Koirallamme on galastop-kuuri meneillään (3 v. kerran synnyttänyt narttu). On nyt 4. lääkityspäivä ja koiran tärinäoireet jatkuvat lääkkeen annon jälkeen. Kahtena ensimmäisenä päivänä oksensi lääkkeen annon jälkeen. Ajattelin että tärinä liittyi oksentamiseen/pahaan oloon. Koira tärisee kun vetää henkeä sisään. Nyt makoilee sohvalla aika apeana. Kuuria pitäisi jatkaa vielä pari päivää. Eläinlääkäriä en saanut kiinni :( Mitähän tässä kannattaisi tehdä? Tärinä menee ohi mutta eikai tuo voi olla normaalia? Sivuoireluettelossa ei ole moisesta mitään (mutta oksentaminen on normaalia).
galastop ja tärinä
5
9097
Vastaukset
- Ihmishoitaja
Minun koira tärisee kuumeessa ja niin tärisee ihmienkin kun kuume nousee. Voiko antaa asperinia ja saatko koiran juomaan?
Ei oikein vaikuta allergiselta reagtioltakaan, mutta seuraa nyt koiran vointia. Itse en antaisi muuta kuin haaleaa vettä vaikka ruiskulla,jos ei juo. Katso ettei koiralla ole kylmä tai kuuma.
Antibiotti ei aina tässä vaiheessa vielä täysin pure ja aiheuttaa useinkin ärsytystä mahassa.- Anonyymi
Koiralle ei saa antaa asperiinia! Korkeintaan Ketoriinia, koon ja painon mukaan tarkkaan annosteltuna.
- M&M
Minun koirallani on myös ensimmäistä kertaa galastop-kuuri meneillään ja kolmantena päivänä alkoi tärinä. Toisena päivänä alkoi ruokahaluttomuus ja oksentelu. Kolmantena aamuna alkoi tärinä ja jatkunut yli vuorokauden. Ei minustakaan normaalia. en ole pystynyt nukkumaan kun koira makaa vieressä ja tärisee. Missään ei tosiaan ole mainintaa asiasta. Meillä eläinlääkäri suositteli pahoinvoinnin vuoksi pienentämään annosta, mutta nyt tuntuu että jätän kuurin kesken. Täytyy aamulla ottaa uudelleen yhteyttä lääkäriin ja toivottavasti tärinä loppuu.
Millainen teillä on koiran vointi nyt? Oletko saanut yhteyden lääkäriin? Onko tärinä loppunut?- pennun isäntä
Mitenkä teidän koirat selvisivät? meidän penikka oksenteli ja tärisee... kuumetta vissiin ja mahatautia... mitä syötitte koirillenne? itse olen antanut hiilitablettivettä ja todella löysää puuroa ruiskulla... niin ja sokeria sekaan... Koira on todella uupunut ja makoilee vaan eikä itse syö... nyt oireillut noin 24h :( Enää ei onneksi ole oksentanut... Pentu on noin 3kk ikäinen...
- Anonyymi
pennun isäntä kirjoitti:
Mitenkä teidän koirat selvisivät? meidän penikka oksenteli ja tärisee... kuumetta vissiin ja mahatautia... mitä syötitte koirillenne? itse olen antanut hiilitablettivettä ja todella löysää puuroa ruiskulla... niin ja sokeria sekaan... Koira on todella uupunut ja makoilee vaan eikä itse syö... nyt oireillut noin 24h :( Enää ei onneksi ole oksentanut... Pentu on noin 3kk ikäinen...
Mitä ihmettä!!! Pennulle Galastoppia???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913070Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991747Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461607- 881431
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051427Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031333Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21179Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat391093Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden270918