Hei! Eli kaverin kanssa ajateltiin lähteä Espanjaan heinäkuussa viikon parin reissulle. Asia tuli vasta äskettäin puheeksi ja ei ole poissuljettu vaihtoehto, että reissuun lähtisi useampikin tyyppi. Mitään paikkaa tai mitään ei ole vielä lyöty lukkoon, ja nyt olisikin kiva tietää muiden kokemuksia. Mikä olisi paras kaupunki tällaisille 19- ja 18-vuotiaille nuorille miehille? Entäs majoitus? Hostellia/motellia/guesthousea ajateltiin ja hinta saisi mielellään olla matala!;) Mitkä olisi parhaita paikkoja, hinnaltaan, viihtyvyydeltään, sijainniltaan jne...? Matkan tarkoitus on lähinnä viihteellinen, eli bilettämään lähdetään, mutta jotain nähtävyyksiä olisi tietty kiva käydä katsomassa jossain välissä ja vähän kauppoja kiertää..
Ehdotuksia ja vinkkejä peliin vaan, kaikki otetaan avosylin vastaan! Olisi siistiä lähteä reissuun, varsinkin jos tietäisi että majoitus olisi hyvä. Majoituspaikan suhteen vielä sen verran, että kahden hengen huone olisi hakusessa (paitsi jos meitä nyt lähtee useampi..).
Heinäkuussa Espanjaan pikku reissulle, vinkkejä?
16
1409
Vastaukset
- mulla kokemusta
Oon käynyt Espanjassa 5 kertaa, muutoin aina eri paikassa, paitsi Andalusia tullut kahdesti koettua (tosin sieltäkin 2 eri paikkaa, toinen läntisestä ja toinen itäisestä Andalusiasta).
Tuli näin äkkiseltään mieleen että Ibiza on maailmallakin tunnettu bilepaikka. Itse en tosin ole käynyt, joten en muuten voi vastailla siitä...
Itse tyksin eniten Andalusiasta (käyty on: Gran Canaria, Lanzarote, Barcelona, Sevilla ja Nerja - näistä Sevilla ja Nerja siis Andalusiassa - plus päälle retket Teneriffalle, Fuerteventuralle, Gibraltarille, Granadaan ja Andalusian Sierra Nevada -vuoriston kyliin) ja olen 19-vuotias tyttö.
Mulla ei ole Espanjasta kokemusta kuin hotellista ja huoneistohotellista, joista huoneistohotelli jotenkin viehätti enemmän.
Barcelonan pääkatu Ramblas on aika kallis, joten jos Barcelonaan päätyy niin ei kannata pääkadulla aterioida, jos hinnassa haluaa säästää. Barcelona on kaupunki-ihmisille ehkä käymistäni suositeltavin. Vaikka Sevilla on myös kaupunki, kaupunkitunnelmaa saanee enempi Barcelonasta, sillä Sevillassa on säilynyt enemmän myös vanha vaikutus.
Nerja onkin enemmän sellainen pikkukaupunki, hyvin pieni...
Gran Canarialla toki riittääkin sitten myös menopaikkoja, koska on suosittu turistikohde. Lisäksi ruokalistoja saa monesta paikasta myös suomen kielellä, mikä voi vaikuttaa aluksi huvittavalta.
Lanzarote on aika karu saari verrattuna esim. Gran Canariaan ja Teneriffaan. Lanzalla maasto on enempi kivikkoista/kalliota/laavaa/ tuhkaa. Fuerteventuralla laavan ja tuhkan korvaavat hiekkadyynit, ja siellä sanotaankin olevan eräät Kanariansaarten parhoista rannoista. Tosin sielläkään ei ole samalla lailla vehreää kuten Teneriffalla ja Gran Canarialla.
Sevillasta toki löytyy baareja, koska on iso kaupunki, mutta kuten mainitsin, ei ole niin kaupunkimainen kaupunki kuin Barcelona.
Sanos mik' noista äkkiseltään kuulostaa mukavimmalta/kuulostaako mikään noista, niin koitan sitten kertoa niistä natsaavimmista lisää.- reissaamaan halajava
Kiitos tähän astisista kommenteista! Lisää vaan...!
mulla kokemusta: Ollaan kaverin kanssa puhuttu tässä vaiheessa Ibizasta, Barcelonasta sekä vähän Gran Canariasta ja Madridista. Näistä sinun reissukohteistasi siis Barca ja Gran Canaria kuulostaa mielyttävimmiltä, mutta Barcelonassa taitaa olla juuri tuo mainitsemasi "pikku-mutta"; kallis. Sen ylitsepääsemiseksi pitää toisaalta vaan painaa kesäkuussa muutama ylimääränen duunitunti!;)
exbilettäjä: Kannattaako tosiaan ottaa tuollainen valmispaketti? Itse en ole tuohon puoleen niin paljoa vielä paneutunut, se on ollut ikään kuin kaverini kontolla, joka sanoi että joku kahden viikon paketti oli 1099€. Paikka taisi olla Barcelona. Onhan tuossa tietenkin se hyvä puoli, että tietää millaiseen paikkaan pääsee majoittumaan.
Suht halvan lennon varmaan löytää melko helposti(?), mutta tuon majapaikan bongaaminen saattaa olla se haasteellisempi osa. Hotelli olisi muuten tietenkin paras, mutta kun siellä ei kuitenkaan tehdä muuta kuin nukuta se muutama tunti niin ei siitä tekisi mieli maksaa tyyliin 60-70€ yöltä. Loppujen lopuksi, sehän on pois muusta!!;) Vai kuinka paljon hotellit tai hostellit/motellit Espanjassa maksaa? Onko tuolla mahdollista selvitä sellaisella ~30€/yö ja nukkua yönsä rauhassa ilman pelkoa esim. ryöstäjistä?;D Nimim. Untuvikko itsenäisessä matkailussa;)
- exbilettäjä
Suosittelen Mallorca tai Ibiza,menoa riittää molemmissa.
Ottakaa valmispaketti,eli lento hotelli,taitaa olla edullisin niin.
Molemmissa nähtävyyksiä ja paljon kauppoja. - Qiira
Barcelona on kyl ihan huikee paikka! Ja sopisi varmasti teille erinomaisesti, jos haette sellaista bailausmeininkiä. :) Kuten tietty Ibiza, joka on siitä maailmankuulu.
Zaragozassa on muuten kesän ajan Expo 2008, mutta en tiedä iskeekö se teihin miten.. Ja jos teitä kiinnostaa vaellus,niin Pyreneet vois olla huikaiseva juttu.
Mutta jos haluutte kulttuuria ja bailausta, niin kyllä sitten se kohde on Barcelona,josta löytyy kaikkea. :)
PS.Itselläni on kokemusta Barcelonasta, Zaragozasta, Huescasta, Sevillasta (ei kyllä ollu minun makuun), Granadasta, Cordobasta, Lanzarotelta ja Teneriffalta. Lisäks oon käyny Pyreneellä lähellä Ranskan rajaa ja se oli kyl mukava retki.. Madridiin en oo viel kerenny, mutta tän kesän aikaan aion sinnekin mennä.- samaa mieltä
Barcelona on mielestäni ehdottomasti SE paikka.Itse olen käynyt Espanjassa n.50 kertaa,monissa eri paikoissa ja mielestäni Barcelona ei ole niin kallis paikka kuin väitetään,kunhan käy syömässä vähän ydinkeskustan ulkopuolella.Bailupaikat on suurinpiirtein saman hintaisia alueesta riippumatta.Costa del sol on myös mielestäni paljon mainettaan parempi.Kesäkuukausina meno on tosi vilkasta ja hulvatonta.Kanarialle ei kannata mennä kesällä,sillä siellä on silloin todella hiljaista.Voin sen kokemuksesta sanoa.Kaikenkaikkiaan Espanja on mielestäni Euroopan paras lomamaa,josta löytyy varmasti kaikille jotakin.Mukavaa matkaa!!!!!
- don luis
samaa mieltä kirjoitti:
Barcelona on mielestäni ehdottomasti SE paikka.Itse olen käynyt Espanjassa n.50 kertaa,monissa eri paikoissa ja mielestäni Barcelona ei ole niin kallis paikka kuin väitetään,kunhan käy syömässä vähän ydinkeskustan ulkopuolella.Bailupaikat on suurinpiirtein saman hintaisia alueesta riippumatta.Costa del sol on myös mielestäni paljon mainettaan parempi.Kesäkuukausina meno on tosi vilkasta ja hulvatonta.Kanarialle ei kannata mennä kesällä,sillä siellä on silloin todella hiljaista.Voin sen kokemuksesta sanoa.Kaikenkaikkiaan Espanja on mielestäni Euroopan paras lomamaa,josta löytyy varmasti kaikille jotakin.Mukavaa matkaa!!!!!
vuosi sitten olimme kesällä kanarialla,ainakin inglesissä oli väkeä niin ettei meinannut rannalle sopia,ei kylläkään suomalaisia,en siis sanoisi hiljaiseksi.costa del sol on täynnä hyviä rantapaikkoja joissa nuoret bilettää kaikkina iltoina.kokeilkaapa vaikka nerjaa tai torre del mar:ia.edullisempaa lomailua kuin malagan länsipuoli.
- että aikaa on kulunut
don luis kirjoitti:
vuosi sitten olimme kesällä kanarialla,ainakin inglesissä oli väkeä niin ettei meinannut rannalle sopia,ei kylläkään suomalaisia,en siis sanoisi hiljaiseksi.costa del sol on täynnä hyviä rantapaikkoja joissa nuoret bilettää kaikkina iltoina.kokeilkaapa vaikka nerjaa tai torre del mar:ia.edullisempaa lomailua kuin malagan länsipuoli.
ollessani Canarialla kesällä,siitä on jo aika monta vuotta.Olin silloin Maspalomasissa ja siellä oli ainakin silloin monet paikat kiinni,mm.huvipuisto.Inglesissä oli myös todella hiljaista.Jumbo ostarissakaan ei ollut kuin muutama liike ja baari auki.Las palmasissa,mm.Santa Catalinan puistossa ei ollut juuri muita kuin muutamia paikallisia vanhuksia pelaamassa Dominoa.Ehkä sen jälkeen tilanne on muuttunut.Don Luisilla ainakin tuntuu olevan paljon tuoretta tietoa aiheesta,joten en käy asiasta kinaamaan.Sehän on selvää että parikymppiset nuoret keksivät melkeimpä missä vaan hauskaa tekemistä,joten ei muuta kun Espanjaan.
- valokaari1
don luis kirjoitti:
Etkö ollutkaan tänä vuonna Don Luis. Taisit valehdella että olet ollut vai?
- don luis
valokaari1 kirjoitti:
Etkö ollutkaan tänä vuonna Don Luis. Taisit valehdella että olet ollut vai?
ei kuulu tapoihini.olin kanarialla viikon ja tulimme pitkänäperjantaina pois.edellä oli puhe "kesäkanarasta" siitä on jonkin verran aikaa kun siis olin kesällä siellä.
- taas kerran
Elikkä terve taas.Näppäilkääpä netissä osoite:www.matkatarinat.com.Sieltä löytyy kivoja vinkkejä hakusanalla Espanja.
- Bailaaja80
Itse olen asunut Torreviejassa ja muuallakin Espanjassa, mutta Torreviejassa ainakin kesällä on tosi hyvä meno ja hyvä yöelämä. Torrevieja sijaitsee Costa Blancalla, välimeren rannikolla.
Nyt ensi kesänä ollaan taas sinne lähdössä, elokuussa ja lennot maksoi 285 vaasasta meno paluu ja asuntoja saa vuokrattua suomalaisilta välittäjiltä. Torreviejassa on kesäll paljon ihmisiä, turisteja ja löytyy paljon tekemistä. Baarikadulla voitte vietää iltaa tai yötä aina neljään asti ja sitten jatkaa matkaa yökerhoihin, jotka sulkee ovensa aamu seitsemän-kaheksan aikaan. Baarikadulla vieri vieressä kymmeniä erilaisia pubeja, discoja, baareja ym joihin ei ole sisäänpääsymaksua. Monessa paikassa voit istua joko ulkona tai sisällä. Sisäänheittäjät antavat lipukkeen, jolla saa ilmasen shotin, ei edes tarvitse ostaa mitään sieltä.
uimarantoja on paljon ja hienoja sellasia. Markkinoilla shoppailee edullisesti ja valintaa on vaikka kuinka paljon.
Suosittelen ehdottomasti tätä kohdetta, jos tykkäätte lämpimästä, edullisesta hintatasosta ja hyvästä yöelämästä!! - borracha
Bailaaja80 kirjoitti:
Itse olen asunut Torreviejassa ja muuallakin Espanjassa, mutta Torreviejassa ainakin kesällä on tosi hyvä meno ja hyvä yöelämä. Torrevieja sijaitsee Costa Blancalla, välimeren rannikolla.
Nyt ensi kesänä ollaan taas sinne lähdössä, elokuussa ja lennot maksoi 285 vaasasta meno paluu ja asuntoja saa vuokrattua suomalaisilta välittäjiltä. Torreviejassa on kesäll paljon ihmisiä, turisteja ja löytyy paljon tekemistä. Baarikadulla voitte vietää iltaa tai yötä aina neljään asti ja sitten jatkaa matkaa yökerhoihin, jotka sulkee ovensa aamu seitsemän-kaheksan aikaan. Baarikadulla vieri vieressä kymmeniä erilaisia pubeja, discoja, baareja ym joihin ei ole sisäänpääsymaksua. Monessa paikassa voit istua joko ulkona tai sisällä. Sisäänheittäjät antavat lipukkeen, jolla saa ilmasen shotin, ei edes tarvitse ostaa mitään sieltä.
uimarantoja on paljon ja hienoja sellasia. Markkinoilla shoppailee edullisesti ja valintaa on vaikka kuinka paljon.
Suosittelen ehdottomasti tätä kohdetta, jos tykkäätte lämpimästä, edullisesta hintatasosta ja hyvästä yöelämästä!!Takeoffilla Ibizalle 5. heinäkuuta 578€/hlö 14 vrk. Tai sitten ihan itse varaatte lennot ja hostellin.
- Menijä
borracha kirjoitti:
Takeoffilla Ibizalle 5. heinäkuuta 578€/hlö 14 vrk. Tai sitten ihan itse varaatte lennot ja hostellin.
Torrevieja on paikka, jossa on paljon nuoria kesällä, (kesä-syyskuu.) Halpoja drinkkejä, 5 euroa mutta niissä sitä alkoholia on sitten hieman reippaammin kuin suomessa. Ilmaisshotti lähes joka paikassa discokadulla. Sielä voi vaihtaa paikkaa kätevästi, kun ei ole sisäänpääsymaksuja. Ilta tai yö jatkuu aamuun saakka tirachinasissa esimerkiksi. Pacha löytyy myös ja sinne tulee busseittaan ihmisiä.
Halpoja lentoja www.vertaa.fi
Kun vähän vaihtelee päiviä niin saa halvat lennot, meillä 270 hesa-alicante-hesa ja meitä 4 hlöä ja majoitus www.elsamar.com¨kaheksi viikoksi 150 e per nupppi, eli koko matka 420 e sis lennot ja majoitus isossa asunnossa, jossa kattoterassi, 4h ja keittiö. - sinnesinne
Menijä kirjoitti:
Torrevieja on paikka, jossa on paljon nuoria kesällä, (kesä-syyskuu.) Halpoja drinkkejä, 5 euroa mutta niissä sitä alkoholia on sitten hieman reippaammin kuin suomessa. Ilmaisshotti lähes joka paikassa discokadulla. Sielä voi vaihtaa paikkaa kätevästi, kun ei ole sisäänpääsymaksuja. Ilta tai yö jatkuu aamuun saakka tirachinasissa esimerkiksi. Pacha löytyy myös ja sinne tulee busseittaan ihmisiä.
Halpoja lentoja www.vertaa.fi
Kun vähän vaihtelee päiviä niin saa halvat lennot, meillä 270 hesa-alicante-hesa ja meitä 4 hlöä ja majoitus www.elsamar.com¨kaheksi viikoksi 150 e per nupppi, eli koko matka 420 e sis lennot ja majoitus isossa asunnossa, jossa kattoterassi, 4h ja keittiö.Mistä sait Alicanteen noin halvat lennot??!!
- löytyy
kyllä Ibizalta, discot,rannat,putiikit.
Sieltä tulee kesän muoti ja musa!
Bileet maailmankuuluisat,kansainvälistä menoa ja jengiä,ette varmasti kadu.
ja muutakin näkemistä on paljon,jos bailaamiselta sit vaan kerkee!- Alliina
Hyviä bilepaikkoja on Gran Canarian Playa del Ingles taikka Costa Blancalla sijaitseva Benidorm tai kuten joku kirjoitti, Torrevieja. Ingles Kanarialla on hieman kalliimpi kohde, löytyy niin mahtava yöelämä ja hienot rannat. Torreviejassa kesällä paljon turisteja ja nuoria, lähinnä brittejä, scandinaveja. Edullinen hintataso ja paljon shoppailtavaa, hyvä yöelämä. Benidormissa paljon tekemistä, huvipuisto, ym ja yöelämä on vilkasta. Ibizalla ehkä liian railakasta porukkaa, itse en pitänyt, mutta makuasia. Porukat kulki Ibizalla alasti, ihan normaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219