Olen kärsinyt päänahan psoriasis-hilseilystä yli 5 vuotta. Hilseily on ollut niin runsasta, että esimerkiksi en ole voinut käyttää tummia puseroita, koska olkapäille kertyy nopeasti hilsekerros.
Käsitykseni on ollut, että psori on parantumaton autoimmuuni tauti, jolle ei mitään mahda.
Suureksi hämmästykseni hilseily on viime aikoina vähentynyt radikaalisesti (noin neljäsosaan aikaisemmasta).
Temppu, jolla tämä on onnistunut on amerikkalaisen lääkärijärjestön terveellisen ruokavalion ja laihduttamisen ohjekirja, jota olen soveltanut runsaan vuoden ajan. Se on laihduttanut minua tehokkaasti ja saanut muutenkin olon paranemaan (paino on alentunut 10% ja kolesteroli tippunut puolessa vuodessa seitsemästä viiteen ).
Dieettiohjeissa sanotaan, että se puree myös autoimmuunitauteihin.
Tässä ohjeet:
http://www.pcrm.org/health/veginfo/vsk/index.html
Suomeksi samantapaisia ohjeita on vegaaniliiton sivuilla, mutta rasva on tiputettava minimiin ja kaikki meijerituotteet on jätettävä pois.
Siis ruoaksi: Vihanneksia, hedelmiä, papuja ja täysjyväviljatuotteita. Itse olen hankkinut kotitarve-vilamyllyn, jolla jauhan vehnänjyvistä jauhon leipään.
Ihme - psori hävisi
2
1733
Vastaukset
- kuttiko
vaikuttiko myös siten ,että olet nyt paljon energisempi ja jaksat paremmin ns onnellisempi
- Milena***
iho päinvastoin kuiva ja hilseile enemmän jos rasvan jättää pois? Tarkoitan kasvis-ja kalaöljyjä. Olen lukenut ettei rasvoja saa kokonaan jättää pois koska rasvat kuljettavat rasvaliukoisia vitamiineja kuten esim. A- ja D-vitamiinia. On jopa vaara sairastua syöpään. Itse laihdutin tehokkaasti joskus 10 vuotta sitten jättämällä rasvat pois ja samoin karkit ja pullat. Olin kyllä energisempi ja paino putosi 16 kg 4:ssä kuukaudessa. On kyllä tullut kilot takaisin mutta olenhan jo 10 vuotta vanhempikin. Kasvot ovat rypyttömät koska käytän näitä öljyjä. Näkönikin on parantunut ja pystyn lukemaan ilman lukulaseja purkkien ja pullojen kyljestä aivan pienetkin piperrykset. Silloin kun en käyttänyt rasvaa, tuntui että hämäränäkökin oli heikentynyt enkä nähnyt ilman lukulaseja näitä piperryksiä. A-viatmiinihan parantaa näköä ja puute heikentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen715525Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2564817Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk393148Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552994Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1022621Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3342027Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51962Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik611730Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21536