No joko uskotte kun on mustaa valkoisella?
"Useimmissa kaupungeissa kaikkein HALVIN kauppa on Prisma, KALLEIN taas Siwa tai K-Market".
http://www.iltalehti.fi/hintajalaatu/200803217371592_hl.shtml
Tätä mieltä olen aina ollut, toiset eivät vaan millään usko...
Valitse kauppasi huolella.
37
6777
Vastaukset
- liifuura
Kun se riippuu niin paljon mitä ostaa.
- Mie-
Tuossa jutussa ainakin on ihan perus elintarvikkeet...
Monihan tekee niin jotta hakee toisen toisesta kapasta ja kolmannen kolmannesta- Ei mitään järkeä.
Kaikki saa samankaton alta helposti ja edullisesti, se on se pointti.
- on erot !?
Minusta se tuntuu kummalta et erot ovat noinkin pienet !?
Jos ero on vaan muutaman euron luokkaa niin en jaksas edes katella mistä ostan ,mut olen sitä mieltä et meidän perheen ostoissa erot ovat ainaskin isommat ,koska ostetaan paljon tarjouksia ja eri kaupoista eri tuotteet.- Järkeä
Kun puhutaan muutaman euron eroista, niin miettikääs, onko järkeä esimerkiksi ajaa autolla muutaman kilometrin päähän hakemaan sitä euron/parin halvempaa tuotetta. Siinä tulee nopeasti muutaman euron tappio.
Minä ainakin arvostan sitä, että kauppa on pienen kävelymatkan päässä, vaikka se olisi sen muutaman euron kalliimpi. - tykkään taas
Järkeä kirjoitti:
Kun puhutaan muutaman euron eroista, niin miettikääs, onko järkeä esimerkiksi ajaa autolla muutaman kilometrin päähän hakemaan sitä euron/parin halvempaa tuotetta. Siinä tulee nopeasti muutaman euron tappio.
Minä ainakin arvostan sitä, että kauppa on pienen kävelymatkan päässä, vaikka se olisi sen muutaman euron kalliimpi.Ajaa autolla !!
Et sen puoleen se on rentoutus ja harrastus/viihde siinä samassa.
No esim. me käydään lidl suht. harvoin (pari kertaa kk) ostetaan sieltä ne "sen kaupan kamat" ja samalla n.20l maitoo yms.eli maksaa yht. n.50-60€ niin kyllä sieltä saa jotain halvemmalla ja joitakin mitä ei muualta saa.
Siis on jotain erikoista ja jotain samalla halvempaa.Maito n. 0,17€/l.Tämä on ns. kaukana ja muutenkin sellainen kauppa mitä käytetään vähän ,mut käydään.
- kaikki.
itse pitää vanha kauppalappu kädessä kulkea kaupoissa
ja katsoa mitä omat vakiotuotteen maksavat.
Hyvin usein on yli 25 % eroa aivan vakiohinnoissa,
Keskimäärin ovat melko samanhintaisia,
mutta mm. pakastelohi, juustot, paperit ym., ym. on kovin erihintaisia.
ensimmäiseksi edullisuuden ratkaise jo käyttää autoa,
matkan pituus,
ja se minkälainen on matka, liikennevaloja vai vapaata ajoa.
Autokulu on noin 0,3–0,4 €/km jokainen startti 1 €.
Kaverini sanoi aikoinaan,
että vain polttoainekulut ratkaisevat,
muutti
mielipiteensä kun oli uuden auton kylki kolhittu, kulut
bonusmenetys ja omavastuu,
kulut 1200 € paha mieli. - Miksi maksaisin liikaa
Viestisi osoittaa vakuuttavasti, että kauppan huolellinen valinta säästää euroja. S-kauppoja ja Lidlejä oon myös pitänyt halvimpina ja laadukkaina. Kaupassa käynnit yhdistyvät jouheasti yleensä muuhun liikkumiseen ja tällöin ei monastikaan oo läheisyydellä niin merkitystä. Vaikkapa 10euroo viikossa on 520 euroa vuodessa.
- kaikki.
jos on useampia kauppoja samalla etäisyydellä,
kannattaa kulkea vanhat ostoskuitit mukana ja katsoa,
mitä tuli jo ennen maksettua.
Lidl on tietysti vakiohalpa, mutta sitä en ole oppinut kaikkeen käyttämään.
Meillä on S-marketissa eräs tuoteryhmä halpaa (noin 2.15 €)
ja K ja E kaupassa niin kallista noin 3,10 €), että luulin olevan kyseessä eri tuote,
kunnes kuukausien päästä selvisi.
Meillä ainakin menevät hihat todella ristiin,
niissä 20 jonka olen mieleeni painanut ja joka viikko ostan.
esim.
ostamme 10 purkkia päivä Valion 1 % ruusunmarjaviiliä,
on 6 suuta syömässä ja on ainoa kai homogenisoimaton suomessa satava maitotuote,
muut suomalaiset eivät sovi vatsallemme.
Se maksaa nyt e- liikkeessä 0,49 € ja S-marketissa 0,59 €.
ERO VUODESSA on 365 € ja nyt pääsiäisenä kun oli enemmän porukkaa,
meni yli 20 purkkia päivässä.
Suuri tai pieni, asiat ovat suhteellisia,
mutta
aina rahalla on merkitys, jos eurokin maasta löytyy se lämmittää mieltä,
vaikka, joskus menee päivässä kymppitonneja kun auton ostaa,
tai yli 5000 parin viikon lomamatkalla.
- vertailuja ...
sillä niissä kaikissa lähtökohtana on tuotekori, jonka sisältö on jotain muuta kuin kassillinen, jonka itse kaupasta haen. Keskihinta määräytyy siis sellaisten tuotteiden perusteella, joita en itse osta, ja vertailusta puuttuvat ne tuotteet, joita minä kulutan.
Minä tiedän, että Prisma ei suinkaan ole halpa, Citymarket on paljon halvempi. Siwa on halvempi kuin Alepa tai S-market, kalliimpi kuin K-market ja selvästi kalliimpi kuin Lidl.- säästö yli 5 e
Lidl myy laatukahvia jatkuvasti hintaan 1,99 (ARABICA, uusi vaaleampi paahto). Kahvi on lähes samankaltainen kuin Pauligin Juhla Mokka makuominaisuuksiltaan.
Juhla Mokan hinta lienee lähes joka kaupassa yli 2,5 euroa.
Jos ostaa kerralla 10 pakettia kahvia, säästää Lidlissä jo kahvista yli 5 euroa. Sama koskee monia muita tuotteita, joita kuluu jatkuvasti taloudessa. Ne kannattaa ostaa laatikkotavarana suurina erinä.
Esim. Lidlin tuoremehut, nam nam. Ja edulliseen hintaan. Kokeile joskus vaikkapa porkkanamehulla terästettyä PATAYA ABC-vitaminoitua loistomehua 1,5 litran purkissa.
Sitäkin kannattaa hankkia laatikkokaupalla. Etua tulee rutosti. Sitähän kuluu taloudessa jatkuvasti. - Mie-
Et sitten käytä mitään perus elintarvikkeita?? Milläs sitten elät? Kaljalla ja sipsilläkö?
Muut käyttävät monen kappaleen tarjouksia, prisma ei-
Joskus pitäisi tehdä testi, ostaa samat tuotteet eri kaupoista. Siten näkee miten käy, kuka voittaa ja kuka häviää.
Ja siwa halpa? HUH- tuskin...
- huolella valitseva
Maaseudulla ja maalaiskunnissa asia onkin sitten paljon mielenkiintoisempi. Jos lähimpään Prismaan on 200 km, niin helpostikin se halvin kauppa on se lähin. Jopa kauppa-auto on silloin halvempi kuin Prisma, toisinaan niin on jopa pelkällä tuotehintavertailulla, ilmeisesti joillain tuilla on jotain tekemistä asian kanssa.
Ja millä hinnalla ajatte omia ajojanne työnantajillenne. Kaikki tietämäni saavat hinnan 44 senttiä kilometriltä. Siksi tuota minimihintaa pitäisi käyttää myös noissa kauppakuluvertailuissa. Noin ajatellen 10 euron säästöä kannattaisi lähteä hakemaan vielä yli 11 kilometrin päästä.
Mutta, mutta,... eihän se aikakaan ole ilmaista. Esimerkiksi 44 km/h:n keskinopeudella aikaa matkaan menee puoli tuntia. Kuka tekee puolen tunnin työ kympillä?
Lisäksi Prismoissa yleensä menee ylimääräistä aikaa pitkiä käytäviä kulkiessa ja vielä kassajonossakin, niin selvästi halvat hinnat on revitty asiakkaiden selkänahasta. Toki tarpeelliselle liikunnallekn voi laskea vastapainoksi jotain hyvitystä.
Siksi useimmiten kannattaa valita se lähin kauppa, huolella tai huolimattomasti.Jumalan selän takana saattaa lähin kauppa osoittautua halvimmaksi, mutta tilanne on eri kaupunkioloissa. Jos polkupyöräilet vaikkapa 10 kilometrin päässä olevaan kauppaan on kaikki säästö puhdasta verovapaata TULOA sinulle. Pyöräilyyn kulutetun ajan voit ottaa huomioon sinä päivänä liikuntaan käytettynä aikana. Mitä itse hintoihin tulee niin vihannes ja hedelmäpuolella ero esim lidlin ja muiden kauppojen välillä on parhaimmillaan yli 100%. esim paprikaa saa välillä lidlistä alle 2€ kilo kun Siwassa sama paprika samana päivänä on 5,95€. Yleensäkin vihanneksissa ja hedelmissä lidlin 20€ on helposti 30-40€ missä tahansa muualla kaupassa. Jos taas rupeaa ajankulua laskemaan asioidessaan yli 5 km sijaitsevassa kaupassa, niin huomioikaa laskuissanne, että kaupassa käyntiin käytetty aikanne on omaa aikaanne jolloin ei olo pomo niskassa hengittämässä. Sitä paitsi halvimmassa mahdollisessa kaupassa ostaessa säästetty raha on VEROVAPAATA TULOA sinulle.
- omituinen(ko?)
itse käyn lähes aina k-supermarketissa, sinne kun pääsee kävellenkin. vieressä olisi s-market, mutta ne tuotteet joita ostan ovat halvempia k-kaupassa. eli minulle K on halvempi! ja eihän s-marketissa ole ikinä edes mitään hyviä tarjouksia, vain sellaisia muka-tarjouksia eli hinta on normaali mutta sitä mainostetaan. ja k-kaupan vihannespuoli on paljon parempi, tuotteet ovat tuoreita ja valikoima monipuolinen. toisaalta vegetaristille sopivaa evästä, kuten siemeniä ja papuja saa s-marketista paremmin ja joskus näiden tuotteiden takia käyn sielläkin.
Eihän tuossa ruokakorissa mitään normaalituotteita ollut, jotain karseaa einespaskaa vain! minun mielestäni tämmöiset ruokakorivertailut ovat typeriä, sillä ihmisten ruokailutottumukset ovat niin erilaisia, kun nykyään on mistä valita. suosittelen tekemään itse vertailua kauppakuittien avulla, ja lopettamaan tämmöiset typerät juupas-eipäs-nahistelut. - aivanjhkhkj
Iltalehden ruokakorissa ei ollut kanaa tai lihaa eikä kunnon kalaa... Entäs peruna? Vihannekset puuttuivat paitsi tomaatti samoin ruokakerma tai muu kastikeaines...Eli tässä jo syntyy eroja korin hintoihin.
- susca82.
Mun lähikauppa on siwa ja työpaikka siwa.
Mut jos lähen tästä nyt prismaan,
joudun autolla meneen, siinä menis
sekin säästö bensoihin jne.
Mä en ala juokseen parin euron takia. - mitä ostat
Nuo hintatutkimukset on siitä vähän hämääviä, että ensinnäkin monet kauppiaat tietää, koska 'kyttääjät' saapuvat. Eli hintoja lasketaan sopivasti juuri silloin. (joka sanoo että tämä ei ole totta, kerron että on, olen ollut kaupassa töissä).
Tuotteiden tai hintojen edullisuus on ihan omista ostotottumuksistasi kiinni.
Itse olen kasvissyöjä enkä juo esim kahvia. Paikallisessa Prismassa on kalleimmat minun suosimat tuotteet, enkä myöskään kerää bonuksia. K-ketjusta ostan tuoretavarat ja valintatalosta pakasteet ja leivät.
Joten jokainen valitkoon mikä OMALLE PERHEELLE on edullisinta. Kannattaa myös muistaa, että bensakin maksaa. Kauppareissu kannattaa yrittää soveltaa työmatkan tai kodin lähelle.- Mie-
Juu, niitäpäs ei enää tehdä koska siinä HUIJATTIIN- ja itseasiassa sitä ei tiedä milloin ne tulevat, sehän on se juju.
Olisiko ollut K-ketju joka siitä ekana luopui, kertoo jo jotain.
Itse myös kaupan alalla ja ihan osastolla, hintamuutokset tuttuja eikä niitä hintoja ihan tosta noin vaan muutella.
Kauppa asiasta voisi tapella ikuisuuksiin, on niin tottumuskysymys- - tieto on valtaa
Mie- kirjoitti:
Juu, niitäpäs ei enää tehdä koska siinä HUIJATTIIN- ja itseasiassa sitä ei tiedä milloin ne tulevat, sehän on se juju.
Olisiko ollut K-ketju joka siitä ekana luopui, kertoo jo jotain.
Itse myös kaupan alalla ja ihan osastolla, hintamuutokset tuttuja eikä niitä hintoja ihan tosta noin vaan muutella.
Kauppa asiasta voisi tapella ikuisuuksiin, on niin tottumuskysymys-Se ei ole K-ketju, vaan Ruokakesko. K-ketjuja on mm. K-rauta, mustapörssi, K-supermarket, Anttila... Joita kokonaisuutena kutsutaan Kesko konserniksi ja kauppiaiden liikkeet mukaan lukien K-ryhmäksi...tiedoksi. Ruokakesko luopui vuoden vaihteessa A.C.Nielsenille antamasta scantrack-tiedostoja, joista käy ilmi kaupanketjujen menekit ja hinnat jne. tästä erityisesti markkinajohtaja SOK on hyötynyt eniten, koska se on voinut vedättää hankintahintojaan tavarantoimittajilta sanomalla esim. "me olemme myyneet tuotetta x 100kpl ja Ruokakesko 98kpl. Meidän täytyy saada halvemmalla, kun olemme myyneet vähän enemmän". Kärjistettynä voidaan sanoa, että kaupat tiesivät liikaa toistensa liikesalisuuksista, mikä haittasi kilpailua. Sok on nyt myöskin lopettanut scantrackin toimittamisen..
- Mie-
tieto on valtaa kirjoitti:
Se ei ole K-ketju, vaan Ruokakesko. K-ketjuja on mm. K-rauta, mustapörssi, K-supermarket, Anttila... Joita kokonaisuutena kutsutaan Kesko konserniksi ja kauppiaiden liikkeet mukaan lukien K-ryhmäksi...tiedoksi. Ruokakesko luopui vuoden vaihteessa A.C.Nielsenille antamasta scantrack-tiedostoja, joista käy ilmi kaupanketjujen menekit ja hinnat jne. tästä erityisesti markkinajohtaja SOK on hyötynyt eniten, koska se on voinut vedättää hankintahintojaan tavarantoimittajilta sanomalla esim. "me olemme myyneet tuotetta x 100kpl ja Ruokakesko 98kpl. Meidän täytyy saada halvemmalla, kun olemme myyneet vähän enemmän". Kärjistettynä voidaan sanoa, että kaupat tiesivät liikaa toistensa liikesalisuuksista, mikä haittasi kilpailua. Sok on nyt myöskin lopettanut scantrackin toimittamisen..
Miten ihmeessä SOK on voinut siitä hyötyä jos kesko ei antanut tietoja julkisuuteen? Mistä kautta SOK ne tiedot on sitten saanut?
Miten voi tavarantoimittajaa vedättää? En ymmärrä- Hinnat on kaikille samat, itse ketju päättää myyntihinnat EI tavarantoimittaja.
Eihän kaupan myyntihinta ole mikään liikesalaisuus. Ja tässähän nimeen omaan on kysessä X tuotteen MYYNTIHINTA- Kaikkien näkyvissähän ne hinnat ovat, kauppiaat tietävät vain ja ainoastaan ostohinnat tavarantoimittajalta!!
Hintoja saa muuttaa vain ja ainostaan jos ketjulta tulee siihen käsky ja senkin tekevät yleensä tuoteryhmävastaavat. Aika vaikea siinä on huijata. - tieto on valtaa
Mie- kirjoitti:
Miten ihmeessä SOK on voinut siitä hyötyä jos kesko ei antanut tietoja julkisuuteen? Mistä kautta SOK ne tiedot on sitten saanut?
Miten voi tavarantoimittajaa vedättää? En ymmärrä- Hinnat on kaikille samat, itse ketju päättää myyntihinnat EI tavarantoimittaja.
Eihän kaupan myyntihinta ole mikään liikesalaisuus. Ja tässähän nimeen omaan on kysessä X tuotteen MYYNTIHINTA- Kaikkien näkyvissähän ne hinnat ovat, kauppiaat tietävät vain ja ainoastaan ostohinnat tavarantoimittajalta!!
Hintoja saa muuttaa vain ja ainostaan jos ketjulta tulee siihen käsky ja senkin tekevät yleensä tuoteryhmävastaavat. Aika vaikea siinä on huijata.Eihän se Ruokakesko niitä tietoja SOK:lle ole ennen vuodenvaihdetta, vaan A.C.Nielsenille, joka tekee tilastoja ja myy niitä halukkaille esim. SOK. Myyntihinta mikään salaisuus ole, vaan hankintahinnat. Hankintahinnoistahan se on paljon kiinni millä pystytään myymään tavara asiakkaille. Jos ostat halvalla, niin on varaa myös myydä halvemmalla. Jospa keskityt niihin säilykepurkkien asetteluun, kun et tiedä tuon taivaallista taloudesta.. Hintoja saa eri tahot fiksailla. Osuuskaupassa ketju tai osuuskauppa itse ja yksityisissä ketju, kauppias, osastonvastaava. Ei ainakaan tumpelot, jotka ei edes tiedä miten tuotteen hinta muodostuu ja mitkä tekijät vaikuttavat siihen.
- Mie-
tieto on valtaa kirjoitti:
Eihän se Ruokakesko niitä tietoja SOK:lle ole ennen vuodenvaihdetta, vaan A.C.Nielsenille, joka tekee tilastoja ja myy niitä halukkaille esim. SOK. Myyntihinta mikään salaisuus ole, vaan hankintahinnat. Hankintahinnoistahan se on paljon kiinni millä pystytään myymään tavara asiakkaille. Jos ostat halvalla, niin on varaa myös myydä halvemmalla. Jospa keskityt niihin säilykepurkkien asetteluun, kun et tiedä tuon taivaallista taloudesta.. Hintoja saa eri tahot fiksailla. Osuuskaupassa ketju tai osuuskauppa itse ja yksityisissä ketju, kauppias, osastonvastaava. Ei ainakaan tumpelot, jotka ei edes tiedä miten tuotteen hinta muodostuu ja mitkä tekijät vaikuttavat siihen.
Hintoja ei fiksaile kuka vaan, usko jo!
Meillä hintamuutokset tulevat ketjulta, itse et voi niitä muuttaa!! Olet sitten myymäläpäällikkö, vastaava tms-
Ja tässä oli kyseessä edelleenkin ne MYYNTIHINNAT- ostohinnat ei kuulu kenellekkään muulle kuin kauppiaalle itselleen.
Tietäisitpä miten halvalla lähtee tavaraa kaupoille... miksi myydä niitä halvalla eteenpäin?
Hyllyt on muuten järjestyksessä- mutta ei ne säilykeyllyt-
Joka palaverissa muuten nähdään noita muiden kauppojen hintoja- tai siis nähtiin, erot olivat huomattavia.
- kassakuitista suoraan
laitan tähän parin kuitin ostokset:
-reilun kaupan kaakao: K-citymarket: 3,09, Prisma: 3,59.
-reissumies: K-citymarket: 0,89, Prisma:0,99.
-fazerin maya suklaa 50g: K-citymarket: 0,54, Prisma: 0,84(!).
-rasia kiivejä: K-citymarket: 2,89, Prisma:3,10.
-Tonnikalasalaatti: K-citymarket: 1,89, Prisma:2,25.
tässä siis muutama esimerkki tuotteista, joita ostan hyvin usein.
Minulle ja ostoksilleni siis valinta on selvä missä käyn. Joku toinen ostaa toisia tuotteita, hänelle tuo S-ketju voi sopia.- sopii vain
vannoutuneille vasureille. Osuustoiminta-aatehan on sosialismin esiaste. Vapaan yrittäyyden K-kauppias on markkinatalouden sankari, ei vanhan ja ummehtuneen osuustoimintahengen orja.
- ...kele
sopii vain kirjoitti:
vannoutuneille vasureille. Osuustoiminta-aatehan on sosialismin esiaste. Vapaan yrittäyyden K-kauppias on markkinatalouden sankari, ei vanhan ja ummehtuneen osuustoimintahengen orja.
RIISTOKAPITALISTI!!!
- (o:
...kele kirjoitti:
RIISTOKAPITALISTI!!!
Mene sinä sinne siwaan ostoksille.
on yllättävän lähellä, voit vaikka kävellä sinne. - 318
sopii vain kirjoitti:
Omistajillehan ne voitot jaetaan, niin K- kuin S-ryhmässäkin.
Kuulutko omistavaan luokkaan vai roskasakkiin? - joku..
sopii vain kirjoitti:
K-kauppias änä päivänä on samanlainen orja kun osuuskaupanhoitajakin.Keskusliike määrää kaikki mitä kaupassa saa olla ja m9hin hintaan se tekee myös mainonnan ja "kauppiaalla" ei ole paljon sanasijaa siihen mitä myymälässä tapahtuu.
- skeidaa.
S kauppa on kallein, minä nimittäin seuraan koko ajan hintoja? Joka muuta väittää, ei tiedä mitä puhuu?
- kokeillut
Tee testi! Osta viikon ajan sinulle normaalisti kuluvia elintarvikkeita ja säästä kuitit. Tee sama ostoslista parissa kolmessa eri kaupassa ja huomaat, missä on SINULLE edullisinta. K-Plussa tarjoukset ovat hyviä ja S-marketin kuukauden lehtimainos tyrkyt ovat myös. Kaupat tuntuvat tietävän tarkasti, mitä tuotteita on hintakorivertailuissa ja hinnoittelevat ne tuotteet edullisesti etenkin S-market, mutta kaikki vähänkin erikoisemmat ja hinnasta tiedostomattamat tuotteet ovat yläkantissa, varsinkin S-market. Summa sum maarum.. Kait ne kaupat joutuvat kokonaisuutena myymään samoilla hinnoilla muutaman prosentin haitarilla, koska eiköhän ne kulut ole kaikilla samat ketjusta riippumatta? Lidl ei myy lasten ruokia ollenkaan! Lähi kauppias kertoi kerran, että lasten ruoat ja kahvi, sekä vaipat myydään tappiolla. Onkohan tässä osa syy ettei Lidl myy lastenruokia?
- näin on asia
kyllä monet vaipat, kahvit ja lasten ruoat myydään tappiolla. tai vaipoissa saattaa olla muutaman prosentin tienesti, mutta lasten ruoat lähtee halvemmalla monesti mitä tulevat kauppaan...
en sitten tiiä mistä tämä johtuu?? sisäänheittotuotteita?
- kasvissyöjä vai lenkkimakkaraa
No taas typerää yleistystä!
Perheet ovat hyvin erillaisia. Jossain syödään jauhelijaa, lenkkiä ja pakastepizzaa. toisessa ostetaan luomua ja hedelmiä ja vihanneksia. Kolmannessa on äiti ja 3 pientä lasta, ostetaan pilttiä ja vaippoja. Neljännessä on pariskunta joista toinen on keliaakikko ja toinen vaikka kasvissyöjä.
Näiden perheiden kaikkien ruokakori ja ostotottumukset ovat tyystin erillaiset.
IHAN SAMA mitä jotkin tutkimukset sanoo, joissa keskiverto ruokakori on koottu tyyliin 'isi, äiti ja 2 lasta', jauhelijaa, voita, broileria ja kulutusmaitoa'. Näin ei syö kun 5% Suomalaisista!
PAREMPI VINKKI: myös aloittajalle:
Tee ostokierros alueesi kaikissa kaupoissa. Osta samat tuotteet peräkkäisinä viikkoina.
Säilytä kuitit.
Näistä näet, mikä on juuri SINUN TAI PERHEESI kulutus- tai ostotottumusten mukaan edullisin kauppa. Käy jatkossa siellä. Älä mieti bonuksia tai plussia, mieti mitä maksat kassalla.- kuitit kertoo kartellin
Kuitit kun kerää parista kolmesta kaupasta huomaa Suomalaisen totuuden.
Suomessa EI OLE HINTAKILPAILUA. Hinta voi heittää 0,10-0,20 jonkin yksittäisen tuotteen välillä, mutta samaa ylihinnoiteltua tavaraa joka paikassa. Ja kansa maksa kun syödä on kaikkien pakko!
- kauppahöylä
omalla pikkupaikkakunnalla on K-marketti ja valintatalo, valtsussa esim. juissimehu maksaa yli 10 senttiä enemmän.
- SIWA KALLIS!
Matkan varrella työstä tullessani on Lidl ja Siwa. Maito litra maksaa Lidl:ssä 69cent ja Siwassa 91cent. Aikamoinen ero! Plus wc-paperi esim LIDL 8rullaa 2.49(normaalihintaisena>alennuksessa 2.29) taas Siwassa vastaava esim Embo 6rulla 2.50.
LIDL:ssä makaroni 25cent ja SIwassa muistaakseni 49cent.
SIKA-NAUTA jauheliha LIDL:ssä 1,99 ja Siwa n.2.69
ELI EROT OVAT JOISSAIN PUOLET isoimmillaan!- vois vaikka
Sieltä lidl ostaa ,mut maito meillä 0.73l ja siwa 0.89l.
Vessapaperilla iso ero ,mut siwa nyt ei ole halvimpia paikkoja ja siellä lidl ollaan aivan orjan asemassa työntekijänä et pitää myös muistaa eettinen puoli.
Maidot käydään ostamassa ja jotain pussijuttuja ym. purkkiruokia.
Mut muualta muut kamat. - Mie vaan
vois vaikka kirjoitti:
Sieltä lidl ostaa ,mut maito meillä 0.73l ja siwa 0.89l.
Vessapaperilla iso ero ,mut siwa nyt ei ole halvimpia paikkoja ja siellä lidl ollaan aivan orjan asemassa työntekijänä et pitää myös muistaa eettinen puoli.
Maidot käydään ostamassa ja jotain pussijuttuja ym. purkkiruokia.
Mut muualta muut kamat.että vertailemalla se selviää, että missä on halvinta.
Itse olen tällä hetkellä työssä SOK:lla, joten meillä perheen pöperöt tulee melkein ostettua Prismasta jo sen takia, ettei huvita töiden jälkeen lähteä kaupasta toiseen.
Olen ollut Tradekalla töissä, sekä Siwa että Valintatalo puolella ja Siwa puolella hinnat ovat hieman korkeammalla.
Lidlissäkin olen työskennellyt. Lidl on joidenkin tuotteiden kohdalla halpa, mutta on myös tuotteita jotka ovat mukamas halpoja, mutta todellisuudessa kalliimpia kuin toisella ketjulla.
Lidliä en kovinkaan usein käytä (ehkä 2 kertaa vuodessa), mutta itselläni siihen vaikuttaa lähinnä ketjun epäinhimilliset työolot.
En halua kannattaa kauppaa, jossa pyöritetään myymälää mahdollisimman pienellä porukalla, työntekijän vika jos jono on pitkä, kaikki pitää tapahtua tähtitieteellisen nopeasti yms.
Hintaero on kyllä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174346
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842489Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251280Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 113918
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830