Ihme - psori hävisi

anu+

Olen kärsinyt päänahan psoriasis-hilseilystä yli 5 vuotta. Hilseily on ollut niin runsasta, että esimerkiksi en ole voinut käyttää tummia puseroita, koska olkapäille kertyy nopeasti hilsekerros.

Käsitykseni on ollut, että psori on parantumaton autoimmuuni tauti, jolle ei mitään mahda.
Suureksi hämmästykseni hilseily on viime aikoina vähentynyt radikaalisesti (noin neljäsosaan aikaisemmasta).

Temppu, jolla tämä on onnistunut on amerikkalaisen lääkärijärjestön terveellisen ruokavalion ja laihduttamisen ohjekirja, jota olen soveltanut runsaan vuoden ajan. Se on laihduttanut minua tehokkaasti ja saanut muutenkin olon paranemaan (paino on alentunut 10% ja kolesteroli tippunut puolessa vuodessa seitsemästä viiteen ).

Dieettiohjeissa sanotaan, että se puree myös autoimmuunitauteihin.

Tässä ohjeet:

http://www.pcrm.org/health/veginfo/vsk/index.html

Suomeksi samantapaisia ohjeita on vegaaniliiton sivuilla, mutta rasva on tiputettava minimiin ja kaikki meijerituotteet on jätettävä pois.

Siis ruoaksi: Vihanneksia, hedelmiä, papuja ja täysjyväviljatuotteita. Itse olen hankkinut kotitarve-vilamyllyn, jolla jauhan vehnänjyvistä jauhon leipään.

2

1708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuttiko

vaikuttiko myös siten ,että olet nyt paljon energisempi ja jaksat paremmin ns onnellisempi

• Milena***

iho päinvastoin kuiva ja hilseile enemmän jos rasvan jättää pois? Tarkoitan kasvis-ja kalaöljyjä. Olen lukenut ettei rasvoja saa kokonaan jättää pois koska rasvat kuljettavat rasvaliukoisia vitamiineja kuten esim. A- ja D-vitamiinia. On jopa vaara sairastua syöpään. Itse laihdutin tehokkaasti joskus 10 vuotta sitten jättämällä rasvat pois ja samoin karkit ja pullat. Olin kyllä energisempi ja paino putosi 16 kg 4:ssä kuukaudessa. On kyllä tullut kilot takaisin mutta olenhan jo 10 vuotta vanhempikin. Kasvot ovat rypyttömät koska käytän näitä öljyjä. Näkönikin on parantunut ja pystyn lukemaan ilman lukulaseja purkkien ja pullojen kyljestä aivan pienetkin piperrykset. Silloin kun en käyttänyt rasvaa, tuntui että hämäränäkökin oli heikentynyt enkä nähnyt ilman lukulaseja näitä piperryksiä. A-viatmiinihan parantaa näköä ja puute heikentää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4542
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2563
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      175
      1735
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      260
      1602
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1470
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1347
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1277
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1269
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1252
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35