SURULLINEN TARINA

Amelia-äiti

Olipa kerran 6-vuotias Eveliina-tyttö. Hänen lempimusiikkiaan oli Jari Sillanpää. Lempilaulu oli satulinna. Hän tykkäsi tanssia ja varsinkin Sillanpään laulujen tahdissa. Hän lauloin itsekin mukana. Sitten tapahtui jotakin ihanaa...Eveliina sai mummiltaan lipun Sillanpään konserttiin. Hän oli tullut lähelle Even pientä kotipaikkakuntaa pikkukaupungin konserttisalille. Eve valmistautui hyvin. Pukeutui prinsessamekkoon, kirjoitti kirjeen ja mummin kanssa yhdessä ostettiin kaunis pieni kukkakimppu. Mummi ja Eve lähtivät kaksistaan konserttiin, kun äiti jäi pienokaisen kanssa kotiin: Konsertti oli unelmien täyttymys. Nähdä livenä! Konsertin loputtua encoren jälkeen Eve jäi odottelemaan Jaria lavan viereen. Odotettiin lähes puoli tuntia...mutta Jari ei tullutkaan. Kyynel silmissään mummin lohduttelun kera lähdettiin kotimatkalle. Kukat varisivat maljakossa...omin käsin pikkuisine kirjoitusvirheineen kirjoitettu kirje laitettiin lipaston laatikkoon.Enää Eveliina ei halunnut mennä konserttiin, siellä tuli paha mieli. Mutta levyltä kuunnellaan vielä Jaria siellä Jari laulaa Eveliinalle!

21

2235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valehdellaan

      pikkulapsille. Viedään konsertiin ja luvataan tavata tähti ja nimmarit vielä päälle. Mutta kun ollaan konsertissa, niin eihän siellä olla muuta varten kuin kuuntelemassa musiikkia ja katsomassa esitystä. Ei siellä tavata joulupukkia henkiläkohtaisesti. Amelia-täti yritti näin lapsi tekosyynä päästä Jatrsan kylkeen, vaan eipä onnistunut.

      • Amelia-äiti

        jo kerran...kiitos sinulle, että rikoit sen jälleen. Mikäli luit Eveliinan tarinan, mummi oli konsertissa, ei äiti. Evelle ei lupailtu mitään, hän itse keksi kirjeen ja kukat. Usko tai älä, lapsellakin pienellä on tunteet. Hän ehkä odotti sitä kuten Fröbelin palikatkin tekevät, eli tulevat lasten keskuuteen setin jälkeen. Se voi olla lapsenuskoa...mutta sen on aitoa tunnetta. Suren todellakin puolestasi kylmä ihminen!!!


      • karseeta
        Amelia-äiti kirjoitti:

        jo kerran...kiitos sinulle, että rikoit sen jälleen. Mikäli luit Eveliinan tarinan, mummi oli konsertissa, ei äiti. Evelle ei lupailtu mitään, hän itse keksi kirjeen ja kukat. Usko tai älä, lapsellakin pienellä on tunteet. Hän ehkä odotti sitä kuten Fröbelin palikatkin tekevät, eli tulevat lasten keskuuteen setin jälkeen. Se voi olla lapsenuskoa...mutta sen on aitoa tunnetta. Suren todellakin puolestasi kylmä ihminen!!!

        särkyi myös muutakin kuin sydän ton vastauksen kirjoittaneelta. Olen täysin mukana tunteessanne ja toivon, et Jari lukee tän ja tuntee todellakin piston syömessään ja vastaa ihan itte!!


      • valehdellaan
        karseeta kirjoitti:

        särkyi myös muutakin kuin sydän ton vastauksen kirjoittaneelta. Olen täysin mukana tunteessanne ja toivon, et Jari lukee tän ja tuntee todellakin piston syömessään ja vastaa ihan itte!!

        Ei ollut tarkoitus loukata ketään. Miehenä tulee vähän töksäytettyä kirjoittaessa. Mutta sanon vielä toistamiseen, että on valehtelemista jos lapselle ei kerrota, että "pikku Eve" tai kuka hyvänsä ei sitten melko todennäköisesti pääsekään ojentamaan kukkakimppuaan henkilökohtaisesti Jarille saakka. Tai kenekkelään muullekaan artistille. Ei tartte tästä vetää sieraimia tukkoon koska me aikuiset luullakseni ymmärrämme tämän. Jos ei ymmärrä niin voi rauhassa jäädä kotiin ja vollottaa siellä koko konsertin ajan.


    • kirjoitukseen

      sanoisin seuraavaa : jos kerran perheenne lukee/kirjoittaa tälläisille sivuille , niin varmaan silloin tiedätte, että ko artisti ei jaa nimmareita konsertin jälkeen. Eli olisi varmaan ollut lapsen edun mukaista kertoa asia lapselle ennen konserttia ja myös mainita, ettei kyseessä ole joku Fröbelin palikat yms lastenjuttu.No ehkä olen väärä henkilö kommentoimaan, koska olen sen verran vanhanaikainen ja vanha, että mielestäni lapset kuuluvat lastenkonsertteihin.

      • Pikku-poika

        Olen käynyt oman lapseni kanssa montakertaa Jarin konsertissa niin joulu kun muissakin , kyllä lapsikin voi nauttia Jarin konsertista.
        Itse hän on mukaan pyytänyt ei ole kertaakaan pakotettu mukaan konserttiin.
        Innolla hän taas odottaa koska Jari tulee Finlandia-talolle esiintymään.
        Neljävuotta olemme nauttineet yhdessä Jarin musiikista.


      • piano-ope
        Pikku-poika kirjoitti:

        Olen käynyt oman lapseni kanssa montakertaa Jarin konsertissa niin joulu kun muissakin , kyllä lapsikin voi nauttia Jarin konsertista.
        Itse hän on mukaan pyytänyt ei ole kertaakaan pakotettu mukaan konserttiin.
        Innolla hän taas odottaa koska Jari tulee Finlandia-talolle esiintymään.
        Neljävuotta olemme nauttineet yhdessä Jarin musiikista.

        Jarin musiikki ja esiintyminen vetoo pieniinkin. Meilläkin tyttö fanittaa, äiti ei enää jaksaisi mennä konsertteihin...kun uutta ei niissä juuri tule. Luulenpa, että parin vuoden päästä tytsän innostus alkaa lopahtaa ja rauha astuu...Mutta konserteis käynti on muuten meidän kahden juttu. Paljon käydään ihan iskelmätähtien (ANneli Mattila, Anna Eriksson..etc) keikoilla ja aina pitää jäädä roikkumaan sen nimmarijutun takia. Tytöllä onkin aimo kasa nimmareita, fanikortteja, julkkia yms. Mutta ei meilläkään ole Jarin nimmaria...ollaan jääty monasti odottelemaan, vaan ei oo tullut edes paikalle. Aluksi tyttö ei voinut sitä ymmärtää, selitä sitten hänelle, miksi muut jakaa nimmareita ja tämä idoli ei...no nyt on asia selvä ja ei jäädä enää odottelemaan. Olen sanonut asian selväksi, huomaa ehkä jo taustatkin tietäen, että Jari ei niin lapsista pidä.


    • moody,

      muuttunut paljon maallisen mammonan myötä. Ammatillinen kunnianhimo kehittyä vaatii kaiketi standardikiertueita, sitä samaa. Jotta siihen saa fyffeä, täytyy olla tehokas, siinä jää pienet lapsokaiset jalkoihin. Ei heille riitä aikaa, kun vastineeksikaan ei saa kuin hymyn. Siinä jää moni aikuinenkin jalkoihin. Moni mummo ja muu tavis. Pari pullukkaa kannattaa pitää mukana, jotta niitä voi dokumentteihin sitten haastatella ja saada ylistäviä "lausuntoja" Jartzan uskollisuudesta faneille.

      • reese w.

        eli laulaa, ei halua tutustua yleisöön, uusiin faneihin, muksuihin. Inhoaa kai lapsia?


      • itkijä-naisia

        eikö se riitä että Jari esiintyy ja laulaa hyvin? Aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää jättää nimmarien ja yhteiskuvien vaatiminen penskoille. Mä en ymmärrä miksi yleisö luulee, että artistien täytyy MIELISTELLÄ fanejaan. Arvostelun paikka on sitten jos esiintyjä on myöhässä, juoviksissa tai muuten kyvytön esiintymään.


      • "Matti Meikeläinen"
        itkijä-naisia kirjoitti:

        eikö se riitä että Jari esiintyy ja laulaa hyvin? Aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää jättää nimmarien ja yhteiskuvien vaatiminen penskoille. Mä en ymmärrä miksi yleisö luulee, että artistien täytyy MIELISTELLÄ fanejaan. Arvostelun paikka on sitten jos esiintyjä on myöhässä, juoviksissa tai muuten kyvytön esiintymään.

        tämä kyseinen Artisti joku "lopunajan ilmiö" kansan villitsijä /hyvänolon lähettiläs? juttua riittää aina eri henkisyyteen asti.

        Saa paljon mielipiteitä aikaseks kiistellään/väitellään,rakastetaan/kyräillään/ jakaudutaaan jopa eri ryhmiin.

        Miten lie asian laita muilla Artisteilla?

        Tekee tai on tekemättä mitään on jatkuvan valokeilan alla. Jokainen "fani" vaatii itselleen huomioita, henkeen ja vereen konsteja kaihtamatta /hyväksyntää.... "katso Jari minua, minäkin oon täällä"...?

        Pelkkä laulu ei tunnu riittävän ei millään ilveellä. Pitää olla extraa...

        Vaelletaan sen perässä jopa satoja kilometrejä kuin aikanaan raamatun sanojen mukaan Jeesuksen perässä vaellettiin .

        Sanompa vaan, kaikella on aikansa, niin tälläkin että eiköhän tämäkin "hurmos" joskus jää historian kirjoihin kuten moni muukin asia ja sitten tulee rauha.(muistelen Dingon aikoja)

        Näitä mietiskeli kaikella rakkaudella...."matti meikeläinen".


      • yökkääjä

        Kannattaahan sitä joka jari sillanpää ohjelmaan haalia kaksi vakitanttaa, kun he NIIN harvoin näkyvät ohjelmissa..... Luoda katsojille kuva, että Siltsu ottaa takahuoneisiinkin faneja ja lahjoja, kukkia vastaan. Sitä on niin helppo esittää televisiokameralle parempaa kuin on. Niin täysin teennäistä että oksettaa. Mihin Jari unohti ns. oikeat faninsa? Mitä jäi jäljelle, teennäiset rippeet ja omaneduntavoittelu....itsekullekkin. Mihin unohtui aitous, rakkaus ja vilpittömyys?


    • ikävää

      no voi sentään

    • et tää ois oikeesti

      surullinen tarina kun aloitin lukemaan.. mut ei sit ollukaan .. anna sille vaikka karkkia niin unohtaa koko jutun

      • ei sekofanittaja

        Tämähän oli surullinen tarina ainakin musta. Itse taidat olla lapseton ja tunteeton. Lapsillakin on hyvä muisti, ja jotkut tapaukset muistetaan vuosienkin takaa. Todellakin mäkin säälin sua, jos sulla aikuisena on tunteet tolla tasolla. On tainut jäädä lapsuudesta traumoja. Meidän poju oli eskarissa, kun fanitti kovasti Nightwishiä. Olimme Suomessa konsertissa ja sen jälkeen poitsu sai Tuomaksen ja Tarjan nimmarit. Otettiin vielä kuvakin! Ja Nightwish on kyllä suurempi ja kuuluisampi kuin Sillanpää! Ottais oppia suurista maailmanluokan tähdistä. Nöyryyttä lisää peliin!


      • harhaa...

        Ota kiltisti aamulääkkeesi ja soita huomenna kunnantalolle ja kysy vapaaehtoispaikkaa päiväkotiin töihin. Vaikkapa vain päiväksi, niin näet vähän lapsia ja opit jotakin arvokasta ehkä itsekin. Älä kerro ongelmistasi psyykepuolella. SInne ei muuten lasten luo pääse!


      • Sinfonia
        ei sekofanittaja kirjoitti:

        Tämähän oli surullinen tarina ainakin musta. Itse taidat olla lapseton ja tunteeton. Lapsillakin on hyvä muisti, ja jotkut tapaukset muistetaan vuosienkin takaa. Todellakin mäkin säälin sua, jos sulla aikuisena on tunteet tolla tasolla. On tainut jäädä lapsuudesta traumoja. Meidän poju oli eskarissa, kun fanitti kovasti Nightwishiä. Olimme Suomessa konsertissa ja sen jälkeen poitsu sai Tuomaksen ja Tarjan nimmarit. Otettiin vielä kuvakin! Ja Nightwish on kyllä suurempi ja kuuluisampi kuin Sillanpää! Ottais oppia suurista maailmanluokan tähdistä. Nöyryyttä lisää peliin!

        Kyllä lapsella on todella hyvä muisti.
        Kerran ollessamme risteilemässä sattui että Markku Aro oli hyttinaapurina, kun osuttiin samaanaikaan hyttikäytävään hän tervehti lasta iloisesti ja kyseli kuulumisia, hän noteerasi lapsen jokakerta kun osuttiin hyttikäytävään samanaikaisesti.
        Tapahtuneesta on muutama vuosi mutta vielläkin lapsi muistaa tapaamisen aina kun näkee Markku Aron vaikka televisiossa.
        Todella hienoa käytöstä, mutta hänellä onkin itsellään lapsia joten hän osaa ottaa lapsen luontevasti huomioon.
        Jarilta valitettavasti ei huomiota lapsille tule, mutta eiväthän kaikki pidä lapsista eikä tarvitsekkaan.
        Lapsilla on hyvä muisti mikä tuntuu aikuisesta vähäpätöiseltä voi olla lapselle todella iso ja hieno juttu.
        Kaikiesta huolimatta meillä fanitetaan Jaria mutta emme odota nimmaria emmekä yhteiskuvia, ettei tule pettymyksiä.
        Itse muistan Jarin Siljan ajoilta, mihin on katoamassa se rempseä Silja Sinfonian veijari ?


      • drinkkien tekijä
        Sinfonia kirjoitti:

        Kyllä lapsella on todella hyvä muisti.
        Kerran ollessamme risteilemässä sattui että Markku Aro oli hyttinaapurina, kun osuttiin samaanaikaan hyttikäytävään hän tervehti lasta iloisesti ja kyseli kuulumisia, hän noteerasi lapsen jokakerta kun osuttiin hyttikäytävään samanaikaisesti.
        Tapahtuneesta on muutama vuosi mutta vielläkin lapsi muistaa tapaamisen aina kun näkee Markku Aron vaikka televisiossa.
        Todella hienoa käytöstä, mutta hänellä onkin itsellään lapsia joten hän osaa ottaa lapsen luontevasti huomioon.
        Jarilta valitettavasti ei huomiota lapsille tule, mutta eiväthän kaikki pidä lapsista eikä tarvitsekkaan.
        Lapsilla on hyvä muisti mikä tuntuu aikuisesta vähäpätöiseltä voi olla lapselle todella iso ja hieno juttu.
        Kaikiesta huolimatta meillä fanitetaan Jaria mutta emme odota nimmaria emmekä yhteiskuvia, ettei tule pettymyksiä.
        Itse muistan Jarin Siljan ajoilta, mihin on katoamassa se rempseä Silja Sinfonian veijari ?

        Jarin SIlja Symphanyn ajoilta...sininen enkeli eli punainen...Oi vitsit miten oli hauskaa. Se tyssäs mun mielestäni kanssa ehkä joskus 6-7 vuotta sitten. SIlloin alkoi tulla julkkis-Jari ja shown vetäminen kaikella ajalla tavisten joukossa.Aitous katos ja tilalle tuli kauhea yliyrittäminen ja kova kuori.
        Lapset muistaa todella hyvin...olin itse ala-astelainen, kun oltiin vanhempien kanssa risteilyllä myöskin. Siellä oli ihan risteilemässä muiden tavisten joukossa Matti-Esko, hänkin ilmeisesti isämiehiä huomasi meidän tunnistaneen hänet. Tuli ihan juttelemaan ja muisti moikata meitä silloin lapsia aina ohi mennessään. Oli sellainen aito rekkamies. Jäi mun mieleen ikuisesti. Samoin kävi Kaija K:n kanssa. Voi vitsit, ihana ihminen ihna tavis itsekin!


    • bu0ng10

      Äitinä, lastentarhanopettajana ja pitkäaikaisena Jari Sillanpää-fanina kerron oman mielipiteeni asiaan. Minusta ihan ok, että lapset pääsevät mukaan ns. aikuisille tarkoitettuihin konsertteihin. Oppivat näin keskittymiskykyä ja olemaan "ihmisten ilmoilla". Puhumattakaan siitä, että pääsevät näkemään ja kuulemaan idoliaan livenä. Aikuisina tiedämme, että on huima ero kuunnella musiikkia levyltä ja taas esim. konserttisalissa. Olen itse myös pienenä fanittanut iskelmätähtiä ja käynyt paljon lapsena konserteissa ja lavoilla katsomassa idoleitani.
      Laulajilla on erilaisia käytäntöjä nimmareiden jakamisessa ja lahjojen vastaanottamisessa. Tämä kannattaa myös kertoa lapselle. Hyvä nyrkkisääntö minusta on, että konserttiin mennään kuuntelemaan musiikkia. Jos lapsi haluaa kirjoittaa idolilleen, voi kirjeen toimittaa esim. fanclubin kautta artistille. Mitä kukkiin ja lahjoihin tulee, on Jari vastikään toivonut, että niihin käytettävät rahat lahjoitettaisiin mieluummin kummilapsitoimintaan, missä Jari itsekin on mukana. Tämä vastanneekin kysymykseen, välittääkö Jari lapsista...
      Jari-fanina olen tyytyväinen, että Jari on tehnyt selkeän linjauksen nimmareiden, halausten yms. toisarvoisten juttujen suhteen ja päättänyt keskittyä olennaisimpaan, MUSIIKKIIN. Näin saamme nauttia energisestä ja yleisönsä huomioon ottavasta laulajasta pidempään.

      • kukin taaplannee tyylillään

        artisteilla todellakin on. Toiset jää pitkäksikin aikaa yleisön luo osa häipyy heti. Kari-Tapiolla on mun mielestä hieno periaate, kiertää myös pienillä lavoilla pienten yleisöjen edessä. Sanoi juuri olevansa nöyränä ja kiitollinen pitkälle uralleen kuulijoilleen kiitollinen klabbi totesi. Nyt Paula ja Kari-Tapio tahkoavat suurta suosiota. Olin itse pieni, kun olimme Paula Koivuniemen keikalla. Hän ennen konserttia keräsi meitä lapsia ja päästiin häneen mukaansa lavalle kapteeni nemo (?)muistankohan oikein kappaleen ajaksi. Hän jutteli meille kaikille ja minulle jäi siitä pitkäksi aikaa olo, että juttelin todella suuuuren tähden kanssa. Oon täysin Amelia-äidin kanssa samoilla linjoilla ja pahoillani Jarin käytöksestä ja tunnen myös myötähäpeää. Kyllä sen huomaa, kuka on äiti ja isä, lapsettomat eivät vain osaa olla yhtä luonnollisia lasten kanssa. Lapsen tunnemaailma on niin erilainen. Pieni asia on iso asia. Olen nyt itsekin äiti ja pienen tytön ja isomman pojan äiti. Albumi-kiertue on nähty (ilman lapsia kylläkin tällä kertaa) joskus äitikin haluaa vaan rentoutua musiikin parissa....


    • hyvä....

      Niin sitä pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe