Kultaisennoutajan ruokavaliosta.

.-Ne kultsut, mitkä vievät ...

Heippa! Olisin kysellyt mitä kultaisellenoutajalle suositellaan syöttää?
Ja mistä itse ostat koirallesi ruoat.

Joittenkin mielestä eläinkaupan ruoat ovat laadukkaampia ja sisältävät tarvittavia vitamiineja yms muita hiven aineita.

Toiset taas syöttävät koirilleen "tavallista" kaupan koiran ruokaa.

Mutta, ongelma onkin siinä että jos pentu ei suostu enää syömään mitää tavallista kaupan ruokaa, jos sille on opetettu ne kalliimmat ruoat.
Mitä itse syötätty kultsuillenne?
Mitkä merkit olisiva hyviä? Onko esim. Eagle pakc, Pro Plan Purina, Nuttranuggets Jne?


Kiitos vastauksista jo etukäteen. :)

10

7993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Pörri_

      Meillä on yksitoistaviikkoinen kultaisennoutajan pentu. Olemme syöttäneet pennulle Royal caninin maxi junioria. Pussin kyljessä on selkeä ohje, josta selviää ikä/vuorokaudessa annettava ruokamäärä. Helppoa ja yksinkertaista! Tästä pentu saa tosiaan kaiken tarvitsemansa, mitään lisäravinteita ei tarvitse antaa.

      Käsittääkseni ruokakauppojen koiranruokaa tulee antaa huomattavasti suurempia määriä, jotta ravintoarvo olisi vastaava. Lisäksi nämä ruoat sisältävät usein runsain määrin vehnää, joka taas saattaa altistaa pennun allergialle.

      Uskoisin, että pentu oppii syömään noita halvempiakin ruokia, kunhan annat vaan aikaa totutteluun. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että kasvuvaiheessa olevan koiran ravinnossa ei kannata pihistellä. Tämän vuoksi suosittelen noita eläinkaupan ruokia!

      Ainut miinus on hinta, mutta voin todeta, että ruoka on todellakin hintansa väärti!!

      • heh82

        Meillä on 18 kk ikäinen Kultsu ja syötämme sille nykyään ihan tavallisesta ruokakaupasta ostettua koiranruokaa. Tietysti kannattaa vähän katsoa mitä raaka-aineita siihen ruokaan on käytetty.

        Pentuna syötimme kasvattajan määräyksestä n.8kk ikäiseksi sellaista ruokaa kuin Eukanuba, isoille pennuille tarkoitettua ruokaa (15kg / 55e). Ihan hyvää ruokaa..mutta kallista!

        Ja mitä tulee siihen, että kun koira on tottunut ns.parempaan ruokaan, että suostuuko se sen jälkeen syömään halvempaa ruokaa :) Kultaisella noutajalla on rajaton ruokahalu ja sille maistuu ihan oikeasti kaikki ruoka..ei todellakaan ole ronkeli. Nykyään näkee paljon lihavia Kultasianoutajia. Kannattaa kiinnittää huomiota ruuan määrään, koska on kamalaa katsottavaa kun koiran syötetty liian lihavaksi. Me annamme esimerkiksi makupalana koiralle kuivattua leipää, näkkäriä tai porkkanaa...ja hyvin maistuu! :)


    • Kultsuinen

      Bento kronenia syötiin meillä pennusta kolmi vuotiaaksi, mutta nyt nautiskellaan royal caninin rotusruuasta. =) Itse ainakin unohtaisin kaupan ruuat...

    • gr

      Meillä syödään ihan royal caninia

      • Kerrohan

        Meillä First Choicea Nutrolin-öljyä. Yksi pentu pentueesta söi Royal Caninin kultaisennnoutajan penturuokaa: D-lonkat kun muilla pentueesta B:t. Saattaahan siihen jokin muu syykin olla, mutta jäin vain miettimään oliko ruoassa vikaa.....

        Onko teillä ihan hyvät lonkat / kyynärät?


      • Mistä sitä tietää?
        Kerrohan kirjoitti:

        Meillä First Choicea Nutrolin-öljyä. Yksi pentu pentueesta söi Royal Caninin kultaisennnoutajan penturuokaa: D-lonkat kun muilla pentueesta B:t. Saattaahan siihen jokin muu syykin olla, mutta jäin vain miettimään oliko ruoassa vikaa.....

        Onko teillä ihan hyvät lonkat / kyynärät?

        Meidän koiran kasvattaja sanoi kokeilleensa Royal Caninin kultaisille tehtyä nappulaa ja sanoi terveystulosten huonontuneen. Vaihtoi takaisin entisiin nappuloihin niin tulokset paremmat.


    • terve kultsi

      Minulla on 3 vuotias kultsi ja olen syöttänyt Royal Caninin kultaisen noutajan ruokaa koko ajan.Tietysti olen antanut rustoluita ja muuta lihajuttuja raakana.Ei ole kyllä mikään ahmatti ollut ikinä paremminkin sellainen nirso.Lonkat A ja kyynärät 0 on kyllä saanut liikuntaa pennusta asti paljon etenkin metsässä kulkemista ja kesällä uimista.

      • sukkula

        Meillä useampikin kultsikka, ja ollaan syätetty jahti &vahtia sitä kana riisiä, ja kans joka päivä raakana lihoja ja luita ja boilerin siipiä.
        Kaikilla on terveet lokatA ja terveet kyynärä0.
        Ei palata enään koskaan Royal canin ruakaan, eikä muihyinkaan, vaan jahti&vahtia ja raakaa.


    • Anonyymi

      Minulla 4 vuotias kultsu .Olen tehnyt itse ruuat johon lisätty kanaa lihaa tai kalaa-olen käyttänyt myös pedigree liha valmisteita jos en ole paistanut jauhelihaa -nyt kuitenkin sain tietää että pedigree vakmisteissa vain 40 prosenttia lihaa

    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe