Koko ajan kiristää kaulaa ja keuhkoja, ihan kuin lihakset jännittäisi vaikka en itse tee mitään??! Pahentunut astmani (keuhkoputkentulehdus) lääkittiin työterveydessä 2 viikkoa sitten antibiootilla, yskänkapselilla ja kortisonitableteilla. Olo silloin oli karmea, kuin joku olisi istunut rintakehän päällä. Lima oli tukkinut putket ettei henkeä meinannut saada. Avaavasta ei juuri hyötyä. Suonenvetoa joka puolella kehoa. Seretide 50/500 aloitettu jo 22.2.08 4xvrk. Pef nyt ok. Singulair ja nenäsuihke menee.
Nyt olen sinnitellyt pääsiäispyhät ja toivonut että kiristys kurkussa vähenisi. Onko tämä jotain jälkitilaa vai johtuuko Seretide 50/500:sta??? Seretiden selosteessa sanotaan haittavaikutuksena keuhkoputken kouristus jonka mekanismia ei tunneta?? Äänikin on ihan käheä mutta se ei ole mitään tähän kuristukseen verrattuna. Pientä helpotusta olen saanut hieroessani koneella hartioita ja selkää.
Verikokeet ja homeherkkyys ok. Sydän ok. Marraskuusta lähtien jo viides keuhkoputken, korvakäytävän ja poskiontelon tulehduskierre (töistäkö tullut?).
Kuulkaa kaikki, mitä nyt tapahtunut kun olen tätä kirjoitusta puolipäivää laatinut! Olen touhussani unohtanut ottaa Seretideä ja viimeksi siis aamulla n.klo 7. NYT niskassani ollut päivien kuristus on hellittänyt ja keuhkojen tiukkuus lähes hävinnyt???!! Mitä ihmettä? Olenko ollut haittavaikutuksen uhri? Ihan uskomatonta?
Kaulaa kiristää!
4
1846
Vastaukset
- kokeileminen
saattaisi hyvinkin olla paikallaan, monet päässeet pahoistakin Seretiden sivuvaikutuksista eroon!
- satapisaraa
Kiitos viestistä. Olenkin seurannut Flixotiden sopivuudesta täällä keskusteluissa. Kävin illalla lääkärissä ja näyttäisi että minulla oli tuo keuhkojen kouristuskohtaus. Keuhkoihin inhaloitavan lääkkeen aiheuttama kouristus ei tahdonalaisissa lihaksissa (on harvinainen mutta mahdollinen).
Lähete on jo keuhkolääkäriin joka ehkä osaisi miettiä uuden tavan lääkitä astmaani. Nyt PEF puhallukset, singulair ja Beclonasal nenäsuihke. Yhteys lääkäriin jos pef laskee. Vielä vähän kiristää,mutta oloni on taivaallisen ihana ja voin jälleen hengittää vapaasti, oli todellinen piinaviikko! Onneksi selvisin hengissä! - satapisaraa
satapisaraa kirjoitti:
Kiitos viestistä. Olenkin seurannut Flixotiden sopivuudesta täällä keskusteluissa. Kävin illalla lääkärissä ja näyttäisi että minulla oli tuo keuhkojen kouristuskohtaus. Keuhkoihin inhaloitavan lääkkeen aiheuttama kouristus ei tahdonalaisissa lihaksissa (on harvinainen mutta mahdollinen).
Lähete on jo keuhkolääkäriin joka ehkä osaisi miettiä uuden tavan lääkitä astmaani. Nyt PEF puhallukset, singulair ja Beclonasal nenäsuihke. Yhteys lääkäriin jos pef laskee. Vielä vähän kiristää,mutta oloni on taivaallisen ihana ja voin jälleen hengittää vapaasti, oli todellinen piinaviikko! Onneksi selvisin hengissä!Miten vointini parani? Eihän tällaisen viiden päivän keuhkojen kouristuksen jälkeen mitenkään taikaiskusta voi parantua.
Jäikö kouristustunteesta jokin muistijälki aivoihin sillä alkupäivinä jännitys jäi ikäänkuin päälle?? Tunsin päivittäin että pienikin jännitys, laulaminen, puhuminen, ruokailu jännitti kaulan lihaksia vielä monta päivää. Töissä kuitenkin olin ja venyttelin kaulaa ja yritin rentouttaa joka välissä kun pystyin. Myös jonkin asian takia kiihtyminen aiheutti kiristyksen tunnetta ja ajattelin että tämäkös se on se paniikkihäiriön tunne jonka mekanismia ei tunneta??
Olin kuitenkin rauhallinen sillä PEF-puhallukset olivat hyvällä mallilla (440-420). Hieroin joka ilta selän ja hartian lihaksia koneella ja se auttoi myös jännityksen poistumiseen.
Nyt oloni on melko "normaali" :) ja odotan keuhkolääkärille edelleen kutsua. Toivon etten ehdi sairastua taas ennen sitä kun näyttää olevan niin pitkässä viivassa tuo lääkäriin pääsy!
- imusolmukkeet
Itselläni tuollainen kuristustunne olikin imusolmukesyövän oire. Lääkäri tajus sen aika myöhään, koska koko ajan ajateltiin, että se johtuu astmasta.
Oikeastaan mitään astmaa ei ollutkaan, kun saatiin syöpähoidoilla imusolmukkeet puristamasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6392807Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252247Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892016
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201829Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271241- 661174