Sanotaan, että hampaiden tulo ei nosta kuumetta, mutta haluan nyt kuulla muiden kokemuksia vauvojenne hampaiden teosta eli liittyikö niihin selkeä kuume vai oliko vain kyse lievästä lämmönnoususta vai tuliko mitään? Olen saanut niin ristiriitaista tietoa, että halusin kuulla kokemuksianne.
Meillä eilen illalla kummallinen kuumepiikki (38,9 astetta) vauvallamme ja vielä aamulla oli 38,6. Mutta ei mitään muita oireita! Ei mitään flunssaa, tulehdukseen viittaavaa (kävimme siis päivystyksessä), mutta kylläkin hampaiden tekoon viittaavia oireita on vaikka kuinka. Kitinä, itkuisuus, syömättömyys ja kuolaaminen. Mutta jäi vaivaamaan tämä selkeä kuumeen nousu? Liittyykö nyt hampaisiin eli tulisiko vihdoinkin se ensimmäinen hammas (vauva 9,5 kk) vai enteileekö jotain flunssaa kuitenkin.
Kiitos vastauksista! =)
Hampaat ja kuume?
5
4501
Vastaukset
- Eräs vaan
Meidän tytöllä alkoi vauvarokko juuri noilla oireilla. Lisäksi oli löysä vatsa.
Vauvarokossa kuume jatkuu muutaman päivän. Laskee sitten nopeasti ja iholle nousee tuhkarokkomaista näppylää. Paranee itsestään muutaman päivän päästä.
Kuumetta kannattaa hoitaa parasetamolilla ja antaa mahdollisimman paljon juomista.- AP.
Kuumetta ei enää ole. Kesti siis puoli vuorokautta vaan. Olen kyllä tietoinen vauvarokosta, mutta nyt ei ole siitä kyse.
- nouse..
..kuume. Minulle sanoi lääkäri, että toisin kuin yleisesti luullaan hampaidentulo ei aiheuta kuumetta. Kuume johtuu aina viruksesta tai bakteerista elikkä lapsella on samaan aikaan joku tulehdus päällä. Näitä pieniä esim flunssiahan lapsilla on usein, samalla vastustuskyky kasvaa..
- N20
pojallamme 5kk puhkesi viikonloppuna ensimmäinen hammas ja tuli ripuli. Onkohan niillä yhteyttä vai ihan sattumaa?
Kiinnostaa jos joku tietäisi:)- Eräs vaan
Olen jostakin lukenut, että ripulia on usein hampaiden tulon yhteydessä. Tämä johtuu kuulemma siitä, että lapsi kuolaa niin paljon ja nielty kuola laittaa sitten masun sekaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829