Nettipiilareista, kaarevuus & halkaisija?

auttakaahan vähän!

Heippa vaan! Olen tiiraillut erilaisia nettikauppoja sillä silmällä, että tilaisin piilarini sieltä (halvemmalla kun lähtevät kuin optikkoliikkeiden verkkosivuilta). Minulla on määräys iWear DD Supreme kertakäyttöisiin piilareihin, jotka tuntuisivat olevan nimellä Focus Dailies tuolla nettikaupoissa (kun optikkoliikkeethän myyvät samaa linssiä kukin usein eri nimellä).

Ongelmakohtana vain tällä hetkellä ovat nuo linssin kaarevuus ja halkaisija, joita ei löydy mistään (määräykseni näkyy optikkoliikkeen verkkokaupan sivuilla, mutta jostain syystä kaarevuutta/halkaisijaa siinä ei lue?? pitäisi vissiin tarkistaa liikkeeseen soittamalla tuo asia).... mutta sitten huomasin myös seuraavan: oikeastaan kaikissa noissa halvemmissa nettikaupoissa Focus Dailies kertakäyttölinssejä tuntuu olevan tarjolla vain 8.6 (kaarevuus) ja 13.8 (halkaisija) arvoilla, niin mietin vain että onkohan tuosta edes olemassa muunlaisia vaihtoehtoja....??

Miten rohkeasti olette linssejä tilailleet ja mistä? Oletteko tsekanneet kaikki mahdolliset arvot ja tiedonmuruset ennen tilaamista..??

Kun omaa reseptiähän tulisi noudattaa tilattaessa ettei silmä vahingoitu vääränlaisesta linssistä, niin siksi tällaisia asioita kyselen ja varmistelen.... optikon nettisivuiltahan saa takuulla oikeat linssit, mutta kun parhaimmillaan saisin linssejä 10 euroa halvemmalla muualta!!

7

5217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taskussa 20 senttiä vain

Jep,

jos se on kympistä kiinni, niin tilaa sokkona ihan mitä vaan. Eniten säästää kun ei käytä piilolinssejä ollenkaan...

Melkoinen vaivannäkö (riskinotto) vaivaisen kympin vuoksi. Täytyy muistaa, että silmät on 'kertakäyttöiset'.

Itse olen luonut kiinteän asiakassuhteen asiantuntevaan optikkoon, jossa piilolinssiasiat hoituvat kohtuurahalla. Olen tyytyväinen omaan valintaani...

• ap.kirjoittelija

...mihinkään riskinottoihin lähteä, siksipä juuri näitä asioita kartoittelen. Mielestäni saivartelu on aivan tarpeetonta, kun asiallisesti ja asiasta kysytään.

Kun kuitenkin lukuisat ihmiset netistäkin piilarinsa tilailee, niin tuskinpa halpiskaupoissa pelkkää sekundaa on myynnissä..? Kymppi ei kuulosta isolta rahalta (se muuten oli yhden tietynkokoisen linssipaketin vertailuhinta, löytyy varmasti isompiakin hintaeroja), mutta kyllä se vain sitä ON pienituloiselle. Ja kun piilolinssejä kuitenkin tarvitsen, niin pitemmälläkin aikavälillä säästö todella sitten näkyy.

Tietyissä asioissa ei toki parane säästellä, kuten terveyden kohdalla, mutta kun tiedossa kuitenkin on että nettikaupoistakin laatutavaraa voi halvemmalla saada, niin miksi tieten tahtoen silloin maksaa itsensä kipeäksi....

• on jäljellä
        ap.kirjoittelija kirjoitti:

...mihinkään riskinottoihin lähteä, siksipä juuri näitä asioita kartoittelen. Mielestäni saivartelu on aivan tarpeetonta, kun asiallisesti ja asiasta kysytään.

Kun kuitenkin lukuisat ihmiset netistäkin piilarinsa tilailee, niin tuskinpa halpiskaupoissa pelkkää sekundaa on myynnissä..? Kymppi ei kuulosta isolta rahalta (se muuten oli yhden tietynkokoisen linssipaketin vertailuhinta, löytyy varmasti isompiakin hintaeroja), mutta kyllä se vain sitä ON pienituloiselle. Ja kun piilolinssejä kuitenkin tarvitsen, niin pitemmälläkin aikavälillä säästö todella sitten näkyy.

Tietyissä asioissa ei toki parane säästellä, kuten terveyden kohdalla, mutta kun tiedossa kuitenkin on että nettikaupoistakin laatutavaraa voi halvemmalla saada, niin miksi tieten tahtoen silloin maksaa itsensä kipeäksi....

piilariesi pahvipakkaus, niin siitä voit katsoa kaarevuus- ja halkaisija-arvot.

• ap.
        on jäljellä kirjoitti:

piilariesi pahvipakkaus, niin siitä voit katsoa kaarevuus- ja halkaisija-arvot.

....jäljellä pahvipakkaus, mutta eipä tietenkään tähän hätään ole (ehdin tämän jo tsekatakin aiemmin). Minulla on taannoin ollut määräys myös kuukausilinsseihin (joista on yksi vanha pahvikuori tallessa), mutta ne ovat erilaiseen käyttöön tarkoitetut linssit enkä siksi ole varma ovatko mitat samat kuin kertakäyttöisissä.

Kun olen kuukausilinssien kokoja katsellut halpiskaupoista, niin ne koot ovat olleet käytännössä täysin samat kuin kuukausilinssieni koot, mutta kertakäyttöisiä en ole nettikaupoista löytänyt kuin yhdellä koolla (jossa kaarevuus on käytännössä täysin sama mutta halkaisija selkeästi erimittainen kuin kuukausilinsseissäni, mutta ovatko nämä eri käyttöön tarkoitetut linssit nyt sitten vertailukelpoiset?). Aloin sitten uumoilla, että lieneekö linsseistä olemassa jotkin yleispätevät standardikoot jotka käytännössä kaikille sopii, kun missään nettikaupassa noiden kertakäyttöisten koolle ei löytynyt kuin tuo yksi ainoa vaihtoehto (kuukausilinssienkään kohdalla ei yleensä ole ollut kuin max. kaksi kokovaihtoehtoa, lähinnä siis kaarevuuden osalta, esim. 8.4 ja 8.7)....

• ???
        ap. kirjoitti:

....jäljellä pahvipakkaus, mutta eipä tietenkään tähän hätään ole (ehdin tämän jo tsekatakin aiemmin). Minulla on taannoin ollut määräys myös kuukausilinsseihin (joista on yksi vanha pahvikuori tallessa), mutta ne ovat erilaiseen käyttöön tarkoitetut linssit enkä siksi ole varma ovatko mitat samat kuin kertakäyttöisissä.

Kun olen kuukausilinssien kokoja katsellut halpiskaupoista, niin ne koot ovat olleet käytännössä täysin samat kuin kuukausilinssieni koot, mutta kertakäyttöisiä en ole nettikaupoista löytänyt kuin yhdellä koolla (jossa kaarevuus on käytännössä täysin sama mutta halkaisija selkeästi erimittainen kuin kuukausilinsseissäni, mutta ovatko nämä eri käyttöön tarkoitetut linssit nyt sitten vertailukelpoiset?). Aloin sitten uumoilla, että lieneekö linsseistä olemassa jotkin yleispätevät standardikoot jotka käytännössä kaikille sopii, kun missään nettikaupassa noiden kertakäyttöisten koolle ei löytynyt kuin tuo yksi ainoa vaihtoehto (kuukausilinssienkään kohdalla ei yleensä ole ollut kuin max. kaksi kokovaihtoehtoa, lähinnä siis kaarevuuden osalta, esim. 8.4 ja 8.7)....

Mulla ainakin on kuukausilinsseissä ja kertakäyttölinsseissä ihan eri mitat. Kuukausilinssit ovat AirOptix-merkkiset ja eipä niillekkään nettikaupassa ollut tarjolla, kuin yhdet mitat, juuri ne samat, mitkä mulla on...

• Tekisin näin
        ap. kirjoitti:

Jos kyseessä on tosiaan sama piilarimerkki kuin mitä olet ennenkin käyttänyt, niin tilaa vaan. Itse ainakin tilaisin, kun kerran merkki on tuttu.

Nettikaupoissa ilmoitetaan ne mitat mitä kyseisestä linssistä valmistetaan, joten jos siellä on vain yhdet mitat niin silloin asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Muita mittoja kyseisestä linssistä ei ole olemassa.

Viisaampi vahvistakoon tämän, mutta käsittääkseni samalle ihmiselle voi aivan hyvin sopia parin eri kaarevuuden omaavat linssit. Siis vaikkapa 8.3. ja 8.4. voi molemmat sopia. Toinen paremmin, toinen kenties hiukan huonommin mutta kuitenkin.

• näin minä

Optikkoni määräsi minulle päivälinssit. Tilasin kuitenkin netistä erimerkkiset kahdenviikon yötä-päivää linssit samoilla vahvuuksilla ja kaarevuudella. halkaisija hieman pienempi kuin optikkoni suositteli. Minulle sopii paremmin nämä itse määräämäni. tulee paaaljon halvemmaksi, istuvat paremmin ja tuntuvat miellyttäviltä ( ei tunnu lainkaan silmässä) :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe