Hei!
Etsin tietoa (ja lähinnä omakohtaisia kokemuksia) jalkaterän luudutuksesta. Missä tapauksissa teille on operaatio tehty?
Mulla on ollut jo pidempään ongelmia oikean jalan päkiän kanssa. Röntgenkuvissa joulukuussa reumatologi totesi uudemman kerran niveltuhon olevan vahvasti käynnissä. Alue oli ilmeisesti melko lailla "sökönä" tai jotain. Toukokuussa tapaan reumatologin jälleen ja haluaisin jalalle jo tehtävän jotain - lääkkeistä ei ole ollut tähän mennessä apua! :(
Eli eli, mihinkäs jäinkään. Kävely on hankalaa, jo lyhyen lenkin jälkeen astuminen ahdistaa, sattuu jalkapohjaan, on kuin kävelisi tosiaan jonkun pingispallon päällä koko ajan. Jalkaterä on selkeästi turvoksissa tai ajetuksissa kolmannen ja neljännen varpaan "kolmiossa", toiselle puolelle (vasempaan jalkaterään) on muodostunut kuulemma myös niveltulehdusta.
Mulla on nivelreuma (dg vuonna 2004), ranne on jo putsattu ja joskus se luudutetaan tai osaluudutetaan.
Mutta kertokaa te, millaisia kokemuksia jalkaterän luudutuksesta! Toipumisaika? Auttoiko? Haluaisin pitkästä aikaa palata rakkaan juoksuharrastukseni pariin - tähän saakka se on ollut puhtaasti mahdotonta. :(
Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä!
-p---i
Jalkaterän luudutus?
3
6340
Vastaukset
- kevät 2008
Molemmat jalkaterät on leikattu reuman takia, vuosina 2006 ja 2007.
Tuloksena kivuttomat jalat, lenkkeily sujuu hyvin. Leikkauksesta toipuminen kesti 6 viikkoa.
Sen jälkeen sai kävellä ilman lastaa ja kantakenkää. Suosittelen!- keväällä
Voiko luudutuksen jälkeen käyttää normaaleja
jalkineita, vai onko jotain erityisvaatimuksia?
Tarkoitan sen jälkeen, kun jalka on parantunut. Minulta luudutetaan vain isovarvas. - viestiketjun aloittaja
Menen ite reumatologille 11.7. ja neuvottelen koiven jatkosta. Ei kauheen kiva ole nyt kun päkiä on menny pahempaan suuntaan vaan koko ajan - Arava on turha lääke mulle!!
Hyvä juttu, että auttoi noin hyvin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758