Joo, ei kun aattelin vaan kysyä, et oisko mitään keinoa ( luontaistuotteita tai jtn ) jolla saisin lääkkeitä vähennetyks hiukan ja pitämällä kivut kurissa ?
Tällä hetkellä metotreksaatti / Naxopren / Plaquenil / kalkkitabletit hoitona...mut välillä aiheuttaa kauheita vatsa/selkäkipuja ja hirveen olon tää lääkitys. Mä tiiän, et metotreksaatti aiheuttaa pahan olon...mut ei mitn keinoo, millä sais sen pois ? Vai pitääkö mun viel lisätä Folvite takasin käyttöön ?
Lääkäreiltä turha kysyy neuvoo, kun ne määrää vaan lisää lääkkeitä ja olo sen ku pahenee...
SickChick86
6
451
Vastaukset
- Putsu
Mitä pelkäät Folvitessa? Sehän on foolihappoa eli vitamiini. Ainakin itselläni pahoinvointi pysyy sillä poissa. Trexania syön 20 mg/viikko. Foolihappoa saa nykyään muuten halvempanakin versiona. Folvitehan on kallis.
Monenlaisia huuhaa-konsteja (inkiväärikapselit, magneettiranneke, parantajapappi) on tullut vuosien mittaan koetetuksi mutta yksikään ei ole reuman oireita helpottanut. En toki väitä, etteivätkö ne voisi jollakin toisella auttaa ;-) Sen olen huomannut, että maito ja sitrushedelmät sekä saunassa käynti pahentavat oireita.
Sikäli olen itse onnekas, että lääkkeeni (Trexan, kultahoito, Naprometin, Indometin, satunnaisesti Prednison) eivät aiheuta minulle ongelmia pahoinvointia lukuunottamatta, joka sekin korjaantuu foolihapolla.- SickChick86
Mäkin suhtaudun noihin vaihtoehtohoitoihin aika kriittisesti, mut tää lääkemäärä alkaa pikkuhiljaa kyrsiä kieltämättä...pari vuotta sit pääsin eroon Prednisolonista, onneks.
Kuulin vaan lääkäriltä, että osa mahavaivoistani johtuis tosta lääkemäärästä. Folvitenkin jätin osaks kyllä sen hintavuuden takia, mut toisaalta sen takia, et mulla se ei vaikuttanu tähän pahaan oloon vaan teki oikeestaan vielä äklöttävämmän olon.
Saunassa en nykysin käy ( pahentaa oireita ), maito ja sitrushedelmät taas jää mahaoireitten takia pois melkein kokonaan, et ne ei ainakaan oo pahentamassa oireita ;D
Hmmm...pitänee sit kestää vaan. - ellinoora
SickChick86 kirjoitti:
Mäkin suhtaudun noihin vaihtoehtohoitoihin aika kriittisesti, mut tää lääkemäärä alkaa pikkuhiljaa kyrsiä kieltämättä...pari vuotta sit pääsin eroon Prednisolonista, onneks.
Kuulin vaan lääkäriltä, että osa mahavaivoistani johtuis tosta lääkemäärästä. Folvitenkin jätin osaks kyllä sen hintavuuden takia, mut toisaalta sen takia, et mulla se ei vaikuttanu tähän pahaan oloon vaan teki oikeestaan vielä äklöttävämmän olon.
Saunassa en nykysin käy ( pahentaa oireita ), maito ja sitrushedelmät taas jää mahaoireitten takia pois melkein kokonaan, et ne ei ainakaan oo pahentamassa oireita ;D
Hmmm...pitänee sit kestää vaan.Minulle apteekki valmisti foolihappokapselit itse. (en tiennyt pyytää tuollaista) Puolen vuoden annos maksoi vain pari euroa.
- ellinoora
ellinoora kirjoitti:
Minulle apteekki valmisti foolihappokapselit itse. (en tiennyt pyytää tuollaista) Puolen vuoden annos maksoi vain pari euroa.
Oli eilen kiire niin kirjoitin väärin. Piti olla, että kun ostin puoleksi vuodeksi niin kuukauden annos maksoi pari euroa (1.90). Kuinka paljon tuo lääketehtaan foolihappo maksaa?
- Putsu
ellinoora kirjoitti:
Oli eilen kiire niin kirjoitin väärin. Piti olla, että kun ostin puoleksi vuodeksi niin kuukauden annos maksoi pari euroa (1.90). Kuinka paljon tuo lääketehtaan foolihappo maksaa?
Folvite, jota ensin sain, maksoi yli 180 mk/100 kpl. Otin sitä 1-4 päivänä viikossa. Järkyttävän kallista siis. Viimeksi lääkäri itse ehdotti, että on tullut toinen vaihtoehto. Se oli Yliopiston apteekin tekemä jokin vastaava "rohto". Se maksoi noin 17 euroa/100 kpl ja sitä otetaan vain yksi tabletti viikossa. En tosin ole vielä aloittanut sitä, kun on Folvitea jäljellä.
- niin
Putsu kirjoitti:
Folvite, jota ensin sain, maksoi yli 180 mk/100 kpl. Otin sitä 1-4 päivänä viikossa. Järkyttävän kallista siis. Viimeksi lääkäri itse ehdotti, että on tullut toinen vaihtoehto. Se oli Yliopiston apteekin tekemä jokin vastaava "rohto". Se maksoi noin 17 euroa/100 kpl ja sitä otetaan vain yksi tabletti viikossa. En tosin ole vielä aloittanut sitä, kun on Folvitea jäljellä.
Tuo apteekki, josta haen foolihapon, ei ole yliopiston apteekki. Kyllähän sekin on kallista, jos laskee kappalehinnan. Onneksi sitä tarvitsee ja saa ottaa vain yhden kapselin viikossa.
Ihmetyttää, kun ihmisille on annettu hyvin erilaisia ohjeita foolihapon ottamisajankohdasta. Minulle lääkäri sanoi, että se täytyy syödä seuraavana aamuna, kun olen ottanut Trexan-tabletit. En ole koskaan kokeillut, mitä tapahtuisi jos jättäisin ottamatta. Ehkäisee kuulemma myös maksa-arvojen nousua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958