Medianomin palkka

werty23

Hei!

Osaako kukaan kertoa, mikä on nykyään medianomin (amk) keskipalkka? Riippuu tietenkin työtehtävistä, mutta jos jollain on vaikka kokemusta tai tietoa muuten vain, niin olisi kiva tietää, onko palkka surkea, hyvä vai ihan ok jne.

11

20556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werty23

      Lisäksi vielä kiinnostaisi, kuinka helppo/vaikea medianomin on saada töitä nykypäivänä.

      • gfhghg

        Palkasta en tiedä, mutta käsittääkseni medianomin on erittäin vaikea saada töitä, koska niin monet valmistuvat medianomeiksi ja tekijöitä riittää.


    • suurinpiirtein jotakuinkin...

      Liksahaarukka "pyörinee" siinä jossain työttömyyspäivärahan ja 20 000 euron välimaastossa, plus miinus jotain.

      Riippuu vähän työtehtävistä.

      (Älkääkä kyynikot taas viitsikö älähtää - kyllä jotkut vaan tienaavat, medianomin tutkinnostaan huolimatta.)

    • saada työtä

      Medianomeja valmistuu niin paljon, ja yksi ongelma on se, että koska niitä koulutetaan niin paljon , ne tarvitsevat hurjasti harjoittelupaikkoja = tekevät ilmaista työtä ja sitten sitä ei valmistuneille riitäkään. Eli työnantaja ottaa taas uuden ilmaisen.

    • augghh

      Mulla peruspalkka rapiat 2700 egee per kuukausi, lisiä iltavuoroista ja sunttarivuoroista riippuen 200-700 e/kk. Olen keskisuuressa alan suomalaisessa lehtiyrityksessä töissä sähköisen liiketoiminnan puolella. Ammattinimike on tällä hetkellä verkkotuottaja. Mulla liitto ei ole viestintäalan liitto vaan SJL joten sillä tuo palkka on vähän korkeampi ja kk-palkka.

    • Media-alalla

      Olen itse töissä isossa media-alan yrityksessä ja ainakaan tietääkseni meillä ei ole yhtäkään medianomia töissä. Tuottajat, suunnittelijat, projektipäälliköt, tuotepäälliköt jne. ovat tehtävästä riippuen KTM:iä, DI:tä tai esim. Valtsikan viestinnästä valmistuneita. Jos media-ala kiinnostaa, luulen että ainakin oman kokemukseni mukaan sisään pääsee helpommin perus-akateemisella tutkinnolla, jossa mukana esim. liiketoiminnan kehittämisen ja viestinnän opintoja. Itse olen KTM ja toimin tuottajana.

    • töissä 6 vuotta

      Työllistyminen tv-puolella on paljon kiinni siitä mistä saa työharjoittelupaikan ja kuinka työnsä hoitaa. Töitä saa harjoittelun jälkeenkin jos on työnteollaan osoittanut osaamista ja motivaatiota työntekemiseen. On myös oltava valmis tekemään aluksi ns. paskahommia ja pitkiä päiviä. Kykynsä osoittaneet pärjäävät ja työllistyvät, laiskureille ei ole sijaa. Pätkätöistähän suurimmalti on kyse ja täytyy sietää epävarmuutta, mutta pitkäjänteisyys palkitaan. Tulot riippuvat täysin työtehtävistä ja keikoista sekä tekijän kokemuksesta ja arvostuksesta. Jotain suuntaa voi katsoa SETin palkkatariffeista.

      • Jei

        Medianomi on niin lavea käsite, kuin maisteri ikään, mutta aina meitä niputetaan! Itse olen kirjoittava toimittaja -medianomi, eikä minulla ole ollut mitään hankaluuksia löytää alan töitä. Tällä osa-alueella koulutusta tuntuu ainakin olevan melko oikeassa suhteessa työpaikkojen määrään.

        Minimipalkka on SJL:n mukaan noin 2150 e / kk. Jotkut mediatalot voivat tarjoilla nuorille toimittajille pienempää harjoittelijapalkkaa, jos työkokemusta tai tutkintoa ei vielä ole. Minimistä palkka sitten kohoaa esimerkiksi työtehtävien ja kokemusvuosien mukaan.


      • kenellekään alaa

        Jos haluaa teeveetuotantoihin mukaan, niin pitää olla ylisuorittaja ja todella intohimoinen alalla olemista kohtaan.

        Määräaikaisuuksia ei teeveepuolella ole. On vain keikkoja. Keikat taas voivat olla proggiksia, jotka kestävät muutaman tunnin, yhden päivän, viikon, kuukauden, useita kuukausia tai oikeastaan mitä tahansa.

        Palkkaus on yleensä sopimuksen mukaan niin että se joka on vahvemmalla kusettaa sitä joka on heikommilla. Eli käytännössä jos olet uusi ja suht tuntematon työntekijä, niin sinulle maksetaan juuri sen verran kuin huvittaa.

        Opiskeleville harjoittelijoille ei usein makseta mitään.

        Työpäivät ovat sitten myös pitkiä. Jos on ulkokuvauksia, niin yleensä ollaan ulkona se paras osa päivästä ja työpäivät ovat säännönmukaisesti yli 8 tuntia, benyen usein 12 tuntiin tai sen yli.

        Alalla on koulutettujen tekijöiden liikatarjontaa, joten jos haluaa työllistyä jatkossakin, niin turha omien oikeuksien perään huutelu aiheuttaa vain työnsaannin hiljenemisen.

        Ai niin, on lottovoittoon tai tosi suureen arpajaisvoittoon rinnastettava asia, jos saat vakinaisen työpaikan televisiotuotannoista.

        televisiotuotannoista oman elantonsa repivät yleensä tekevät joko freelancereina tai omalla yrityksellä töitä. Tuotantotaloihin ei mitään normaalia kuvaus- ääni- valo- lavastus- maski- leikkaus- jne työntekijöitä oteta.

        Kaikki tekevät keikkahommia, joten pitää olla hirvittävän sosiaalinen ja avoin, että saa kehitettyä itselle sosiaalisen verkoston, jonka kautta tämän alan työt jaetaan (on erittäin harvinaista jos media-alan televisio/elokuvaväkeä haetaan esim. mol.fi:ssä)

        Jos haluat vakipaikan tuotantoyhtiöstä, niin lue tuottajaksi jossain. Tuottajat ovat tuotantopäällikköjen lisäksi niitä jotka ovat vakityösuhteissa leffa- ja televisiotuotantoyhtiöissä.

        Voin suositella televisio- tai elokuva-alaa tosissani vain niille, joita ala kiinnostaa ihan koko sydämestä. Vain se, että todella pitää alasta saa unohtamaan sen, että tuskin tulee koskaan materiaaliselta kannalta elämään yhtä hyvinvoivasti kuin suurin osa muista kansalaisista.

        Kun on ollut media-alalla, niin voi pitää valitusta 6kk:n pätkätöistä lellittyjen vinkumisena.


    • vuu

      MEDIANOMI PASKAA PALKKAA

    • tuotanto_AD

      Medianomi ei ole itsessään ammatti, voit medianomina tehdä erilaisia tehtäviä, kuten tietysti ymmärsit itsekkin. Itse graafisena suunnittelijana saan palkkaa 2500e/kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe