Flourishing, Cardistry, XCM, Korttitaikuus

Team Visor

Itse olen siis harrastanut otsikon mukaista ajanvietettä jo jonkin aikaa. Korttittemput ovat tuttu juttu, itse puhun korttitaikuudesta ja miellän korttitempuiksi vähän "huonommat ja yksinkertaisimmat" temput, joita ns. "tavalliset tallaajat" ovat saattaneen oppia kavereiltansa. Eihän ole mitään ihmeellistä jos yksi katsojan valitsema kortti löytyy korttipakasta? Ko. rutiinin toteuttamiseen on kymmeniä eri tapoja.

Sen sijaan ihmetystä aiheuttaa jos taikuri ottaa sinitaustaisesta pakasta neljä satunnaista korttia, jotka sormien napsautuksen jälkeen ovatkin kaikki vaikka pata-ässiä. Seuraavaksi taikuri hieroo kortteja pöytään, käteensä tai vaikka toisiinsa(Monilla taikureilla on omia versioita tempuista) ja korttien taustapuolet muuttuvat yksitellen kaikki erivärisiksi. Lopuksi pöydällä koskemattomana ollut sinitaustainen pakka käännetään, ja se on muuttunut punataustaiseksi. Iskee silmä (Kyseessä on kaupallinen Strangers Gallery-niminen rutiini, joka itseltänikin löytyy, suosittelen hankkimaan, kun perusasiat on hallussa).

Korttitemppuja, huonoja ja jopa hyviäkin(Melko harvoin tosin), oppii netistä. Mm Youtubesta löytyy opetusvideoita erilaisiin korttitemppuihin kun vaan osaa hakea. Nämä "hienommat" temput kuitenkin opitaan kirjoista, VHS:ltä ja DVD:ltä, joita myydään alan liikkeissä. Esim Markku Purholla ja Art of Illusionilla Loogisestikkin näitä "hienompia" temppuja ei ole helppoa tehdä, aluksi. NE vaativatkin joskus jopa satojen tai tuhansien tuntien harjottelua, jotta ne sujuisivat tarpeeksi nätisti ja sulavasti.

Onko kukaan kuullut sitten Flourisheista, XCM:stä tai Cardistrystä? Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Paras suomalainen vastine on luultavasti Korttimanipulaatio.
Korttimanipulaatio on todella mukava harrastus, mutta vaatii todella paljon harjoitusta ja kärsivällisyyttä. Suosittelen ainakin kokeilemaan.

Hyvät kortit ovat muuten yksi tärkeimmistä asiosta, jos haluaa,että korttitaikuus tai korttimanipulaatio on hauskaa. Itseltäni löytyy noin 30 pakkaa. Pyörittää silmiään (Jokainen on erilainen) Suosittelen käyttämään Bicyclen tai Tally Ho:n pakkoja.

Loppuun vielä Team Visorin info-video http://www.youtube.com/watch?v=E0POPMSkALQ

Kommia videoista luen milelläni, mieluiten Tubessa.

Ps. Tämän tarkoitus on siis synnyttää keskustelua kyseisestä aiheesta.

1

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trofi

      pidän itse taikatempuista(varsinkin korteilla).
      olen myös jonkun aikaa harrastanut xcm. kannattaa liittyä theory 11 nimiselle taikuus foorumille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe