Johhny Cash Lahdessa

folsom

Muistaako kukaan, kun Johnny Cash kävi keikalla Lahden suurhallissa 80-luvun alkupuolella? Halli oli silloin vielä ihan uusi. Onko tarkempia tietoja, muistoja, päivämäärää tms.?

Pink Floyd esiintyi suurhallissa muutamaa vuotta myöhemmin ja siitä on netissäkin aika paljon mainintoja, mutta tämä Cashin vierailu tuntuu unohtuneen kokonaan. Luulisi että nykyään, kun Cash on taas suosiossa, olisi tästäkin keikasta enemmän tietoja netissä.

43

4221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JCs

Olikos ne Järvenpää & Valtonen, jotka Cashin tuotti silloin Suomeen..?

• Koi-80

enpä ole tälläsestä kuullutkaan, aika kova juttu!

Luulisin, että ainakin Etlarilta löytyisi asiasta tietoa. Ja kirjastostahan löytyy kaikki vanhat lehdet. Jos muistat päivämäärän, tai edes kuukauden, vois lehtijuttujen löytäminen olla helpompaa.

Jos jotain löydät, voisit briiffata tänne. Joutuu ehkä hankkimaan miehen tuotantoa ihan vaan tän takia!

• kakkuna

Olin paikalla. Johnny oli hyvä, toki, mjutta vähän silloin ihmetytti sen pojan esittely lavalla. Dave Lindholm oli lämppärinä ja veti dobrolla elvistä ja muuta sun - osastoa.

• Muistan aika hyvin

Johnny Cash konsertoi Lahden suurhallissa 28.10.1983. Lipun hinta oli 100 markkaa.
      Konsertti noin tunnin mittainen. Yhtyeen eteen jätettiin iso tyhjä tila hallissa. Yleisön lähestyessä Johnny Cashin yhtyettä järjestysmiehet palauttivat yleisön taaemmas.
      Yleisöä varmaan yli tuhat henkeä. Tästä on aikaa jo yli 30 vuotta.

• Sama muistaja

Lippukin on vielä tallessa.

• Muistaja
        Sama muistaja kirjoitti:

Lippukin on vielä tallessa.

Lipussa konsertin kellonaika. Konsertti alkoi 28.10.1983 klo 20.00.

• Anonyymi

Olin paikalla ❤

• Dr.
      • On meitä moneksi

Jaa. No mikäs teitä närästää? Kummallinen reaktio? Kärsittekö Johnny Cash fobiasta? Vai miksi tälläistä?

• No jo oli reaktio
        On meitä moneksi kirjoitti:

Jaa. No mikäs teitä närästää? Kummallinen reaktio? Kärsittekö Johnny Cash fobiasta? Vai miksi tälläistä?

Minulle Cash on aikalailla yhdentekevä. Älkää ottako niin vakavasti. On meitä moneksi.
        Toistan ja kyllä ihmetyttää?
        Eikö saisi kommentoida Johnny Cashista? Onko hän jotenki tabu?

• Dr.

Kuten näkyy, kyseessä on pakko-oire. Aiheuttaa pakottavaa tarvetta toistoon.

Niin, Lahdessahan tosin ei vielä tällä oireistolla lähtettä aivoklinikalle saa.
        Mutta mielenterveystoimistoon toki.

• Patoutumienne purkua
        Dr. kirjoitti:

Mistä teitä henkisesti pahoinvoivia sikiää ja riittää? Meni minne meni niin pahoinvointi on päällimmäisenä ja äärimmäinen ilkeys. MIKSI? VARUM?

• No jopas on Lahti
        Patoutumienne purkua kirjoitti:

Mistä teitä henkisesti pahoinvoivia sikiää ja riittää? Meni minne meni niin pahoinvointi on päällimmäisenä ja äärimmäinen ilkeys. MIKSI? VARUM?

Onko Lahti niin ankea paikka kuin tuo Dr. Se on ikävää.
        Dr. olette häpeäksi Lahdelle.
        Teidät on analysoitu parista lauseesta. Tarvitsette ..................

• Klassinen puree

Menetteleehän se Johnny Cash. On sitä paljon parempaakin musiikkia maailma täynnä.

• Patoutumiako on ?

Potetaanko Lahtessakin henkisesti pahaaoloa ja sitten purkaututaan tänne Suomi/24..n. Eikö saisi mitään sanoa? Pahaaoloa potevat ovat heti ärhäkästi kimpussa purkautumassa. Helpottaako se sitten oloa?
      Siihen on jo niin tottunut. Tänne valikoituu näköjään (Suomi/24) kaikki pahaaoloa potevat henkilöt.
      Mikähän teitä kaikkia oikein vaivaa?

Tämä on tarkoitettu teille Dr Harkitkaa hoitoon menoa.

• Länsi on parasta

Joo. Tulihan siellä käytyä silloin. Muistan vaikka siitä on todella jo aikaa. Erinomainen elämyshän se oli. Legendaarinen Johnny Cash. Hyvä konsertti.

• Uteliaisuus voittaa

Jos ärsyttää ja tulee pakkooireinen pahaolo tästä ketjusta. älkää klikatko tä auki. Ei pidä olla niin himskatin utelias. Hehehehehehe....

• Olette ankea Dr. ??

Tämä Suomi/24 on monelle hyvä purkautumiskeino. Eli tänne on hyvä suoltaa omaa pahaaoloaan ja siten mieli kevenee.
      Kiitämme tästä kovasti Suomi/24 ylläpitäjiä. KIITOS teille.

Ankean oloinen paikka jos tälläisiä kamalia purkautujia on paljon kuten tuo nimimerkki Dr. Tosi ankea ja pahansuopainen tyyppi. Maaila on tainnut kolhia. Saattaa se olla pettymyksiä naissuhteissa tai jotain tämänkaltaista. Hyljätty raasu jne......

• Apua löytyy teille

Dr.
      9.6.2014 19:46
      0
      Sulje

Ohoh! no mikäs teidän ongelmanne on? Voitte selvästi pahoin.
      Hakekaa apua.

• Suurhalli natisi

Muistetaan muistetaan. Se oli niitä aikoja kun Matti Nykänen oli huipulla. Oli se Mietaaki ja Riihivuori..Joo..

• Heti tärppäsi

Törmäsimme ensi iskulla Lahdessa super-ankeaan tyyppiin, siis kyseessä on nimimerkki Dr.
      Onko siellä kaikki yhtä tympeitä siellä Lahdessa? Vai onko tämä sattuma?
      Akeaa, ankeaa, ankeaa. Ihme homma???

• Anokaa apua Dr.
    • Herra Dr. sen tietää

Mulla on smmoinen pakko.oire että pitää välillä käydä pasalla ja kusellakin. onko se vakavaa herra Dr.

• Dr.

Joo kysykää pois mä tiedän. Mä oon Dr, Mä oon Dr. Mä oon Dr. Mä oon Dr. Mä oon Dr. Mä oon Dr. ...............

• Dr.

Dr.
      9.6.2014 19:46
      0
      Sulje

Olen Dr. Olen Dr. Olen Dr. Olen Dr. Olen Dr. Olen Dr. Olen Dr. Olen Dr. .........

• Dr.

Märkää ja lämmintä...byääähhh...byäähhhh....mammaa...byäähhhh....
      Mammaaaa kakki tuli......mammaaaa......

• Ihanaaa hra Dr.

Laskin tuhunua taas. Kysynkin herra Dr. ltä onko se pakkooire. Olette niin ihana ja viisas herra Dr.
      päästeleekä herra Dr. tuhunuja vai töräyttelee oikein paukkuja. Mitens se on herra Dr.
      Herra Dr. Herra Dr. Herra Dr. Herra Dr. Herra Dr. Herra Dr. Herra Dr. Herra Dr. Herra Dr. .........

• Dr.

Byääähhh...byääähhhh...byääääähhhh...mammaaa...byäääähhhhhh.....
      aina vaa Johnny Cashia....byähhhhh....mammaaaa....byähhhhh...mokä tiina kuiten on tiina Cashissa mita minutta ei ole....byääähhh....mammaaa...märkääähousuissaaa...mammaaaa...byäääähhhh......

• Teille hra Dr.

Dr.
      8.6.2014 17:01
      0
      Sulje
      Merkki aivovauriosta:
      http://www.tiede.fi/artikkeli/blogit/kasikopelolla/voiko_johnny_cashin_fanitus_olla_pakko_oire

Maanantaina heti hakemaan lähettä aivopolille.

MITÄHÄN JÄRKEÄ on tälläisissä nälvimisviesteissä? Se on varmaan pahojen henkisten ongelmien purkua tänne Suomi/24 ..n viimeisenä hätähuutona kun mitään muuta ei enää ole ja kukaan ei kuuntele.
      No me täällä yritämme ymmärtää kuitenkin teitä Dr. koeta kestää kyllä se siitä.
      Kuuntele vaikka Johnny Cashia niin se helpottaa paineitasi.

• Voi hyvä tavaton

On se kumma? Taitaa olla aika ankea paikka tuo teidän Lahti. Päättelen tuosta omituisesta herra Dr. henkisesti sairaasta kommentista.
      Olen kaukaa. En lähelläkään Lahtea. Ensimmäisen kerran koomentoin näille kahden palstoille. Siis juuri tähän palstaan.

Ymmärrätte varmaan minkälaisen kuvan sain lahtelaisista. On kai siellä parempaakin porukkaa kuin tuo kamala pahaaoloa poteva nimimerkki Dr.

Ei vahingossakaan mitään positiivista yleensä koskaan näillä Suomi/24 palstoilla.
      Tänne varmaan valikoituu ne pahansuopaiset ja katkerat tyypit purkautumaan. Elämä on heitä kolhinut ja ovat hyvin katkeria.
      Oletan asian näin.

• Dr.

Kyllä selvää on miksi Lahdessa on pakko nostaa kunnallisveroa.
      Rahvas päät nykien kuuntelee rockabilly-musiikkia ja pakko-oireisto vain pahenee kun koittaa hoivapalveluita tarjota.

Toivottavasti menee veronkorotukset ooperan tukemiseen.

• Irmeliz

Kyllä minulla nyki pää jo ennen 80-lukua, joten jätetään Cash ulos aiheesta.
        Sinällänsä jännää että jos pää nykii sivusuunnassa niin pääsee sairaseläkkeelle, tai ainakin pääsi silloin 1970-luvulla.
        Ja miks sitä oli kuunnella Johnnya suurhallissa kun ei ollut huolen häivää, senkun vain kulutti.
        Cashin poika ei enää kuluta mutta minulla on mitä tuhlata!

• Klassinen ja Cash OK

Johnny Cash ei tukea tarvitse.
      Ettekö te sitten kuulu rahvaaseen? Kuvittelette olevanne parempaa väkeä.
      Lakkaa haaveksimasta poika ja syö keittos.

• Buahahaahaaaa

Kummaa porukka lahtessakin. pahoinvointi on näköjään aika yleistä kaikkialla. Varmaan on niin että tänne Suomi/24..n valikoituu ne pahaa oloa potevat purkautujat kuten tuo nimimerkki "Dr."

Muuten ihan ok-ketju.

joo...kunnallisvero nousee kun kansa vain nykii päätänsä rockabilin tahtiin...joooo....buahahahahahahahahahahaaaaaa.......

• Paha-olo sen tekee

Urpojen kaupunki
      12.6.2014 01:44
      9
      Sulje
      Niin ja piti sanoa: Jostakin ihmeen syystä juuri Lahteen on kasautunut joku ihan omituinen porukka.

Omituisia riittää kuten tuo superpahaa henkistä oloa poteva nimimerkki Dr.

• ödfk

käteisen juha

• Haisi piki Bebek

Vieläkö lahdessa on se Bebek? Epäkelpoa elektroniikkaa myyvä pielle haiseva pulju.

• YlistäkääHerraaTaivas

No missä herra Dr luuraa.
      Joko henkinen pahoinvointi on hellittänyt.
      Jos ei, niin purkautukaa taas tänne. Se jelppaa.

• Big-John

Muistan keikan kun olin siellä katsomassa ja Dave "Isokynä" Lindholm oli lämppärinä sillä keikalla.

• Anonyymi

Olin konsertissa silloin v.1983 mun kaveri joka oli toimittaja haastatteli häntä lehteen. Myöhemmin totesi että oli merkittävin työ hänen urallaan.

• Anonyymi

Olin konsertissa. Pidin heidän soitostaan kovasti.
      Ihmettelin hieman, kun halli ei ollut tupaten täynnä.
      Hyvin heidän musiikki sykki.

Minusta lämppäribändi soitti liian kauan .

• Anonyymi

Asu yhen Ahtialan prätkäjätkän luona jota sorvas kakkoseen koko ajan. Sen takii ahtialassa on näitä kovaäänisiä mopeti ja itseään moottoripyörähomoiksi kutsuvia ääliöitä.

• Anonyymi00044

Mutta missä on herra dr pakko-oire luopio.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe