Lapsena minua ajoi takaa hullu terrieri ja siitä jäi minulle viha ja kammo terrierirotuisia koiria kohtaan
Näen vieläkin painajaisia joissa terrieri ajaa minua takaa enkä pääse sitä pakoon
Terrierit on perkeleitä
34
4599
Vastaukset
- 1111
Taisit kiusata sitä? Löitkö tai potkitko sitä? En kyllä yhtään ihmettele jos terrieri jahtasi sinua.
- Alice
itse sain lapsena traumoja borderterriereistä, kun kaverilla oli ihan mielenvikainen yksilö, puri mua varpaasta kun kävelin sen ohi, eikä sitä voinut pitää samassa huoneessa vieraiden kanssa... Mutta silti olen omaa terrieriä hankkimassa, vaikkakin borderit kierrän hyvin kaukaa...
- Tiitu
Borderterrieri muka ärhäkkä! mun bortsu on kaikkee muuta ku vihanen piski, se on luultavasti maailman lepsuin koira, lammastakin lauhkeempi :)
- Alice
Tiitu kirjoitti:
Borderterrieri muka ärhäkkä! mun bortsu on kaikkee muuta ku vihanen piski, se on luultavasti maailman lepsuin koira, lammastakin lauhkeempi :)
No, ei ne varmaan normaalisti olekaan, mutta mulla on käynyt vaan huono tuuri. Silti en voisi koskaan ottaa borderia, ja muutenkin kierrän ne kadulla kaukaa, ne kun on niin samannäköisiä, eli kaikki muistuttaa tästä lapsuuteni hullusta koirasta.
- 888
Tiitu kirjoitti:
MUSTA OIS HIENOA KUN OIS KOIRA JA JOSKUS VÄHÄN VANHEMPANA KOIRIA < MM TERRIEREJÄ.MINÄ VEISIN AINA NIITÄKIN ULOS KUN MUKSUILLA OLISI 2 - 12 IKÄVUOSIEN JA 3 - 13 IKÄVUOSIEN AIKANA. MÄ LIIKKUISIN ERI ROTUISTEN KOIRIEN KANSSA LIIKENTEESSÄ < AINA KUN TULISIN TÖISTÄ JNE JA PERHEELLISENÄ LIIKKUISIN KOIRAN K JOPA AAMUYÖLLÄKIN. MUKSUT TAAS 4 - 14 IKÄVUODEN AIKOINA JOSKUS AAMUYÖLLÄ. JA 5 - 15 IKÄVUOSIEN.6 - 16 IKÄVUOSIEN 7 - 17. 8 - 18. 9 - 20 IKÄVUOSIEN JA 10 - 20 IKÄVUOSIEN AIKAAN SEKÄ JOSKUS SIIPAT VEISIVÄT JOSKUS MINÄ ITSE.JOSKUS KUN TULISIN AAMUYÖLLÄ PORISTA.TAMPEREELTA.TURUSTA.MIKKELISTÄ.KOUVOLASTA.VALKEAKOSKELTA.FORSSASTA.HYVINKÄÄLTÄ.JYVÄSKYLÄSTÄ.VAASASTA. HÄMEENLINNASTA. LAHDESTA. HEINOLASTA. RAUMALTA NIIN VEISIN KOIRAN ULOS. JA TAMPEREELTA USEASTI TULTUANI AUTOLLA.JA 20 - 30 IKÄVUOSIEN AIKAAN KUN KÄVISIVÄT NIIN VEISIVÄT KOIRAN ULOS 30 - 40 IKÄVUOSIEN JA 40 - 50. 50 - 60. JNE.JNE.JA JOSKUS MÄ OLISIN LENKKIPOLUILLA BERNHARDILAISEN JA SKOTIN KANSSA.SAMOIN MEILLÄ OLISI MYÖS LANDSEERIKIN ESYN KAUTTA.JA KULTAINEN NOUTAJA TANJA NARTTU.MÄ VEISIN ELÄKELÄISENÄ JOPA USEIN SKOTIN NARTTU ULOS.AADAN SIIS.TERRIERIT OVAT MINUSTA HIENOJA KOIRIA.SIINÄ MISSÄ MUUTKIN RODUT
- 884
888 kirjoitti:
MUSTA OIS HIENOA KUN OIS KOIRA JA JOSKUS VÄHÄN VANHEMPANA KOIRIA < MM TERRIEREJÄ.MINÄ VEISIN AINA NIITÄKIN ULOS KUN MUKSUILLA OLISI 2 - 12 IKÄVUOSIEN JA 3 - 13 IKÄVUOSIEN AIKANA. MÄ LIIKKUISIN ERI ROTUISTEN KOIRIEN KANSSA LIIKENTEESSÄ < AINA KUN TULISIN TÖISTÄ JNE JA PERHEELLISENÄ LIIKKUISIN KOIRAN K JOPA AAMUYÖLLÄKIN. MUKSUT TAAS 4 - 14 IKÄVUODEN AIKOINA JOSKUS AAMUYÖLLÄ. JA 5 - 15 IKÄVUOSIEN.6 - 16 IKÄVUOSIEN 7 - 17. 8 - 18. 9 - 20 IKÄVUOSIEN JA 10 - 20 IKÄVUOSIEN AIKAAN SEKÄ JOSKUS SIIPAT VEISIVÄT JOSKUS MINÄ ITSE.JOSKUS KUN TULISIN AAMUYÖLLÄ PORISTA.TAMPEREELTA.TURUSTA.MIKKELISTÄ.KOUVOLASTA.VALKEAKOSKELTA.FORSSASTA.HYVINKÄÄLTÄ.JYVÄSKYLÄSTÄ.VAASASTA. HÄMEENLINNASTA. LAHDESTA. HEINOLASTA. RAUMALTA NIIN VEISIN KOIRAN ULOS. JA TAMPEREELTA USEASTI TULTUANI AUTOLLA.JA 20 - 30 IKÄVUOSIEN AIKAAN KUN KÄVISIVÄT NIIN VEISIVÄT KOIRAN ULOS 30 - 40 IKÄVUOSIEN JA 40 - 50. 50 - 60. JNE.JNE.JA JOSKUS MÄ OLISIN LENKKIPOLUILLA BERNHARDILAISEN JA SKOTIN KANSSA.SAMOIN MEILLÄ OLISI MYÖS LANDSEERIKIN ESYN KAUTTA.JA KULTAINEN NOUTAJA TANJA NARTTU.MÄ VEISIN ELÄKELÄISENÄ JOPA USEIN SKOTIN NARTTU ULOS.AADAN SIIS.TERRIERIT OVAT MINUSTA HIENOJA KOIRIA.SIINÄ MISSÄ MUUTKIN RODUT
MULLAKIN OLISI JOPA SKOTTITERRIERI.
- niinpä niin....
Minua puri lapsena sakemanni kun yritin puolustaa taluttamaani beaglea. Sakemanni hyökkäsi myös terrieripentuni kimppuun aivan yllättäen. Ei voi yleistää että "terrierit on hulluja". Vikansa kaikilla roduilla ja varsinkin yksilötasolla se vika yl. on - ei millään yksittäisellä rodulla/ryhmällä.
- Minni
Mun kimppuun hyökkäsi lapsena bernhardilainen ja ilman syytä, mutta en yleistä tätä tapausta muihin saman rotuisiin. Eiköhän se vika ole aina siellä omistajassa jos koira käyttäytyy huonosti.
Mikä tahansa koira voi olla vaarallinen väärin kasvatettuna/kohdeltuna.- ....
Saksanpaimenkoirat on maailman luonnevikaisin koirarotu!en ikimaailmassa ottais sellasta ronttia!!
- Nelly
.... kirjoitti:
Saksanpaimenkoirat on maailman luonnevikaisin koirarotu!en ikimaailmassa ottais sellasta ronttia!!
Saksanpaimenkoira on yksi arvostetuimmista roduista, useimmiten se mielen vikainen on remmin päässä tai se joka tietää ettei pystyisi hllitsemaan kyseistä rotua.Vanhempi koirani on Terrieri ja nuorempi Sakemanni, aivan ihania molemmat koirat, lapsirakkaita kaiken lisäxi, vaikka hännästä repisi taikka korvaan purisi niin nämä tytöt lähtevät pois paikalta,eivätkä pure... Sen suhteen saattavat ollakkin mielenvikaisia koiria!
- paras rotu
Nelly kirjoitti:
Saksanpaimenkoira on yksi arvostetuimmista roduista, useimmiten se mielen vikainen on remmin päässä tai se joka tietää ettei pystyisi hllitsemaan kyseistä rotua.Vanhempi koirani on Terrieri ja nuorempi Sakemanni, aivan ihania molemmat koirat, lapsirakkaita kaiken lisäxi, vaikka hännästä repisi taikka korvaan purisi niin nämä tytöt lähtevät pois paikalta,eivätkä pure... Sen suhteen saattavat ollakkin mielenvikaisia koiria!
mulla on kaksi saksanpaimenkoiraa ja yksi amerikanpitbulterrieriä. parempaa rotukoiraa ei ole. asun yksin kolmen lapsen kanssa omakotitalossa ja ei tarvitse pelätä kun on saksanpaimenkoiria. en tarvitse pitää ovia edes yöllä lukossa. jotkut vissiin tykkää että ne on hulluja mutta ei se ole saksanpaimenkoira jos se ei vahdi.jos meille tulee lapsi kylään ne ei tee mitään mutta aikuisia ne ei päästä sisälle ovat niin kovia suojelemaan meitä
- 999
paras rotu kirjoitti:
mulla on kaksi saksanpaimenkoiraa ja yksi amerikanpitbulterrieriä. parempaa rotukoiraa ei ole. asun yksin kolmen lapsen kanssa omakotitalossa ja ei tarvitse pelätä kun on saksanpaimenkoiria. en tarvitse pitää ovia edes yöllä lukossa. jotkut vissiin tykkää että ne on hulluja mutta ei se ole saksanpaimenkoira jos se ei vahdi.jos meille tulee lapsi kylään ne ei tee mitään mutta aikuisia ne ei päästä sisälle ovat niin kovia suojelemaan meitä
JOS MULLA OIS JOSKUS KOIRA < NIIN MEILLÄ OIS 2 SKOTTITERRIERIÄ.JA SIIS NIITÄ VAAN.TAI NO TERRIERI JA KAKSI SCHÄFERIÄ.KAKSI BERNHARDILAISTA
- saksanpaimenkoirista.
.... kirjoitti:
Kaksi sakua (erillisiä tapauksia) hyökkäsi schipperkeni kimppuun kun se oli pentu. Oman ja hyökänneiden koirien omistajien nopean toiminnan ansiosta kummassakaan tapauksessa ei onneksi jäänyt kuin "vain" henkisiä traumoja minulle ja koiralleni.
Olen kuullut myös monia muita tapauksia pienten koirien kimppuun hyökänneistä saksanpaimenkoirista. Esim. yksi saku oli tappanutkin russelin tuosta vain.
Taitaa olla tämä rotu jotenkin niin pitkälle jalostettu, että joitakin ominaisuuksia kovasti tavoitellessa (kuten loistavaa koulutettavuutta) on joitakin tärkeitä seikkoja jäänyt huomioimatta... Kuten se, ettei koirilla saisi olla MIELENVIKAISEN TAPPAJAN LUONNETTA.
Päällisin puolin nämä koirat yleensä kyllä vaikuttavat varsin mukavilta, mutta jotain hämärää niissä on. En haluaisi olla roturasisti, mutta niiden käyttäytyminen liittyen pieniin koiriin ei vain puhu niiden luonteen puolesta.
ALKAKAA HYVÄT IHMISET (jos sellaisia ylipäänsä nyt enää kovin monia on) KIINNITTÄÄ KOIRIEN JALOSTUKSESSA HUOMIOTA OIKEISIIN ASIOIHIN!!! - .............
saksanpaimenkoirista. kirjoitti:
Kaksi sakua (erillisiä tapauksia) hyökkäsi schipperkeni kimppuun kun se oli pentu. Oman ja hyökänneiden koirien omistajien nopean toiminnan ansiosta kummassakaan tapauksessa ei onneksi jäänyt kuin "vain" henkisiä traumoja minulle ja koiralleni.
Olen kuullut myös monia muita tapauksia pienten koirien kimppuun hyökänneistä saksanpaimenkoirista. Esim. yksi saku oli tappanutkin russelin tuosta vain.
Taitaa olla tämä rotu jotenkin niin pitkälle jalostettu, että joitakin ominaisuuksia kovasti tavoitellessa (kuten loistavaa koulutettavuutta) on joitakin tärkeitä seikkoja jäänyt huomioimatta... Kuten se, ettei koirilla saisi olla MIELENVIKAISEN TAPPAJAN LUONNETTA.
Päällisin puolin nämä koirat yleensä kyllä vaikuttavat varsin mukavilta, mutta jotain hämärää niissä on. En haluaisi olla roturasisti, mutta niiden käyttäytyminen liittyen pieniin koiriin ei vain puhu niiden luonteen puolesta.
ALKAKAA HYVÄT IHMISET (jos sellaisia ylipäänsä nyt enää kovin monia on) KIINNITTÄÄ KOIRIEN JALOSTUKSESSA HUOMIOTA OIKEISIIN ASIOIHIN!!!Oivoi.. Itselläni kaksi sakemannia (plus kolme puoliomistuksessa) ja kaksi pikkukoiraa, pikkukoirat pomottaa sakuja mennentullen. Eipä sitä voi terriereitä yleistää pahoiksi ko ne on niiiin hienoja, mut sakuja voi? Hassua, että koulutan ongelmakoiria työkseni eikä vielä yhtäkään sakua tullut vastaan, sen sijaa monta terrieriä, koska ihmiset ottaa pikkukoiria olettaen, ettei niitä tarvitse kouluttaa. Jos saisin päättää, ei sakuja (eikä moniamoniamonia muitakaan koiria eri kokoluokista) saisi luovuttaa ihmisille ilman, et nää ihmiset kävis kunnon kurssit ja valmennukset ja varmisteittaisiin, et hoitavat ja kouluttavat koiransa kunnolla.. Valitettavan usein kun myös sakuja pilataan koulutuksella ja sit tekee koko rodulle paskan maineen. Omat koiramme ( kaikki muutkin sakut, jotka henk.koht. tunnen) ovat oikeasti maailman lempeimpiä, kilteimpiä, pehmoimpia koiria, aina valmiita tekemään mitä vain pienimmästäkin vihjeestä, mutta satuttaa eivät voisi edes hiirtä (todistettu useasti myös lukuisten muiden pienempien lajien kanssa..).. Ei se vika ole sakuissa, vaan omistajissa ja koulutuksessa. Tämä usein siksi, että ovat nopeita oppimaan, tajuttoman uskollisia ja tekevät mitä vain pyydetään - näitä ominaisuuksia on hullujen ihmisten helppo käyttää hyväkseen..
- Winky
Ja se niistä niin huippuja tekeekin! Jotkut haluaa lepsun rotikan nurkkaan lojuun ja jotkut terrierin terrorisoimaan. Itse kyllä tykkään näistä eloisista hulluista jotka roikkuu kiinni missä vaan mistä kiinni saavat :)
- uros
Mulla on puoltoista vuotias kettuterrieri. Se on kyllä tosi pirullinen, jääräpäinen, äkänen, itepäinen ja pirullinen perkele... sen takia mä sitä rakastankin yli kaiken.
- kk terrieri
siskolla on kk terrieri, en ikään ottais semmosta vaikka saisin ilmatteeksi
- Pirpana
Miellä kk kettu uros on aivan mamman oma pikku sylikoiruus. Patskua kiltimpää koiraa ei olekaan. Vähän täytyy tietty rajoja koetella silloin tällöin, mutta muuten on enkeli itse. Olen nähnyt paljon pahempisisuisia ja ilkeämpiä ns. perinteisiä sylikoirarotuja.
- minulla karkkari
Pirpana kirjoitti:
Miellä kk kettu uros on aivan mamman oma pikku sylikoiruus. Patskua kiltimpää koiraa ei olekaan. Vähän täytyy tietty rajoja koetella silloin tällöin, mutta muuten on enkeli itse. Olen nähnyt paljon pahempisisuisia ja ilkeämpiä ns. perinteisiä sylikoirarotuja.
kettis ja on kiltti ja vienyt jopa kolmelta koiria pelkäävältä lapselta pelon pois kun ovat sen kanssa leikkineet makupalan piilottelua ja pientä peruskäskyjen opettamista...yhden äitee sanoi että nyt poika ei enään pelkää edes belggareita ..oli kuulemma pelästynyt todella paljon tutun cockeria joka oli vain pentumaisen raju leikeissään..eli näinkin voi terrierin kanssa käydä ;)
- vihainen sinulle!
Ei terrierit oo ilkeit! Sä pakko syystä ärsytit sitä!Ei se noi vaa hyökää!
- Erika
meillä on naapurissa russelipoika, päälle 1 vee. se on tosi suloinen ja kiltti mutta aika kova riehumaan. se saattaa ottaa hampailla kiinni kun sitä nostaa syliin ja murista, mutta ei koskaan pure kunnolla! EI OLE KOSKAAN PURRUT KUNNOLLA! ottaa vaan kiinni. sen pitkät hampaat tekevät vain siitä pelottavan näköisen eikä muriseminen auta asiaa. mutta sitten kun se on sylissä se on taas ihan kiltisti. huippu koira.
olen hiukan eri mieltä tuossa, että olisit itse ärsyttänyt sitä terrieriä. ehket sinä sitä ärsyttänyt? jos joku muu ärsytti sitä ja se purki kiukkunsa sinuun? tai sitten sen omistaja ei ollut kohdellut sitä asiallisesti ja se säikähti jotain tekoasi ja hyökkäsi puollustaakseen itseään kimppuusi? - joopa joo....
Ellet sitten itse ollut hullu?
- Terri4
Maailman paras koirarotu on Terrieri.Mulla on nyt neljäs ja kaikki ovat olleet tosi kilttejä ja viisaita.
- otuksia
on nämä terrierit. En vaihtaisi mihinkään toiseen tyyppiin.
Eihän ne kaikille sovi, omistajankin on oltava tietynlainen pärjätäkseen terrierin kanssa. Ei ne sohvaeläjiksi sovi=)
- *koiratar*
Itseäni puri pystykorva huuleen ollessani noin neljä vuotias. Eikä ole mitään pystärikammoa tai koirakammoa jäänyt!
Tällä hetkellä viides terrieri kotona, terrierit on koirien parhaimmistoa!- räksyttäjiä
Niin sellaisia ne on. Räksyttää, provoilee ja näykkii. Olen toki nähnyt kivojakin terrierejä, mutta aika moni mitä on vastaan tullut niin on ollut tuollaisia.
- on purrut
berhardilainen kun olin lapsi ja kymmenen tikkiä ..menin myös silittämään aikuisen luvalla rauhallisesti jolloin nappasi käteen..en kuitenkaan ajattele että kaikki berh. on tuollaisia..joka rodussa on omat äkäiset yksilönsä.
luultavasti tuo terrieri ei todellakaan ollut hullu vaan omasi viettisyyttä ja otti leikin kannalta..harva koira joka ei lähde perään jos joku juoksee. :)
Olisiko purrut epäilen olisiko riippunut puntissa ..ehkä. Terrierin leikkiä tarttua kiinni punttiin. Eli ei tuo välttämättä ollut edes aggressiivinen vaikka pelästyitkin. :(- skyenterrierifani..
Miun lapsuudessa kummillani oli musta skyenterrierinarttu.
Voi jumalauta sitä sekopää koiraa. (En kuitenkaan syytä koiraa, vaikka skyenterrierit ovatkin aika teräviä ja joskus kai ärhäköitäkin, ihan omistajan vika kun ei osannut kouluttaa/hallita koiraansa)
Aina kun menin kummitätini luo, niin se terrieri alkoi heti melkein suu vaahdossa räksyttämään ja näykkimään jalosta.
Kummitätini vain sanoi: "Noh, soo soo pikku Peppiina" ja silitteli koiraansa. Minne tahansa meninkin niin se pikku rakki seurasi minua, joskus upotti hampaat jalkaani ja raahautui mukaani, pomppi ja räkytti minkä ehti. Huh huh. - justjooo!!!
skyenterrierifani.. kirjoitti:
Miun lapsuudessa kummillani oli musta skyenterrierinarttu.
Voi jumalauta sitä sekopää koiraa. (En kuitenkaan syytä koiraa, vaikka skyenterrierit ovatkin aika teräviä ja joskus kai ärhäköitäkin, ihan omistajan vika kun ei osannut kouluttaa/hallita koiraansa)
Aina kun menin kummitätini luo, niin se terrieri alkoi heti melkein suu vaahdossa räksyttämään ja näykkimään jalosta.
Kummitätini vain sanoi: "Noh, soo soo pikku Peppiina" ja silitteli koiraansa. Minne tahansa meninkin niin se pikku rakki seurasi minua, joskus upotti hampaat jalkaani ja raahautui mukaani, pomppi ja räkytti minkä ehti. Huh huh.pakko tuohon sakemanniin sanoa..
sakemannit on jalostettu niin pitkälle, että luonneviat ovat yleistyneet.
ja lähes jokainen nykypäivän sakemanni kärsii lonkkavioista, jotkut hyvin kivuliaistakin, niin tottakai, jos koiraan sattuu, se on äreä.
sakemanni on pilattu rotuna kaikin puolin, suurin osa joudutaan lopettamaan ennenaikaisesti lonkkavikojen ja kipujen takia.
miksei koirien anneta olla sellaisia kuin on, eikä ihmisten mieltymyksien takia jalosteta niitä sairaiksi??
tässä sakemanni 1900-luvun alkupuolilla http://dragongsd.com/VA_Beowulf_vom_Nahegau.jpg
ja tässä nykypäivänä http://www.superpuppiesforyou.com/en/images/German Shepherd.jpg
verratkaa takapään rakenteen eroja, sairasta - sp ja jrt
justjooo!!! kirjoitti:
pakko tuohon sakemanniin sanoa..
sakemannit on jalostettu niin pitkälle, että luonneviat ovat yleistyneet.
ja lähes jokainen nykypäivän sakemanni kärsii lonkkavioista, jotkut hyvin kivuliaistakin, niin tottakai, jos koiraan sattuu, se on äreä.
sakemanni on pilattu rotuna kaikin puolin, suurin osa joudutaan lopettamaan ennenaikaisesti lonkkavikojen ja kipujen takia.
miksei koirien anneta olla sellaisia kuin on, eikä ihmisten mieltymyksien takia jalosteta niitä sairaiksi??
tässä sakemanni 1900-luvun alkupuolilla http://dragongsd.com/VA_Beowulf_vom_Nahegau.jpg
ja tässä nykypäivänä http://www.superpuppiesforyou.com/en/images/German Shepherd.jpg
verratkaa takapään rakenteen eroja, sairastaeiks melkein kaikki rodut ovat jalostettu pitkälle??
ton kuvan sp on ihan normaalinäköinen,en löydä mitään vikaa siinä koirassa...:)
muistakaa hyvät ihmiset et nää on koiria ei ihmisiä
ei oo koiran vika jos hyökkää,se on kyllä omistajan vika jos koira ei oo hallinassa.
mihin nää koirat on jalostettu?mietikää sitä ennenkuin ostaa pennun kotikoirana,tämmöiset rodut kun jackrussel ja saksanpaimenkoira ei sovi kotikoiraks,ne pitää saada tehdä töitä,toko,agility,esineetsintä,keinoluolatoiminta,jälkeä,hakua,viestiä, ym.
nää on palveluskoiria!koirat turhautuu jos ei pääsee tekee töitä,ne purkkaa aggression muihin ihmisiin ja koiriin...niin ja tavaroihin...
hyvää joulua teille! - sp ja jrt
sp ja jrt kirjoitti:
eiks melkein kaikki rodut ovat jalostettu pitkälle??
ton kuvan sp on ihan normaalinäköinen,en löydä mitään vikaa siinä koirassa...:)
muistakaa hyvät ihmiset et nää on koiria ei ihmisiä
ei oo koiran vika jos hyökkää,se on kyllä omistajan vika jos koira ei oo hallinassa.
mihin nää koirat on jalostettu?mietikää sitä ennenkuin ostaa pennun kotikoirana,tämmöiset rodut kun jackrussel ja saksanpaimenkoira ei sovi kotikoiraks,ne pitää saada tehdä töitä,toko,agility,esineetsintä,keinoluolatoiminta,jälkeä,hakua,viestiä, ym.
nää on palveluskoiria!koirat turhautuu jos ei pääsee tekee töitä,ne purkkaa aggression muihin ihmisiin ja koiriin...niin ja tavaroihin...
hyvää joulua teille!http://www.jrtcgbsf.fi/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jackrussellinterrieri
http://www.jackrussellinterrieri.fi/
http://www.spl.fi/
http://sensuroitu.net/spk/info/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksanpaimenkoira
tässäpä teille lukemista ;) - terrieritrocks
sp ja jrt kirjoitti:
http://www.jrtcgbsf.fi/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jackrussellinterrieri
http://www.jackrussellinterrieri.fi/
http://www.spl.fi/
http://sensuroitu.net/spk/info/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksanpaimenkoira
tässäpä teille lukemista ;)"eiks melkein kaikki rodut ovat jalostettu pitkälle??
ton kuvan sp on ihan normaalinäköinen,en löydä mitään vikaa siinä koirassa...:)"
eli sun mielestä on normaalia, että ennen täysin terveellä koirarodulla on nykyään ihmisten mieltymyksien takia laskevaksi jalostettu takapää jonka vuoksi lähes kaikki yksilöt kärsii kivuista ja selkä- ja lonkkavioista? - spjajrt
terrieritrocks kirjoitti:
"eiks melkein kaikki rodut ovat jalostettu pitkälle??
ton kuvan sp on ihan normaalinäköinen,en löydä mitään vikaa siinä koirassa...:)"
eli sun mielestä on normaalia, että ennen täysin terveellä koirarodulla on nykyään ihmisten mieltymyksien takia laskevaksi jalostettu takapää jonka vuoksi lähes kaikki yksilöt kärsii kivuista ja selkä- ja lonkkavioista?hei,mulla on ollu niitä 6kpl,siis näyttelylinjasta,eikä kukaan niistä on ollut mitään vikaa,o etupää,a-b lonkat,ja selkä kunnossa!
mun mielestä sä oot väärin kun sanot että lähes kaikki yksilöt kärsii kivusta,selkä ja lonkkaviosta.
onks sulla itse sakemanni,tunnetko tämä rodun?ootko sp kasvattaja?
- bertta3
miksi näitä vanhoja keskusteluita tulee tänne??? 2003vuodelta tämä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733