Olen menossa huhtikuussa Romaniaan. Joudun / saan olla siellä lähes kuukauden. En ole kovinkaan kokenut maailmanmatkaaja, mutta utelias.
Tällä hetkellä jos joku voisi valaista minua jotenkin käytännön esimerkeillä, että mikä on hintataso Romaniassa.
Siis esimerkiksi, jos mulla on 50 € ja vaihdan sen paikalliseen valuuttaan, niin onko mulla sillon rahaa (ostovoimana siis) suurin piirtein saman verran, enemmän vai ihan tosi paljon?
Mikä on hintataso Romaniassa?
5
4009
Vastaukset
- Ensimmäistä kertaa sinne me...
Siis pitää tarkentaa kysymystäni, tyhmä savolainen kun olen.
Tarkoitan siis, että jos vaihdan 50 € paikalliseen valuuttaan, niin saako sillä ostettua suurin piirtein saman verran kuin koti-Suomessa? Vaiko enemmän? Vaiko ihan älyttömästi enemmän?
Kysyn nyt normaalia romanialaista hintatasoa. En mitään turisti / hotellialueen hintaa.
Esimerkki: edellinen matkani oli 2005 Intiaan Kalkutan alueelle. Siellä oli hintataso sellanen, että jos esim. vaihdoin 50 € rupiaksi, niin sen ostovoima oli suurin piirtein sama kuin että jos mulla olis Suomessa ollu 300 € kukkarossa- Yake.-
Mulla asuu kaveri Romaniassa ja oon siltä vähän kysellyt hintatasoa....hintataso on aikalailla suomen tasoa jopa tuppukylissä. Yks euro on 1.5 euroa romaniassa ostovoimalta. Esim bensamaksaa noin euron ja kuukauden kuntosali 20eur...(minimipalkka romaniassa on 120 euroa (muistaakseni)...tuolta pohjalta paikallisille hinnat ovat aika kovat
- Ensimmäistä kertaa sinne me...
Yake.- kirjoitti:
Mulla asuu kaveri Romaniassa ja oon siltä vähän kysellyt hintatasoa....hintataso on aikalailla suomen tasoa jopa tuppukylissä. Yks euro on 1.5 euroa romaniassa ostovoimalta. Esim bensamaksaa noin euron ja kuukauden kuntosali 20eur...(minimipalkka romaniassa on 120 euroa (muistaakseni)...tuolta pohjalta paikallisille hinnat ovat aika kovat
Kiitos tiedosta. Osaa vähän hahmottaa, että kuinka paljon rahaa vois kulua reissun aikana.
- pomppula
Ensimmäistä kertaa sinne me... kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Osaa vähän hahmottaa, että kuinka paljon rahaa vois kulua reissun aikana.
Heittäisin arvoimallla että 50€ voisi olla jotain ehkä 80€ siellä.
Romaniassa on muuten hassua muovista rahaa :D
1€ on noin 3,6 romanian leitä (RON) eli 60€ saa noin 200 leitä. Näin ainakin vielä helmikuussa.
Olut on siellä halpaa. Isot tölkit tuontioluttakin maksavat baarissa vain noin 1 - 1,5€ mutta esim. 4cl vodkaa voi maksaa 3 kertaa tämän verran, ja siihen vielä limukka päälle. Siidereitä sieltä ei löydy, joissain paikoissa voi olla breezereitä, mutta ne on suhteessa kalliita. Jostain baareista saa viiniä laseittain, ilmeisesti kuitenkin useimmista ei.
Toisaalta, viinipullon voi ostaa useimmista ravintoloista noin 5€.
:) - Russkij Standart
pomppula kirjoitti:
Heittäisin arvoimallla että 50€ voisi olla jotain ehkä 80€ siellä.
Romaniassa on muuten hassua muovista rahaa :D
1€ on noin 3,6 romanian leitä (RON) eli 60€ saa noin 200 leitä. Näin ainakin vielä helmikuussa.
Olut on siellä halpaa. Isot tölkit tuontioluttakin maksavat baarissa vain noin 1 - 1,5€ mutta esim. 4cl vodkaa voi maksaa 3 kertaa tämän verran, ja siihen vielä limukka päälle. Siidereitä sieltä ei löydy, joissain paikoissa voi olla breezereitä, mutta ne on suhteessa kalliita. Jostain baareista saa viiniä laseittain, ilmeisesti kuitenkin useimmista ei.
Toisaalta, viinipullon voi ostaa useimmista ravintoloista noin 5€.
:)"4cl vodkaa voi maksaa 3 kertaa tämän verran, ja siihen vielä limukka päälle."
Mihin sinä sitä limukkaa vielä tarvitset kun sinulla on jo sitä vodkaa? Et kai sekoittaa meinannut niinkuin teinitytöt?
Vodka vodkana ja limunaati limunaatina. Myös Romaniassa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560