Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Millä helvetillä saan

ensi yön unet ?

Viime yö: 100 mg. seroguelia, 2kpl. Klotriptyl mite 1 kpl. zopinox ei unta. Klo 1.30 2mg. Rivatril ja 1 kpl. Stella klo. 4.02. Heräsin klo 05.30 siinä kaikki.
Yritän päästä ensi viikolla unitutkimukseen. Ellei psykiatri suostu, menen yksityisklinikalle.
Hermot ovat loppu! Laita viesti, lääkkeitä on!

16

8325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensi yön unet ?

      Tällä palastalla on niin helvetin tietäväistä porukkaa, ainakin luontaistuote fanaatikoilla. No- mitä ehdotatte, kun viime yö meni 1h. yöunilla? Missä on ne pirun hyvin auttavat rosen terapia ym. ym. tipat E-EPAT ja YÖ maidot ja mäkikuismat. HELVETTIIN, sanon minä ÄLKÄÄ vain edes kuvitelko, että auttaa! Olen litrakaupalla nauttinut ties mitä! Nyt on sekaisin , sekä lääke, että kaiken voittava luontaishörhötuote!

      Suksikaa VITTUUN tekotippojenne kanssa. Onneksi minulla on lääkäri keskiviikkona!!!

      • rennosti

        Tuommonen vouhottaminen vie kenen tahansa unet.


    • Nimetön

      Tuntuu,kuin sinulla ei olisi sopiva lääkitys.Ei ihme,jos on hermot lopussa.Unta on saatava tavalla tai toisella.Hae uutta apua psykiatrilta,jos lääkitys ei tehoa.Terapiakaan ei ole pahasta.Rukoilen puolestasi,että saat ensiyönä unta.Tiedän todella,mistä puhut,olen kärsinyt unettomuudesta itsekin.
      Jaksa taistella päivä ja yö kerrallaan.Parempi päivä kyllä tulee!MM

      • ensi yön unet ?

        Olen vaan niin lopussa, kun eivät mitkään lääkkeet anna unta. En haluaisi betsoilla ja unilääkkeillä pelata joka yö.
        Minun kohdallani on jo kaikkea kokeiltu, paitsi ei unitutkimusta. Siitä ajattelin ensi viikolla keskustella psykiatrin kanssa.


      • mies vaan
        ensi yön unet ? kirjoitti:

        Olen vaan niin lopussa, kun eivät mitkään lääkkeet anna unta. En haluaisi betsoilla ja unilääkkeillä pelata joka yö.
        Minun kohdallani on jo kaikkea kokeiltu, paitsi ei unitutkimusta. Siitä ajattelin ensi viikolla keskustella psykiatrin kanssa.

        ...Mirtazapiinia? Itellä ainakin se on taas korjannut uneni: ei enää kesken unia heräämistä ja hereille jäämistä. En lisäksi enää heräile pienimpään risaukseenkin. Pitempiaikainen käyttö stabiloi unen. Lyhytaikainen kyllä nukuttaa, mutta jättää myös päiväväsymyksen.

        En osaa sen enempää neuvoa. Imovanea olen käyttänyt myös joskus. Se on hyvä yhden yön täsmälääke.

        Luontaistuotteet on ihan p**kaa. Myydään lumetta ja uskomussontaa, joka auttaa ihan yhtä hyvin kuin lasillinen vettä. Yhdelläkään luontaistuotteella en ole saanut häiriötä korjattua.


      • ensi yön unet ?
        mies vaan kirjoitti:

        ...Mirtazapiinia? Itellä ainakin se on taas korjannut uneni: ei enää kesken unia heräämistä ja hereille jäämistä. En lisäksi enää heräile pienimpään risaukseenkin. Pitempiaikainen käyttö stabiloi unen. Lyhytaikainen kyllä nukuttaa, mutta jättää myös päiväväsymyksen.

        En osaa sen enempää neuvoa. Imovanea olen käyttänyt myös joskus. Se on hyvä yhden yön täsmälääke.

        Luontaistuotteet on ihan p**kaa. Myydään lumetta ja uskomussontaa, joka auttaa ihan yhtä hyvin kuin lasillinen vettä. Yhdelläkään luontaistuotteella en ole saanut häiriötä korjattua.

        Syön parhaillaan remeronia, joka on samaa tavaraa. Kumma kyllä muita se unettaa, mutta minä piristyn siitä.
        Olen samaa mieltä, ettei luontaistuotteista ole enää apua. Varsinkin näin vaikeassa unettomuudessa.
        Kiitos vastauksestasi, ja Hyvää kevättä!


      • VÄLTÄ HÖRHÖTYSTÄ
        ensi yön unet ? kirjoitti:

        Olen vaan niin lopussa, kun eivät mitkään lääkkeet anna unta. En haluaisi betsoilla ja unilääkkeillä pelata joka yö.
        Minun kohdallani on jo kaikkea kokeiltu, paitsi ei unitutkimusta. Siitä ajattelin ensi viikolla keskustella psykiatrin kanssa.

        Mene hyvä mies lääkärille. JÄTÄ LÄÄKÄRIN NIMEÄ KANTAVAT PUOSKARIT OMAN PÄYTÄNSÄ TAAKSE.

        JA EHDOTA HEILLE VAIKKAPA MANSIKAN VILJELYÄ LEIVÄN HANKKIMISEKSI. MENE YKSITYISESTI UNITUTKIMUKSEEN JA LÄÄKÄRIN HOITOON JOLLA ON HOMMA HANSKASSA. NIITÄ KYLLÄ LÖYTYY.

        JUOKSIMME EDELLISEN VAIMONI KANSSA TYÖTERVEYSLÄÄKÄRILLÄ (TYÖTERVEYSPUOSKARILLA) YKSI JA PUOLI VUOTTA. SISÄÄN JA ULOS. ULOS JA SISÄÄN, EI MINKÄÄNLAISTA DIAKNOOSIA, SÄRKYLÄÄKKEITÄ JA LÄMMINTÄ KÄTTÄ, - KUNNES SAIN TARPEEKSENI. MENIN MEHILAISEN AJANVARAUKSEEN JA SANOIN ETTÄ ON TARPEEKSI KAUAN JUOSTU PUOSKAREILLA, MEIDÄN PITÄÄ LÖYTÄÄ LÄÄKÄRI. jA LÖYTYIHÄN SIELTÄ LÄÄKÄRI. VASTAANOTTA KESTI. 26 MINUUTTIA JA DIAKNOOSI OLI VALMIS. ONNEA MATKAAN!


      • Anonyymi
        ensi yön unet ? kirjoitti:

        Syön parhaillaan remeronia, joka on samaa tavaraa. Kumma kyllä muita se unettaa, mutta minä piristyn siitä.
        Olen samaa mieltä, ettei luontaistuotteista ole enää apua. Varsinkin näin vaikeassa unettomuudessa.
        Kiitos vastauksestasi, ja Hyvää kevättä!

        Remeron kerää sit nestettä paljon kehoon.


    • uneton

      Ymmärrän täysin olotilasi! Kuinka kauan jatkunut? Jos sinua yhtään helpottaa tieto kohtalotoverista niin voin kertoa olleeni tämän vuoden puolella avolla reilun kuukauden unihäiriöiden takia. Tuloksena kassikaupalla lääkkeitä mutta ei unta.Lopulta uloskirjaus koska en nuku laitoksella enkä kotona. Tällä hetkellä menee sepram, mirtatsapiini, ketiapiini, roppakaupalla rauhottavia ja pari tenoxia. Tuolla coctaililla saatan nukkua jopa 3 tuntia.

      Eli vitsit on vähissä täälläkin ja tuntuu että ainoa vaihtoehto on tosiaan unitutkimus. Harmi vaan että hyvät tutkimukset ovat joko Turussa tai espoon rinnekodilla jonne kumpaankin täältä keskeltä ei mitään on tuhottoman pitkä matka.Ja rahaakin pitäisi olla aikamoinen tukku.

      Minulla siis näin pahana ollut nyt yli 3 kuukautta, sitä ennen nukuin vähän paremmin.

      Tsemppiä kaikille unettomille.

      • ensi yön unet ?

        Minulla alkoi v.2006 syksyllä. Osittain syytä oli myös "levottomat jalat" oireyhtymässä. Siihen olen saanut avun neurologilta. Mutta tämä unettomuus vain jäi, ja on alkanut mennä masennuksen puolelle.
        Olin myös silloin 2006 sairaalassa vain viikon. Vähän sama, kuin sinulla, että lääkettä lääkkeen perään kokeiltiin. Silloin tilanne korjaantui vain vähäksi aikaa. Joten yritän nyt päästä unitutkimuksiin. Ellen Yliopistolliseen, niin sitten yksityiselle.
        Jos jotain apua saan, niin kyllä tällä palstalla sitten kuuluu.
        Hienoa, että jaksoit vastata, toivotan sinulle parempia öitä, sekä hyviä Kevään odotuksia!


    • myös uneto

      olen kärsinyt itse uni ongelmista monet vuodet, viikolla valvoisin kun pitais mennä töihin mutta viikon loput menee paremmin.Minulla on käytössä
      triptyl 25mg zopinox.Triptylillä en saa enää unta mutta sitten olen tehnyt niin et otan 1/2 zopinoxin ja jos ei tule unta niin otan toisen
      1/2 myöhemmin.Sinulla on liikaa lääkkeitä puhu
      lääkärin kanssa että olisiko sinulla jo lääkeriippuvuus ja saisit siihen hoidon. Toivon sinulle kaikkee hyvää ja voimia ilman unta ei voi jaksaa normaalia elämää.

    • V*TUN UNETON VASTAA

      Heippa!

      Mulla on unettomuus kierre pahasti alkanu vuorotöistä!Olen kärsinyt 10 v ja ikääkin tullut 40 v. Olen nainen ,täysin romahtanu. Työterveyshuollon lääkäri onneksi kerranki uskoi minua kun olin jo 3 yötä putkeen valvonu et ny tutkimuksiin. Sain tyksiin lähetteen ja yöpolygrafia tehtiin ja siitä 8 tunnin mittauksesta olin "nukkunu" noin 4 tuntii ja siitäkin yli 3 tuntii yletöntä liikkumista! sitten pääsin paimioon ja annettiin aktrigraft laite ja sen jlk unipaine C-PAP laite. Aktrigaf kertoi : "En nuku lainkaan syvää unta ja herään aina 2 min välein" ja tarttisin myös C-PAPIN mut en voi käyttää ku unet menee siitä! Nyt 1x psykiatrilla lähete mikä on erikoistunu univaikeuksuiin. Sain tuomion et koko vuorotyö lopetettava :( varsinki yöt vaikka silloin koen olevani virkeimilläni :S Sain seroquelii= Eli ketiapinoria, halvempi merkki . Nyt suht nukun joskus mut en aina ja unet on tulleet ihan sekaviksi ja villeiksi. Olen aina nähny unia ja nyt vasta niitä näänkin!!!HUH ja heräilen edelleen :( ens to lekuriin ja olisi kiva saada nyt se aktigraf tai sitten ku sisäinen siirto päivätyöhön järjestyy et miten mun unirakenne oikeesti on??? VAADI LEKURILTA UNITUTKIMUKSIA !!!!!!!! kuuluu oikeuteesi. Olen itse hoitsu ja osaan vaatia ja kerranki oikee lekuri oli. Ennen kaikki lääkärit ain vaa sano et LUULET ETTET NUKU!!!!! psykiatri oli ihan kauhussaan mun unesta ja ja sanoi että todella vaarallista. Kokonaa vuorotyökielto :( joudun pois nykyisestä työstäni missä viihdyn mutta terveys ennen kaikkea!! VAADI lääkäriltä unitutkimuksia!! Koita jaksaa kuitenkin. Tunnen tuskasi.

      • ensi yön unet ?

        Kiitos, kun jaksoit vastata minulle, vaikka itselläsikin on vaikeaa.
        Oma tilanteeni on nyt se, että odottelen lähetettä myös TYK:siin. Ainakin lääkäri sanoi, että hän sanelee lähetteen, heti, ennen seuraavaa potilaan saapumista. Olen syönyt myös seroguelia, mutta se ei tehoa.

        Nyt sain sellaisen vanhanajan neurolepti lääkityksen. Olen jotenkin nukkunut, mutta tunnen valtavaa uupumisen tunnetta koko seuraavan päivän. Se on kauheaa, kun en saa kuitenkaan päivällä nukuttua.

        No, mutta jään odottelemaan, milloin saan kutsun "unipatjoille", toivottavasti on hyötyä?


      • V*TUN uneton..
        ensi yön unet ? kirjoitti:

        Kiitos, kun jaksoit vastata minulle, vaikka itselläsikin on vaikeaa.
        Oma tilanteeni on nyt se, että odottelen lähetettä myös TYK:siin. Ainakin lääkäri sanoi, että hän sanelee lähetteen, heti, ennen seuraavaa potilaan saapumista. Olen syönyt myös seroguelia, mutta se ei tehoa.

        Nyt sain sellaisen vanhanajan neurolepti lääkityksen. Olen jotenkin nukkunut, mutta tunnen valtavaa uupumisen tunnetta koko seuraavan päivän. Se on kauheaa, kun en saa kuitenkaan päivällä nukuttua.

        No, mutta jään odottelemaan, milloin saan kutsun "unipatjoille", toivottavasti on hyötyä?

        Moikka!

        Olin tossa lomalla vähän ajan, kaksi viikkoa ja nyt ollut 3 päivää aamussa. Maanantaina olin tuskainen töissä 2 tunnin unella!!!! Nyt suht rytmi kunnossa ja Ketiapinoria saan itse nostaa ad. 300mg iltaisin. Olen nyt ottanut 200mg ja jotenkin nukkunut, mutta heräilen edelleen öisin. Ja aamulla on pikkusen pöppöröinen olo,mutta menee ohi aika nopeesti.Saan kyllä nopeemmin unesta kiinni kuin ennen. Mulla unen teho oli 20-30% todettu siinä unitutkimuksessa ja se on TOSI HUONO!!!! Toivotaan että saat apua. Noi neuroleptit vaan ei oo kauheen mukavia lääkkeitä, mutta parempi sekin kuin jatkuva valvominen. Olen itsekkin sellainen , että en pysty päivällä nukkumaan ns. Päiväunia. Vaikeeta se unettomuus on ja tuo mukanaan kaikenlaista harmia : Ärtyisyyttä ym.... koitetaan jaksaa ja kovasti tsemppiä sulle että saat uniasiasi kuntoon :)


      • ensio yön unet ?
        V*TUN uneton.. kirjoitti:

        Moikka!

        Olin tossa lomalla vähän ajan, kaksi viikkoa ja nyt ollut 3 päivää aamussa. Maanantaina olin tuskainen töissä 2 tunnin unella!!!! Nyt suht rytmi kunnossa ja Ketiapinoria saan itse nostaa ad. 300mg iltaisin. Olen nyt ottanut 200mg ja jotenkin nukkunut, mutta heräilen edelleen öisin. Ja aamulla on pikkusen pöppöröinen olo,mutta menee ohi aika nopeesti.Saan kyllä nopeemmin unesta kiinni kuin ennen. Mulla unen teho oli 20-30% todettu siinä unitutkimuksessa ja se on TOSI HUONO!!!! Toivotaan että saat apua. Noi neuroleptit vaan ei oo kauheen mukavia lääkkeitä, mutta parempi sekin kuin jatkuva valvominen. Olen itsekkin sellainen , että en pysty päivällä nukkumaan ns. Päiväunia. Vaikeeta se unettomuus on ja tuo mukanaan kaikenlaista harmia : Ärtyisyyttä ym.... koitetaan jaksaa ja kovasti tsemppiä sulle että saat uniasiasi kuntoon :)

        Kun mainitsit aiemmin, että uniasioihon perehtynyt psykiatri turussa. Ottaako vastaan mehiläisessä, tai pulssissa. Arvaan vielä lopuksi, että aurakadulla. Ei ole pakko vastata, ellet halua.


      • Veä niitä perkele
        ensio yön unet ? kirjoitti:

        Kun mainitsit aiemmin, että uniasioihon perehtynyt psykiatri turussa. Ottaako vastaan mehiläisessä, tai pulssissa. Arvaan vielä lopuksi, että aurakadulla. Ei ole pakko vastata, ellet halua.

        Imovane on ratkasu kaikkiin ongelmiin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe