Oon suunnitellut kyseistä autoa,koska siinä on alennusvaihde,ja saa kytkettyä myöskin 4-vedon pois (kesällä)> polttoainetta kuluu vähemmän.
Jakopääkin on tietääkseni ketjulla.
Mutta mites auto muuten pelittänee pitkässa juoksussa,onko kellään kokemuksia esim 200tkm ajetuista,onko ollut moottorin tai voimansiirron kanssa ongelmia.
Asiallisia kommentteja kiitos!
KIA SORENTO millainen pirssi?
55
30299
Vastaukset
- kalliita ...
helevetin kalliita huoltoja sorentoon on ... ja on pakko huoltaa ohjelman mukaisesti merkkiliikkeessä jotta 5 vuoden takuu säilyy
kuulemma halvempaa ostaa M-sarjan mersu jos lyödään kokonaiskulut tiskiin 5 vuoden ajalla ?- älä...
Ei kannata täältä kysyä Sorentoon liittyviä kysymyksiä, täällä on yksi vakioprovo joka keksii kaikenlaista negatiivista ko. automallista....mene osoitteeseen www.khcf.org, siellä saat asiallisia vastauksia.
- jusssa
älä... kirjoitti:
Ei kannata täältä kysyä Sorentoon liittyviä kysymyksiä, täällä on yksi vakioprovo joka keksii kaikenlaista negatiivista ko. automallista....mene osoitteeseen www.khcf.org, siellä saat asiallisia vastauksia.
mahtuu sekaan,toivottavasti joku asiallinenkin kommentti tulusi väliin,On kyllä huollot kalliita jos tulee kalliimmaksi kuin MB jonka hankintahinta on puolta kalliimpi uutena eli noin 70t€.
- hinnat kaikilla
jusssa kirjoitti:
mahtuu sekaan,toivottavasti joku asiallinenkin kommentti tulusi väliin,On kyllä huollot kalliita jos tulee kalliimmaksi kuin MB jonka hankintahinta on puolta kalliimpi uutena eli noin 70t€.
kovia, ainakin maksajan mielestä.
Kia Sorenton huollon hintaa nostaa jonkin verran tarvittava öljyn määrä, 8,2l.
Silti omani eka huolto (15000km) oli 182,00€ ja seuraava (30000km)kustansi 420,00€.
Takuukorjauksia ei ole ollut.
Polttoainetta 9,4l/100km keskimäärin.
Kaikenkaikkiaan huoletonta ja turvallista kyytiä isolla autolla. - jusssa
hinnat kaikilla kirjoitti:
kovia, ainakin maksajan mielestä.
Kia Sorenton huollon hintaa nostaa jonkin verran tarvittava öljyn määrä, 8,2l.
Silti omani eka huolto (15000km) oli 182,00€ ja seuraava (30000km)kustansi 420,00€.
Takuukorjauksia ei ole ollut.
Polttoainetta 9,4l/100km keskimäärin.
Kaikenkaikkiaan huoletonta ja turvallista kyytiä isolla autolla.sinulla,ajatko kaupungissa tai taajamassa kokoajan,
Paljonko on painoa tuolla autolla ja paljonko dieselvero,miten se muuten muodostuu onko se kokonaispainosta vai auton omasta painosta jokin tietty summa kiloa tai alkavaa 100kiloa kohden.
onko sinulla se 140hv vai 170 hv. minkäverran oletajannut.
Miten muuten tuo moottorin öljymäärä on noin suuri. - asentellla
älä... kirjoitti:
Ei kannata täältä kysyä Sorentoon liittyviä kysymyksiä, täällä on yksi vakioprovo joka keksii kaikenlaista negatiivista ko. automallista....mene osoitteeseen www.khcf.org, siellä saat asiallisia vastauksia.
Vastaat niin eihän tästä tule mitään. Linkittämälläsi sivullakin oli kyllä paljon ei tietoa ko. asiasta.
- yli puolet
jusssa kirjoitti:
sinulla,ajatko kaupungissa tai taajamassa kokoajan,
Paljonko on painoa tuolla autolla ja paljonko dieselvero,miten se muuten muodostuu onko se kokonaispainosta vai auton omasta painosta jokin tietty summa kiloa tai alkavaa 100kiloa kohden.
onko sinulla se 140hv vai 170 hv. minkäverran oletajannut.
Miten muuten tuo moottorin öljymäärä on noin suuri.ajosta on maantieajoa.
Auton oma massa on yli 2000kg ja kokonaismassa, jonka mukaan käyttövoimavero ( noin 650,00€) lasketaan.
Ei se kulutus paljon poikkea muista vastaavista, Webasto talvella ja ilmastointi kesällä vievät osansa.
Malli on vanhempi 140hv ja manuaali.
Syytä öljytilavuuteen en tiedä, luulisi olevan hyväksi moottorin kestävyydelle, mikäli öljymäärä on riittävän suuri.
Ajettu vasta 50000km. - että tuota näin
jusssa kirjoitti:
sinulla,ajatko kaupungissa tai taajamassa kokoajan,
Paljonko on painoa tuolla autolla ja paljonko dieselvero,miten se muuten muodostuu onko se kokonaispainosta vai auton omasta painosta jokin tietty summa kiloa tai alkavaa 100kiloa kohden.
onko sinulla se 140hv vai 170 hv. minkäverran oletajannut.
Miten muuten tuo moottorin öljymäärä on noin suuri.Kyllähän tuon painoisessa autossa jossa on turun tuomiokirkon ilmanvastus, kulutus on helpostikin tuota luokkaa, ei siitä mihinkään pääse.
- crdi:n kokemuksia_
Kian Sorento poikkeaa kilpailijoistaan aika monella alueella. Osalla alueista poikkeama on plussaa ja osalla miinusta (käyttötarkoituksesta riippuen).
Sorenton kori lepää erillisen rungon päällä, joka nostaa auton kuivapainon 2,1 tonniin. Raskas, vanhanaikainen ja vahva rakenneratkaisu tuo ylimääräisiä kiloja kuljetettavaksi, mutta sallii vetokoukkuun kiinnitettävän akselimassan maksimiarvoksi 3,5 tonnia.
Takapyörät on kiinnitetty jäykkään taka-akseliin, jota nykyään käytetään lähinnä vain kuorma-autoissa ja pick-upeissa. Vanhemmissa malleissa takatasauspyörästössä on kitkalamellilukko, mutta uudessa mallissa homma on hoidettu abs-järjestelmän avulla sutivaa pyörää jarruttamalla.
Jäykkä taka-akseli on luja rakenne ja toimii maastossa hyvin, mutta tuo mukanaan runsaasti jousittamatonta massaa, joka ei ole eduksi maantieajossa.
Autossa ei ole keskitasauspyörästöä ja perusmallissa etu- ja taka-akselit pyörivät neliveto kytkettynä täsmälleen samalla nopeudella. Pahassa paikassa se plussaa, mutta maantiellä turhan raaka juttu, joka rajoittaa nelivedon käyttöä. Paremmin varustellussa versiossa nelivedon kytkeytymisen saa valittua myös automaattisesti ohjautuvaksi.
Vaihdelaatikosta löytyy nopea ja hidas alue ja niillä hitailla välityksillä Sorento vastaa vetokyvyltään jo lähes nelivetotraktoria.
Auton alla on vakiona 245 / 70R16 kokoiset renkaat. Niillä ylittää ongelmitta jalkakäytävän reunakivet yms. maaston möykyt, mutta niiltä on turha odottaa terävää ohjausvastetta. Maantiellä auto kulkee kuitenkin suoraan kuin juna ja siltä osin ei ole valittamista.
Auton tehopainosuhde 2,1 tonnia ja 170 hp ei anna edellytyksiä kiihdytyskilpailujen kärkisijoille. Vastaavasti 392 Nm vääntö 1750 … 2500 rpm alueella kiskoo parin tonnin vetokoukkuun kiinnitettyä kuormaa vaihteita vekslaamatta.
Omalla Sorentolla olen olen kerännyt mittariin lukemat 60 000 km ja toistaiseksi ongelmitta. Jos kuormaa koukussa on 2 tonnin verran, niin parempaa veturia saa hakea. Toisaalta Alfa tai BMW pesee sen mennen tullen, jos tyhjänä lasketellaan kiharalla.
http://www.youtube.com/watch?v=n0j_dUNHUYE
http://www.youtube.com/watch?v=O-VQqtR04Go- jusssa
siinäpä tuli tietoa autosta,tuossa alapuolella kovasti moititaan tuota tehottomuuta ja jousitusta,
mutta kylläkait jos tuon 170hv:n lastuttaa > 200hv,niin pitäisi alkaa voiman riittämään normaali ajuun ja jousituksen saa jäykemmäksi vaihtamalla paremmat iskarit,mutta se kylläkin maksaa hieman.
ja onhan näissä uudemmissa kuin 07 jo vähän varustustakin EX malleissa. - mutta...
Hyvä vetokykyhän on itsestään selvyys diesel maasturille ja luokassaan vielä kiakin parempia taatusti on. Ainoastaan automaatissa on 3500kg, manuallissa huomattavasti pienempi.
Kun ei ole keskitasayspyörästöä, nelivetoa ei periaatteessa voi käyttää ollenkaan pitävällä pinnalla, eikä se talven liukkaillakaan paras mahdollinen ole.
Maastureissa on yleensä alennusvaihde.
2 esittämässäsi videossa, oli sekä land roverissa että jeepissä taitamattomat kuljettajat tai sitten ne oli tahallaan tehty tuolla tavalla. Tosin, sekä jeepin että LR Defenderin neliveto ei ole mitenkään erikoisen hyvä.
Sen sijaan sellaiset uudet maasturit kuten esim. Pajero, Land Cruiser ja Discovery 3 ovat sorentoa selvästi parempia etenemiskyvyltään. Mutta toisaalta, ovat ne hinnaltaankin selvästi sorentoa kalliimpiakin.
Jos Sorento luetaan maasturiksi, niin luokassaan sorento ei ole yhtään erikoinen, mutta edullinen hinta tekee siitä suositun. Aika edullisesti lähtee uusi jeeppikin, alkaen 55 000, ja siinä on kuitenkin erittäin hyvä neliveto, todella hyvä kone jne jne . . . Mutta sorenton hinta on niin alhainen, että edes nämä höpönpöpön citimaasturit eivät juuri hinnallaan voi sille kilpailla.
- Hirttomies
kilisevän tuskainen tuhkakuppi!
- on sinun
häpeäsi, mitäs ostit sellaisen.
Olisit ostanut Sorenton. - HYI
En menisi edes kyytiin, kävely on hyvä harrastus.
- SORENTOT
Keskustelu vm 2006 ja sitä vanhempien Sorentojen ominaisuuksista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000620&posting=22000000019188142- kokemus...
Mutta EI toistu !
- kun 2007 malli
jos vanhempi kun 2007 malli, kuten ilmeisesti varmasti on koska 200tkm jo ajettu???, takuuhan on myös jo loppu, sehän on vaan 150000 km asti.
Varaosahnnoista kannattaa ottaa selvä ettei tule ikävänä yllätyksenä, tarvikelikkeistä turha kysellä.
Linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000000620&posting=22000000019188142 - Pirssi on ??
Jos meinaat ko. autoa PIRSSIKSI niin tiedätkö mistä puhut??? Pirssi = ??? alkaa TAK.. Noh vitsi sikseen.Vain asiallisia vastauksia.
Tuskin kellään on kokemusta 200tkm ko. autolla viellä. KIA on perinteisesti ollu suht huono laatuinen auto, mutta väittävä että pikkuhiljaa laatu paranisi kiitos Cia'n. Sorento oli erään saksalaisen katsastusaseman vertailun mukaan ladultaan heikoin SUV auto markkinooilla pari vuotta sitten.(?)- lähde?
Lämpimikseen kirjoittelet, toisin kuin minä:
Sorento pärjäsi 2007 TUV-katsastusraportissa varsin hyvin, ollen sijalla 25, takana mm. BMW-700 sarja, Mercedes C-sarja yms yms yms....ja tähän löytyy lähde:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/2–3-vuotiaat autot/1135225300325 - että silleen
lähde? kirjoitti:
Lämpimikseen kirjoittelet, toisin kuin minä:
Sorento pärjäsi 2007 TUV-katsastusraportissa varsin hyvin, ollen sijalla 25, takana mm. BMW-700 sarja, Mercedes C-sarja yms yms yms....ja tähän löytyy lähde:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/2–3-vuotiaat autot/1135225300325Kyllä kai mikä tahansa auto 2 vuotta kestää . . .
- m.a.
että silleen kirjoitti:
Kyllä kai mikä tahansa auto 2 vuotta kestää . . .
itselläni on -03 vm. kia sorento dsl.automaattisella 4-vedolla ,eikä autossa ole ollut "vielä"yhtään mitään vikaa /korjattavaa/vaihdettavaa paitsi öljyt suotimet!
mielestäni se on jo ihan hyvä suoritus itämaiselta autolta. - yksilö sitten
m.a. kirjoitti:
itselläni on -03 vm. kia sorento dsl.automaattisella 4-vedolla ,eikä autossa ole ollut "vielä"yhtään mitään vikaa /korjattavaa/vaihdettavaa paitsi öljyt suotimet!
mielestäni se on jo ihan hyvä suoritus itämaiselta autolta.Autosi pitäisi lähettää Kian tehtaalle tutkittavaksi, kyseessähän on ihan täydellinen poikkeus ??!! vai onko autolla ajettu jo yli 35000km? jos alle niin sit voi pitää paikkansakin tää satu.
- B-GJ
Kia pirssinä
Voisin lisätä että pojallani on sellainen pirssi. Malli taitaa olla 2007 ajettu n. 200000km.
Olisi huomattavast lyhyempi kertomus jos kertoisin vikoja mitä ei ole esiintynyt. Muuten
suht kiva kun toimii. Ehkä se olisi paremmin purjevenelijä peli koska heiluu aika lailla. - sama mies B-GJ
B-GJ kirjoitti:
Kia pirssinä
Voisin lisätä että pojallani on sellainen pirssi. Malli taitaa olla 2007 ajettu n. 200000km.
Olisi huomattavast lyhyempi kertomus jos kertoisin vikoja mitä ei ole esiintynyt. Muuten
suht kiva kun toimii. Ehkä se olisi paremmin purjevenelijä peli koska heiluu aika lailla.No nyt on kulunut tasan vuorokauden ja seuraava vika ilmestyi. Kone käy tyhjäkäynillä niinkun pitää. Heti kun koskee kaasupoljinta ventiilit alkaa hakata ett uskoo että konee hajoo palaseksi. Toimeenpide: Oljyn sekaan moottoripesuaine.
Ajo 25minuutia. Kone toimii taas. HUOM! olyjyt vaihdettu pari viikoa sitten. Meni hukkaan. Samala huoltoliike tarkisti 4-vedon kun meidän mielestä on korkentain 1-1,5 veto. Huoltoliike ilmoitti että on kunnossa 400€. Tänään liukkaaalla oli helppo
tjekata motako suttais. SE oli 1 ja välilä molemmat takapyörät. Autossa uudet renkaat. Minulla on ollut 21 autoa enkä ole näin huonolla pidolla koskaan ajannut.
Sama mies B-GJ
- vehje.
Sorento on testien mukaan yksi hiljaisimpi maastureita, muutenkin kuin kulultaan. Melutasomittauksissa se alittaa mm. BMW:n X3 sarjan maasturit.
- Citymaasturi
X3:ea ei lueta maasturiksi, ja X5:kin on siitä kyllä aika kaukana . . .
- kun joku aina
haluaa tehdä elämästään hankalan. Ostaa nyt sorento pihalle, voi hel.........i.
- elämäsi
tuntuu olevan riittävän hankalaa ilman Sorentoakin.
- kaksosten äiti
Ennen kuin päädyt ostamaan Kia Sorentoa lue tämä ja kierrä kaukaa Lahden Autotalo Laakkonen, koska sieltä lähdet näppejäs nuollen, kokemusta on...... Lahdessa Autotalo Laakkosessa kauppa käy, tänäänkin oli myyty jo klo 15 menessä kahdeksan (8kpl) autoa.
Autotalo Laakkosen automyyjät on TODELLISIA MYYNTITYKKEJÄ Kia Sorentoa (3.3 V6 EX A) myytiin jopa kahteen kertaan ja on sitäpaitsi edelleenkin myynnissä heidän sivuillaan joten odottelevat vielä enemmän ostajia(11.06.2009 klo 21.15)
Auto oli siis jo myyty aamulla "keijolle", mutta minulle se kuitenkin esiteltiin n. klo 12.30 ja sovittiin koeajo ajettavaksi ennen klo 15, tällä välin kävin tarjous kädessäni hierojalla ja syömässä (odotan kaksosia, 8kk menossa) ja tietysti hakemassa välirahan joka jäi maksettavaksi tarjouksessa jonka myyjä minulle antoi.
Mutta kas kummaa kun saavun iltapäivällä Autotalo Laakkoselle (siis Lahdessa) ihmettelin, että lähteekö "keijo" saappaineen minun kanssa koeajolle kun hän niin tarmokkaasti kantoi tavaroitaan autoon...
siitähän se riemu alkoi, MYYNTITYKKI kiemurtelee naama punasena, ja ihmettelee että onko auto jo myyty (siis auto joka on edelleen heidän sivuillaan myynnissä).
Tässä vaiheessa minun kiukkuni on jo noussut toiselle tasolle ja silloin tarvitaan MYYNTITYKIN lisäksi jo päätäntävaltaakin omaavia paikalle.
Autotalo Laakkosella MYYNTITYKIN esimies vanoo ja vakuutta tapauksen olevan ainutkertainen yli 20 vuoteen (siis että autot myydään moneen kertaan, jota minä arvelin jopa petoksen yritykseksi??) tässä vaiheessa esimiehen huoneeseen oli jo kutsuttu autoa minulle myynyt herra, auton "keijolle" myynyt herra ja jonkun sortin alakerran esimies. Yksi herroista kyllä tunnusti että tämä oli arkipäivää, auto nyt vaan myydään tietämättä moneen kertaan, mitäs siitä....
Minusta se oli vähintäänkin outoa ketä sellainen palvelee?
Olin kiistellyt noin puolituntia tuloksetta siitä voiko autoa myydä moneen kertaan, koska tässä tapauksessa auto oli jo myyty kun siitä minulle tarjous tehtiin.
Vai olisiko ehkä kuitenkin parempi laittaa MYYTY kyltti autoon joka on jo myyty, mutta se ei kuulemma tule kuuloonkaan, koska Autotalo Laakkosella on 18 myyjää eikä he voi mitenkään tietää mikä auto on myyty aamulla kun sitä iltapäivällä ostetaan uudestaan, ei onnistu mitenkään Autotalo Laakkosella infota MYYNTITYKKI kollegaa.
Varsinkin kun tänään oli jo tehty 8 autokauppaa SIIS KAHDEKSAN.
Jotenkin tuli semmoinen olo, että nyt jään alakynteen näissä autokaupoissa.
Mikä neuvoksi antaako MYYNTITYKKIEN jyrätä viimeisillään raskaan oleva kaksosten äiti, vai purskahtaako itkuun...
No mitä tästä opimme varaudu Autotalo Laakkosella ostamaan autot niin kuin maito kaupasta, älä mieti, äläkä varsinkaan koeaja, vaan rahat odotetaan lyötävän käteen heti kun astutaan ovesta sisään, ja kiireesti auton kanssa ulos muuten Autotalo Laakkosella myydään sinun auto jollekulle toisellekkin, se vielä tässä ihmetyttää että autosta ei ollut mitään myynti tietoja edes esimiehen koneella, mutta sehän olikin myyty MYYNTITYKIN kaverille "keijolle"
että näin kohdellaan naisasiakasta Autotalo Laakkosella Lahdessa.- What??
Lue alkuperäinen otsikko! Kuka kysyi mielipidettä jostain autoliikkeestä? Kysymys koski mielestäni mielipidettä johonkin autoon, vai ymmärsinkö väärin? Kia Sorento 2.5 diesel ollut itselläni tosi hyvä valinta, suosittelen!
- Kia Motors
ajattelet,niin nythän on 2010 tulossa myyntiin täysin uusi Sorento. Mm. 215 kg kevyempi. Kuuspykäläiset vaihedelaatikot automaatti tai manuaali,panoraama kattoikkuna ja paljon muuta.
- Kia Motors
Sorento tuli jenkeissä myyntiin 4.tammikuuta. With sales of 7.398 units, the Sorento was also the automaker’s best-selling vehicle in January. eli eniten myyty merkki vajaassa kuukausessa 7.398 yksilöä.
Aika hyvin. - pohjassa reikä
ovat laittaneet uudesta mallista kardaanien pultit kiinni, ettei lähde irti niinkuin
nykyisestä mallista. - So, rento meininki
pohjassa reikä kirjoitti:
ovat laittaneet uudesta mallista kardaanien pultit kiinni, ettei lähde irti niinkuin
nykyisestä mallista.Toi uushan on aivan eri konsepti muutenkin, mm. kunnollinen erillisjousitus itsekantavassakorissa jne. koneetkin ovat uudemmanaikaisia ja entistä tehokkaampia. Kaippa laatuasiatkin ovat nyky-Kiojen tyyliin varsin hyvällä tolalla.
- MYYNNISSÄ.....
So, rento meininki kirjoitti:
Toi uushan on aivan eri konsepti muutenkin, mm. kunnollinen erillisjousitus itsekantavassakorissa jne. koneetkin ovat uudemmanaikaisia ja entistä tehokkaampia. Kaippa laatuasiatkin ovat nyky-Kiojen tyyliin varsin hyvällä tolalla.
taas sama Delta jumetus, muualla Euroopassa ja varsinkin Venäjällä myydään täyttä häkää uusikoppaista Sorentoa, täällä ei ole näkynyt Deltalla ainuttakaan, montakohan vuotta menee taas että tulee myyntiin ?? muualla ovat jo myyneet vuoden pari taas sitä ennen kun Delta vasta aloittaa.
ei juuri muuta kuin jakolaatikon takapäänlaakerointi vikoja lähempänä 100 000 km:a.Borg Warnerin tekemä muuten joten syytetään sakuja siitäkin.
- Belarus-kuski
Hirmuinen traktori!
- sorento lover
Mitäs hittoa, ostakaa sitten mersu, bemari tai uus LC! hinta 80 tuhatta
Mulla ei oo ollu sorennossa mitään vikaa ja oon vetänyt melko paljon 2600kg mobiililavaa ja mittarissa nyt 130 tkm. Jos auton huoltaminen maksaa 1000-1500 e vuodessa, niin se on ilmaista. Kaverin citroen c5 hajos ja korajus maksoi 4500 euroo,???? enemmän kuin auton arvo on???
Huoltakaa autojanne, niin ei hajoo.
Onhan toi traktori verrattuna cr-v tai raviin, mutta painii ihan eri luokassa. X5 on hinttien auto. - Minä itte
sorento lover kirjoitti:
Mitäs hittoa, ostakaa sitten mersu, bemari tai uus LC! hinta 80 tuhatta
Mulla ei oo ollu sorennossa mitään vikaa ja oon vetänyt melko paljon 2600kg mobiililavaa ja mittarissa nyt 130 tkm. Jos auton huoltaminen maksaa 1000-1500 e vuodessa, niin se on ilmaista. Kaverin citroen c5 hajos ja korajus maksoi 4500 euroo,???? enemmän kuin auton arvo on???
Huoltakaa autojanne, niin ei hajoo.
Onhan toi traktori verrattuna cr-v tai raviin, mutta painii ihan eri luokassa. X5 on hinttien auto.Ex aut diesel.
Ja tyytyväinen olen vieläkin,huonoin asia Sorennossa on....Delta-auto !!!
Matkan varrella etujarrulevyt on kerran vaihdettu,samoin takaluukun kaasujouset. siinä kaikki viat.
Venetraileriakin on tullut vedettyä jonkin verran,sopii siihen hyvin.
Auto on edellisen omistajan (Guntherin) "lastuttama" ei mikään raketti mutta riittävästi kiihtyy ja varsinkin vääntää. Kulutus maltillista, reilun satasen nopeudella päässyt 8/100 ja välillä allekin matka-ajossa tavaraa kyydissä, kaupunkiajo hieman lisää, mutta ajo 120km/h tai yli nostaa kulutusta jo reilusti. Ilmanvastus alkaa jo verottamaan ilmeisesti
Nahkapenkit ehjät ja kattoluukku toimii kuten uutena.
Vanhemman mallin vanteiden pinnoitus on surkea,likaantuvat ja kun ei jaksa oikein puunata niin silleen myös jäävät. No sehän on vain ulkonäkökysymys. - Uppsala Sweden
sorento lover kirjoitti:
Mitäs hittoa, ostakaa sitten mersu, bemari tai uus LC! hinta 80 tuhatta
Mulla ei oo ollu sorennossa mitään vikaa ja oon vetänyt melko paljon 2600kg mobiililavaa ja mittarissa nyt 130 tkm. Jos auton huoltaminen maksaa 1000-1500 e vuodessa, niin se on ilmaista. Kaverin citroen c5 hajos ja korajus maksoi 4500 euroo,???? enemmän kuin auton arvo on???
Huoltakaa autojanne, niin ei hajoo.
Onhan toi traktori verrattuna cr-v tai raviin, mutta painii ihan eri luokassa. X5 on hinttien auto.Ensimmäisen Sorentoni ostin 2006. Auto oli 3,5 V6 automaatti. Vaihdoin Pajeron pois monien kalliiden remonttien vuoksi. Aluksi hieman epäröin Kia-auton hankintaa, joka kuitenkin osottautui hyväksi ostokseksi. Ei mitään vikaa, bensaahan auto vei hieman tavallista enemmän, mutta matka-ajossa 10 litraa satasella oli aivan siedettävä. Vaihdoin tämän auton elokuussan uuteen diesel Sorentoon ja edelliseen malliin verrattuna ero on todella suuri. 2,2 litran turbodiesel on aivan upea kone. Kuusivaihteinen automaatti vaihtaa vaihteet aivan huomaamatta. 7 vuoden ntakuu ei myöskään ole niitä markkinoiden huonoimpia. Uusi Sorento on upea peli, kertakaikkiaan, sanoivatpa "amispojut" mitä haluavat. Tästä syystä uskalsin vaihtaa vaimoni Focuksenkin (1,6 -09) uuteen Ceediin, turbodiesel sekin.
- 898
Itsellä KIA SORRENTO DIESEL JA AUTOMAATILLA ja nyt ajettu 20.000 km eikä mitään vaivaa tai vikaa.
Sanoisin ettei auto tuosta parane.898 - vikoja 0
eiköhän tuo kiia ole tekniikkansa puolesta varmatoiminen ja oman kokemuksen perustella talviautonakin hyvä.
Tulee mieleen vanhan hyvän ajan toyota sillä erotuksella että ajettavuuskin on kunnossa.- Työkäytössä
Minulla ollut Sorento 2,5 crdi -07 jo 3 vuotta.
Mittarissa 150 tkm. Mitään ongelmia ei ole ollut.
Kulutus on mielestäni matala kun kyseessä kuitenkin on paljon massaa ja automaatti. Huoltokulut samaa tasoa kuin muissakin autoissa. Vedän paljon autotraileria ja työmaakoppia, joten 3500 kg veto-oikeus ollut korvaamaton.
Mielestäni laatu/hintasuhde todella kohdalla Sorentossa.
Minun makuun myös asiallisen siisti muotoilukin.
Jos jotain kielteistä pitää löytää niin se olisi vaatimattomat säädöt ja malli kuskin penkissä, isokokoinen kun olen.
- Sorento.vm07
330tkm mittarissa, ainoa vika on ketjunkiristimen rikkoontuminen, onnrksi jako pysyi paikallaan. Auton ensimmäiset 240tkm tulivat työkäytössä, koneita ja säiliöitä kuskaten maansiirto firmassa.
Kiristimen vaihdon yhteydessä vsihdettiin ketju, vesipumput, yms ja 1k€ summalle sai deltasta vastineta - KiaSorento
Ennakko luuloja oli itselläkin ennen Kia mutta hyvä on ollut! Toimii niinkun pitää ja helppo huoltaa!
- alapiha
120000km ajettu, pyörän laakerit jo toinen kierros,turbo vaihdettu koiranluut kattokaiteet peruutuskamera käsijarrupalat irti huoltohinnat ja varaosa hinnat jäätävän kovia hyvä kyllä ajella ja syö yllättävän vähän,pientä harmia kun saa pajalle kiikutella.skf laa napa motonet 179e delta-auto 295e korealainen.jarruosat paikallisesta halvemmalla kuin motonetista vuosimalli 2013 Itseäni arveluttaa ainakin käytetyn ostaminen.7fanaatikko v takuu paska puhetta.Kun alkaa osaa mennä, ei korvaa jos yli 100000km ajettu ,eli unohtakaa takuu itsellä ollut uudesta.
Liike kyllä laittaisi mutta maahantuoja ei maksa niitä heille.Kysykää kilometrien myötä tippuvia takuita ,yli 100000 ajettu sieltä on pudonnut takuun piiristä monia asioita,ei ilmoita myyntihetkellä.Ymmärrän kyllä kuluvat osat jos ei korvata.Mutta laakeriviat jotka toistuvat jatkuvasti????
- Zeus79
Kia Sorento 2016 malli ja 20 000km taulussa. Olen ollut erittäin tyytyväinen..käytännössä paras ajoneuvo jota olen ajanut. Tilava ja moottorissa voimaa. Kohtuu kulutus... what else.
- HyväOn
2006 malli itellä, reilu 360 tkm mittarissa, 140 hv automaatti. Mettäautona ja vaunun veturina on. Öljyjä ja suodattimia on vaiheltu, yksi suuttimen pää. Nyt pitään ylätukivarret vaihtaa, kun oli pallot väljät ja toinen takakoiranluu. Osat saa saksasta pilkkahintaa, ei tartte motonetin kuraa ruuvata kiinni. Eipä ole valittamista, niin ja on perheessä rouvalla sitten uuden karhea mersukin, jos nyt sattuu, että pittää ajella muka vähän fiinimmikin. :D
- Jappaa
Onko ollu laatikko vikoja vuoden 2008 mallissa yli 200000 ajetuissa.
- Anonyymi
Itsellä Kia Sorento 2,2 diesel vm.2016.Muuten ollut paras auto mitä minulla on ollut,mutta haldex hajonnut kaksi kertaa.Ensimmäinen meni takuuseen 100000 km.Toistamiseen hajosi 170000km.Maksaa noin 2000 euroa.Merkkiliike ihmetteli toistuvaa vikaa haldexissa,en vedä kärryä .Maahantuoja ei halua osallistua kuluihin.Voimalinjassa uudesta asti joku vika.Yleensä haldexit kestää auton ijän.???
- Anonyymi
Ei kai Kiassa Haldexia ole, vaan Kian oma monilevykytkin nelivedossa. Tutulla hajosi Sorennosta jakolaatikon/kulmavaihteen boorit, kun liukkaalla suditteli ja etupyörät tuli yhtäkkiä pitävälle asfaltille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai Kiassa Haldexia ole, vaan Kian oma monilevykytkin nelivedossa. Tutulla hajosi Sorennosta jakolaatikon/kulmavaihteen boorit, kun liukkaalla suditteli ja etupyörät tuli yhtäkkiä pitävälle asfaltille.
En ole nelivedon asiantuntija.Kian merkkikorjaamolla tarkistivat vian ja kertoivat haldexin olevan rikki??Jos siellä eivät ymmärrä onko autossa haldex vai ei on syytä vaihtaa merkkiä.
- Anonyymi
Mulla 2005 Sotento, ajettu nyt noin liki 400 tuhatta. Ei moottorissa eikä voimansiirrossa ollut mitään ongelmia. Rekkasin pakuksi ja vero jotain 444 € vuodessa. Edelliset oli Jaappanilaisia citymaastureita ja nehän on tehty vain kaduille.
- Anonyymi
Kia todella hyvä,340tkm takana vm 06.kyyti äänetön ja menee saman tien mitä 80te maasturit.uudesta asti ollut.
- Anonyymi
Hyvä ja halpa auto, isoksi äänetön ja menee hyvin maantie/maasto olosuhteissa. Kokemusta 4 lantikasta, hyvä sekin mutta, hinta noin 4x enemmän sama vm ja samat km. Toki lantikan arvo säilyy paremmin. 4te saa huippu kiaan ja lantikka n 16te vastaava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851