Tekokasveja vai oikeita?????

min

Kumpi on parempi vaihtoehto tekokasvit vai oikeet kasvit? ku meiltä aina kuolee ne oikeet kasvit.Onko kaloille hyötyä tekokasveista? Tuottaako oikeat kasvit happea veteen? Voisinko ostaa kumpiakin?

5

1447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.e.

Jos kasveille on tarpeeksi valoa (oikeanlaista sävyä oikeista akvaarioputkista) ja niille annetaan asianmukaista akvaariokasveille tarkoitettua lannoitetta, ne varmasti viihtyvät. Muovikasvit on aika karseita ja niitä en laittaisi ainakaan itse.
      Kokeile vaikka jotain miekkakasvia ja sille laita juurille pohjalannoitetta, viihtyy varmasti.
      Millainen on akvaariosi valaistus, koko, kalasto jne.? Kai vaihdat vettä viikottain?
      Oikeat kasvit tuottaa happea ja vie vedestä ravinteita pois, ne on siis hyödyksi.

• oikeat

Muovikasvit ovat paitsi rumia, myös hyödyttömiä. Oikeat käyttävät hiilidioksidia ja tuottavat happea, lisäksi ne osallistuvat jätteiden käsittelyyn. Voithan toki ottaa molempiakin, varsinkin jos akvaario alussa näyttää tyhjältä, niin minakin tein. Mutta mikäli kasvitkaan eivät pysy hengissä, ei ehkä kannata hankkia kaloja :) akvaario on pieni vedenalainen maailma, tekokasvit ovat perusteltuja oikeastaan vain kultakaloilla.

Kokeile helppoja, vedensuosikki, miekkalehdet jne. Valoa lisää ja vähän lannoitetta, kyllä se siitä.

• Anu

En oo välttämättä itekään mikään asiantuntija, mutta olisin sitä mieltä, että oikeet kasvit tosiaan on parempi ja luonnollisempi vaihtoehto. Helppojakin kasveja on, mutta kaikki kasvit tarvii huolenpitoa, ravinteita jne. Täytteeksi akvaarioon voi hankkia muovikasveja. Itselläni on pari oikean näköistä muovikasvia akvaarion takaosassa oikeiden kasvien lisänä. Ajattelin kuitenkin ottaa ne pois, sitten kun oikeat kasvit kasvavat riittävän isoiksi.
      Eli mielestäni muovikasveja voi käyttää täytteenä, silloin kun oikeat kasvit ovat juuri hankittuja tai muuten pieniä.

• ehottomastiTEKOKASVI

itse laitan pelkästään tekokasveja tulevaan akvaariooni. :d myöhemmin ehkä ostan yhden tai kaksi oikeaa kasvia. :)

• ;))

Oikeat kasvit estävät levän syntyä, kun taas tekokasvit ovat levän keruuseen mitä parhaimpia. Oikeat myös puhdistavat vettä ja ottavat siitä ylimääräistä nitraattia ja hiilidioksidia. Tekokasveja pitäisi ostaa oikeasti paljon, jotta useimmat akvaariokalat viihtyisivät. Toisaalta esimerkiksi isojen ahventen kanssa tekokasvit ovat joskus ainoa ratkaisu saada vihreää akvaarioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      310
      3069
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      63
      2370
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      126
      2072
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      350
      2051
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1743
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1409
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1357
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1303
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      81
      1268
    Aihe