihen en usko minäkään. Mutta jos on tyytyväinen, onnellinen siitä mikä on hyvin, ja tulee toimeen puutteitten kanssa, niin ketä sen pitäisi haitata? - tammikuun likka
ken tahtoo mutta kirjoitti:
minä en usko että kaikilla jotka kehuu omaa hyvää että todella on kaikki hyvin, yksi asia jos on ok, niin toisella aluella mättää senkin edestä.
..tai sitten ei. Surut ja murheet koskettaa meitä jokaista ajallaan, mutta, miksi pilata kenenkään iloa, kun elämä on hyvin.
Kerron nyt jo kaukaisen asian mikä on jäänyt lähtemättömästi mieleeni.
Vuosi oli -74 ja marraskuu. Me, nuori perhe muutimme vastavalmistuneeseen uuteen kotiin kolmikuisen poikamme kanssa. Mieheni oli sillä hetkellä sairaalassa tehohoidossa. Muuttoapuna oli sukua ja tuttavia. Kun muuttokuorma oli puretta tunsin iloa uudesta kodistani ja se taisi näkyä muillekin. Siinä sitten eräs sukulainen tokaisi "Saa nährä kuinka tekin tämän pystytte maksamaan, kun ei teilläkään sitä rahaa taira olla". Nuoren naisen itku ei ollut kaukana. Hän oli ilonpilaaja. Aikanaan kotimme tuli maksuun ja vieläpä ennätysvauhtia.
Mitä tästä opin. Opin sen, etten koskaan, en koskaan, pilaa kenenkään iloa vaan annan ihmisen iloita omasta hyvästään olkoon se sitten mitä tahansa.
Kyllä niitä suruja ja murheita on elämänmatkalla eteen tullut, mitä vielä tuleekaan.
Iloitkaa silloin, kun ilon ja onnen aika on omassa elämässänne. - Nimetön
alkuperäiseen viestiin. Miksi se tosiaan koetaan kehumisena, jos joku sanoo olevansa tyytyväinen elämäänsä. Ei meilläkään suinkaan aina ole päivänpaistetta.
Suomessa ei kai ole tapana sanoa olevansa tyytyväinen vaan pitäisi valittaa. Työpaikallakaan ei uskalla sanoa, ettei mulla ole stressiä kun kaikki muut on niin kamalan kiireisia... ja kuitenkin hoidan oman duunini tietääkseni ilman moitteita - Pirre*
Nimetön kirjoitti:
alkuperäiseen viestiin. Miksi se tosiaan koetaan kehumisena, jos joku sanoo olevansa tyytyväinen elämäänsä. Ei meilläkään suinkaan aina ole päivänpaistetta.
Suomessa ei kai ole tapana sanoa olevansa tyytyväinen vaan pitäisi valittaa. Työpaikallakaan ei uskalla sanoa, ettei mulla ole stressiä kun kaikki muut on niin kamalan kiireisia... ja kuitenkin hoidan oman duunini tietääkseni ilman moitteitasen kuuluisan viisastenkiven, onneksi olkoon.
Jo sen ymmärtäminen että eälämä ei ole pelkkää päivänpaistetta auttaa kummasti :)
Ja Hyvää Pääsiäistä Sinullekin. - tässä on ??
En kyllä näe mitään kehumista tässä jutussa, vain tosiasioiden kertomista. Joillakin varmaan kateus iskee tässä kohtaa ja siksi tämä tuntuu kehumiselta !! Onnea toivotan , kun olet ymmärtänyt hyvän ja onnellisen elämän kuviot kohdalleen ! Ei aina tarvitse olla kaikki "parasta" ja mielikuvituksellista. Tavallinen turvallinen elämä on kaikkein antoisinta kenelle tahansa !! Jatkukoon sitä seuraavat 50 vuotta vielä eteenpäinkin :)))
- ja kukkia
Hyvä että olet tyytyväinen elämääsi kokonaisuutena.
- silva46
Syntymäpäivää Sinulle:)Hyvähän se on kun joku täällä kertoo myös siitä,että on onnellinen.Eihän se ole keneltääkään pois.
- tammikuun likka
Onnea syntymäpäiväsi johdosta. Elämä on parhaimmillaan juuri silloin, kun siltä tuntuu. Omaa elämää pitää elää ei sitä voi muutoin ajatellakkaan. Mukavaa pääsiäisenaikaa juhlinnan lomassa :)
Tosi hieno juttu, että olet tyytyväinen elämääsi. Usein sen onnen huomaa vasta suurien vaikeuksien kohdatessa ja kun niistä jotenkin selviää.
Kiva että pyyhkii hyvin ja kiitos pääsiäisten toivotuksista.- osaajia
me olemme. Viimeisen päivän läheisyys antaa pontta laittaa eläman tilanteen kuntoon ja nauttia joka päivästä. Sen verran on jo vierestä kaatunut samanikäisiä. Mikäli tällainen elämä on tylsää niin on monia, jotka eivät koskaan pääse tähän tylsyyteen vaikka niin haluaisivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5711972- 93960
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18947Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki3785Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 69728
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74668- 65553