Neuvoja kaivataan!
Millä poralla,
millä terällä,
miten
porata laattaan niin ettei se rikkoudu. Laatta on ohut reilu 10 x 10 cm
Laattaan poraus
10
10814
Vastaukset
- Jorma-.
Ensin merkkaat kohdan mihin reikä tulee sen jälkeen poraan/akkukoneeseen Metalliterä millä poraat todella hiljaisilla kierrroksilla että terä ei lähde liukumaan laaatan päällä kun saat metalliterällä laattaan reijän vaihdat kiviterään huomioi syvyys jos laitat reikään propun merkkaa laittamalla proppu kiviterän kylkeen siitä saat oikean syvyyden laita teippi terään merkiksi silloin ei tule liian syvää reikää. tossa se on lyhykäisyydessä hosua ei kannata varovasti tulee hyvää jälkeä
- laattamies
sen voi tehdä monella tavalla(varmin tapa on ottaa ammattimies töihin)
- Jorma-.
laattamies kirjoitti:
sen voi tehdä monella tavalla(varmin tapa on ottaa ammattimies töihin)
Reijälle tulla hintaa jos ammattimies sen tekee.
kerro mitä muut tavat on millä voi laattaan tehdä reiän?
Piikillä napautat laatasta lasipinnan rikki(ei liikaa voimaa)Tässä pienessä montussa pysyy kiviterä mainiosti ja ilman iskua poraat laatasta läpi,jos laatan takana betonia niin vasta laatan läpimenon jälkeen laitat iskun päälle.Toinen kikka on porattavaan kohtaan laittaa pala teippiä niin terä pysyy paikallaan eikä lähde kulkemaan sinne tänne...=)
- Joltain kuullut
Porakoneeseen kivipora...pyöräytät ilman sähköä, siis käsin pyöräytät konetta että jää jälki laattaan ja sitten vaan poraat pikku kierroksilla.
- Neuvosta kiitollinen
Kiitos neuvoista, onneksi on muutama ylimääräinen laatta niin pääsen harjoittelemaan ensin...
- MHL
Hae rautakaupasta kaakeliterä ja huomaat miten helppoa se on!
- annaskumää
http://www.yhteishyva.fi/koti-ja-puutarha/rakentaminen-ja-remontointi/laatan-poraus/0218010-35927
Tuossa on jotain ohjeita ja videokin.
Rakenneilmaisin on luultavasti kätevä. Itse en ole koskaan tällaista siis tehnyt, mutta ajattelin kokeilla. Alkaa oikeasti ottamaan kupoliin kaikenmaailman teippikiinnitykset asunnossa. - kari789
Homma hoituu helposta kaakeliporalla. Esim Biltemasta löytyy tällainen sarja
http://www.biltema.fi/fi/Etsi/?query=kaakelipora
Hinta 15 € ja sarjassa on 5 erikokoista terää. Muistaakseni 4,5,6,8 ja10 mm.
Jos tarvitset vain yhtä kokoa, niin voit ostaa vain yhden terän. Hinta on jotain 5-10 €.
Kaakeliporan kärki, varsinkin tuossa Bilteman setissä, on terävä. Sillä saa reiän helposti juuri siihen mihin tarvitaan. Laattaan kannattaa laittaa maalarinteippiä ja merkata siihen reikien paikat.
Poraaminen tehdää ihan tavallisella porakoneella. Kaakelipora uppoaa laattaan lähes kuin puukko voihin. Sillä voi porata myös laatan takana olevaan materiaaliin, mikäli se ei ole tosi kovaa betonia.- kari789
Vilkaisin vielä tuon ohjeen, jonka annaskumää antoi.
Siinä on huono kaakelipora. Kärki ei ole terävä. Siksi siinä tehdään alku puukolla.
Nuo Bilteman porat ovat hyviä. Niissä on 4 leikkaavaa särmää. Ohjeen porassa vain 2.
Bilteman porassa on myös aivan terävä kärki. Mitään alkupuukotusta ei tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749