Maksuhäiriöiset pois

sampo pankista.

Tämä on uuden sampopankin linja. Ymmärrän toki, ettei kukaan pankki halua taloudellista riskiä toiminnalleen luottokelvottoman vuoksi ja, että pankki toiminta on bisnestä.

Mutta silti olen hämmästynyt uudesta visa electron linjauksesta, maksuhäiriöinen saa yleensä visa electronin (jollei ole rahoitusjuttuihin liittyviä sotkuja). Sammon uusi electron ei toimi internetissä lainkaan ja näinollen kortin käyttö rajoittuu. Sammossa on kyllä mastercard pankkikortti jolla ostokset voi maksaa netissä, mutta sitä ei myönnetä maksuhäiriöiselle. Ymmärrän sen kyllä, ettei myönnetä luottoriskin vuoksi.
Mutta se, että sampo poisti electronista nettimaksut aiheuttaa sen, että maksuhäiriöinen ihminen vaihtanee pankkia. No ei pankki mitään huippuasiakasta tietenkään menetä.

Ainoa mitä tulee mieleen nyt, seuraako muutkin pankit sammon electron politiikkaa. Toivon ettei näin kävisi.

Nettiostosten tekeminen on kuitenkin nykyään arkipäivää monelle, myös niille keillä on syystä tai toisesta luottotiedot menneet. Nyt sampopankki savustaa maksuhäiriöisiä asiakkaita pois pankista. Se jää nähtäväksi mihin pankkiin nämä entiset sammon asiakkaat menevät tai mikä pankki kelpuuttaa heidät.

Jokaisella on kuitenkin oikeus tasavertaiseen palveluun vaikkakin olisi maksuhäiriö. Onhan sampo aiemminkin myöntänyt electronin maksuhäiriöiselle ja ko. kortilla tilin ylitys on erittäin harvinaista. Joten miksi pankki pelkäisi, että maksuhäiriöinen aiheuttaa pankille taloudellista riskiä? Vastaus löytyy pikemminkin siitä, että sampopankki haluaa eroon näistä roskaväen ihmisistä. Ja näinhän se käy, monet ovat varmasti vaihtaneet pankkia jo ja monet sen tekevät kun huomaavat sammon uuden politiikan.

24

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulutan hieman vähemmän kui...

      Minusta on ehdottoman tärkeää että luottohäiriöisille ei myönnetä minkään sortin luottokorttia se koituu yhteiskunnan maksuksi myöhemmin, jokaisen ihmisen pitäisi hieman harkita mitä ostostelee, tuollaiset netti ostostelut 95%:sti tyhjänpäiväistä roinaa mitä ihminen ei välttämättä tarvii. Itse olin luottohäiriölistalla n.5vuotta, maksoin pankkilainalla velat, pidän luottokortin käyttöä yli varojen elämisenä.

      • Ei ole luottokortti

        Huomioi, että Electron ei ole luottokortti. Luottokortti on hyvä matkoilla, mutta muuten sen käyttö on turhaa. Electron riittää.


      • adrgewg

        Jopas olit fiksu.


    • että pienituloiset

      pois Sampopankista? Nimittäin siltä tuo linja pikemmin vaikuttaa, jos haluaa saada samat palvelut kuin ennen uudistusta, pitää olla isommat tulot. Pienituloisuus ei kuitenkaan merkitse sitä että olisi maksuhäiriöitä, maksuhäiriöitä voi olla myös isotuloisilla eli tulot ei asiaan vaikuta.

      Eli kyllä se linja taitaa olla se että laitetaan ne normaalipalvelut sellaisiin paketteihin joihin tavallisella pienituloisella ei ole varaa. Esimerkkinä vaikka juuri tuo että jos haluaa maksaa netissä, pitää hankkia Mastercard Debit johon Sampopankki on jostain käsittämättömästä syystä laittanut tulorajan!!! Ja se tuloraja ei ihan alhaalla ole pienituloista ajatellen, 1400 euroa kuussa. Ei siis riitä se että on hoitanut raha-asiansa kunnialla, on täysi-ikäinen ja säännölliset tulot. Pitää ansaita vähintään tuo 1400 euroa kuussa jotta voi hankkia kortin jolla edes tekee jotain.

      Thanks but no thanks.

      • sanotaan?

        että mastercard pankkikorttiin tarvitaan 1400e kk-tulot?

        Sehän olisi älytöntä, sillä sehän ei ole edes luottokortti vaan vastaa käytännössä electronia.

        laittaisitko linkin?


      • juu linkkiä
        sanotaan? kirjoitti:

        että mastercard pankkikorttiin tarvitaan 1400e kk-tulot?

        Sehän olisi älytöntä, sillä sehän ei ole edes luottokortti vaan vastaa käytännössä electronia.

        laittaisitko linkin?

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000001327&posting=22000000033868719

        Valitettavasti en voi taata tuon jutun paikkansapitävyyttä koska mä en ole Sammossa duunissa enkä voi siksi tarkistaa asiaa, on tuon DanskeSammon kertoman mukaan vain Sammon sisäisessä tiedotteessa eli intranetissä (siis ei internetissä vaan niiden sisäisessä järjestelmässä), mutta en toisaalta epäilisi etteikö moinen voisi pitää paikkaansakin, sen perusteella kun nyt on katsonut mitä kaikkea se Sampopankki nyt puuhastelee.


      • paikaansa
        juu linkkiä kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000001327&posting=22000000033868719

        Valitettavasti en voi taata tuon jutun paikkansapitävyyttä koska mä en ole Sammossa duunissa enkä voi siksi tarkistaa asiaa, on tuon DanskeSammon kertoman mukaan vain Sammon sisäisessä tiedotteessa eli intranetissä (siis ei internetissä vaan niiden sisäisessä järjestelmässä), mutta en toisaalta epäilisi etteikö moinen voisi pitää paikkaansakin, sen perusteella kun nyt on katsonut mitä kaikkea se Sampopankki nyt puuhastelee.

        korttiehdoissa ei puhuta mitään siitä, että mastercard pankkikorttiin tarvittasiin säännölliset tulot.

        Sen sijaan Visan kohdalla tieto löytyy, tosin siinäkään ei puhuta mitään 1400e minimituloista.

        Eli voin huoletta jatkossakin kävellä kurakengillä hienon pankkisalin lattialla. :D


      • eri asia sitten on
        paikaansa kirjoitti:

        korttiehdoissa ei puhuta mitään siitä, että mastercard pankkikorttiin tarvittasiin säännölliset tulot.

        Sen sijaan Visan kohdalla tieto löytyy, tosin siinäkään ei puhuta mitään 1400e minimituloista.

        Eli voin huoletta jatkossakin kävellä kurakengillä hienon pankkisalin lattialla. :D

        että onko siellä enää kassoja jotka palvelee, meiltäkin pankista otettu pois melkein kaikki henkilöasiakaskassat ja kaksi enää jäljellä, vrt. Nordean 10 kassaan joista tosin kolmessa ei ole laskunmaksua mutta muuten kyllä nekin palvelevat henkilöasiakkaita.

        Mitä tulee tuohon tulorajaan, eipä Sammon sivuilla kerrota paljon muustakaan.


      • kertoa
        eri asia sitten on kirjoitti:

        että onko siellä enää kassoja jotka palvelee, meiltäkin pankista otettu pois melkein kaikki henkilöasiakaskassat ja kaksi enää jäljellä, vrt. Nordean 10 kassaan joista tosin kolmessa ei ole laskunmaksua mutta muuten kyllä nekin palvelevat henkilöasiakkaita.

        Mitä tulee tuohon tulorajaan, eipä Sammon sivuilla kerrota paljon muustakaan.

        pakko kertoa yleisissä korttiehdoissa. Sieltä tietoa ei löytynyt ja se, mitä siellä ei lue, ei ole olemassa.


      • ettei enää
        kertoa kirjoitti:

        pakko kertoa yleisissä korttiehdoissa. Sieltä tietoa ei löytynyt ja se, mitä siellä ei lue, ei ole olemassa.

        Visa Electron-korttia voi käyttää netissä maksamiseen kuten tähän asti on voinut.


      • kerrotaan
        ettei enää kirjoitti:

        Visa Electron-korttia voi käyttää netissä maksamiseen kuten tähän asti on voinut.

        mutta sen näkee kortit -sivulta.

        Sopimusehdoissa ei ole vaatimusta säännöllisistä tuloista (miksi olisi kun kyseessä on debit-kortti?), niin sellaista siinä ei yksinkertaisesti voi olla. Jos sellainen halutaan, sopimusehtoja pitää muuttaa.


      • koko juttu!
        juu linkkiä kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000001327&posting=22000000033868719

        Valitettavasti en voi taata tuon jutun paikkansapitävyyttä koska mä en ole Sammossa duunissa enkä voi siksi tarkistaa asiaa, on tuon DanskeSammon kertoman mukaan vain Sammon sisäisessä tiedotteessa eli intranetissä (siis ei internetissä vaan niiden sisäisessä järjestelmässä), mutta en toisaalta epäilisi etteikö moinen voisi pitää paikkaansakin, sen perusteella kun nyt on katsonut mitä kaikkea se Sampopankki nyt puuhastelee.

        Ensinnäkin voin kertoa, ettei linkittämässäsi jutussa annettu linkki johtaisi sammon intraan edes sisäisessä verkossa...
        Ja toisekseen mc-pankkikortin saamiseksi on voimassa aivan samat ehdot ja vaatimukset, kuin tähänkin asti on ollut pankkikortin saamiseksi. Minimi tulorajaa ei ole.


      • juu linkkiä
        koko juttu! kirjoitti:

        Ensinnäkin voin kertoa, ettei linkittämässäsi jutussa annettu linkki johtaisi sammon intraan edes sisäisessä verkossa...
        Ja toisekseen mc-pankkikortin saamiseksi on voimassa aivan samat ehdot ja vaatimukset, kuin tähänkin asti on ollut pankkikortin saamiseksi. Minimi tulorajaa ei ole.

        ihan silkkaa kusetusta? Ainakin tuo DanskeSampo tuntui puhuvan aika vakuuttavasti mutta näköjään se oli sitten huuhaata koko juttu. Mutta se on ainakin totta ettei Visa Electron toimi enää netissä, kun katsoo sitä vertaa kortteja niin muut kortit paitsi pankkikortti ja visa electron, toimivat netissäkin. Visa Electron on kyllä aiemmin toiminut mutta uudet kortit ei näköjään sitten toimi enää. :(


      • kusetusta
        juu linkkiä kirjoitti:

        ihan silkkaa kusetusta? Ainakin tuo DanskeSampo tuntui puhuvan aika vakuuttavasti mutta näköjään se oli sitten huuhaata koko juttu. Mutta se on ainakin totta ettei Visa Electron toimi enää netissä, kun katsoo sitä vertaa kortteja niin muut kortit paitsi pankkikortti ja visa electron, toimivat netissäkin. Visa Electron on kyllä aiemmin toiminut mutta uudet kortit ei näköjään sitten toimi enää. :(

        Juttu mc-pankkikortin osalta ja intraosoitteen osalta on täyttä kusetusta.
        Ei kai kukaan koskaan huijatuksi tulisi, ellei joku osaisi vakuuttavasti kusettaa? Vai tulisiko?


      • kertoa kirjoitti:

        pakko kertoa yleisissä korttiehdoissa. Sieltä tietoa ei löytynyt ja se, mitä siellä ei lue, ei ole olemassa.

        Sampopankin yleiset korttiehdot henkilöasiakkaille 1.4.2008 alkaen, kohta "2. Kortin myöntäminen ja voimassaoloaika" sisältää mm. seuraavan lauseen: "Pankilla on oikeus hylätä hakemus syytä ilmoittamatta, paitsi silloin, kun hylkäämisen pääasiallisena syynä ovat luottotiedot."

        Näin ollen pankilla on oikeus hylätä korttihakemus esim. työsuhteen puuttumisen tai pienituloisuuden vuoksi hylkäämisen syytä ilmoittamatta.


      • mutta kun
        Timontti kirjoitti:

        Sampopankin yleiset korttiehdot henkilöasiakkaille 1.4.2008 alkaen, kohta "2. Kortin myöntäminen ja voimassaoloaika" sisältää mm. seuraavan lauseen: "Pankilla on oikeus hylätä hakemus syytä ilmoittamatta, paitsi silloin, kun hylkäämisen pääasiallisena syynä ovat luottotiedot."

        Näin ollen pankilla on oikeus hylätä korttihakemus esim. työsuhteen puuttumisen tai pienituloisuuden vuoksi hylkäämisen syytä ilmoittamatta.

        Mastercard pankkikortti vastaa tavallista pankkikorttia sillä erolla, että sillä voi ostaa netissä ja käyttää ulkomailla.

        Eihän siihen tarvita tuloja, eihän??


      • pointin
        mutta kun kirjoitti:

        Mastercard pankkikortti vastaa tavallista pankkikorttia sillä erolla, että sillä voi ostaa netissä ja käyttää ulkomailla.

        Eihän siihen tarvita tuloja, eihän??

        Juuri näin se menee, kuten sanoitkin! Ei ole tulorajoja kyseiselle kortille.


      • saa selvän kun
        pointin kirjoitti:

        Juuri näin se menee, kuten sanoitkin! Ei ole tulorajoja kyseiselle kortille.

        menee Sammon verkkopankkiin ja tekee tilauksen ko. kortista. Olen pahoillani että menin itse halpaan ja uskoin nimimerkkiä DanskeSampo ja siksi häntä uskoneena väitin että olisi tuloraja. Koska emme voi olla varmoja onko vai ei, niin ainoa keino varmistua on koittaa hakea ko. korttia.


      • teemme
        saa selvän kun kirjoitti:

        menee Sammon verkkopankkiin ja tekee tilauksen ko. kortista. Olen pahoillani että menin itse halpaan ja uskoin nimimerkkiä DanskeSampo ja siksi häntä uskoneena väitin että olisi tuloraja. Koska emme voi olla varmoja onko vai ei, niin ainoa keino varmistua on koittaa hakea ko. korttia.

        äsken yritin, mutta hakemus ei lähtenyt. Sen verran hitaasti toimi vielä yhteys. Pitää yrittää aamulla uudestaan.


      • siinä hakemuksessa?
        teemme kirjoitti:

        äsken yritin, mutta hakemus ei lähtenyt. Sen verran hitaasti toimi vielä yhteys. Pitää yrittää aamulla uudestaan.

        Itse en enää pääse tuonne SampoDansken verkkopankkiin, paitsi miniverkkopankkiin mutta en siihen laajempaan joten en voi kokeilla hakemuksen jättämistäkään. Java on asentamatta ja myös jää asentamatta, minä kun olen kohta entinen asiakas. :D


      • puhetta
        saa selvän kun kirjoitti:

        menee Sammon verkkopankkiin ja tekee tilauksen ko. kortista. Olen pahoillani että menin itse halpaan ja uskoin nimimerkkiä DanskeSampo ja siksi häntä uskoneena väitin että olisi tuloraja. Koska emme voi olla varmoja onko vai ei, niin ainoa keino varmistua on koittaa hakea ko. korttia.

        Tai sitten ottaa ja käy konttorissa, niin tietoa kyllä saa. Täällähän kuka vaan voi kirjoitella ihan mitä vaan ja siinäpä sitten punnitset ketä uskot.


      • oli valmiina
        siinä hakemuksessa? kirjoitti:

        Itse en enää pääse tuonne SampoDansken verkkopankkiin, paitsi miniverkkopankkiin mutta en siihen laajempaan joten en voi kokeilla hakemuksen jättämistäkään. Java on asentamatta ja myös jää asentamatta, minä kun olen kohta entinen asiakas. :D

        valmiina nimi ja sotu. Sitten kysyttiin, että haluaako saman tunnusluvun kuin nykyiseen korttiin. Sitten oli vielä kenttä johon sai kirjoittaa lisätietoja.


      • tuloista tai
        oli valmiina kirjoitti:

        valmiina nimi ja sotu. Sitten kysyttiin, että haluaako saman tunnusluvun kuin nykyiseen korttiin. Sitten oli vielä kenttä johon sai kirjoittaa lisätietoja.

        työpaikoista tms?


      • cardpankkikortin
        tuloista tai kirjoitti:

        työpaikoista tms?

        kohdalla ei kysytty mitään muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe