Minulla esiintyi jonkinlaista panikointia tietyissä sosiaalisissa tilanteissa (esim pankissa, lääkärissä, ravintolassa, työpaikkahaastattelussa jne). Oireina sydämentykytys, huimaus/pyörtymisen tunne, huono olo. Myös suljetut paikat ja aukeat paikat on joskus aiheuttaneet samaa. Työterveyslääkäri määräsi minulle Sertralin Orionia (olen pari vuotta sitten syönyt masennukseen samaista lääkettä ilman mitään sivuoireita). Olin syönyt lääkkeitä neljä päivää, kun sain ensimmäistä kertaa kotona aivan kamalan paniikkikohtauksen ilman syytä. Tämän kohtauksen jälkeen sydän hakkasi koko ajan ja jännitin jos se tulee uudelleen. Nyt en ole saanut nukuttua enkä syötyä ja koko ajan on pahaolo ja ahdistus on lisääntynyt. Pahimmillaan en ole pystynyt tekemään yhtään mitään, en hoitamaan lapsia,en kotia enkä oikein juttelemaan. Pahinta taitaa olla juuri unettomuus ja ruokahaluttumuus ja paniikkioireiden pahentuminen. Onko muilla tullut näin rajuja sivuoireita ja missä vaiheessa ne ovat menneet ohi vai onko menneet? Olen jo miettinyt, että pitäisikö lääke lopettaa (tämä on nyt kuudes päivä, kun olen lääkettä ottanut)
sertralinin sivuoireista!!
sekoamassa(ko)
5445
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
olo oli melko ikävä parin ensimmäisen viikon aikana. Sydämen tykytystä, hikoilua, vapinaa ja ahdistusta, ja aivan uskomaton väsymys. Makasinkin kotona sen pari viikkoa, enkä olisi voinut ajatellakaan lähteväni minnekään. Nyt olo on kuukauden jälkeen melko hyvä, ja paniikkioireita ei ole ollut.
näihin aineisiin. Jos sinulle tulee pakkoajatuksia itsesi tai perheenjäsenesi vahingoittamisesta niin hakeudu heti psyk. polille.
kävinkin päivystyksessä näistä oireista ja lääkäri sanoi että pari viikkoa pitäisi jaksaa... Eniten huolettaa tuo unettomuus ja ruokahaluttomuus. Kun ei pysty syömään eikä nukkumaan niin olo on jo senkin takia kamala... Onko muilla ollut unettomuutta ja ruokahaluttomuutta?
maistunut yhtään sen pari viikkoa. Ja voihan sitä ottaa jotain rauhoittavaa, mulle ainakin lääkäri määräsi xanoria pahimpaa oloon.
ja onko lääke alkanut tehota... minä sain myös rauhottavia ja unilääkettä varuille, mutta en haluaisi niitä käyttää...