alkoholismia?

boju-83

tässä oon miettinyt että onkohan mulle alkanut tulla alkoholismin oireita kun olen juonut jo "muutaman" vuoden ajan. ensin se oli hauskanpitoa ja ehkä pari kertaa kuukaudessa, sitten joka v-loppu, mutta 1,5vuoden ajan oon juonu aika paljon.. parina kesänä on tullut vedettyä muutama viikon putki ja välillä sekoo pää aivan totaalisesti kännissä. juon tälläkin hetkellä väh.2kertaa viikossa, mutta sitten saattaa taas tulla putki päälle.. joskus sitä miettii että tarttisko apua, koska muut asiat (perhesuhteet,koulutus jne.) ovat alkaneet menemään aivan v*tulleen. mitäs luulette ?

7

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

Tervetuloa alkoholistien ihmemaailmaan... Oireet on kohillaan.

• Nanna*82

Kyllä tuo alkais jo alkoholismilta kuulostamaan, jos ei pysty muuta tekemään kuin juomaan. Ja menee koulutus ja perhesuhteet huonosti. Ota itseästi niskasta kiinni ja tee asialle jotain, ennenkuin on liian myöhäistä!!! Tsemiä =)

• zeep35

Mulla sitten taas päässyt jo astetta pahemmaksi eli joka päivä pitää saada vähintään pari isoa tuoppia. Normaali annos on siellä jossain 4-5:n ison tuopin paikkeilla (kaupasta ostettuja 0,5:n pulloja) mutta vielä pitää muutamia terästää kirkkaalla. Koko ajan lisääntyy kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta ja alkaa pikku hiljaa vaikuttaa työ- ja perhe-elämään. Ainakin riitoja saa aikaiseksi huomattavasti enemmän. Tästä vaan on tullut päivittäistä rutiinia...

• Jaakko

Terv. Tallinnasta!
      Tuttu kuvaus. Itse en pystynyt tilannetta enää hallitsemaan. Lääkärille meno ja ruiske vuodeksi, siitä asti elämäni parhaat päivät alkoivat! Jälkikäteen vasta huomaa, miten tyhjiä oli ne pari viimeistä känninpäistä vuotta. Vaikka en omasta mielestä vielä ihan juoppo ollut.
      Harkitse täysraittiutta, vuoden kuluttua sitä on vieläkin vaikeampi tavoittaa.

• ...tytteli..

Mun isällä on alkoholiongelma.
      Tosi vakava sairaus..
      Hän menestyy työssään hyvin,mutta ihmisuhteet ym,,,menee perseelleeen.
      Munkin suhtautuminen häneen on negatiivisempaa,
      koska hän purkaa pahaa oloaan myös muhun.
      Nyt en puhu sellaisesta "pultsarista" vaan
      menestyvästä liikemiehestä.
      Hoitoon ei suostu menemään,koska ei myönnä mulle
      ongelmaansa.

• Wanha Winetto

Alkoholi on ongelma, kun alkaa kysellä: Onk's mulla alko-ongelma.
      sano

• Deekikselle vajonnu

Alkoholismi on siitä petollinen sairaus, että sairastunut ei pysty täysin tajuamaan omaa tilannettaan. Itse olen juonut 10 vuotta ja vasta nyt pystyn myöntämään olevani holisti. Teen paljon työtä lopettaakseni juomisen, koska minulla alkoholi on saanut tiukan niskaperse otteen. Siinä ei ole mitään hävettävää, koska kyseessä on sairaus. Kannattaa puhua asiasta lääkärin tai jonkun muun ammatti-ihmisen kanssa. Apua kyllä saa, jos on valmis sitä hakemaan. Olet vielä siinä tilanteessa, että voit välttää elämäsi täydellisen kurjistumisen. Mitä syvemmälle joutuu, sitä vaikeampaa on toipua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      4987
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3238
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3098
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2285
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1656
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1281
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1242
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1146
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      924
    Aihe