M6:nen on muuten ihan auton tuntuinen ajettavuudeltaan ja tiloiltaan näin muutaman kuukauden ajon jälkeen, mutta äänieristystä voisi vähän parantaa varsinkin rengasäänien osalta. Onko kukaan tehnyt asialle mitään, onko äänet hiljentyneet ja mitä suunnilleen maksoi?
M6 äänieristystä lisää !?
8
2726
Vastaukset
- Klasu
Olen kuullut monen moittivan rengasmeteliä. Miksi M6:sta sitten mainostetaan hiljaiseksi autoksi etupään apurungon takia?
- Janne
Ihan vain siksi, että mainoksessa autoa kannattaa ylipäänsä kehua kaikin mahdollisin tavoin :) Mainos ja totuus eivät sitten välttämättä kohtaa.
- Mazdailija
Äänieristystä saa parannettua rengasmelun osalta mm. Finikorin äänieristekäsittelyllä. Itse teetätin sen omaan Mazda6 GT malliini. Maksaa noin 150 euroa ja samalla kannattaisi parantaa auton heikoksi todettua ruostesuojausta alustan lisäturvakäsittelyllä jos aikoo pitää autoa pitempään.
Mielestäni äänieristekäsittely auttoi selvästi rengasmeluun, mutta ovista kantautuva melu ja tuulen suhinat erottuu nyt selvemmin. Joka tapauksessa kokonaismelu tippui ja sekin on jo hyvä. Pelkästään rengasmelua ajatellen 15 " renkaat ovat M6:een järkevin valinta, isommilla ja varsinkin GT:n 17 " renkailla rengasmelu nousee liian kovaksi ainakin minun korville. Joku voi tietysti pitää tyylikkyyttä tärkeämpänä ja suotakoon se hänelle! - Ostamassa?
Kulutus...?
Osaattekoo sanoa kuinka paljon valehdellaan kulutuksesta mainoksissa?
Meinaan, että onko tuo GT-malli kovakin syöppö. Esitteiden mukaan ei nyt mikään kauheen paha. Kaverilla on Passat 2.0 ja ainakin sen kulutuslukemat on selkeästi kovemmat, kuin nuo M6GT:n arvot esitteessä.
Entäpä tälläkin palstalla puheeksi tullut lämmön riittävyys talvella? Ei hemmetti emmää ainakaan semmosta autoo halua, joka ei ole lämmin. Mulla oli jo yks kupla nuorempana...
Mutta rengasääniin vaikuttaa tosiaan eniten renkaat. Itse koeajoin tuon GT:n ja totesin samalla että ensiasennus renkaat ovat äänekkäät.
Mulla on nykyisessä autossa saman kokoiset, mutta Nokian NRZi:t ja on kyllä huomattavasti hiljaisempi.- Mazdailija
Ajotietokoneen mukaan GT-mallini on vienyt yleensä 8,1 - 8,2 litraa satasella, kun yleensä nollaan ajotietokoneen aina tankkauksen yhteydessä. Ilmastointi on ollut päällä ja ajo on sisältänyt suurimmaksi osaksi maantieajoa. Kokonaiskulutukseksi ilmoitetaan 8,9 litraa, joten siihen nähden kulutus ei ole paha, mutta voisi kyllä olla pienempikin. Vähän turhan usein saa olla tankkia täyttämässä, mutta vastapainoksi moottori on mainio, vääntää hyvin ja kiihtyy ihan riittävästi.
En havainnut talvella ongelmia lämmön riittävyydessä, mutta käytän sisätilanlämmitintä. Taisin pari kertaa kokeilla ilman sitäkin jossain -10 asteessa ja ihan hyvin riitti lämmöt.
Uudet dieselit on varmaan huomattavasti kylmempiä ja en sitten tiedä mikä vaikutus on bensamoottorin koolla eli tuleeko isommasta moottorista enemmän lämpöä, kun GT-malli ainakin vaikuttaa ihan riittävän lämpimältä minun tarpeisiini.
Omassa GT-mallissani on 15 " Nokian NRVi renkaat ja rengasmelu on ihan kohtuullinen, vaikkakin ärsytti isommilla nopeuksilla sen verran että teetätin autoon äänieristekäsittelyn. - Jorma
Kyllä sitä Mazdaa pystyy ylläpitämään. Ei se paljoa vie. Jopa yllättävän vähän, kun olen tottunut saman kokoluokan autoihin. Ajotietokone näyttää seka-ajossa, joka sisältää paljon kaupunkiajoa, keskimäärin 10L, joka ei omassa ajossani ole mielestäni paljoa.
- harri
Mazdailija kirjoitti:
Ajotietokoneen mukaan GT-mallini on vienyt yleensä 8,1 - 8,2 litraa satasella, kun yleensä nollaan ajotietokoneen aina tankkauksen yhteydessä. Ilmastointi on ollut päällä ja ajo on sisältänyt suurimmaksi osaksi maantieajoa. Kokonaiskulutukseksi ilmoitetaan 8,9 litraa, joten siihen nähden kulutus ei ole paha, mutta voisi kyllä olla pienempikin. Vähän turhan usein saa olla tankkia täyttämässä, mutta vastapainoksi moottori on mainio, vääntää hyvin ja kiihtyy ihan riittävästi.
En havainnut talvella ongelmia lämmön riittävyydessä, mutta käytän sisätilanlämmitintä. Taisin pari kertaa kokeilla ilman sitäkin jossain -10 asteessa ja ihan hyvin riitti lämmöt.
Uudet dieselit on varmaan huomattavasti kylmempiä ja en sitten tiedä mikä vaikutus on bensamoottorin koolla eli tuleeko isommasta moottorista enemmän lämpöä, kun GT-malli ainakin vaikuttaa ihan riittävän lämpimältä minun tarpeisiini.
Omassa GT-mallissani on 15 " Nokian NRVi renkaat ja rengasmelu on ihan kohtuullinen, vaikkakin ärsytti isommilla nopeuksilla sen verran että teetätin autoon äänieristekäsittelyn...."ärsytti isommilla nopeuksilla sen verran että teetätin autoon äänieristekäsittelyn"
kerro lisää tuosta äänenerityksestä, missä teit ja miten on vaikuttanut.Niin ja mitä maksaa?
Onko se joku massa pyöräkoteloihin vai?'
kiitti etukäteen koska sama on ollut mielessä - Mazdailija
harri kirjoitti:
..."ärsytti isommilla nopeuksilla sen verran että teetätin autoon äänieristekäsittelyn"
kerro lisää tuosta äänenerityksestä, missä teit ja miten on vaikuttanut.Niin ja mitä maksaa?
Onko se joku massa pyöräkoteloihin vai?'
kiitti etukäteen koska sama on ollut mielessäAsiasta löytyy keskustelu tällä palstalla päiväyksellä 17.6. Siitä löytyy lisätietoja ja menemällä sivuille finikor.fi löytyy tietoa äänieristekäsittelystä ja sitä tekevistä liikkeistä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=572&posting=22000000000695246
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m533837Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163685Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983481Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813287Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363069Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582558- 502445
- 1032295
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142079Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182079