Olen kärsinyt päänahan psoriasis-hilseilystä yli 5 vuotta. Hilseily on ollut niin runsasta, että esimerkiksi en ole voinut käyttää tummia puseroita, koska olkapäille kertyy nopeasti hilsekerros.
Käsitykseni on ollut, että psori on parantumaton autoimmuuni tauti, jolle ei mitään mahda.
Suureksi hämmästykseni hilseily on viime aikoina vähentynyt radikaalisesti (noin neljäsosaan aikaisemmasta).
Temppu, jolla tämä on onnistunut on amerikkalaisen lääkärijärjestön terveellisen ruokavalion ja laihduttamisen ohjekirja, jota olen soveltanut runsaan vuoden ajan. Se on laihduttanut minua tehokkaasti ja saanut muutenkin olon paranemaan (paino on alentunut 10% ja kolesteroli tippunut puolessa vuodessa seitsemästä viiteen ).
Dieettiohjeissa sanotaan, että se puree myös autoimmuunitauteihin.
Tässä ohjeet:
http://www.pcrm.org/health/veginfo/vsk/index.html
Suomeksi samantapaisia ohjeita on vegaaniliiton sivuilla, mutta rasva on tiputettava minimiin ja kaikki meijerituotteet on jätettävä pois.
Siis ruoaksi: Vihanneksia, hedelmiä, papuja ja täysjyväviljatuotteita. Itse olen hankkinut kotitarve-vilamyllyn, jolla jauhan vehnänjyvistä jauhon leipään.
Ihme - psori hävisi
2
1708
Vastaukset
- kuttiko
vaikuttiko myös siten ,että olet nyt paljon energisempi ja jaksat paremmin ns onnellisempi
- Milena***
iho päinvastoin kuiva ja hilseile enemmän jos rasvan jättää pois? Tarkoitan kasvis-ja kalaöljyjä. Olen lukenut ettei rasvoja saa kokonaan jättää pois koska rasvat kuljettavat rasvaliukoisia vitamiineja kuten esim. A- ja D-vitamiinia. On jopa vaara sairastua syöpään. Itse laihdutin tehokkaasti joskus 10 vuotta sitten jättämällä rasvat pois ja samoin karkit ja pullat. Olin kyllä energisempi ja paino putosi 16 kg 4:ssä kuukaudessa. On kyllä tullut kilot takaisin mutta olenhan jo 10 vuotta vanhempikin. Kasvot ovat rypyttömät koska käytän näitä öljyjä. Näkönikin on parantunut ja pystyn lukemaan ilman lukulaseja purkkien ja pullojen kyljestä aivan pienetkin piperrykset. Silloin kun en käyttänyt rasvaa, tuntui että hämäränäkökin oli heikentynyt enkä nähnyt ilman lukulaseja näitä piperryksiä. A-viatmiinihan parantaa näköä ja puute heikentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774542Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112563- 1751735
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2601602- 1241470
- 1221347
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91277Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721269- 761252
- 35996